wie van jullie ook zo,n last van ecceem door zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by beertje87, Dec 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beertje87

beertje87 Actief lid

Sep 16, 2008
    339
    0
    0
    ik was benieuwd of er meerdere zijn die ook zo´n last hebben gekregen van ecceem sinds ze zwanger zijn, ik heb het zo erg dat ik in het ziekenhuis lichttherapie krijg.
    en wat werdt-wordt jullie kindje een jongen of meisje.
    ik hoorde namelijk dat meisjes je schoonheid afnemen haha maar als ik zo om me heen kijk is het altijd net andersom :D dus ben benieuwd

groetjes

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ben niet zo van de bakerpraatjes maar deze moet ik toegeven, mijn handen zitten onder de eczeem sinds een paar weken, probeerde er met handcreme wat rust in te krijgen, auwauwauw! dat prikte en brandde niet normaal :evil: omdat het schijnbaar ook open is of zo...ik ben er niet mee naar de huisarts geweest,

we krijgen een meisje dat weten we al maar dat je eczeem hebt is nog steeds de kans 50 om 50 hoor, je kan net zo goed een jongen verwachten :)

3. beertje87

beertje87 Actief lid

Sep 16, 2008
    339
    0
    0
    ik heb speciale zalf gekregen Koelzal met 20% vaseline,(zo heet dat) anders moet je dat is vragen ik had eerst zalf van VSM holp heel goed maar mog ik niet meer gebruiken van de dokter omdat daar kruiden in zitten en ze niet zeker weten of het kwaad kan voor de baby

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dank je :) ik zal eens gaan informeren maandag!

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik had ook al eczeem voor de tijd... Maar sinds mijn zwangerschap zijn de oude plekken over zeg maar... en nieuwe ontstaan..

Heb nu een plek in mijn nek en de achterkant van een van mijn elleboog ;)

Ik krijg een jongentje trouwens.... ;)

Maar het is ook niet zo gek hoor... Eczeem reageert op hormonen... Zo krijg je ook meestal een hormoonzalf van een huidarts tegen eczeem... Maar in je zwangerschap veranderen je hormonen natuurlijk ook...

6. christiane

Nov 12, 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    ik heb nog nergens last van
    heb ik altijd minder in de winter
    maar heb het wel vaak in de zomer (van het zomer er helemaal onder gezeten)maar toen was ik nog niet zwanger.

7. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Had het bij de zwangerschap van mijn zoon heel erg en deze zwangerschap (nog) niet gelukkig en dit is een meisje! Dus ook dat bakerpraatje kan naar het land der fabelen!

8. beertje87

beertje87 Actief lid

Sep 16, 2008
    339
    0
    0
    alleen in je zwangerschap mag je geen hormonen zalf gebruiken want ik heb in mei een mk gehad en toen begon het met ecceem en omdat ik een mk had gehad mocht ik wel hormonen zalf gebruiken en me vriend zit helemaal onder de psoriasis en zodra ik zwanger was moch ik hem niet meer in smeren omdat hij ook hormonen zalf heeft,
    gebruik jij nog wel gewoon je hormonen zalf dan?

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nee klopt... In principe mag je geen hormonenzalf meer gebruiken tijdens de zwangerschap tenzij het in overleg is met de betreffende arts.
    Ik gebruik het niet meer... Heb er niet dusdanig last van dat ik het nodig vindt...

Vaak is het wel zo dat wanneer het wel moet, dat je dan vaak een minder sterke zalf krijgt voorgeschreven en dan om de dag moet gebruiken... Dus wel in mindere mate..

10. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

Sep 24, 2008
    586
    0
    0
    ik heb er ook veel last van.. bij mij zit het aan bijde polsen en binnekant van mn handen.. word erger als ik schoonmaakmiddelen ga gebruiken.. dus ik doe altijd handschoentjes aan ik had ook van vsm die zalf, bij mij verlicht het alleen een beetje maar het gaat niet over :(

11. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik heb het op mn voeten, of het eczeem is weet ik niet, maar het zijn bultjes en het jeukt : S...

Ook sinds ik zwanger ben...

12. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik heb ook allemaal eczeem plekjes.. op mijn enkel, mijn borsten, mijn armen.. normaal nooit last van.. ook niet tijdens mijn vorige zwangerschappen.

Share This Page