Gisteren had ik mijn 1 e afspraak bij de verloskundige, dit is voor mij helaas op een compleet drama uitgelopen. We weten niet precies hoe ver ik ben, wel weten we dat het minimaal 9 en halve week is maar het zou ook 13 en half kunnen zijn. Wij daar samen naartoe, echt vol spanning eindelijk wat meer te weten komen over ons 1e kindje. We komen daar binnen en het was gelijk heel kil en afstandelijk, nou de standaard vragen gehad die paar foutjes zullen we haar vergeven. En ze deed zelf bloed prikken, urine meegenomen werd op eiwit gecontroleerd was ook goed. bloeddruk ook in orde. En toen kregen we een stapel formulieren mee en dat was het met een nieuwe afspraak samen voor over goed 5 weken. want de baby was zoiezo toch nog niet te horen dus dat kwam later wel en de echo zou wel bepalen hoever ik was. Wij liepen naar buiten helemaal verbouwereerd. had nog geen last van huilbuien maar heb vervolgens 2 uur lang zitten huilen, had hier wel wat meer van verwacht in ieder geval wat meer moeite en wat duidelijkheid en zekerheid voor mezelf. Vanacht heb ik geen uur geslapen alleen maar liggen malen maar heb voor mezelf besloten dat ik niet bij deze vrouw wil blijven en zeker niet bevallen. Gelukkig werkt mijn huisarts mee zodat we over kunnen stappen. Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt, ben nu zo onzeker.
He wat vervelend voor je! Hier is de eerste afspraak een echo zodat je direct weet hoe en wat. Moet je daar nu nog 5 weken op wachten? ALs je je niet fijn voelt bij deze praktijk inderdaad gewoon overstappen hoor! Het is jullie kindje, jouw lijf en jouw zwangerschap!
Nou ik zou via haar een afspaark kunnen en mogen maken voor de echo maar we hebben net besloten dat we liever naar een ander gaan ! ik ben hier niet gerust op ze zal best goed zijn, maar duidelijk niet voor ons.
jeetje zeg wat een domper... je moet idd doen waar jij je goed bijvoelt meid! kreeg je ook geen afspraak voor een echo? hopelijk helpen ze je bij een andere praktijk beter!
jeetje wat vervelend, wat raar zeg!! ik zou ook zeker overstappen naar een andere! je moet er tenslotte mee bevallen!! gister ook naar de vk geweest en ik kreeg ook een paar vragen en toen meteen gekeken via een echo ... hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Ja ik hoop voor mezelf ook snel meer duidelijkheid over een half uur overleg met de huisarts voel me er echt niet tof bij !
Nou zeg, wat raar. Ik vind het ook nogal een verschil tussen 9,5 of 13,5 week. Als je je nu al zo voelt bij haar dan word dit zeker niet anders en zou ik ook zeker overstappen. Ze moet je toch helpen met iets heel belangrijks en dan moet je kunnen vertrouwen op elkaar.
He wat naar! Zit je je er zo op te verheugen, valt het zo tegen!! Ik zou ook een andere vk zoeken hoor! Je moet je er toch prettig bij voelen! Succes!
Sjee, erg sneu voor je sowieso moet je normaal vóór de 12 weken zeker een echo hebben gehad. Jij bent er nu minimaal 9,5. Tel daar 5 weken bij op en je bent er al 13,5 en zou je bijv nogineens meer kunnen kiezen voor de combinatietest mocht je die willen, en stel je zou nu 12 weken zijn, dan zou je de volgende keer 17 weken zijn, dat klopt écht niet! Goed dat je een andere vk kiest, ik zou hier ook niet willen blijven liefs!
ik heb et mijn huisarts gesproken en die was redelelijk boos, en heb net een nummer gekregen van hem die ik moet bellen bij de praktijk waar wij eigenlijk al wilden maar het eerst niet mocht en ik wordt zo terug gebeld hij wil dat ik voor halverwege volgende week al ben geweest en zo snel mogelijk de echo !!! dus gelukkig nog even afwachten wanneeer ik kan !!
Fijn dat je serieus wordt genomen door de huisarts! Hopelijk heb je nu snel een afspraak bij een verloskundige waar je je wel fijn bij voelt en weet je dan ook snel hoe lang je zwanger bent!
Fijn dat je HA zo goed reageert! En natuurlijk super fijn dat je waarschijnlijk volgende week al terecht kan bij die andere!
dat is wel heel raar... dan sta je wel snel en raar buiten denk ik nu maar hopen op een vriendelijke vk
Wat rottig zeg, je wilt toch op zijn minst zekerheid over hoe ver je bent en of alles goed is met je beebje ? Vind het vaag dat ze het zo heeft gedaan en ik zou dus ook naar een ander over stappen je moet je op zijn minst prettig voelen bij een vk vind ik.
We hebben net gebeld en dan is de huisarts zo stellig, dat we over moeten maar in de praktijk uitvoeren is een drama. Mijn partner heeft net kontakt gehda met de oude verloskundige de huidige nog ik ben zelf niet echt meer in staat zit alleen maar te huilen en ze komt vanmiddag bij me langs om te praten ! daar ga ik me nu ook echt beter door voelen maar goed ! ga nu maar als de wiedeweerga het huis opruimen want heb een hond in de rui !!!
contact of geen contact je mag overstappen kom nou jou moet je goed voelen bij een vk en bi 7 weken kunnen ze al wat zien dus laat staan bij 9 weken dus die vk lult maar wat eisen gewoon dat je een andere wilt volgens mij mag je zelf je vk uitzoeken bij mij was dat wel zo. het gaat om jouw kindje gr jojo29
Je mag idd altijd je vk zelf uitkiezen, normaal hoef je de huisarts ook niet te bellen en sla je het tel boek open en kies je een vk uit en je mag altijd overstappen hoor, zelfs van gyn.
ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel raar vind hoe je eerste afspraak is gegaan.. kijk dat ze afstandelijk en kil was in jullie ogen is natuurlijk heel jammer maar de procedure vind ik niet heel gek hoor.. bij ons ook alleen maar een intake dus vragen beantwoordne.. moest zelf bloed laten prikken en hartje luisteren doen ze vaak niet voor de 14 week.. daarna maak je een afspraak voor een echo en in jullie geval zal die vrij snel zijn of is er geen afspraak gemaakt voor een echo?
Gisterenmiddag is ze bij mij langsgeweest en heeft ze zich nader verklaard ! Dit was voor mij heel erg verhelderend! En bovenal heel fijn ook zei ze dat ze zich misschien iets meer had moeten verklaren waarom wel of waarom niet Ze heeft mij beloofd dat ik als ik gisterenmiddag zou bellen zo snel mogelijk de echo zou krijgen ! En ik heb gisteren gebeld en dinsdag middag krijg ik de 1e echo! Dus ja weer erg spannend! Na dit gesprek voelde ik me erg op mijn hemak en zeker van mijn zaak, ik blijf bij haar.