Te snel afvallen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lady87, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady87

Lady87 Actief lid

21 mei 2013
    125
    0
    0
    Zwolle
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap 14 kilo aangekomen en nu 3 weken na de bevalling ben ik 16 kilo afgevallen. Ik val nog steeds zo'n 100 gram per dag af. Dat klinkt geweldig en in eerste instantie was ik dan ook heel blij dat mijn gewicht weer weg was, maar ik ben heel snel duizelig en heb de hele dag honger, moet bijna met survivalkit op pad zeg maar. Herkennen jullie dit? Stabiliseert dit weer?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, dit herken ik zeker. Borstvoeding vraagt echt heel veel van mijn lijf en ik moet echt eten als een bouwvakker.
    Eet veel eiwitrijke producten en ben matig met suiker. Dit laatste vind ik moeilijk, want de drang om te snoepen is vaak groot.
    Bij mijn dochters ben ik rond 9 maanden gestopt met borstvoeding omdat ik me echt compleet uitgeteerd voelde. Ik ben benieuwd hoe lang ik het deze keer volhoud...

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik herken dit ook!
    Het werd iets beter toen we begonnen met vaste voeding met 6 maanden. Ik moest er echt tegen eten.. Wat ik veel at waren van die volle roomyoghurtjes en van die energierepen.
    Bij onze eerste bijna 20 kilo aangekomen en ruim 25 afgevallen. En nu ben ik maar 8 kilo aangekomen en maak me best zorgen over mijn reserves..

4. LynnLemon

LynnLemon Lid

9 mrt 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Zelf ben ik snel 2-3 kilo afgevallen maar nu stabiliseert mijn gewicht. Eiwitrijke snacks en goed water drinken helpt.

Hardgekookte eitjes kun je op voorhand in grote hoeveelheid maken en in de koelkast bewaren!
    Platte kaas met wat jam ook heel lekker en vol calcium.

Neem ook tijd om een echte maaltijd klaar te maken (groentjes, complexe suikers en proteinen). Met de baby in de draagdoek, kun je de tijd nemen :)

5. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.075
    113
    Herkenbaar. Wat bij mij wel wat helpt is om noten te eten, die geven lekker veel calorieen en zijn gezond. En verder gewoon eten, eten, eten... :)

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb het nog steeds. Ik moet echt "bij" eten. Momenteel eet ik een maaltijd meer per dag. En vaak alles wat los en vast zit :p
    Ik woog een maand geleden nog net 65 kilo bij 1.80m. Dat is prima zonder borstvoeding, maar mijn lijf houdt dat met bv niet vol.
    Nu ik meer eet, weeg ik ong 2 kilo meer.

Nu eet ik vaak een kom havermout tussendoor. Dat is goed voor de honger en goed voor de borstvoeding.

7. Lady87

Lady87 Actief lid

21 mei 2013
    125
    0
    0
    Zwolle
    Fijn dat het herkenbaar is! In mijn omgeving kijken ze me aan en zeggen ze dat ik niet moet zeuren omdat veel vrouwen er een moord voor zouden doen om het gewicht zo snel kwijt te raken. Ik dacht al bijna dat ik een zeikerd was!

Bedankt voor de tips ook, daar kan ik wat mee!

8. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.075
    113
    Herkenbaar. Maar wees eerlijk - wie is er nou een zeikerd, iemand die alle zeilen bij moet zetten om bv te blijven geven of iemand die de hele dag mekkert over een kilootje extra dat misschien wel blijft plakken? Ik weet het, sommige vrouwen komen echt veel aan en vinden dat echt lastig, maar volgens mij is dat deels een modeprobleem hoor. Als je na een jaar nog te zwaar bent, ga je toch lekker lijnen...

Goed, nu weer on topic

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vind dat iedereen op zijn tijd mag zeuren. Het feit dat andere mensen grotere of tegenovergestelde problemen hebben, betekent niet dat jouw problemen niet de moeite waard zijn.

Ik herken het ook. Ik was maar liefst 22 kilo aan gekomen en na de bevalling vloog het eraf! Je raakt ook veel vocht kwijt dat je tijdens je zwangerschap hebt vastgehouden he...
    Idealiter eet je tijdens bv ongeveer 500 calorieën meer dan je normaal zou doen. Ik at havermout, noten, avocado, kaas, af en toe een goede biefstuk... Nog steeds eet ik meer dan voor mijn zwangerschap, maar ik heb schijnbaar een goede balans gevonden, want ik zit weer op mijn gewicht van 2 1/2 jaar geleden.

Deel Deze Pagina