Hoi, @snoepies, ow dat is niet zo mooi hogebloeddruk, de mijne was 70/105 en dat is mooi. Ik vind het aanbod wat geboortekaartjes betreft ook summier en wat er dan is vind ik over het algemeen niet mooi, ik ken iemand die grafisch ontwerpster is misschien dat ik haar vraag om een geboortekaartje te ontwerpen. Ja natuurlijk gaan we van het positieve uit maar vind het wel iets om over na te denken en daarbij, ik ken mn man die is op z'on moment helemaal de kluts kwijt haha! @BabyWish91 bij ons is het een 2-eiige tweeling maar zeggen ze het kan zo zijn dat het er eerst 1-eiige is geweest en dat ze dan binnen een aantal dagen gesplitst zijn. Als we willen dan kun je een DNA onderzoek laten doen na de geboorte, maar als het een jongen en meisje is dan weet je dat het een 2-eiige tweeling is. Kortom veel info! De kans dat het in een vroeg stadium verkeerd gaat bij een 2-eiige tweeling is kleiner dan bij een 1-eiige maar zo te zien is het bij jou een 2-eiige. Joh gewoon van het beste uitgaan en je wordt goed in de gaten gehouden bij de Gynaecoloog. Succes allemaal en tot horens! Liefs
Maar een een eiige tweeling zijn indentiek, dan kan dat tch niet zomaar splitsen naar twee eiige (niet indentiek) ?
@BabyWish, nee dat klopt, dat kan niet maar dan zijn het of 2 jongens of meisjes en hebben hetzelfde DNA materiaal. Zo is ons het uitgelegd. Als het een J/M is dan zijn er twee eitjes gerijpt en is het een 2-eiige tweeling.
Bij mij waren er 2 eitjes op de dag van iui. Op 6 december was er een van 23 mm, en 1 van 19 mm. Toen mocht ik pregnyl zetten en 8 december de iui gehad. Dus de eitjes hadden nog een mooie groeispurt 2 daagjes waardoor ze allebei mee konden doen
Dames, Ik ga jullie verlaten. Vandaag weer een echo gehad en helaas waren beide hartjes gestopt met kloppen. Kindjes waren ook niet meer gegroeid. Hadden we absoluut niet verwacht. We zijn er kapot van. Na 2,5 jaar en 3 ivf pogingen staan we nog met lege handen.....
Hallo meiden, Ik zou ook graag met jullie mee schrijven als dat mag! Eerst wil ik even tegen kleintje zeggen dat ik het erg voor je vindt! Daar ben ik ook steeds heel erg bang voor geweest! Sterkte met het verwerken van dit verlies! @all ik ben dus 20 weken zwanger van een eeneiige tweeling....2 meisjes zijn het!! Ik ben doodziek geweest in het begin, vanaf week 6 tot week 14 ben ik zo misselijk geweest....niet normaal. maar dat is nu gelukkig voorbij, vandaag de 20 weken echo gehad en alles is gelukkig helemaal goed!! Nu kan ik eindelijk pas is gaan genieten!!! Liefs Ik heb al een dochtertje van 3 jaar
Ha Meiden! Jeetje kleintje 82 wat een ontzettend rot nieuws en snap dat jullie ontzettend verdrietig zijn! Heel veel sterkte voor jullie! Gezellig romy1980! Leuk hoor twee meiden...En helemaal fijn dat de twintig weken echo goed was! Nu zeker lekker genieten. wij krijgen een twee eiige tweeling en het zijn een jongen en meisje en we hebben al een zoontje die over twee weken twee wordt. Gister weer naar zh geweest en bloeddruk was niet meer gestegen dus dat is fijn, blijven ze wel in de gaten houden! Fijne avond!
hallo meiden! Even een reactie op de vraag wat te doen als je kindjes te vroeg komen met geboortekaartje. Ik lig inmiddels opgenomen in een ziekenhuis waar kindjes onder 32 weken opgevangen kunnen worden. Ik had extreem veel harde buiken en een erg korte baarmoedermond dus bevalling was waarschijnlijk dichtbij. Lig nu aan de remmers en hoop dat het blijft werken. Heb vandaag ook met mensen van de baby ic gesproken en zij gaven als advies pas een geboortekaartje te sturen als de kleintjes stabiel zijn en mee naar huis mogen. Omdat het vaak een hectische periode is dat de kleintjes in de couveuse liggen kun je dat beter later doen omdat anders zoveel mensen gaan bellen en langs willen komen etc.
Hallo meiden, Mijn naam is Claudia en zwanger van een 2-eiige tweeling. Heb al een zoon en een dochter. En zou graag mee willen praten bij jullie Zie dat sommige al vrij ver zijn in de zwangerschap en sommige vrij pril.
Ik was ff aan het spieken in jullie topic en zie al wat bekende voorbij komen.. haha.. Als allereerste wil ik diegene die ik nog niet ken van harte feliciteren met de zwangerschap van jullie tweeling. Kleintje 82 wat erg voor jullie! Na zo'n lange tijd eindelijk zwanger en dan dit. Ik wil je heel veel kracht toewensen en heel veel sterkte met dit verlies. Wb splitsing van een 1 eiige tweeling kan wel. Dan delen ze ieder een eigen vruchtzakje en is er door 1 of andere reden toch een splitsing geweest. Dit kun je herkennen aan het tussenschot. Is dat vanaf het begin af aan al heel dun, dan is het een 1 eiige tweeling naar alle waarschijnlijkheid. is ie dik, dan is het een 2 eiige tweeling. En als je 2 eitjes had, kun je ervan uitgaan dat het 2 eiig is Zelf ben ik 3 maanden geleden bevallen van 2 meisjes ( 2 eiig ) Ik kan jullie vertellen dat het echt helemaal geweldig is. Dames ga lekker genieten van de zwangerschap. Probeer je niet te druk te maken over het feit dat het mis kan gaan. Tenminste ik las hier iets van iemand die bang is haar tweeling te verliezen. Tuurlijk ben je bang ( ik dacht er ook vaker aan ) maar het gaat ook heel vaak goed. En ik hoop voor jullie allen dat het goed blijft gaan. Een hele fijne zwangerschap!
Ha meiden, Wat is het stil hier, gaat het goed met iedereen? Of aan het genieten van die sneeuw? Grrr ik hou er niet van!! Hier alles prima, vanochtend nog even een wippertje opgehaald van baby Björn, die hadden we al voor ons zoontje en wilde er graag nog eentje....zijn super fijn die stoeltjes. Ook maar gelijk even langs de prenatal voor de blije doos 2x en toch weer fijn dat er avent flesjes inzitten...en nou komen ze straks nog de adapters voor de maxi cosi brengen voor de easy Walker die heb ik ook via marktplaats gevonden en lijkt me wel handig als de maxi cosi' straks op de wagen kunnen. Dus goed bezig, al zeg ik het zelf.. Nu ligt de kleine man lekker te tukken en ik met de beentjes in de lucht... Hoop dat het goed gaat met iedereen. Liefs
Hier ook in verwachting van een tweeling ben 2april uitgerekend,maar ze zullen zeker eerder komen.wij krijgen een jongen en een meisje
schiet ook al lekker op ! Hoe gaat het De laatste loodjes zijn hier erg zwaar. Al 4 opnames achter de rug. Laatste rond de 31 weken. Over 2 weken word ik ingeleid, al hoop ik dat die twee zichzelf eerder laten zien.
Hoe is het met iedereen? Hier gaat t ietsje minder. Na 14 weken was m'n energie redelijk terug maar sinds een week ben ik weer zo moe zal er wel bij horen maar vind t wel jammer. Ben van plan om tot 30 weken te werken maar Miss is dat te optimistisch. Volgens mijn gynaecoloog komt er tussen de 20-30 weken een moment dat t niet meer gaat... Ben benieuwd! Verder bewegen de baby's vollop, zo leuk!
Ik ben 3 weken geleden bevallen van mijn twee kleintjes. Ze zijn geboren met 36+1 en hadden een mooi gewicht en lengte. Daan 47 cm en 2420 gram en Sophie 46 cm en 2540 gram. Helemaal gezond en maar een nachtje in de couveuse uit voorzorg maar was niet nodig. 4 dagen later mochten ze eigenlijk mee naar huis, maar toen ging het drinken minder goed en kregen ze beide een sonde om bijgevoed te worden. Daan heeft de sonde maar 1 keer gebruikt. Uiteindelijk hebben ze 12 dagen in ziekenhuis gelegen. Gelukkig mochten ik en mijn vriend lekker bij ze blijven op de kamer. Wij zijn dan ook al die tijd dag en nacht lekker bij ze geweest. Nu gaat het zo goed met dronken dat we ze allebei wat extra in de fles geven anders hebben ze steeds honger. Echt wat een rijkdom meiden. Het is wel flink aanpoten, maar zo mooi. Hoe gaat het met jullie?
dat moment dat werken niet meer gaat komt echt van de een op de andere dag. Ik dacht ook nog lang door te kunnen gaan, maar ik ben vrij snel minder gaan werken, daarna halve dagen, toen paar dagen per week en met 27 volledig gestopt vanwege vroegtijdig weeën en continu harde buiken.
Gefeliciteerd met jullie tweeling! Fijn dat alles goed gaat! Wat een wonder! Vraagje: welke maat dragen ze nu? Ik wil morgen inkopen doen maar twijfel over het kopen van maat 50... En qua werken, ik ga t wel zien alleen voelt het als falen als ik eerder stop dan ik mezelf gesteld had.... Vind t wel lastig al weet ik dat t om de kids gaat...
maatje 50 dragen ze gewoon. Moet sommige dingen wel omslaan, maar zit op zich wel goed. Ik wilde eerst prematuur kleertjes halen, maar ben blij dat0 ik dat niet heb gedaan. Ziekenhuis zei ook ze groeien zo in maatje 50, Mutsjes zijn wel allemaal groot. De enige die passen zijn van Nijntje.
Ik zag het ook als falen hoor, maar je moet aan jezelf en de kleintjes denken. Doordat ik veel rust heb gehouden hebben ze geen groeiachterstand.