Ik ben echt blij met jullie reacties. Ben een enorme regelnicht en wil het liefste alles zelf in de hand hebben. Qua kindjes kan dat niet, maar ik probeer overal info vandaan te halen en het thuis op orde te hebben. In tegenstellig tot de meeste van jullie kan ik me thuis voorbereiden op de vroeggeboorte. En daar maak ik dus goed gebruik van!
Ik heb ook en advies en heb dit zelf ook gekregen via zp. Begin met 2 x daags 400 mg magnesium (Orthica) Dit vermindert de kans op hersenbloedingen en dat is een veel voorkomende complicatie bij prematuren. Het is niet slecht en een teveel veroorzaakt in sommige gevallen wat dunnere ontlasting. Toen mijn vliezen braken kreeg ik het om die reden in een infuus maar toen slikte ik het al een aantal weken.
Dank je Frannie, ga ik meteen aan beginnen! Heb magnesium in huis vanwege krampen in mijn voeten, maar die slik ik al even niet meer.
En vraag ook om een magnesium infuus voordat ze je kleintjes gaan halen. Uit onderzoek is gebleken dat dit echt zeer effectief is ter preventie van hersenbloedingen. Geen garantie maar wel degelijk minder kans. Dit is ontdekt nadat vrouwen met pre-eclampsie aanzienlijk minder kindjes met een hersenbloeding hadden dan moeders met premature baby's door andere oorzaken. Het AZM in Maastricht doet dit nu standaard bij dreigende vroeggeboorte en dat van jou is het natuurlijk ook.
Toch even naar de winkel. Ik heb pillen van 30 mg magnesium. Dat zijn er heeeeel veel per dag als ik aan de 400 mg wil komen... En ik zal het magnesiuminfuus bespreken, vrijdag weer controle.
Ja inderdaad haha! Die van orthica schijnen een van de beste te zijn. Onze natuurvoedingswinkel had ze en online. De tuinen weet ik niet.
Ik heb ook voor de spoedkeizersnee magnesium gekregen. En in de couveuze mogen ze ook een romper aan hoor. Als ze 2200 gram zijn mogen ze als het goed is in een bedje en dan mogen ze ook kleertjes aan. Maar denk dan wel aan makkelijke kleertjes, zeker als ze nog aan de monitor zitten. Ik had bij c&a van die voetenpakjes gekocht maat 44, daar konden de draadjes makkelijk langs de drukknoopjes. Bij de h&m zag ik ook kleertjes en leuke pakjes maat 44. Mijn tutje zit nu alweer in maatje 62,. Owja, als je gaat buidelen mag je ook eigen omslagdoeken/dekentjes meenemen die je om de paar dagen wisseld met een schone en dan neem je de andere weer mee om te wassen, dus zorg dat je dus iig 2 hebt voor beiden. En knuffeltjes mogen ook in de couveuse, daar leg je om de dag een schone in. Dus zorg ook voor ieders 2 of 3 knuffeltjes die je om en om wast.
Mijn meisje lag alleen in een luier in een snuggle (soort nestje waarin ze geborgen lag) Kleertjes pas in een warmte bedje en toen woog ze rond de 1700 gram.
Psies. Geen kleertjes in de couveuse om warmte optimaal te kunnen reguleren. Ik heb nooit anders gezien, zelf. Wel leverden we zelf hydrofielen om couveuse en later bedje mee op te maken. Met die doeken sliep ik eerst een nachtje zodat mijn geur altijd nabij was
Bij ons mochten ze een rompertje aan vanaf het moment dat ze niet meer onder de lamp moesten. Ook van het ziekenhuis zelf hadden ze een soort kleedjes gemaakt door een vrijwilligster. Zagen er heel leuk uit en waren van model ook handig om aan en uit te doen ondanks alle kabeltjes enzo. Vanaf het verwarmde bedje mochten ze dan echte kleertjes aan. Liefst kruippakjes omdat ze daar goed warm in blijven. Bij ons mochten ze naar het verwarmde bedje vanaf 2kg. Dat was in het regionale ziekenhuis, blijkbaar doen ze dat al vroeger in een UZ.
Haha, hier ook. Rompertje hadden ze trouwens al soms in de couveuse aan omdat ze toen al bijna naar een bedje mochten (zo'n 1800 gram). En de temperatuur van de couveuse stond dan al bijna op het laagst. Dat was op high care, en daar kwamen ze pas te liggen toen ze al 1,5 maand op de nicu hadden gelegen. Echt pakjes dragen was idd toen ze over mocht naar een bedje, rond de 2 kilo.
hier mocht ze vanaf dag 4 kleertjes aan in de couveuze. ik had kleertjes vanaf maat 40 en dan 44,48 hebben ze ook. die van c&a maat 44 zijn wel aanraders. lekker warm en heel makkelijk in gebruik. hier mocht dan waar geen knuffel in de couveuze. dus het zal overal wel anders zijn denk ik goed dat de kindjes nog bij je zitten.
Nou, vanochtend dacht ik dat dat niet lang meer zou zijn... Om half vier werd ik wakker met regelmatige, heel harde buiken. Een uur aangekeken en in die tijd zo'n 10-12 harde buiken gehad, dus naar het zkh gebeld. Moeten toch maar even langskomen. Dus zoonlief met slaapzak uit z'n bed getrokken en aan het ctg. Gelukkig was er niets aan de hand, bmm was 4 cm dus prima. Om 9 uur waren we weer thuis. Sinds die tijd geen harde buiken meer gehad, dus wat dat was geweest, geen idee. Dus bank-rust-advies en online shoppen... Tweede longrijpingsprik zit erin. Morgen rondleiding op nicu en gesprek met de kinderarts. Voor de dames die ook longrijpingsprikken gehad hebben, ik had gisteren en nu vandaag ook, een drukkend, benauwd gevoel op mijn borst. Zou dat daardoor kunnen komen?
Nee TS, dat kan ik me niet herinneren. Ik zou er zeker even contact over opnemen met het ziekenhuis. En gelukkig dat het loos alarm was!
had ik ook niet van die longrijpingsprikken. Ik vond het wel pijnlijke prikken amai! En achteraf een serieus pijnlijke bil! Gelukkig was het loos alarm inderdaad.