Tweeling of....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babytv, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytv

babytv Lid

13 jan 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben vandaag 11 weken 2 dagen in verwachting. Al voor deze zwangerschap ben ik bezig met een meer- tweeling zwangerschap. We hebben 2 dochtertjes en in die zwangerschappen heb ik er zelfs nog niet 1 keer zo over nagedacht. Er kwamen destijds natuurlijk wel wilde verhalen mijn richting op, maar ik verwierp het net zo snel als dat ze aan me gevraagd werden over een eventuele meerling zwangerschap.
    Nu zijn er een aantal "toevalligheden' die tóch elke keer herleid kunnen worden naar een tweeling... Ook mijn gynaecoloog geeft bij de eerste eerste echo en ook bij de tweede laatste in zo'n opmerking te kennen dat er eventueel tóch 2 in mijn buikje aan het groeien zijn.. "Er is er nog steeds maar 1 te zien..."of, " ja, nog steeds 1..".
    Maar het belangrijkste is denk ik wat alleen moeders kunnen voelen het feit dat het idd ook écht zo voelt! Qua intuitie, maar zeker ook lichamelijk.. Ben totáál uitgeput, dit herken ik absoluut NIET van me eerste 2 uitgedragen zwangerschappen, daar floot ik doorheen. Mijn buik is nu al zoo dik net alsof ik 6 mnd in verwachting ben.

Trouwens bij de eerste en de tweede echo was er inderdaad 1 kindje te zien. De echo werd afgenomen door een stagiere en zij kreeg het hartslag apparaat niet aan de praat en hoorde dus eigenlijk nog geen 5 seconden een zuiver mooie hartslag. Deze was overigens wel in het kindje te zien, waaruit de Gyn concludeerde dat alles perfect eruit zag!

Mijn vraag is aan moeders, die idd ook een tweeling gedragen hebben, of het mogelijk zou kunnen zijn of er tóch een tweede kleintje zich verscholen heeft. Ook of de zwangerschaps kwalen toch anders waren, of hoe hebben jullie deze zwangerschap ervaren? Was jullie buik ook al zo snel zoo bol?

Hoor graag jullie ervaringen....

Groetjes,

Babytv

2. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Proficiat!!!!:D

Ik geloof dat dit forum alleen is om te feliciteren...;)

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je al zo ver bent lijkt het me sterk dat er nog ergens een 2e verstopt zit. Zeker als je al 2 echo's hebt gehad.

Wat betreft je buik: als je al meerdere zwangerschappen achter de rug hebt is het allemaal wat uitgerekter en zie je een zwangerschap ook eerder.

Maar goed, wie ben ik? Ik heb nog nooit een tweeling gehad...
    Van vrouwen die dat wel hebben gehad weet ik dat de kwalen meerstal wel erger waren dan bij 1 kind. Je maakt ook 2x zoveel hormonen aan...

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Gefeliciteerd:D

Tja.. Mijn (deze dus) zwangerschap begon als een 2ling zwangerschap. Met 5 weken echo (inwendig) waren er 2 vruchtjes gezien. (was trouwens voor onderzoeken naar zk gestuurd)
    En met +/- 8 zijn we 1 verloren:(. Het was trouwens een 2 eiige-tweeling.
    Ik ben super misselijk geweest, moe. Weet niet of dat ook wat zegt. Dit is me eerste zwangerschap, dus heb verder daar geen ervaring mee. Het zou kunnen. De ene gyn zei dat het er mee te maken KAN hebben en de ander kon er verder niks over kwijt.

5. babytv

babytv Lid

13 jan 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahh dank jullie wel allemaal, sorry als ik op het verkeerde forum terecht ben gekomen...

midden april de 3de echo, ik laat het gewoon op me af komen. De blijdschap blijft natuurlijk hetzelfde tweeling of niet..:)

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina