tweeling of weerkaatsing

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by -, Feb 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Wat ik erin zie:
    *2 hartjes (eentje links en eentje rechts) die niet altijd evenredig kloppen, dus een weerkaatsing lijkt het me niet.
    *op een bepaald moment zie ik zowel links als rechts een armpje, lijkt wel of het 2 beebjes zijn die buik aan buik liggen.

Bij m'n nicht hebben ze pas in de 6de maand ontdekt dat ze een tweeling verwachtte, dmv een 3D echo.
    De éne lag vlak achter de andere verstopt, hun hartjes klopten tegelijk (heb je met een identieke tweeling), dus je kon niet horen of er 2 kleintjes waren.

In jouw geval zou ik toch eens goed laten nakijken hoor, er zit volgens mij grote kans in op een tweeling.

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ben benieuwd ;)

3. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Denk dat het er één is, dacht meteen aan de navelstreng toen ik het filmpje zag.

4. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik zie ook 2 hartjes!

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Op mijn echo zag ik ook echt een pulserende aorta, misschien is dat wat we zien (want ik zie iid duidelijk twee kloppende delen)

6. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik weet niet meer wat ik zie... moeilijk hoor!
    Laat het ons wel weten!

7. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Vraag het bij de topic :stel je vraag aan de verloskundige . Misschien kan één van hun iets zeggen over je echo? zet die link van youtube erbij.

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    Ik ga met platliggertje mee.
    Ik zag ook twee hartje sonevenredig aan elkaar kloppen.
    Liefs lydia

9. Niet meer actief

Ik heb een afspraak gemaakt voor morgen om 10.45 uur bij een andere echoscopist (eentje die meer de tijd neemt, ik heb alles uitgelegd) dus morgen weten we meer :)

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    leuk zeg laat het ons weten

11. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    ik zie ook twee keer iets kloppen, lijkt mij dat er dus twee guppies zijn......

12. Niet meer actief

ik ben benieuwd morgen rond deze tijd weet ik meer :) zoiezo al is het er een heb ik weer een echo hahaha, deze keer gaan ze er echt voor op zoek :p

13. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Dacht zelf aan de boezems en kamers in het hartje.
    Nou spannend hoor.

Hou ons op de hoogte :)

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Lijkt mij dat ze daarvoor te ver uit elkaar zitten.

Ik kan er nog niet echt uit komen wat is zie, het enige wat ik heb is dat ik ervan baal dat het beeld weer stil staat voor een meting want ik wil niet naar de meeting kijken maar naar de bewegende beelden.

Ben wel heel benieuwd wat er morgen uit komt en waar wij dus met zijn allen naar hebben zitten te kijken.

Groetjes Anita

15. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik heb ook even mee zitten spieken en het lijkt idd of er twee hartjes kloppen maar denk toch niet dat het een tweeling is .
    Ik heb geen idee wat het wel zou kunnen zijn.
    Ik ben benieuwd.

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Succes. Je zal nu wel onderweg zijn. Spannend hoor, zag wel dat je al best een behoorlijk buikie had. Hou je ons op de hoogte?

Ik ben zo benieuwd.

XXX

17. Niet meer actief

NOU HET WAS ECHT SUPER

Ik heb er wel 30 minuten gelegen en er werd echt de tijd voro me genomen (helemaal mijn 40 euro waard hoor) zou iedereen moeten doen in het begin van hun zwangerschap om gerust gesteld te worden en geinformeerd.

Het pulserende was het hartje uiteraard en het uiteinde van de aorta (in het begin is dat een staafje) hij heeft 2-d en 3-d gekeken en heeft de bloedsomloop met een kleurtje laten zien en me het hartje laten horen (wat ze niet wilde doen bij de verloskundige)

Mijn baarmoeder ligt gekanteld en daarom heb ik al een aardige buik ook heb ik een grotere baarmoeder dan gewoonlijk. de meeste liggen van zijkant naar zijkant en de mijne ligt van mijn rug naar de buik (ovaal gezien)

Ik ga vanavond dvd lekker kijken en zal ik foto's ervan maken, bleek trouwens wel dat mijn eigen berekening wel klopte ik ben toch 8,5 weken i.p.v. 9,4 zoals de vorige echovrouw zei... (ik wist wel dat ik gelijk had)

Kortom ik ben superblij, hij was zo lief voor me

www.kijknou.net

daar ben ik geweest echt een super vent, heel lief doet alles voor je!

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    wat fijn dat ze je zo goed hebben kunnen geruststellen, en ook nog een verklaring voor de "twee" hartjes

groetjes anita

19. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Zo das fijn, ben je ook gerustgesteld dat zou ik die 40 euro ook zeker waard vinden.

En nu lekker genieten :)

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat fijn! Nu heb je in ieder geval zekerheid!

Geniet er verder van!

Share This Page