Hallo, Ik dacht altijd dat na de 20 weken elke week je baarmoeder een cm boven je navel moest groeien (verhoudingsgewijs). Met 19 weken zat mijn baarmoeder aan de onderrand van de navel. Met 23 weken zat mijn baarmoeder 1cm boven de navel. Nu met bijna 26 weken zit hij nog geen 3 cm boven de navel. (ongeveer 2,5 schat ik zelf, kan hem duidelijk voelen). Toch heb ik het gevoel dat mijn baarmoeder enorm gegroeid is, maar het is niet te merken aan de hoogte. Wie had dit ook? Groeit mijn baarmoeder dan echt meer de breedte in?
ik ben nu 25 weken + 3 en gisteren bij de vk geweest en mijn baarmoeder zat 3 vingers boven de navel, de vorige keer (4 weken geleden) 2 vingers, maar ik ben wel flink gegroeid, naar voren toe en niet omhoog dus, maar het verschilt ook wel een beetje per buik geloof ik, bel anders de VK even!
Mijn baarmoeder zit nu net pas boven me navel Ik heb een lange buik, en volgens de "metingen"zit mijn navel 2 cm te laag. Ze dachten eerst ook dat hij misschien te klein was, maar dit is gelukkig dus niet zo! Volgens mij verschilt het dus behoorlijk per persoon.
ik ben afgelopen donderdag bij de verloskundige geweest en mijn baarmoeder zit 3 cm boven mijn navel. en ze zei dat het nu een mooi groot kindje is voor deze week. dus neem aan dat dat wel goed zit. ze heeft ook nog gemeten vanaf mijn bekken naar de bovenkant en dat was 27 cm. dat was ook goed zei ze. dus maak je niet ongerust! als het niet goed is dan hadden ze het echt wel gezegt!
Bij mij zit mijn baarmoeder extreem hoog volgens mij! Ik zie de grens van mijn baarmoeder super duidelijk liggen en als ik het opmeet, ligt hij al 10 centimeter boven mijn navel!
Als ik zit ! Heb geen grote buik, maar wel al een hele hoge baarmoeder. Ik voel haar ook echt al heel hoog schoppen (dat is niet altijd fijn). De verloskundige zei er niets over, dus het zal wel goed zijn!
je moet het meten als je op je rug ligt. dan komt er waarschijnlijk iets anders uit. maar kan ook zijn dat het niet zo veel scheeld hoor! bij mij nl. wel! als ik zit heb ik het idee dat de baarmoeder tegen mijn ribben zit en de baby daar ook schopt (idd soms heel vervelend) maar als ik lig is dat anders. als je zit kan het allemaal een beetje naar boven "schuiven" he.
Hier dus ongeveer 3cm boven de navel, als ik lig idd. Als ik zit dan zit hij ook hoger. Ben wel enorm naar voren gegroeid!
Hihi, Heb het net gemeten en het is inderdaad een centimeter minder als ik lig! Ik ben gelukkig heel lang dus heb ik wel aardig wat ruimte bij mijn buik denk ik dan maar
haha nou dan zal het vast wel goed zitten hoor! ze kijken ook hoeveel je buik nog meot gaan groeien en hoeveel ruimte je nu nog over hebt. dus als sdat niet goed was hadden ze het vast wel verteld!