Baby minder/niet voelen bijna 26 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by mvrtjex93, Apr 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    Hallo dames.

Sinds 2 weken voelde ik mn kleine man eindelijk (placenta voor)
    Van de week voelde ik ook wel harde getrappel. Nu helaas sinds vrijdag dat ik maar weinig tot niets meee voel. En dat weinig ik niet eens echt zeker weet of het de kleine man is. Dit maakt me wel weer onzeker omdat die van de week dus wel actiever was. Maar kan dit wel gewoon of morgen toch maar de gyno bellen ? Ook al lig ik u al even op mn rug voel ik gewoon niets. Of kan dit misschien toch wel goed zijn

2. Sjaslique

Sjaslique Actief lid

Jul 9, 2016
    293
    197
    43
    Om de kleine te voelen kun je volgens mij beter op je linkerzij gaan liggen. Maar mocht je je ongerust maken dan liever een keer te veel bellen. Alhoewel ik de kleine ook vrij laat pas voelde.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Altijd bellen wordt mij verteld!

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    - Op je linkerzijde liggen. (Zonder telefoon en tv etc)
    - Een glas appelsap drinken wilt ook nog wel eens helpen.
    - Beetje porren in je buik kan ook helpen.

Succes

5. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,839
    113
    Het is een beetje lastig omdat je je baby sowieso niet structureel al elke dag voelt toch? In de vorige zwangerschap waren er ook dagen dat ik haar weinig tot niet voelde, vervolgens haalde ze dat een paar dagen later weer ruimschoots in. De verloskundige zei toen dat het best een groeispurtje kon zijn.

Inderdaad even een glas koud drinken nemen en op je linkerzij gaan liggen.

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Meid, elke keer twijfel je om te bellen en vraag je t hier. Bedoel ik goed hoor! Maar bel gewoon even. Je hebt toch een nummer van de dienstlijn? Dan zeg je dat je twijfelt en even wil overleggen. Dat is toch nooit erg??

Nogevengeduld, MLady, Diazz and 4 others like this.
  7. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Voor de 28 weken hoef je je baby nog niet elke dag te voelen. Maar ik kan me voorstellen dat het je onrustig maakt. Zoals hierboven ook al werd gezegd, even iets drinken met suiker erin en een uur op je linkerzij liggen. Als je dan nog niet gerustgesteld bent zou ik gewoon even bellen, daar zijn ze voor.

8. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    Sorry.

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Nee, juist niet. Maar je kan altijd bellen. En als een arts daar over zeurt heeft ie t verkeerde beroep!! En zeg eerlijk, hoevaak hebben ze al gezegd: bellen hoor, als er wat is!! Jouw zorgen zijn reden genoeg om te bellen, als is t maar voor je gemoedsrust. X

10. May6513

May6513 Actief lid

Oct 15, 2017
    437
    238
    43
    Female
    Hier ook met een voorliggende placenta rond week 22-23 ineens een lekker druk mannetje. En ineens was hij zooooooo rustig. Zelfs porren hielp niet. Ik kon 2 schopjes van m krijgen en meer kreeg ik niet. Terwijl hij anders na een por echt wel druk werd in de ochtend.
    Omdat dit toen dag 3 was dat ik in een soort van twijfel zat wat er aan de hand kon zijn (ik dacht dat het wel gewoon iets met ligging te maken zou hebben) maar omdat mij iedere keer op het hart gedrukt wordt gewoon te bellen bij twijfel en er ook nog eens op het wanneer-bellen-lijstje stond dat je moest bellen als je de baby anders voelt bewegen, heb ik het toch maar gedaan.
    Ik moest gelijk langskomen voor een echo, ook al maakten zij zich ook geen zorgen....
    Ze hebben toen naar een bepaald bloedvat in de hersenen gekeken of er geen bloedarmoede was oid.
    Op de echo was hij goed beweeglijk en ik voelde daar iid niks van. Ik was weer gerustgesteld :)

Dus bel gewoon, vraag om een echo als zij het niet voorstellen. En hopelijk ga je weer gerustgesteld naar huis.

11. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    Jaa vandaag heb ik het idee dat ik wel weer iets gevoeld heb. Maat wel wat zachter als vorige week. Natuurlijk kan die nog alle kanten op in mn buik. En ik wacht dadelijk ook even dde avond en ochtend af in mn bedje. Morgen vroeg nog weinig verandering is ga ik toch maar bellen. Ik vind soms moeilijk om te bellen. Dit is mn eerste 'goede' zwangerschap en voorheen een bbz gehad en al vruchtbaarheidsproblemen. Toen gehoord dat ik geen kinderen kon krijgen. Nu toch dit kadotje gekregen en op dit kadotje ben ik dus ontzettend zuinig maar dus ook echt met momenten onzeker. En denk elke keer dat vervelend is als ik de gyno bel.. ofja dat hun denken daar heb je der weer...

12. May6513

May6513 Actief lid

Oct 15, 2017
    437
    238
    43
    Female
    Ik had precies hetzelfde, de drempel was zó hoog om te bellen naar het zh. Bij de plaatselijke vk had ik dat helemaal niet. Nu ben ik onder behandeling van een academisch ziekenhuis en vond ik het toch vervelend om te bellen. (Denk dat ik dat in het plaatselijke zh minder zou hebben).
    Nu heb ik een paar keer gebeld en twee keer langs moeten komen. En uiteindelijk voelt het heel fijn dat ik zo serieus wordt genomen.
    De “wanneer-bellen-flyer” heeft mij echt over de streep getrokken om ook in het weekend te bellen.
    Dus schroom niet, ze zijn er voor je

13. Sjaslique

Sjaslique Actief lid

Jul 9, 2016
    293
    197
    43
    Nou nooit niet denken dat ze denken daar heb je haar weer. Het gaat om jouw gevoel. En als je je ongerust maakt ga je stressen en dat is ook weer niet goed voor de baby.
    Ik heb deze zwangerschap meerdere keren twee dagen na elkaar gebeld en aan de telefoon geven ze dan wel aan of je moet komen. Dus vooral niet schromen.

mvrtjex93 likes this.
  14. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    Oke helemaal prima morgen maar is even afwachten

15. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    Jaa inderdaad. Daarom stelde ik zeker vandaag uit aangezien dat weekend is . Gelukkig ben ik dan toch niet de enigste...

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Gek hè? De verloskundige belde ik ook veel makkelijker. Terwijl we allemaal met een reden medisch zijn en dus extra zorg nodig hebben. Zouden Juist makkelijker moeten bellen.

Hier ben ik ook altijd serieus genomen en kon altijd langskomen. Echt heel fijn en kon ik gerust weer naar huis.

Niet zo onzeker meis. T is indd wel je kindje en hoe kan je daar nou te zuinig op zijn??

17. May6513

May6513 Actief lid

Oct 15, 2017
    437
    238
    43
    Female
    Nee gelukkig niet, ik herken mezelf heel erg in jouw gevoel

18. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83

Ach zo hebben we steun dan nog in elkaar. We schelen ook maar een dagke qua zwangerschap.

19. May6513

May6513 Actief lid

Oct 15, 2017
    437
    238
    43
    Female
    Idd! :)
    Laat je morgen hier weten hoe t gaat?

20. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013