onrust en niet zelf in kunnen slapen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by britt2009, Nov 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. britt2009

britt2009 Actief lid

Dec 10, 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve kraamdeskundige,

Wat fijn dat we hier onze vragen en onzekerheden kwijt kunnen!
    Ik zit met het volgende:
    Mijn lieve meisje van 8 weken wil maar niet zelf in slaap vallen en is erg onrustig en huilt veel. Heeft de eerste 6 weken heel erg krampen gehad.
    Zijn daar voor bij de kinderarts geweest, vermoedde reflux. Reflux medicatie gehad en dat werkte niet. Er zit allergie in de familie en heb uit mezelf alle produkten waar melkeiwitten in zit laten staan (geef bv) En na twee dagen verdwenen de krampen en uitslag. Dus ws komen daar de krampen van.
    Huilen is een stuk minder. Maar mijn meisje blijft onrustig en maaien met armen en benen en huilt nog veel, deze twee dingen vooral in de avond. Ws helemaal overprikkelt en moe van weinig slapen.
    Ik kan haar alleen in bed leggen als ze in mijn armen of aan de borst in slaap is gevallen. En dan wordt ze soms nog wakker als ze haar eigen bedje voelt. Als ik haar na de 1e tekenen van slaap in bed leg gaat ze meteen vol uit huilen en huilt zich niet in slaap. Dat huilen gaat dan continu non stop door. Ik haal haar dan wel na een kwartier uit bedje. Ze is dan helemaal overstuur. Zo zielig.
    Ook ´s nachts na elke voeding, drinkt nog bv om de 3 a 4 uur, eerst in slaap wiegen op arm en dan pas weer slapen. Soms is het dan alweer bijna tijd voor de volgende voeding dus we zitten er een beetje door heen qua slaap
    Voor de onrust heb ik haar al ingebakerd, maar ze lijkt daar zo boos van te worden. En ivm evt heupdysplasie mag ik haar alleen bij de armen inbakeren.
    Ik loop bijna de hele dag met haar in een draagdoek. Daar soest ze soms wat in en huilt ze minder. Zo heb ik ook mijn handen vrij voor de oudste, maar ze moet toch eens op haar zelf gaan slapen.
    Bv gaat goed, dametje groeit ook goed en heeft goede luiers.
    Een heel verhaal maar hebben jullie misschien nog tips of ideeen.
    Ik word er zo onzeker van en begin echt te twijfelen of ik niet iets verkeerd doe of over het hoofd zie.
    Alvast hartelijk dank!

Groetjes,

Britt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat lastig is het toch hè?

Je zou kunnen proberen om in de avond in bad te doen. Alle kinderen zijn in de avond wat geprikkeld en moe, dat is niet ongewoon.

Heb je al eens infacol geprobeerd?

Iets van Ria Blom lezen is ook aan te raden. Die heeft een methode ontwikkeld voor huilbaby's.

De puckababy al eens bekeken op internet, dat is een slaapzak waar de armen in zitten, dus zonder mouwen.

Groetjes Adrienne

Share This Page