Hi dames, Ik merk dat bijna 8 maanden een tweeling voeden inmiddels veel van mijn lijf vraagt. Vanmorgen een moment kritisch in de spiegel kunnen kijken. Het viel me al een tijdje op dat mijn broeken veel te ruim zitten ( mt xs) En nu in de spiegel vond ik ook dat ik toch wat smal zag in mijn gezicht. Helaas heb ik geen grote opstap qua borsten waardoor mijn schatten elke 3 uur willen drinken, ook in de nacht nog 2 voedingen door één van de twee. Met veel pijn in mijn hart vrees ik dat er een voeding af moet. Maar welke en hoe? Ik wil het niet, wil het wel. Weet wel hoe, weet niet hoe....Zucht. Maar het is beter voor mijn eigen lichaam om te gaan minderen. En ik ben rete ( sorry voor het woord) trots op mezelf. Het is niet niks om een premature tweeling zo lang te voeden. Het is zo'n genot Nu ongeveer: 1:00 uur borst ( Lotte, Sanne soms) 4 uur borst (Lotte, Sanne soms hangt van vorige af) 7.00 uur borst rond 10.00 uur fruithap 50 gr 11.00 uur borst 14.30 uur borst ( bij opvang pap 60 ml kv en rijstebloem en 60 bv) 18.30 borst als toetje 22.30 borst Door bijvoeding heb ik al een uurtje extra er tussen. Maar het blijft zoveel mogelijk op verzoek als ik thuis ben. Zou het een optie kunnen zijn om de late voeding kv bij te geven na de borst zodat ze echt vol genoeg zitten? Nu zijn ze na 1 borst niet altijd meer echt voldaan merk ik.Zeker niet als ik werk. Wie o wie heeft advies/ wijze raad of een goed plan? Gr Iris
Krijgen ze alleen de fruithap als bijvoeding? Is het niet een idee om ook langzaam met groente te beginnen? Wellicht als je nog even door kunt zetten (mits je dat lichamelijk trekt) en de bijvoeding ophoogt, dat er vanzelf een voeding afgaat? Ik heb zelf met 6 maanden moeten stoppen omdat mijn lijf het niet meer trok en vond het toen heel moeilijk, maar achteraf voelde ik me uiteindelijk wel veel beter.
Ik wou dat ik een geluid-icoontje kon aanklikken .Super knap dat jij het zo lang hebt kunnen volhouden! Ik zou idd. meer eten aanbieden.
Ja ze krijgen ook al groenten. Rond 18.00 uur. Dat hielp. Ga morgen maar hoeveelheden verhogen van groenten en fruit. Ze vinden het heerlijk, worden boos als het op is hihi. Straks voeden en bied dan nog een flesje van 60 aan voor wat ze nog willen. Hoop zo ook iets meer slaap te krijgen. Lastig hoor.
Premature tweeling, 8 maanden voeden, 1 woord: respect! Afbouwen zou ik zo natuurlijk mogelijk doen. Dus inderdaad door meer bijvoeding aan te bieden ipv effectief ergens op de dag een borst eraf. Kan inderdaad ook door zuivelhap (niet persé 'svonds want was hier altijd de voeding die het langst bleef) of meer tussendoortjes (korst brood, rijstwafel, yoghurt...). Ander drinken ben ik telkens pas rond 1j beginnen aanbieden (bij zoontje nu dus nog niet). Hij leert wel uit een bekertje drinken met afgekolfde melk.
Top gedaan hoor! Een tweeling aan de borst, bijzonder En het hoeft echt niet zwart/wit te zijn. Kijk hoe het gaat qua bijvoeding,en vervang eventueel een voeding door een fles. Je kindjes zijn al weer wat groter, dus jouw productie zal dan echt niet meteen instorten! Als je graag borstvoeding wilt blijven geven,kijk dan hoe dit voor jóu beter werkt. Baby's zijn belangrijk, maar mama ook.
Inderdaad is mama ook belangrijk. Want zonder mama geen melk Maar hoe verder is lastig. Ik bied nu elk een borst aan en daarna nog wat fles oeding. Ze drinken het op dus zal wel nodig zijn. Door moeheid is er ook bij mij minder te halen. Best een zielig gezicht. Vanaf vandaag meer bijvoeding. Geniet echt van de borst geven. Zo handig in de nacht. Lekker in bed. Samen verder slapen tot de volgende wakker word. En ik overweeg op werkdagen (om de week werk ik) maar 1x te kolven ipv 2x. Kijken of dat wat helpt. Fijn hier even support te vragen