borstvoeding slechts paar dagen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Minigirl, May 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,036
    12
    38
    Female
    lawyer
    Den Haag
    Goedendag,

Ik ga ergens in de komende dagen als het goed is bevallen. Omdat ik medicijnen gebruik is borstvoeding voor mij geen optie. Volgens de gynaecoloog kan ik de eerste paar dagen tot 2 weken borstvoeding geven omdat daar de belangrijkste stoffen voor de baby in zitten en daarna op flesvoeding. Mijn vraag is, komen in de eerste dagen de medicijnen niet in de eerste borstvoeding terecht? Op zich worden mijn medicijn geacht veilig te zijn, maar ik ben toch huiverig.
    Mijn volgende vraag is, hoe kan ik dat het beste zodanig inrichten dat ik vervolgens niet ineens met een enorme borstvoeding productie en stuwing zit of met het probleem dat de baby de fles niet wilt. Kolven zie niet als een prettige optie.
    Bij voorbaat dank voor uw reactie!

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,036
    12
    38
    Female
    lawyer
    Den Haag
    Correctie: Ik bedoelde dat ik in de komende maanden ga bevallen.

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Gewoon eerste 2 dagen aan de borst, daarna evt. nog met de hand druppels uit de borst en in het mondje in de wangetjes geven. (druppels op je vinger in het mondje uitstrijken)
    Dan zien wat er gebeurt.

Je kunt ook een aantal voedingen per dag gaan geven: dan kun je (blijvend?) bijvoorbeeld 4 voedingen met de borst geven en de rest kunstvoeding. Zo geef je je kindje toch al het goede van jouw voeding!

Ik kan je medicatie even opzoeken voor je, dan weet je precies hoe het werkt met borstvoeding. Geef dan even in een privé bericht de naam, dosering en werkzame stof door. (of stuur me een mailtje naar heidi @ borstvoedingdebasis punt nl

Share This Page