Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    Ik heb geen recente topic over tweeling kunnen vinden, bij deze dus.

    Ik ben er pas eergister achter gekomen dat ik zwanger ben van een tweeling. Het zou leuk zijn als andere dames die dat ook zijn of al een tweeling hebben hier hun ervaringen uitwisselen.

    Ik weet dat het er niet veel zullen zijn, maar k ben wel benieuwd naar veel dingen, over de bevalling, groei van je buik, gezondheid, kraamtijd etc...
     
  2. chaya

    chaya Bekend lid

    27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hoi hoi, nou ik kom me gelijk melden hier :)
    wat leuk dat je een topic begint erover want dat was inderdaad het enigste wat ik hier miste :D

    ik ben dus ook zwanger van een tweeling, na de eerste schok ben ik er nu wel aan gewend en vindt het super....
    manlief schept er over op hahaha mannen zijn eigenlijk vreemde wezens :)

    ik weet het nu bijna 2 weken en het was echt een verassing, ik ging voor een echo om te kijken hoe ver ik zwanger was en we zagen een vruchtzakje met een kleintje met klopend hartje, en ze draaide het apperaat en daar was nog een vruchtzakje met een hartje wwat klopte....

    ben wel opgelucht als ik een maandag weer 2 kloppende hartjes mag zien....

    hoe ben jij er onder dat je mama mag worden van 2 kleine wondertjes?

    groetjes chaya ;)
     
  3. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hier een ervaren tweelingmoeder. Onze meiden zijn alweer 6½ jaar.
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Allereerst gefeliciteerd met de tweeling :D

    Hier ook een tweelingenmama in aantocht ;) Ben er inmiddels al wat langer van op de hoogte (sinds de 12 weken echo) en eigenlijk al helemaal aan het idee gewend!
    Ik vind het eigenlijk ook heel speciaal dat ik zoiets mag meemaken, 2 kleine kindertjes in m'n buik ipv 'gewoon' 1 ;) en straks 2 kleine ukkies tegelijk opvoeden.. al zullen we het behoorlijk druk gaan krijgen! haha

    Ben alleen helaas momenteel bij de periode aangekomen dat het allemaal wat zwaarder wordt. Veel buikpijnen bv, en weinig kunnen doen... maar goed, heb het er allemaal voor over :D
     
  5. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    Hey dames,

    Wat leuk dat jullie reageren! Diddl zullen we overspoelen met vragen haha :joke:

    Het eerste moment was ik sprakeloos, ik kon er alleen maar om lachen, mijn man stond perplex..dat was dus drie dagen terug...
    Nu vind ik het speciaal, zoals caithlin zegt, niet 'gewoon' 1, maar 2 babies in je buik, en dat idee komt iedere keer naar boven als ik een kindje zie, dan denk ik goh mima wat ben jij speciaal!

    Soms ben ik er heel vrolijk onder, maar af en toe komen wel zorgen omhoog, van kan ik het wel aan, krijgen ze wel genoeg aandacht etc...
    maar ik denk omdat ik nog niet beter weet het meteen wel in goede baantjes geleid zal worden...

    Ik maak me wel zorgen over later in de zwangerschap, vanaf 20 weken, volgens mij wordt het dan wel superzwaar, en de bevalling lijkt me ook eng...
    Kunnen de ervaren tweelingmama's ons hierover geruststellen/ervaringen delen?

    Groeten,
    Mima
     
  6. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Kom maar op met jullie vragen....geen probleem ;) :)

    Een tweeling zwangerschap hoeft helemaal niet zwaarder te zijn dan een "gewone" zwangerschap. Toen ik 7 maanden zwanger was van onze meiden, zijn we nog op vakantie geweest naar Griekenland. Daar heb ik zelfs nog rond geklauterd in de rotsen en droog staande rivieren.

    En wees niet bang dat je je kindjes te weinig aandacht kunt geven, valt reuze mee. Je zult idd wat minder bezig zijn met getut en gefriemel, maar dat heb je vaak ook als je een tweede of derde kindje krijgt.
    En als je man thuis is hebben jullie elk een kleintje om te verwennen. ;)

    Over de bevalling kan ik weinig vertellen...ze zijn met een ongeplande keizersnede geboren. [ivm dalende hartslag van 1 vd kindje].
    En de weeën voelden niet veel anders dan tijdens de bevalling van onze jongste. ;)
     
  7. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier nog een aanstaande tweelingmama! Ik heb het gehoord toen ik 10 weken zwanger was en was een behoorlijke tijd "in shock" Nu ondertussen begin ik steeds meer te wennen aan het idee. Ik denk dat het helemaal doordringt tegen de tijd dat het kamertje klaar is. Dan kun je binnenlopen in een kamertje met twee bedjes, dat maakt het allemaal nog een stukje echter!

    Ik zit op aanraden van de gyn vanaf 20 weken thuis. Ik kreeg te veel last van harde buiken tijdens werk. Ik werk in de horeca, dus veel staan en lopen en dat was te zwaar......

    Verder gaat het best goed met me, de moeheid blijft alleen wel, dat vind ik wel erg jammer ;)

    Marian
     
  8. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik werkte destijds ook in de horeca...kon gelukkig veel bardiensten draaien. maar met 7 maanden ben ik gestopt met werken. Het werd te zwaar; veel staan en 's avonds werken.
     
  9. babymissy23

    babymissy23 Actief lid

    19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    hadden jullie vantevoren niet het id van ik ben in verwachting van twee...ben gewoon ff nieuwschierig mijn buik groeit in rap tempo is wel mijn derde maar heb zwangerschapsbroeken alweer aan vandaar moet maandag naar vk
     
  10. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    @ babymissy: ik had dat niet echt, maar ik meot er wel bij zeggen dat de zwangerschap helemaal niet gepland was, dus ik had echt de tijd nodig om bij te komen, dat duurde ongeveer 3 weken, en net toen ik met dat idee kon leven wist ik dat het een tweeling was...we zijn tot nu toe dus alleen maar bezig met bijkomen, maar ik ben wel dolgelukkig nu.

    @Diddl: als je het zo hoor dan denk ik dat zwangerschap &bevalling van twee weinig verschillen met van 1 baby...wel een geruststelling eigenlijk.

    momenteel studeer ik nog, dus ik hoef fysiek gelukkig niet veel te doen, maar mijn concentratie is wel minder geworden. Ik sluit in januari de laatste vakjes af en ik schrijf me per 1 februari uit. dan ga ik thuis lekker genieten van de laatste weken en naar eigen smaak de inrichting doen;)
     
  11. babymissy23

    babymissy23 Actief lid

    19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    een hele verassing dus..maar het is wel heel erg speciaal natuurlijk..strax lekker genieten van 2 kleintjes...ik krijg als het goed is aanstaande maandag ook al een echo..zullen zien ik hou je wel ff op de hoogte hoe is het m,et de kwaaltjes?al erg last van of huppel je er lekker doorheen
     
  12. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    Ja het is zeker heel speciaal!

    Voor jou nog drie spannende dagen, ik duim voor je! Zou je wel graag een tweeling willen of denk je drie kinderen is genoeg?

    Wat mijn kwaaltjes betreft, is het heel soepeltjes gegaan. Het komt en gaat, maar meestal merk ik er weinig van.
    De laatste twee weken ben ik misselijker dan voorheen, maar ook dat stelt niet zoveel voor.
    En bij jou?
     
  13. babymissy23

    babymissy23 Actief lid

    19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    ik wandel er ook nog wel vrij soepel doorheen maar ben savonds wel erg snel bekaf...vlagen misselijk soms wat erger soms wat minder...verder vind 3 wel genoeg maar ja 2 is ook wel s leuk ik ga er niet vanuit maar twijfel soms wel eens door die snelle groei van de buik..we zullen het maandag wel zien ik ga er gewoon vanuit dat het komt doordat het de derde al is hoor...groetjes aukje
     
  14. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij 10 weken is het idee een keer in m'n hoofd opgekomen omdat ik toen het randje van de baarmoeder al voelde (2 weken eerder dan gemiddeld dus) maar echt verwacht had ik het zeker niet!

    Btw. denk niet dat je gelijk aan een tweeling hoeft te denken als je snel een dikke buik krijgt hoor!
     
  15. babymissy23

    babymissy23 Actief lid

    19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    ik voel de baarmoeder nu al... is erg snel en nee dat is idd zo heb je wel gelijk in we zullen zien
     
  16. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    vertel eens hoe voelt de baarmoeder dan (misschien een domme vraag)

    maar als ik lig, en mn onderbuik voel, dan voelt t een beetje hard, is dat het?
    Ik weet het namelijk niet omdat ik voor mijn zwangerschap nooit heb gevoeld hoe het was :oops:

    Ik heb van nature al een buikje, dus erdoorheen zal ik het niet snel voelen!
     
  17. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik voelde het als ik rechtop stond, dan kon ik net boven m'n schaambeen een hard ribbeltje voelen!
     
  18. chaya

    chaya Bekend lid

    27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik voel dat ook al, ondanks dat ik nog maar 8 weken ben, maar ben duidelijk dikker dan met mijn andere zwangerschappen....

    :D
     
  19. babymissy23

    babymissy23 Actief lid

    19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    voel het ook als een bobbel boven mijn schaambeen uitkomen een soort balletje zeg maar hard
     
  20. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    Aha oke, dan is wat ik voel ook mijn baarmoeder dus....

    ik twijfelde, omdat ik er nooit eerder op heb gelet;)
     

Deel Deze Pagina