Ik wilde misschien een puky loopfiets kopen voor mijn zoon (in aug wordt hij 2, is nu dus ruim 1,5). Nu zag ik dat ze ook driewielers hebben. Ik denk dat hij daar nu nog wat klein voor is maar weet niet precies hoe lang hij een loopfiets leuk vindt. Wat zijn jullie ervaringen?
Onze zoon kreeg rond de leeftijd 1,5 zijn loopfiets. Later heeft hij een grotere gekregen, maar het is nog steeds zijn favoriet. Hier vinden/vonden ze een driewieler lastig met trappen. We hebben beide, maar als ik zou moeten kiezen zeg ik loopfiets.
Ik zeg ook loopfiets! Mijn zoontje is 2,5 maar vind een driewieler niks, het lukt hem ook niet goed! Die kleintjes gaan zo hard op die loopfietsen, en ook nog goed voor hun evenwicht!
Ik zat ook te twijfelen We hebben zelf voor der verjaardag een puky loopauto gekocht Opa en oma geven de puky wutsch loopfiets deze is te gebruiken vanaf 80 cm (1,5 jaar zegt puky zelf op hun site)
Driewieler snapten ze hier allebei niet, het trappen lukte niet, waardoor wij alleen maar aan het duwen waren. Loopfietsje lukte hier vanaf 2,5 ongeveer. Heb de driewieler uiteindelijk maar weg gedaan. Het loopfietsje is hier nog steeds populair bij de jongste. Bijkomend voordeel: oudste kon een jaar later in no-time fietsen, omdat hij zijn evenwicht al geoefend had met zijn loopfietsje. Bijkomend nadeel: ze gaan op een gegeven moment veeeeel harder dan jij kunt lopen, dus zorg voor een veilige omgeving of een goed luisterend kind (dat eerste is op die leeftijd een stuk haalbaarder, is mijn ervaring).
Loopfiets was hier geen succes, evenwicht nog te lastig. Gastouder heeft er eentje met 2 achterwieltjes, die dus niet omvalt, dat was wel fijn. Driewielers werden hier lang als loopfietsje gebruikt
loopfiets! hier vanaf 2e verjaardag groot succes, er 2 versleten en kiest nu vaak nog steeds voor zijn loopfiets ipv zijn grote fiets haha, en hij word vijf over 2 weken en... hij kon gelijk fietsen zonder zijwieltjes omdat hij op de loopfiets al gewend was zijn evenwicht te houden!
Volgende week krijgt mijn dochter voor haar verjaardag een houten loopscooter. Ben benieuwd of ze er al oppast qua lengte, ze heeft korte pootjes. 😍
Loopfiets! Ze leren hier zó goed evenwicht houden dat het leren fietsen (zonder zijwieltjes) veel vlotter gaat. Wij hebben een pucky loopfiets. Kost wat maar we hebben hem al 10 jaar en hij lijkt niet te slijten!
Hier was dochter al snel uitgekeken op de Puky Wutsch, ze heeft hem 3 maanden gebruikt. Ze kon qua lengte erop met 15 mnd (78 cm), en met 18 mnd is ze overgegaan naar de volgende Puky loopfiets. Kleinste loopfiets met 2 wielen (10 inch schuimbanden) is de Puky Starter toen via marktplaats overgenomen. Met 81-82 cm was ze eigenlijk nog nét iets te klein. Met schoenen aan binnen oefenen ging wel, en een maandje later met 19 mnd bij 82-83 cm kon ze goed op de Puky Starter buiten overweg. Ze looptfietst zo mee naar de supermarkt etc. Het fietsje (stuur en zadel) is heel ruim te verstellen, dus ze kunnen er best lang op. Driewieler kan mijn dochter nog niet mee overweg. Het idee van trappen snapt ze nog niet, en ze komt er eigenlijk ook nog net niet goed bij de trappers. Puky loopauto staat bij mijn ouders, maar die heeft als nadeel dat de draaicirkel erg groot is. Binnenshuis kan ze daardoor niet zelf draaien, want je moet dan meerdere keren heen en weer steken. Ze heeft er toch lol van, want opa heeft een koord aan het stuur vastgemaakt, en trekt haar dan de hele kamer door Ik zou voor een kindje van 1,5-2 jaar dus de Puky Starter aanraden! Mocht het de eerste maanden nog net iets te moeilijk zijn, kun je ook altijd nog zo'n plastic Lena loopfietsje met 4 wielen kopen van een tientje om het tijdelijk te overbruggen. Pukylino / Puky Wutsch is hier maar kort gebruikt. Het nadeel van Twanneke, dat de kinderen zo hard gaan op een loopfiets, daarbij heeft de Puky Starter het voordeel van 10 inch wielen. Daar kunnen ze minder snel mee dan de gemiddelde loopfiets met 12 inch banden. Foto is Puky Starter eerste keer buiten met 19 mnd en 83 cm (broeken droeg ze nog maat 80, bovenkleding maat 86)