tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miena, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben ook erfelijk belast, zowel aan mijn vaders als moeders kant komen twee eiige tweelingen voor, mijn broertjes zijn twee eiig en mijn zusje was dat ook, alleen haar zusje is al vroeg overleden.

zelfs als je zo zwaar erfelijk belast bent, is de kans maar 4%, dus nog steeds klein.

het slaat idd geen generatie over, dat wordt gezegd maar is onzin.

een tweeling wordt bij de eerste echo's idd weleens gemist, bij mij hebben ze er met 30 weken nog extra op gecontroleerd.

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hier iemand waar 0,0 tweelingen in de famillie voorkomen ...:D
    Ik bleek zomaar een dubbele eisprong te hebben gehad en HOPPA!
    Nu mama van een twee eeige tweeling!

Bij mij zagen ze het op de echo toen ik 6 weken zwanger was (incl. 2 kloppende hartjes!!) :D

3. miena

miena Lid

16 nov 2005
    22
    0
    0
    ja het hartje klopte goed!! gelukkig wel!

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hier ook eentje bij wie het in de familie echt niet voorkomt. Ik ben niet erfelijk belast dus, maar voelde destijds wel twee eisprongen en ja: een twee eiige tweeling. Nu nog geen drie weken oud!

Ik had mijn eerste echo met 7 weken en 1 dag, en beide vruchtzakken en kloppende hartjes waren goed te zien.

5. randi

randi Niet meer actief

over het algemeen zien ze het bij een twee eiige tweeling het wel snel daar er dan ook 2 vruchtzakken aanwezig zijn, bij een ééneiige is dit niet het geval en als je dan de pech hebt dat de één zich verstopt achter de ander heb je wel de kans dat ze dit pas laat zien

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik geloof inderdaad wel dat ze in eerste instantie zijn geschrokken van dat nieuws. Er waren geloof ik ook niet echt dingen waaraan men zou vermoeden dat het er twee waren.... ik bedoel ze was niet extreem misselijk of extreem zwaar ofzo.

Deel Deze Pagina