Hoi hoi, Aangezien ik bijna ga bevallen begint de tijd nu aardig te dringen dus hoop ik dat de creatievelingen onder ons mij kunnen helpen. Het zit zo; onze dochter is niet gedoopt maar heeft wel, naast haar roepnaam, 3 andere namen. Dit zijn verbasteringen (gemoderniseerde) van mijn vriend zijn doopnamen (en zijn vader/moeder). Ik heb geen contact met mijn ouders dus van hun kant zullen er geen doopnamen gebruikt worden. Maar ik wil wel graag voor onze tweede dochter iets van mijn doopnamen gebruiken maar dan, net zoals bij onze eerste, een wat modernere versie zeg maar. Nu het probleem: we kunnen er niks mee! Mijn doopnamen zijn: C.ornelia en A.ntonia maar tot op heden heb ik werkelijk niks moois kunnen vinden wat er een afleiding van is/zou kunnen zijn. Onze 'eisen': - Uiteraard een vrouwelijke naam - Modern klinkend - Mag een verbastering van 1 van de 2 zijn, of combinatie van beide Het hoeft maar 1 naam te zijn, de andere 2 zullen hetzelfde zijn als van onze eerste dochter. Ik hoop dat jullie leuke ideeen hebben!
Cornelia: Nelia Celia Celina Nela Nila Nera Lina Lena Lea Lia Lenora Nora Lora Nola Elinor Cira Ronia Roline Aline Caro Cleo Clea Liora Liona Lian Noralie Nica Loraine Lorance Lorine Lorena Lorien Lorencia Lorie Antonia: Ainoa Inoa Noa Nina Nia Anna Nona Tonia Annia Ania Cornelia & Antonia: Cato Annet Anne Lianne Lian Liana Ronia Ciana Ciara Alicia Nalia Naila Liora Liona Noalie Noalin Noralie Anneli Annalie Annelin Lorena
Uit de reactie van Vidah vind ik Celia een hele goede! Nella/Nelle of Nele/Neele kunnen ook. Voor Antonia: Anna, Antoinette, Toni.
Antoinette Cornelieke Tonia Neele Nelia Neeltje Nellie Nelly Nel Lia Annelieke (van AN.tonia en Corne.LIa) Annette Anna