wie namen jullie mee? hoe deden jullie het en even me ei kwijt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door littlelilly, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlelilly

21 sep 2014
    86
    0
    6
    Noord Holland
    Op dit moment ben ik ruim 28 weken zwanger.
    Met de 20 weken echo vertelde ze me dat er geen echo's meer aan kwamen.
    Tot ik dus in mn 27ste week naar de verloskundige was geweest en ons 2 echo's aanbood via het iris onderzoek.
    Die doen onderzoek in groei echo's.
    We waren Door het dolle heen want we kregen onze meid nog 2 keer te zien!
    Maar nou zou ik dus voor de eerste keer me moeder en schoonmoeder er extra bij meenemen. Die waren natuurlijk ook erg blij. Dus na heel veel plan gedoe had ik het voor mekaar dat iedereen mee zou kunnen. Appt me moeder me 2 dagen voor de echo dat ze niet mee kan en dat ze onverwachts niet mee kan en dus liever voor het andere kiest als om onze dochter te zien.
    Nouja goed daar was ik een beetje pissig om na van alles te hebben geregeld! Had ik zusje mee genomen. Hebben we de echo donderdag en we hadden afgesproken om er 15 min eerder te zijn zodat we nog even konden zitten en zodat iedereen het kon vinden. Echo was trouwens niet op mn eigen verloskundige praktijk. Op een gegeven moment was het dus tijd, schoonmoeder niet aanwezig wel 10 min geleden op fb geplaatst dat ze het o zo geweldig vind dat ze mee mocht zo! We hebben haar in dat kwartier 8 keer gebeld zo dat we haar konden vragen waar ze nou bleef. Maar ze nam dus niet op en wij werden geroepen, gingen naar binnen en ik ging klaarligge voor de echo ondertussen was ik wit heet ze wil van af het begin al, alleen maar mee. Mag ze mee is ze niet optijd en neemt dr telefoon niet op waar ze normaal 24/7 op te vinden is en zelf woest word als me vriend niet opneemt of reageert.. dan heeft hij ook 100 berichtje en 20 gemiste oproepen omdat het allemaal nu moet. Maar goed. Ik lig daar dus klaar echo is gestart. belt ze vl app ze en weet ik het allemaal dus mn hele echo verpest waar ik zo naar uitkeek! Ik wou dr niet meer binnen laten maar uiteindelijk heeft vl haar van de gang gehaald en mee naar binnen genomen. Komt ze er bij staan loopt ze vervolgens ook over al Door heen te praten en te blèren. En ze heeft al zn schele stem die Door merg en been gaat ... echt geïrriteerde kon je me opdat moment niet krijgen en al helemaal als ik zelf wat wou vragen of zeggen dan blèrt ze er telkens Door heen ... Heel standaard hoor ben t gewent van dr .. Wij me zusje ik mn vriend gedag gezegt tegen dr en ben woest naar huis vertrokken met vragen waarom precies de gene die zo graag mee wilden of opeens niet konden en de ander halverwege binnen kwam lopen ... alles verpest en ik denk dat het ook zeker een rede is geweest dat we altijd lekker rustig er samen van wouden genieten bij de vorige echo's.

Even in het flink verkorte verhaal probeer ik uit te leggen wat er tussen mij en me schoonfamilie/moeder speelt. Endit is nog niks.
    Mijn schoon moeder en ik hadden altijd een super band. Tot vl en ik 2 jaar geleden gingen samen wonnen en niet zo veel tijd meer hadden.. nu doet ze aldoor er raar naar me en ik begin me er steeds meer aan te irriteren en te ergeren en gewoon een hekel aan dr te krijgen. Ze verwacht van mn vriend dat hij na zn werk van 50 uur in de week + nog 2 avonden in de week school dat hij aldoor zin heb om langs te moeten komen. En de denkt dat het mijn schuld is dat hij geen zin heeft in hun .. maar ze ziet niet hoe ontzettend moe hij is als hij overal mee klaar is. En ze reageerde het af op mij terwijl ik hem zelfs amper zie en als is hij thuis dan gaat hij lekker op de bank zitten. Ze reageerde vaak erg bot tegen me en negeerd me vaak gewoon of dan kan ik 1 ding zeggen en dan blèrt ze er weer Door heen. Zodat ik tijdens koffie nooit echt met een gesprek kan bemoeien. Nu ik zwanger ben en met andere familie/kennissen bvb op verjaardag zit en ze zeggen tegen haar dat ik er nog zo goed en slank uit ziet kan ze het niet laten om te zeggen dat het allemaal bij me kon zit. En dat soort dingen allemaal. En schijnheilig gaan lopen doen van jaaa leuk hè bijna echo dikke lebber en nog een dikke lebber van dr waar iedereen bij zit .. pff en er is nog veel meer maar dat ga ik niet allemaal typen hoor hahha ben ik over 2 uur nog niet klaar. Dus vanaf dat ik al wat geïrriteerd was op dr en wat ze deed bij de echo was gewoon even de druppel en al helemaal omdat ik eigenlijk liever alleen samen met mn vriend ga.
    Nou zit ik met een probleem want de heb de helft van de echo gemist en bla bla bla allemaal verschrikkelijk. Nu heeft ze een waardebon gehad voor een d3 echo en als ze nog wat bijlegt dan kunnen we op echo. Nou wil ik eigenlijk helemaal niet .. Ze wil dr dochter meenemen van 6, schoonvaders en me vriend dan ik zei al tegen dr als doorgaat dan wil ik de mijne er ook bij hebben .. maar dan zitten we straks met een mega hok vol met mensen en ze vond het ook niet zo leuk dat mijn familie dan mee zou gaan. Ik wil dus nu helemaal niet omdat ik er helemaal klaar mee ben en ik vind zelf zo iets doe je samen omdat het best intiem is en dan later dat hun de dvd maar bekijken. Ik denk dan zie je het toch ook.
    Ben zo bang dat als ik daar lig dat iedereen er weer Door heen loopt te praten en schreeuwen en dat niks leuks en persoonlijk maar aan is.. tuurlijk een 3d echo lijkt me prachtig maar niet met zoveel mensen erom heen... en dat straks weer alles verpest is ...
    Sorry voor mn mega verhaal, maar trek dit zo echt even niet. Blij dat het er allemaal uit is! Want ben echt vanaf gister super verdrietig geweest en zit er echt mee!
    Hoe doen jullie dat met echo's? Wie neem je mee? En gedroegen ze zich tijdens jullie moment? Iemand nog tips/ ervaringen voor mij over mn schoonfamillie/schoonmoeder vooral??? Voor dat ik haar helemaal niet meer mag? Wat moet ik nu met die echo? Help help help!!!

Heel veel liefs,,,

2. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Bij mijn echo's alleen ikzelf en mijn man. Verder geen polonaise aan mijn lijf..... Als ze het willen zien kijken ze maar naar de foto's of een dvd. Het is jullie kind, en jij ligt daar in je blote buik, dus jij bepaalt wie er wel en niet bijzijn.

3. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen, een echo is leuk maar vaak hebben echo bureaus toch ook een max aantal personen die erbij kunnen?
    Wij hebben de echo's gewoon met ons gezinnetje gedaan en bij de geplande echo voor geslacht op 16 juni hebben we alleen mijn schoonmoeder meegevraagd omdat die geen dochters heeft en haar er op die manier een beetje bij willen betrekken (mijn moeder is bij mijn bevalling geweest en neemt nu genoegen met de dvd :)

maar nogmaals mijn schoonmoeder is de rust zelve dus dat is wel wat anders als de complete fam die bij jou mee zou gaan.

succes met de beslissing

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Bij mijn echo's is alleen mijn man erbij. Mijn moeder is 1x mee geweest omdat manlief toen niet kon.
    Ik lig daar met mijn blote buik en hoef er echt geen heel circus bij.

Begrijp ik uit je verhaal nu dat je schoonmoeder een bon heeft gekregen voor een 3D echo?
    Als jij geen zin hebt om nog een keer samen naar een echo te gaan, dan gebruik je die bon toch niet?
    Ik snap dat je kleintje graag nog een keer wil zien, maar als het haar bon is gaat zij vast bepalen wie er allemaal bij mag zijn. Daar zou ik voor bedanken.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Enkel mijn man en ik ga een keertje met m'n zus als ze hier is. Vorige zwangerschap is m'n moeder twee keer meegeweest en van die twee keer was ook een keer m'n broertje erbij. Maar die zijn 'gewoon' stil en genieten van het beeld, gelukkig.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

De eerste tijd zijn alleen ik en mijn man gegaan.
    Vanaf de 20 weken echo kreeg ik veel groeiecho's en mijn man kan niet altijd vrij nemen ervoor.
    Sindsdien neem ik de ene keer schoonmoeder mee en de andere keer m'n eigen moeder.
    Helaas heeft mijn moeder er ook een handje van om door een gesprek heen te lullen als we bij de gyn zitten.

Aangezien het nu niet zo interessant meer is en de echo met paar minuten voorbij is en het alleen maar om het meten gaat heb ik besloten niemand meer mee te nemen.
    Ik ga voortaan lekker alleen :)

We hebben een pretecho gedaan met 16 weken voor het geslacht. Toen zijn we met z'n tweeën gegaan.
    En later een 4D echo met schoonmoeder en moeder.
    En toen mochten we nog eens terug komen omdat ze niet heel gunstig lag. Toen kon mijn man eigen vrij krijgen en ben ik met mijn ouders, broertje en schoonmoeder gegaan.
    Hokje vol haha maar wel super leuk!

Jammer dat het voor jou zo afgelopen is.
    Het moet leuk zijn dus doe wat jij wilt!
    Alleen met je partner gaan is prima.

7. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Zo jammer dat dit voor jou zo moet gaan. Maar het is me duidelijk dat je er na die ene keer goed zat van bent (en gelijk heb je)! Ik zou echt niet de hele familie mee willen nemen meer en de volgende keer gewoon echt met z'n tweetjes gaan. De tijd van de echo is zo voorbij, en al helemaal als er allemaal mensen om je heen zitten mee te kijken en te lullen, terwijl je daar eigenlijk al niet op zit te wachten. Ik denk dat die echo dan alleen maar weer een teleurstelling of ergernis voor je zou worden, en dat is zo zonde. Dat moet echt niet.
    Sta op je strepen. Het is jouw lijf, jij ligt daar in je blote buik, dus jij kiest wie er wel of niet bij zijn.
    Ik begrijp ook een beetje dat de bon voor die 3D echo van je schoonmoeder is? Ben dan indd bang dat zij dan ook wil bepalen wie er mee gaan, maar daar zou ik niet in mee gaan. Zonde voor jouw energie en gemoedstoestand.

8. littlelilly

21 sep 2014
    86
    0
    6
    Noord Holland
    Ja dat is ook zo hoor!
    En sowieso met zn 2tjes is veel prettiger als dat je er zn met 8 man zit.
    Om een bepaalde rede heeft de dus zn bon gekregen. En idd het eerste wat ze zei was ja en dan gaat die en die en die mee. Terwijl het dus ons kindje is en natuurlijk wel haar klein dochter maar af en toe doet ze als of het haar kind word.
    Maar ik zal het haar ook wel vertellen dat ik het niet ga doen en als ik wel ga dan betaal ik liever zelf en bepaal zelf wie er mee mag! En anders kunnen ze ook de dvd zien. Als je het allemaal zo graag willen zien maar ze zal het wel weer niet begrijpen en me raar vinden! Het zelfde als dat ze op de echo zagen dat onze dochter mijn postuur heeft en mijn lange fingers maar als iemand aan haar vraagt op wie het lijkt dan zegt ze niks en praat ze er wat over heen.
    Maar ik ga het denk ik ook niet doen hoor! Kost een hoop inspanningen en irritaties! Thanxxx meiden

9. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Het is en blijft jou lijf! Ook al heeft zij de bon gekregen, het gaat om JOU lijf en kindje. Ik zou dus zeker niet door haar laten bepalen wie er bij de echo mag zijn, je bent toch geen attractie of publiekelijk bezit ;)

Volg vooral je eigen gevoel meid!

10. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Mijn man en ik zijn samen naar de echo's gegaan, laatste 2 groeiecho's ben ik alleen gegaan. Wij vonden het een bijzonder moment waarop wij ons kindje zouden zien. Soort privé of zo. En ik zou me verplicht voelen wanneer de ene oma mee is geweest met een echo om dan ook de andere oma mee te nemen. (En daar had ik niet zo'n zin in).

11. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Vriend en ik zijn steeds met zijn tweeën gegaan alleen bij de derde hadden we oma en opa met oudjaar als oppasbedankje een bon gegeven om mee te gaan naar een pretecho met 28 weken.

Ik hoefde niet heel veel mensen erbij. Ook met bevalling alleen vriend en ik. Oma en opa moesten op hond en andere kinderen passen en belde ik zodra er baby nieuws.was
    Schoonouders nergens bij gehad of betrokken. Die wilde bij de eerste alleen maar een kleinzoon. Pech voor hun dat het een meid is en sinds dien is contact minimaal.

Gewoon doen wat jij wil!! Ze moeten dat maar respecteren

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik snap werkelijk niet dat je mensen meeneemtnaar je echo, zeker niet als je ze niet mag. Vragen om problemen. Niet meer doen.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb mijn zus meegenomen voor de termijn en dl bij de guo..
    mocht ik ook nog groei echo's krijgen weet ik nog niet of ik iemand meeneem als ml niet mee kan..
    iig geen hokje vol!!
    ik vind 1 persoon wel genoeg die meekijkt naast de vk..
    (schoon)moeders die niet op komen dagen of veel te laat komen hoeven van mij ook niet meer op een uitnodiging te wachten voor een eventuele volgende echo

14. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Wij ook alleen met zijn 2. Of dochter mee. Die zich overigesn prima alleen vermaakt

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb best veel echo's gehad, zowel medisch als pret. Bij de medische ging alleen mijn man mee. Verder hebben we een geslachrsbepalingsecho gedaan met mijn ouders erbij en heb ik twee van mijn drie zusjes (derde kon helaas niet) meegenomen. Soms was mijn moeder erbij, soms niet.

Ik vond het ongelooflijk leuk om dit met hen te delen en zij vonden het ook erg leuk. Heb nooit last van ze gehad en heb alles kunnen vragen wat ik wilde. We hadden ook een erg kundige en vriendelijke echoscopiste.

16. duizeltje

duizeltje Lid

26 mrt 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik nam in principe alleen mijn vriend mee. Bij de 20 weken echo konden ze twee dingen niet zien waardoor ik een week later terug moest komen. Ik heb toen mijn moeder mee genomen want vriend kreeg geen vrij. Schoonmoeder niet mee gevraagd maar die begreep het wel. Die was al blij als wij meteen met de foto's/film langskwamen.

17. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Wat een gedoe zeg. Ik ga altijd alleen met man. Familie zou t fantastisch vinden, maar dat is toch veel te chaotisch, precies zoals jij omschrijft. Jammer voor hun hoor, maar t is ónze baby! Ja mijn eigen moeder is onlangs 1x mee geweest (2e zwangerschap, groei echo 30 weken), maar daar blijft t ook echt bij.
    Verder vind ik t verhaal van een echo kado doen aan schoonmoeder een beetje raar. Wie heeft dat kado gegeven dan, jullie zelf? Maar uiteindelijk gaat t wel om een medisch onderzoek naar jouw lichaam (en je kindje natuurlijk). Lijkt mij persoonlijk nogal vervelend als iemand anders daar iets over te zeggen heeft. Jouw lichaam is toch alleen van jou?

18. littlelilly

21 sep 2014
    86
    0
    6
    Noord Holland
    Dankjullie wel dames!
    Ik dacht dat ik weer de gene was die raar was dat ik me zo voelde...
    Maar er zijn er dus nog veel meer die het gewoon niet willen.
    Ja het is ook een beetje raar gegaan.. Omdat ik haar niet binnen wou hebben en ze uiteindelijk toch is binnen gelaten is me schoonmoeder later terug gegaan om te zeggen dat ze Door hun verkeerd is gestuurd en daardoor alles gemist heb en toen heeft ze gezegt dat het hun schuld is en dat ze een nieuwe wil. Dus vandaar de bon. Ik wou me verhaal niet nog 10 pagina's langer maken.
    Maar me schoonmoeder kan het altijd zo goed brengen dat het altijd een ander dr schuld is dus vandaar die bon. Maar al had ze gewoon om 12.00 er geweest dan hadden we samen naar binnen gekund en had er niks aan de hand geweest. En in die tijd dat ze 'verkeerd' zat hebben we haar 8 keer gebeld en 10 berichtje gestuurd en nog via fb berichtje gestuurd. Waar ze dus wel op dat moment op zat. Dus dan vind ik het echt eigenschuld hoor. Eerst dus zeggen zat ze er optijd zal wezen en vervolgens kom je 12.15 aanwaaien en dan ook nog een ander de schuld geven.
    En het lullig is ze wou het liefste iedere keer mee en dan nemen we dr mee en komt ze gewoon telaat.
    Zelfde van me eigen moeder hoor mag ze eindelijk mee kiest ze voor het andere ... dus alles was gewoon verschrikkelijk. Dus echt voor mij nooit meer! Zonde van me mooie echo en me humeur en dag.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn man is 1x meegeweest en voor de rest ga ik alleen. Ik hoef er niemand bij het echo.

20. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Mensen mogen het als een voorrecht zien als ze mee worden gevraagd naar de echo, vind ik. Ze hebben niks te willen. Jouw buik, jouw keuzes. Zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn een keer mee geweest naar een echo en voelden zich allebei bevoorrecht. En terecht ;) verder mag m'n vriend natuurlijk altijd mee.

Deel Deze Pagina