Ik zou graag moeders willen spreken die ervaring hebben met het samen in één ledikant leggen van een pasgeboren tweeling. Ik weet van een oude vriendin dat zij het ook deed, maar dat was zo'n 6 jaar geleden, heeft iemand tips/ideeën en ervaringen te delen met mij? Graag! Maria
Het schijnt toch gevaarlijk te zijn hoor, beter kun je 2 ledikantjes nemen en die tegen elkaar aanschuiven.
ik denk dat je even bij de kraamverzorgende of zo moet vragen wat hun ervan vinden. ik weet wel dat het vroeger werd gedaan, maar er is tegenwoordig zoveel veranderd. ik heb laatst op marktplaats 2 leuke slaapmandjes gezien, voor als ze pas geboren zijn
Het werd ons afgeraden. Als de kindjes met het gezichtje naar elkaar toe liggen, ademen ze namelijk elkaars adem in en deze bevat natuurlijk weinig zuurstof meer. Wij legden de meiden overdag wel lekker saampjes in de box, maar 's nachts ieder in een eigen bedje.
Hoi! Ik woon in Duitsland en hier wordt dat nog wel gedaan hoor! Ik zit ook op een forum speciaal voor tweelingmoeders en die hebben bijna allemaal hun tweeling de eerste maanden samen in één ledikantje gelegd. Ik weet ook nog niet zo wat ik ga doen. Volgens mijn buurvrouw (die 7 weken geleden een tweeling heeft gekregen) worden de babys hier in het ziekenhuis ook samen gelegd en dus heeft zij het ook eerst maar zo gelaten. In ieder geval zolang ze zich nog niet omdraaien. groetjes - Cherda