Wie o wie? Ik zoek een 'hippe' variant op Maaike en Marieke.... Maaike en Marieke zijn echt wel een beetje jaren '80 namen, maar we willen graag ons kindje vernoemen naar deze personen, die voor ons belangrijk zijn. Wie heeft er een leuke variant op, die wel van deze tijd is? Of mag ook juist weer een beetje ouderwets zijn hoor!
Marieke > Marlieke! Of: Mare Marenthe Marike Marise / Marize Marline Marlize Marloeke Marlotte Marre Maaike > Meike Of: Mayte Miek Marieke + Maaike > Marije Of: Madike Marijke Marijne Marinke Marinne Marinthe Marlijne
In The Voice van Vlaanderen zat een meisje genaamd 'Mayken' [Maaikun]. Ik vond dat meteen een mooie naam.
Leuk! Het is trouwens wel de bedoeling om Maaike en Marieke samen te voegen op een of andere manier...
Oeps, niet goed gelezen Ik dacht dat je dat 2 mooie namen vond maar gewoon een hippere naam wou voor 1 van de 2. Anders Mieke
Als je Marieke en Maaike gaat samenvoegen, zou ik gaan voor een naam... ... beginnend met ma / maa of mei / mij / mai; ... met een i, ij / ei of j(-klank) in het midden; ... en/of eindigend op ke of e. Dan kom ik tot dit: Maartje Maia Maire Mare(n) of Mara Marije Marijne Marlijne Marline Meie / Meije Meike / Mijke Mieke
Ik vind Marike wel een leuke optie waar beide namen in zijn verwerkt, anders krijg je totaal andere namen. Wat ik ook leuk vind is bijvoorbeeld twee namen Maike Marie of Mae Marie
De vernoeming wordt haar 2e naam. De eerste naam, zoals we nu in gedachten hebben, wordt Lise. Ik wil het alleen niet te veel op Lisa Marie (Prestley) laten lijken
Ik zou dan zeker gaan voor Lise Marije! Lise Maren en Lise Mara vind ik ook wel leuk, maar iets minder duidelijke vernoemingen.
Ik dacht uiteraard gelijk aan Emmeke (2 mm-en) of Emme, maar ik weet nu niet of dat zo'n geslaagde combi is met Lise.
Mae en Marije vind ik allebei erg leuk! Nog meer suggesties, nu we de eerste naam zo goed als zeker weten... ?!