Fijn om te lezen dat de CTG's goed zijn en vooral dat je zelf zo rustig bent. Dat is vast ook goed voor je kleintjes
Hier een premature tweeling bij 34 weken door hellp Na 2 weken ziekenhuispastor spoedkeizersnee.. Uiteindelijk is mijn twin overgeplaatst naar een ander ziekenhuis maar autorijden mocht bij mij echt niet. Doordat ik zelf herstellende was van hellp kon ik geen hele dagen in t zkh zijn..maar camera"s boven de couveuse zijn geweldig! Weet niet of je je echt kunt voorbereiden op zoiets. Vind het een hele impact (helaas is een van de twee overleden dus hadden we twee werelden in thuis met verdriet en 1 in het ziekenhuis met spanning) precies 1 maand later mocht zoonlief mee naar huis! Inmiddels 18 mnd oud en het heerlijkste ventje wat er is!
Oh Ongeduldje, wat erg dat je kindje overleden is. Kwam dat door je hellp? Want de termijn was heel mooi, 34 weken. Merk je er nog iets van, aan je zoontje bedoel ik? Hier weer een dag bijna voorbij. Begon niet heel lekker, heb twee uur aan de ctg gezeten omdat de hartslag van het kleintje heel hoog was en ik het niet vertrouwde. De artsen overigens wel, maar ik vond het echt een heel afwijkend beeld. Bovendien had ik hem nog niet echt lekker voelen trappen vanochtend. Uiteindelijk was het laatste half uur prima. De arts heeft goed uitgelegd waarom het een goed ctg was, maar ik heb al de hele dag een ongemakkelijk gevoel erover. Zo weer eraan, ben benieuwd of hetmgoed gaat. Heb hem overigens net wel heel goed gevoeld, gelukkig.
Ik lees al een tijdje mee, en wil je nog even sterkte wensen komende tijd en na de bevalling. Heb zelf tijdens mijn laatste zw 8 weken in het ziekenhuis gelegen (28/36) ivm te kleine baby, weeen en bloedverlies. Maar voelde me heel "fijn" om in het zkh te zijn want de situatie was zo kritiek dat k nergens anders zou willen zijn. Ik had dus ook 2x daags ctg's elke week echo's enz enz... Elke dag is er weer een bij. Wat een fijn gevoel! Ik duim op een goede ctg straks. Weet ng wel dat ik toen ik weer thuis was overal ctg in zag haha bv van die aandelen grafiekjes.
Acht weken, lang, maar wat heerlijk dat je kindje het zo lang volgehouden heeft! Ja, die ctg's... Kan me voorstellen dat je dat lijntje overal zag. Je bent er zo op gefixeerd, het is zo belangrijk. Het voelt voor mij ook goed om hier te zijn. Begin alleen mijn kleine mannetje echt enorm te missen. Een paar keer per week twee uurtjes knuffelen is echt te weinig voor een mama...
Nee had uiteindelijk niets met hellp of prematuurgeboorte te maken, beide kindjes hebben een bacterie opgelopen en bij een sloeg de antibiotica niet aan. Zelf hebben wij wel t idee dat ons mannetje het "weet" merkte het in het begin ook wel aan bepaalde dingen, dat wordt nu minder.. We zullen die band waarschijnlijk nooit begrijpen Succes met alles! En vooral t missen van je kleine! 2 uur is echt te weinig!
Dat is echt de nachtmerrie van elke ouder, je kindje verliezen. Nee, die band zullen we nooit begrijpen. Ben ook heel benieuwd hoe mijn oudste met zijn broertjes om zullen gaan. Ctg was goed vanavond, ben zo opgelucht!
Ja, die is in de pocket! Lig alweer lang aan de ctg vanwege hoge hartslag van de kleine. Arts maakt zich geen zorgen maar laat me wel lang liggen
Wij hadden ook heel vaak een te hoge hartslag(const tussen 180-210) moest dan ook altijd er langer aan. En dan was ze echt niet altijd druk in de buik. Wel werd dan mij temp gecontroleerd want als je zelf koorts heb kan dat een hoge hartslag veroorzaken. Maar net als bij jou maakte de artsen zich er geen zorgen over..
Na twee onrustige dagen vanwege die vreemde ctg's 's ochtends gaat het vandaag weer goed. Ik heb gisteren eind van de middag nog een echo gehad (privileges van opgenomen zijn, zondag om 17 uur een echo...) en vanochtend ook weer. Die waren beide goed, dus al drie goede echo's op een rij! Dat geeft wel rust, vandaag voelde ik me beter dan gisteren.
Hey Elisabetbas, ik zie toevallig dit topic en dat jij ook van het oktober2011topic was! Ik herken je naam. Ik kan je helaas niks vertellen over wat je wilt weten maar wil je wel even een dikke digitale knuffel sturen! Leuk om te zien dat je weer zwanger bent. Moeilijk wat je te wachten staat, denk ik. Ik wens je heel veel sterkte. Hoe gaat het met Timo? Groetjes Guapetona (mama van N.oam)
Hé Guap, jij bent ook weer zwanger, zie ik! Ja, we maken wat mee met onze tweeling... Timo doet het goed, al merk ik wel dat hij me steeds meer gaat missen. Als ze gaan zegt hij: mama ook jas aan, mama mee. Hij snapt er niets van wat er gaande is, maar het houdt hem wel bezig. Gisteren: papa maakt boten (werkt op een scheepswerf) en mama maakt baby's. Kinderlogica, zo schattig! We komen eruit met z'n allen, maar bij momenten is het echt niet makkelijk.
Gaat goed! Vandaag was er groot overleg tussen gynaecologen., verloskundigen, verpleegkundigen en kinderartsen. Daarbij worden alle patienten besproken en ze zijn heel tevreden. Ctg's en dopplers zijn goed en de kids bewegen flink. Ze verwachten dus (voor zover ze dat kunnen) geen keizersnede op korte termijn. Nou, dat soort berichten stemt me vrolijk! Op naar de 31 weken...
O meid wat een goed bericht! We gaan duimen dat ze nog lekken een tijdje veilig in je buik kunnen en mogen blijven zitten!
Ik ben een stille meelezer, maar wat spannend joh! Ik blijf voor jullie duimen, hopelijk snel weer een weekje erbij. Zet hem op!