mijn zoon zit in het stoeltje achterop mijn mama fiets. nu kunnen daar geen fietstassen meer bij. wie zie ik op internet bagage verleng stukken zodat er wel fietstassen bij zouden kunnen. wie weet of dit goed past? of heeft er iemand anders een geniaal idee zodat ik fietstassen kwijt kan op mijn fiets. nu kan ik alleen een tasje aan mn stuur hangen maar dat vind ik niet zo handig en ik kan ook veel minder meenemen dan. een krat voorop mijn fiets wil ik niet omdat ik niet zo'n hippe mama fiets heb.
Ik heb inderdaad tassen en een achterzitje, ik heb dat bij de fietsenmaker laten doen. Volgens mij heeft heg stoeltje een verlenger waardoor het allemaal past.
je stoeltje en voetensteunenn zitten nog gewoon op dezelfde plek als waar ze nu zitten. hier veranderd niks aan. onder/achter het stoeltje komt de bagagedragerverlenger waar de tassen op komen. hier staat een plaatje van een verlenger en ook een plaatje hoe het er met stoeltje en tassen uit komt te zien. Basil Bagagedragerverlenger kopen? Bestel bij fonQ.nl
Sorry ik breek even in (), heb namelijk ook een vraagje hierover. Is het alleen maar mogelijk met fietsstoeltjes die je aan de zadelbuis ofzo vastmaakt, of kan dat ook bij de fietsstoeltjes die op de bagagedrager gaan?
Ik heb fietstassen van Bobike, die zijn er speciaal voor (geen idee of ze ook kunnen als het fietsstoeltje aan de bagagedrager zit, bij mij zit er wel een minibeetje ruimte tussen bagagedrager en fietsstoeltje). Zijn niet mega groot, maar het is iets.
En een grote mand aan het stuur? Mijn rieten mand zit gewoon vast met 2 haken (kan hem er ook zo afhalen) aan het stuur en kan er een grote tas boodschappen zo inzetten. Dan steigert je fiets ook niet zo met het gewicht van je kindje + boodschappen allebei aan de achterkant. Mijn mand heeft wel een beetje oubollige uitstraling, maar dat kan me niet zo boeien want hij is erg praktisch en met 15 euro was ik klaar.
Die laatst tip is geniaal. Een steigerende fiets is levensgevaarlijk en als je meer wilt halen dan een pak melk en een brood wordt het algauw zwaar. Ik heb zelf ook fietstassen bij een achterzitje maar zit sterk te denken aan een mand voorop om de balans een beetje terug te brengen op de fiets...
Ik ben inderdaad omgekiept met zoonlief achterop en de boodschappen in de fietstassen met verlengde bagagedrager. Ik wilde een stoeprandje op (lopend) en de fiets kiepte, we lagen bijna op de grond. Nu dus ook een mand voorop.