tweeling van 3 maand lastig overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door calani, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Klopt ook niet zenne. Zoals je kan zien op de foto's, draagt ze haar kindjes nog steeds samen. Ik denk wél dat het erg moeilijk is om op je eentje aan te leren, zou in het geval van een tweeling zéker een draagconsult aanvragen. ;)

2. adi

adi Niet meer actief

ik heb het over het dragen van beide kindjes aan de borst (zodat ze ook op verzoek kunnen drinken)

3. Elke1984

Oh oké, sorry... Dat kan idd wel kloppen. Ik weet niet hoe lang je een kindje in kommahouding kan dragen, mijn zoontje vond dit hélemaal niet leuk vanaf het begin.
    Dus laat staan dat ik weet hoe lang je twee kindjes op die manier kan dragen. Als ze iets groter worden, moet je ze waarschijnlijk één op de rug en één op de buik dragen...

Maar Calani, hebben ze allebei samen honger meestal en worden ze allebei zo snel wakker als je ze weglegt?

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    koekoe
    wat veel reacties, leuk!!
    marieke, oei 2-3w dat is best heftig idd, ik dacht dat het geen sprong kon zijn omdat het nu al langer dan 1 week duurt maar het kan dus toch....

luca, wat jij beschrijft is idd de rustigste oplossing, zo heb ik het voorbije zondag gedaan maar dan kreeg ik van mijn man de opm dat ik ze wel enorm aan het verwennen was, daar word ik zoooo gek van, die opm van verwennen, mijn ouders en schoonouders en de rest vd familie kunnen dat zoooooooo vaak zeggen
    je moet ze laten wenen, ja, leuk... niet dus
    en idd in de draagdoek samen is enkel handig als ze zp lekker klein zijn hé
    voedde jij ze op verzoek? wanneer zijn de nachtvoedingen gestopt? en deed je ze s nachts ook op verzoek!!??
    heb dat al een paar keer gedaan en telkens een ramp voor mijn nachtrust laatste keer D om 2u, A om 4u D om6u en A om8u zo kan je toch helemaal niet slapen!
    Ben heel fier op hun want ze hebben vannacht voor het eerst 6 uur tss de voeding gelaten :) :) :)

elke, ik voed ze samen voor mijn eigen rust, deed ze nl nog apart eerste maand en dan had ik het zoooo vaak voor dat ik er eentje aan het voeden was en de andere begon te wenen, zat ik daar zo gespannen als wat te wachten tot nr 1 klaar was en dan als ik nr 1 wglegd voor nr 2 was het ook vaak dat de eerste nog wat huilde vooraleer in slaap te vallen dus opnieuw gespannen zitten voeden,
    nu ik ze samen aanleg is het hier een stuk relaxer!

5. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Bright, bedankt voor je opm!

ps gisteren hebben ze hun als 2 engeltjes gedragen, zou het beginnen beteren? ik wacht vol spanning vandaag af...

6. Elke1984

Dat begrijp ik! Vroeg het me gewoon ff af.

Wat dat verwennen betreft: die opmerking krijg ik zowat élke keer als we familie zien! Ik reageer voortaan bevestigend: ja, hij is echt zoooo verwend, ik kan niets met hem aanvangen.
    Dan zwijgen ze direct. Ook zowat àlles wat ik doe, is verwennen blijkbaar (bij ons in de co-sleeper slapen, niet laten huilen, voeden op verzoek,...) Tja, ik weet wel beter! ;)
    Maar begrijp ik het goed dat jij en je man hierover ook niet echt op één lijn zitten?

7. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Baby's van drie maanden die hun aandacht al moeten delen verwennen? Tja, ik denk dat je kindjes die zo klein zijn helemaal niet kunt verwennen! En zelfs al kan dat, liever verwend dan verwaarloosd toch? Zolang je er zelf niet aan onderdoor gaat natuurlijk.
    Wat rot dat je man en jij het op dit onderdeel niet eens zijn. Meningen kunnen natuurlijk verschillen, maar ik denk dat de natuur niet voor niets heeft geregeld dat het gehuil van een baby heel erg klinkt. Daarom wil je die baby meteen troosten/voeden/verschonen en knuffelen, en dat is dan volgens mij ook het juiste om te doen. Ik ben niet van het laten huilen als dat te vermijden is. Als ze wat ouder zijn over een jaar, misschien is het dan nodig bij het opvoeden, maar nu gewoon lekker veel warmte en nabijheid bieden zodat ze zich veilig voelen en goed aan je hechten.

De nachtvoedingen beginnen hier nu echt af te nemen. Tot voor kort gingen mijn man en ik er iedere nacht nog wel uit (nou ja, ik voed en hij brengt een kindje, of gaf soms een flesje als ik niet voldoende bv had). Nachtvoedingen vond/vind ik ook prima, goed voor de productie en het is heel erg gezellig als je kleintje 's nachts aan de borst in slaap valt, al glimlachend :). Maar dat ken je vast zelf ook goed ;).
    Ik geef nu wat later op de avond nog wat fruit en sinds ik dat doe, hebben ze beide doorgeslapen. Doe ik nog maar sinds een paar dagen, dus we hebben al twee nachten doorgeslapen (van 11/11.30 tot 07.00)! Dat deed ik sinds de helft van mijn zwangerschap al niet meer, dus dat is toch ook wel heerlijk :D:D

Met zes uur er tussen gaat het bij jou ook de goede kant op zie ik :)
    Overigens voed ik ze apart, niet tegelijk. Ik denk ook dat ik meer gebruik heb moeten maken van KV dan jij (na een borstontsteking en antibiotica en wond op borst ruim onvoldoende BV voor twee). Dat verzadigt toch iets langer dan BV, en dus was het hier wel mogelijk om op verzoek alles te doen.

En oh, wat herkenbaar, het gespannen voeden omdat er eentje ligt te huilen! Echt heel zwaar, maar ook dat wordt vanzelf beter! Het gebeurt hier nu nog maar twee keer per week in plaats van vroeger twee of meer keer per dag. Maar oh, dat vind ik echt het zwaarste aan een tweeling hebben. Dat gevoel van tekort schieten als ze je beide tegelijk nodig hebben!

Ik hoop dat je kleintjes snel iets minder constant bij je willen zijn, en de buitenwereld gaan verkennen en spelen. Dan wordt het echt allemaal een stuk gemakkelijker. Enne, je mag wel trots zijn op wat je klaarspeelt hoor! (Bijna) volledige BV bij een tweeling is echt een prestatie!

En tot die tijd dat ze zelf de wereld gaan verkennen en spelen, gewoon doen waar je je het beste bij voelt en wat voor jou het beste werkt. Als dat "verwennen" is, lekker doen. Veel liefde en aandacht doet een mens echt geen kwaad! ;)

8. Elke1984

Mooi gezegd! :)

9. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    koekoe!!!
    vannacht 7u15 tss de voeding gelaten, ik heb dus, voor het eerst sinds lang, 6u geslapen in één keer, ZALIG!!
    en vandaag worden ze pas 2 maand gecorrigeerde leeftijd dan hé :)
    over dat verwennen idd, niet laten huilen, voeden op verzoek, redenen om te zeggen dat ik ze verwen...
    mijn man steunt me meestal hoor maar die dag had hij wat last van zichzelf :)
    ga ook eens zoals jij reageren elke hihi

luca idd dat vind ik ook het allerergste, "het gevoel van tekort te schieten als ze je allebei nodig hebben"!!!! dat is zo vervelend hé
    en jeetje wat heb jij al wat pech gehad bij je bv, knap dat je nog verder doet hoor
    en idd ik doe het hier alweer 15 dagen volledig flesjesvij :) maar ik denk niet dat ik de bv in jouw plaats zou volgehouden heb, echt goed van jou!!!!

hun fase van continu mama nodig te hebben lijkt te beteren
    en ze lachen steeds meer met van die leuke geluidjes tussendoor,
    oei weer etenstijd voor delphine :)

xxx

10. Elke1984

Oh meid, ik ben zooo blij voor je dat je eens lekker hebt kunnen slapen! Dat kan toch sérieus opladen hè! :)

Je mag echt wel héél trots zijn op jezelf zenne!!!
    Volgens mij ben je een super-mama!!!

11. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    en ook met 3 maanden toch. dan heeft ze dus een dubbele sprong en 2x gezien de tweeling..haha

sorry, even grapje tussendoor..

wat irritant voor je!! voeden op bed werkt bij mij ook super. kunnen ze idd niet tegelijk maar dat geeft toch niet. goed slapen, rust en beweginsvrijheid voor jou lijkt me belangrijker.

12. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    ik doe beide. soms voed ik hem in slaap als hij echt niet in slaap komt en blijft jengelen of huilen. en soms gewoon even piepen in bed en slaapt hij na een paar minuutjes alsnog. en het verschilt va dag tot dag en per x dat ik hem in bed leg. tuurlijk kun je een kind dingen leren maar het blijft een minimensje. ik wil en voel me ook niet altijd hetzelfde.. gewoon proberen, oefenen, testen en je gevoel volgend. mijn ervaring is zolang ik relaxt blijf het altijd goedkomt.

13. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    oh en respect!!! 2 baby's verzorgen en ook nog zelf voeden....wauw!!!!

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    zie je vlak voordat ze wakker schrikken dat hun armpjes door de lucht zwaaien of dat ze ene schokbeweging maken? dat komt heel vaak voor en daarmee maken ze zichzelf wakker. dan schrikken ze van hun eigen armpje zeg maar. meestal wordt dat beter als ze kunnen draaien want als ze op hun buikje kunnen liggen gaan ze meestal wat dieper en rustiger slapen en schokkeren minder. ( mijn zoon had het door een turbo bevalling heel erg de eerste 6 maanden ) en wij hebben hem in en puckababy gelegd voor dit probleem dat hielp heel erg goed.

maar het eerste wat in me op komt is toch een sprong. maar dan zou het met een week of met 2 weken weer minder moeten worden. sterkte want bet zal best heel vermoeiend zijn 2 van die huilende hummeltjes.

15. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey elke heel lief dat je dat zegt, jij bent ook een supermama hoor (nog steeds petje af ivm bv)

kimm idd merk ook dat als ik relax ben alles beter gaat! en bedankt :)

yinthe, soms schrikken ze idd zo wakker, soms niet,

ik denk idd dat het een groeispurt was en die nu voorbij is, ze zijn rustiger, slapen nu en de voeding is 3u30 geleden dus ik verwacht ze elk moment :) wel schrikken ze soms eens wakker en dan wat troosten
    en daarnet hihi lachte alexandra luid in haar slaap en was delphine daardoor wakker hihi grappig

ze lachen - praten - kijken veel meer dan voorheen dus sprong denk ik :) ben zooooo blij dat het beter is nu

16. Elke1984

Dàt geloof ik ook zéker, dat als je zelf relaxed bent, je over het algemeen ook veel rustigere en meer flexibele kindjes hebt.

Kimmm, mijn zoontje moet ook niet altijd in slaap 'geborst' worden maar als hij dat wél altijd nodig zou hebben, zou dit voor mij ook oké zijn. Ik vind het geen 'must' dat hij nu al zelf in slaap leert vallen. Uiteraard is het makkelijker dat hij het soms wél kan. ;)

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat je beschrijft klinkt inderdaad als dat ze ene sprong hebben gehad. geniet lekker van het lachen en brabbelen meid.

18. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    doe ik met volle teugen yinthe!

19. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Calani!!

Wat fijn om te horen dat het nu beter gaat meis. En lekker 'lang' kunnen slapen, heerlijk!!

Liefs

Deel Deze Pagina