Mislukte inleiding.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zwitsal, 24 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ivm zwangerschapsdiabetes is er een inleiding gestart.
    Zou ik langer doorlopen kon dat gevaarlijk zijn voor de baby is mij verteld.
    Dus een ballon werd geplaatst, de volgende dag is die verder gevuld.
    Dag 3 bleek dat ie er uit was gevallen en voor genoeg ontsluiting had gezorgd, maar de baarmoedermond was te lang, dus werd ons gezegd dat ze zouden starten met een hormoonveter. We moesten alle spulletjes meenemen, want we zouden niet zonder baby naar huis gaan.
    Dag 4 blijkt de situatie nog gewoon hetzelfde, alleen nu 3cm ontsluiting, met als gevolg dat we naar huis zijn gestuurd met de boodschap dat ik maar lekker moest gaan winkelen of lunchen.
    Morgen dag 5, we moeten ons weer melden voor een hormoonveter. Ik ben inmiddels emotioneel totaal uitgeput en een echt wrak.
    Vliezen breken doen ze niet, want dan is de kans groot dat het uitloopt op een keizersnede, maar nog heel lang wachten was niet goed voor de baby.
    De ene gynaecoloog wilt nog een week wachten, de andere 3 dagen.
    Ik kan niet meer, wie heeft er nog tips of ervaringen of iets wat mij kan helpen?

2. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Geen ervaring maar wil je wel heel veel sterkte wensen!!

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Oh jeetje ik snap dat je er doorheen zit.
    Geen ervaring maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen!

4. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ik heb hier wel ervaring mee. Ik heb ook op die manier een week aangesukkeld. Ze wilden ook de vliezen niet breken. Uiteindelijk is het een geplande keizersnede geworden. Maar meer ook omdat mijn lichaam duidelijk aangaf niet te gaan bevallen. De ontsluiting liep zelfs terug van 4 cm naar 0 cm ondanks heftige weeen.
    Heel veel sterkte, ik hoop dat je je kleintje snel in de armen mag sluiten!

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hier ook zwangerschapsdiabetes gehad en bij mij namen ze geen enkel risico. Omdat vanwege de grootte van de baby (ikzelf ben niet zo groot, 1.57) en de diabetes, hebben ze mij toendertijd ingepland voor een keizersnee. Ook kreeg ik mee dat wanneer het daarvoor op gang zou komen, ik niet te lang mocht "doorploeteren". Door de diabetes kunnen de schoudertjes wat breder zijn als normaal. Wat ook weer voor complicaties kan zorgen. Mijn vliezen braken voor de geplande datum en ik mocht eerst zelf proberen. Maar na een tijdje kwam de gyn en die voelde dat het niet natuurlijk ging lukken en werd ik naar de ok gereden voor een keizersnee. Na de keizersnee ging het met mijn suiker gelijk weer goed en met die van mijn dochter ook.

Een keizersnee is ook niet zonder risico's, maar soms toch beter. Ik zou het zeker overwegen.

6. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Geen ervaring maar lijkt me een heel vervelende situatie.. sterkte en succes.

7. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.016
    2.377
    113
    Deels ervaring... ze zijn op een zondag bij mij begonnen met inleiden en 8 dagen later werd mijn dochter geboren.
    3x ballon, 2x veter, 1 dag niks en de dag voor bevalling beide tegelijkertijd. Ik was gesloopt, kapot en zat er vreselijk doorheen. Verbleef in het ziekenhuis ivm pe. Ze wilden geen keizersnee doen ivm herstel, potentiële risico's bij volgende zwangerschappen etc.
    Ik vond die week een soort van de hel aangezien je emoties over en weer vliegen. Maar eerlijk is eerlijk, het moment dat ze er was was ik alles 'vergeten'...
    Sterkte en hopelijk morgen beter nieuws!

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wellicht kunnen ze je weeopwekkers geven? Zo is mijn bmm verstreken

9. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Begrijpelijk dat je er doorheen zit. Bij mij zijn ze destijds begonnen met een ballon, maar met het plaatsen daarvan verloor ik heel veel vocht, vermoeden was vruchtwater en het leek ook wat verkleurt, daarom mocht ik meteen niet meer weg uit het ziekenhuis. Daarna twee hormoonveters gehad, maar hielp allemaal nog niet echt. Weeenopwekkers zorgde wel voor wat ontsluiting (en heel veel weeen), maar veel te weinig. Uiteindelijk is het na bijna twee dagen een spoedkeizersnede geworden. Achteraf heb ik spijt dat ik daar niet eerder op aangedrongen heb, want mijn lichaam pakte het gewoon niet op. Onze zoon heeft uiteindelijk ook een infectie opgelopen tijdens de bevalling waardoor we een week in het ziekenhuis hebben gelegen ivm antibiotica.
    Ik zou in jouw situatie wel gaan aandringen op wat 'sterkers' dan hormoonveters, want zo kun je ook niet door blijven lopen. Veel sterkte vandaag, hopelijk heb je je babytje snel in je armen.

10. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Geen beter nieuws helaas, ik ben weer gewoon naar huis gestuurd.
    Ze wilden weer een ballon plaatsen, maar die heeft de vorige twee keer ook niets uitgehaald. Hormoonveter is niet eens benoemd.
    Inleiden zo uitlopen op een keizersnede, werd weer gezegd.
    Te lang wachten levert een grote baby op, met grote kans dat ook dat uitloopt op een keizersnede.
    Vrijdag moet ik mij melden op de poli, als het zo door gaat willen ze me nog tot 42 weken laten lopen.

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    En pilletjes geen optie? Ik werd ingeleid ivm dysmaturiteit. Toen werd mij al verteld dat een ballon vaak weinig doet.

12. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Nee, daar doen ze niet aan helaas.
    Er zijn echt maar twee opties: de ballon of hormoonveter.
    Ze willen ook geen groeiecho meer doen, want ze weten toch wel dat de baby te groot is (met alle gevolgen van dien waarschijnlijk).
    Ik heb zó het gevoel dat er straks iets mis gaat :(.

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Kan je alleen maar adviseren sta op je strepen en laatje niet afschepen. Luister naar dat moedergevoel... je laatste zin is precies dat stemmetje waar je naar mag luisteren.
    Sterkte

14. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Hier ook ingeleid d.m.v een hormoonveter, die moest mijn baarmoedermond ook rijper/korter maken wat niet gelukt was. Ik had ook 3 cm ontsluiting en toen hebben ze toch besloten mijn vliezen te breken en meteen te starten met weeënopwekkers. Nog geen 4,5 uur later, na het breken van de vliezen, was ze er. Inderdaad op je strepen gaan staan en je moedergevoel volgen. Heel veel sterkte en succes!

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Jeetje Hee
    Ik zou als ik jou was op je strepen gaan staan hoor. Belachelijk dat ze dit zo doen.

16. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Tot 42 weken met zwangerschapsdiabetes?
    Ik ging per direct op zoek naar een ander ziekenhuis,met een gyn en internist (diabetoloog)die zich wel bewust zijn van de enorme risico's bij zwangerschapsdiabetes.Het risico op een groot kindje is wel het minste risico...de gevolgen kunnen ernstig tot zeer ernstig zijn,Tot zelfs overlijden aan toe als ze je te lang laten lopen.Echt...ga op je strepen staan!Helaas is de medici in Nederland op dit gebied nog lang niet zover(de meesten hebben er gewoon absoluut geen verstand van,noemen tegen patiënten alleen het risico op een wat groter kindje,en vergeten of zijn niet op de hoogte van de vele ernstiger risico's) Als in de meeste andere ontwikkelde landen van de wereld.40 weken is overigens in Nederland ook het uiterste bij zwangerschapsdiabetes.
    Je mag me pben als je meer wilt weten.

17. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Wat naar dat het tot nu toe niet aanslaat. Hoe ver ben je nu precies zwanger? Ik hoop dat ze morgen wat meer duidelijkheid kunnen geven over de eventuele vervolg stappen.

Ik wist trouwens niet dat je een lange bmmond kan hebben maar wel ontsluiting. Ik dacht eerst wordt de bmmd korter en dan pas ontsluiting.

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dit is het 1e wat ik ook dacht....

19. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Wat een vervelende situatie zeg!
    Hoe ver ben je zwanger?

Hier ook een groot kindje maar ik heb geen zwangerschapsdiabetis. Ondanks dit willen ze echt niet dat ik over de 38 weken ga lopen en wordt dus dan ingeleid.

Hoe voel jij je eigen vandaag?

20. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik ben nu 38 weken en 1 dag.
    De baby was 2 weken geleden 3300 gram en groeide tot die tijd 300-400gr per week.
    Tja, hoe ik mij voel? Lichamelijk gaat het wel, geestelijk ben ik helemaal op.
    Het gesprek van morgen heb ik al in alle verschillende scenario's gevoerd in m'n hoofd.
    Ik probeer zoveel mogelijk gegronde argumenten te zoeken, maar het lijkt gewoon een verloren strijd waar er niet naar ons geluisterd wordt.
    @Pipo30 een grote baby is het enige wat idd tot nu toe is benoemd.
    Ook was er een gynaecoloog die aangaf dat ze de baby nu niet wilden laten komen ivm onrijpe longetjes?? Dan zou de baby in de couveuse moeten en naar de kinderafdeling.
    We hebben in deze 5 dagen ook 5 verschillende gynaecologen en 5 klinisch verloskundigen gezien met ieder hun eigen verschillende mening.
    We worden zo heen en weer geslingerd door alle handelingen en verschillende informatie.
    @vrouwvan ik wist het ook niet, maar alle 7 mensen die hebben gevoeld, kwamen met dezelfde conclusie.

Deel Deze Pagina