Woensdag a.s. ga ik naar de gyn voor een nekplooimeting. En ben daar echt heel zenuwachtig voor. Weet dat zelfs op mijn leeftijd de kans op een gezond kind groter is dan dat er iets mis is. Maar het lijkt wel of in m'n hoofd de getallen zich omdraaien en de kans op een kind met een afwijking veel groter is. Weet dat jullie hier weinig aan kunnen doen maar ik moest het toch even kwijt! Thanks for listening, Eve
ik geloof dat iedereen zich er druk voor maakt, het blijft toch een spannend iets. ik krijg ook een nekplooi meting, maar ben benieuwd om te horen hoe het gegaan is bij jou
Wij waren ook zenuwachtig voor die nekplooimeting. Maar weet je als je daar ligt en het kleintje weer ziet bewegen en doen ben je eigenlijk vergeten dat je voor die nekplooi komt! Met een beetje mazzel kijken ze gelijk of ie al wat heeft in maag en darmpjes of blaasje. Wij hebben nog een hele close up van het gezichtje gekregen met uitleg. Succes. Groetjes Senseemillia
De nekplooimeting zit er op. Verloskundige is meer dan een half uur bezig geweest omdat het kindje eerst veel te veel bewoog en ze geen goed beeld kon krijgen. Vervolgens viel ie in slaap met de verkeerde kant naar voren waardoor ze het weer niet goed kon zien. Na een paar keer bewegen is het toch gelukt. En gelukkig is de nekplooi niet te dik! Nu moet ik nog wachten (anderhalve week) op de uitslag van de bloedtest. Dan maken ze een kansberekening op basis daarvan in combinatie met de nekplooi en m'n leeftijd. Nog ff spannend dus. Maar de 1e ronde zit er op en was gelukkig goed!
goed te horen.. Bij mij duurt het nog 2 weken voordat de nekplooi gemeten wordt. Ik vind het ook heel spannend. Heb je bij de echo ook foto's gekregen van je kleine?
Ik kreeg zelfs 3 foto's mee van het kindje in verschillende houdingen. Erg leuk dus! Ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen. groet, Eve
Ik ben te jong en als ik een nekplooi meteing wil doen dan moet ik dat zelf betalen, omdat ik nog niet in die leeftijdsgroep zit. Nu is dat dan nog niet zo'n groot probleem, maar dan gaan ze een kansberekening doen, dus weet je eigenlijk nog niet of het kindje daadwerkelijk iets heeft ja dan nee, dus zie ik er maar van af, ik luister naar mijn lijf en die zegt eigenlijk met je kindje is alles eigenlijk rustig geen rare krampen of enigzins bloedverlies gehad, ik voel me heel relaxed in dat opzicht, ik wil wel eerst een echo zien of er daadwerkelijk iets zit, want ondanks dat de baarmoeder groeit denk ik nog steeds van lucht zwanger te zijn hahahaha, dat had ik met de vorige twee ook, eerst kindje zien en hartje horen en dan regelmatig hartje willen horen om me toch wat gerust te stellen en met 20 weken hopen dat ze niks anders vinden dan een gezond klein mensje. na een aantal maanden verlang ik toch weer het kindje even te mogen bewonderen dus een pretecho ga ik zeker voor en dan natuurlijk met alle toeter en bellen 2-3 en 4d echo in eindhoven was het maar iets van 75,00 euro dus dat is waarschijnlijk waar ik toch naartoe gaat, wel een eind rijden, maar ga dan nog even logeren bij een vriendin en een gezellige dag er verder van maken. tja bevestiging vindt ik wel zo prettig, maar dat is echt voor mijn geestelijke ik mijn lichamelijke (gevoelige) kant die weet wel hoe het gaat. Dus hoop ik maar en anders komt het toch allemaal wel goed wat er ook gebeurd, want daar zorg ik wel voor, je moet jezelf alleen wat anders weer gaan instellen. gr. en heel veel succes allemaal want het is en blijft spannend.
ik heb ook afgezien van de nekplooimeting, en bloedtest, omdat het een kansberekening is. zelfs als alles er goed uitziet zegt dat nog niets over het kindje dat in je buik zit. en voor hetzelfde geld is het verontrustend en maak je je heel veel zorgen. ik zie het eigenlijk niet zitten om me zoveel stress te moeten maken. de echo zag er heel goed uit, en volgens de vk is de kans op een gezond kindje zoveel groter. wel heb ik na dit te hebben besloten een afspraak gemaakt bij het opleidingsinstituut voor verloskundigen en krijg daar over 2 weken een echo gratis. daar bekijken ze dan ook van alles. en het leukste ik kan mijn beebje weer even zien
Heb vandaag de uitslag gekregen. En heb geen verhoogd risico! Kans op kindje met afwijking is 1 op 2900 ( en dat is dus een stuk kleiner dan 1 op 300, wat het gemiddelde is op mijn leeftijd). Ben dus erg blij dat ik de test heb laten doen. Weet dat het een kansbereking is maar het is en blijft toch een enorme opluchting! Nu genieten van m'n zwangerschap en op naar de 20 weken echo!
Nou, dat is nog eens goed om te horen. Ik mag woensdag voor de echo en ergens komende week wordt ook het bloedonderzoek gedaan. Ik ben er gelukkig niet echt zenuwachtig voor en ik vind het super dan ik de kleine nogmaals kan zien.