oh das fijn! ik maak regelmatig 'ruzie' met mijn baas over het werk. ik wil dan iets doen en mag het van hem niet, maar nu kon ik gewoon niet tegenspreken ik moet het maar laten gebeuren anders stuurd hij me naar huis en mag ik pas na de bevalling terug komen. ik moet vandaag op controle bij het UWV van het uitzendbureau uit (ik heb 4 weken voor een uitzendbureau gewerkt, maar kon het niet meer aan, veel buk en til werk en het was een 2e baantje, het was me te zwaar geworden) ben eens benieuwd wat ze daar gaan zeggen. gelukkig heb ik de huisarts en de gyn achter me staan, dus dat is wel fijn! en degene die me duft te zeggen dat ik daar terug aan het werk moet...! oei die zal ik wel het een en ander onder zijn/haar neus in schuiven! ik wil graag werken, maar niet ten koste van mijn kinderen!
Vette baas heb je hoopvol! Zou ik ook wel later willen...ik studeer momenteel nog, de docenten tonen wel begrip, maar wat af moet, moet gewoon af, wat ik wel begrijp.. ik voelde de kleintjes vorige week ook heel weinig, maar ik ben vandaag voor de 20-weken echo geweest en alles zag er keurig uit. Ik weet het geslacht ook al Eentje ligt al met het hoofdje omlaag, bij de baarmoedermond, en de tweede ligt boven in dwarsligging. Verder was bloeddruk goed en mn baarmoeder ligt al vrij hoog. Ik werd onwel tijdens de echo, ik kreeg het ineens heel warm en ging zweten..wie heeft dat ook weleens als je op je rug ligt? Want op mn zij heb ik nergens last van....
sorry dat ik hier inbreek maar heb ene vraagje.. wanneer kregen jullie echt een buik.. ik ben nu nog geen 6 weken zwanger en heb me toch een buik dat had ik bij mn dochtertje niet had ik pas bij 12-15 weken en nu kun je het gewoon echt al zien en heb ookal banden pijn
Pas bij een week of 15 kreeg ik een zichtbaar buikje. Bij een week of 10 kon ik mijn eigen broeken niet meer aan. Wat ik ervan heb begrepen is dat bij een tweede zwangerschap je wel sneller een zichtbaar buikje kan krijgen. Marian
Hihi denk niet dat je wat dat betreft nu al kunt zien of het een tweeling wordt of niet. Daar is het sowieso nog te vroeg voor dat de baarmoeder aan de buitenkant te zien is (en het schijnt heel normaal te zijn dat je bij een tweede sneller buikvorming krijgt omdat je baarmoeder en andere ingewanden de routine al kennen, zuslief liep met 6 weken ook al met een beste buik rond) Het eerste teken voor mij dat het wel eens een tweeling kon zijn was bij 9 weken omdat toen al een randje van de baarmoeder boven het schaambeen uitkwam.
jip, ik had precies hetzelfde afgelopen donderdag tijdens de echo. je bloeddruk is waarschijnlijk tijdens de echo flink gedaald waardoor je je zo slecht voelde. ze hadden mij uitgelgd dat er en ader in/langs je rug loopt die beknelt raakt wanneer je dus op je rug ligt (je bent nu zwaarder dus de druk die op die ader zit is dan hoger) waardoor de bloeddruk daald, daarom moest je ook op je zij gaan liggen, zo kon het bloed weer normaal doorstromen en steeg de bloeddruk en voelde jij je een stuk beter. als je dat eens thuis krijgt moet je precies hetzelfde doen; ga op bed of op de bank op je zij liggen en wacht rustig dat het beter word. als je de kans hebt kun je tussendoor een dropje of iets anders zouts eten waardoor je bloeddruk wat stijgt.
ik krijg pas 14-1 de echo en heb z'n voorgevoel dat het een 2ling is. liever heb ik er maar 1 tegelijk haha maar als het zo is is het schikken maar een kwestie van wennen. hadden jullie ook z'n voorgevoel, me buik groeit ook sneller dan vorige zwangerschap. ben pas 5 weekjes zwanger maar dit buikje had ik bij mijn vorige zwangerschap pas rond de 8 weken. groetjes sandra
lovewinnie ik heb gewoon zon voorgevoel.. ha dik al toen ik zwanger raakte en nog geen bui had.. maar heb nu ook een buik die ik eerst pas tussen de 12 en 15 weken had
bij mij zag je in de eerste weken nog niets van dat het een tweeling zou kunnen zijn....ondanks dat ik al meerdere kinderen hebt. de kleine spruitjes zijn nog maar milimeters , wel kan je darmen flink uitzetten.... hou jullie ons op de hoogte, leuk als er weer een paar tweelingmama`s erbij komen
@hoopvol: yep, dat zei de echoscopiste ook.. wilde weten of ik de enige was wat betreft het buikje, met 9 weken ongeveer voelde ik de baarmoeder boven mn schaambot, en strakke onderbroeken zaten niet lekker meer, een buikje kreeg ik pas met 12 weken...ze zijn nu veel te klein... een voorgevoel had ik niet echt, ik was onverwacht zwanger, dus ik moest daarvan bijkomen, had geen kans om aan andere gevoelens te denken succes dames en hou ons op de hoogte!
Hoi meiden ben net bij de gyn geweeest en alles zag er perfect uit! Joechaaaaaaaaaaaaai ikke zo gelukkig..... Ze zei dat de kans dat het nu nog misgaat heel erg klein is omdat het er echt perfect uit zag allemaal.....wat een wondertjes
zo voor mij is ook eindelijk de dag aangebroken dat ik mijn 20 weken echo krijg.... ik hoop zo dat alles oke is, en heel misschien dat we mogen zien wat het gaan worden.... duimen jullie voor me?
ik duim heel hard voor je...echt waar! bij mij konden ze het niet zien, de een lag verkeerd en de ander hield de beentjes bijelkaar. bij de vorige echo konden ze maar van 1tje zien wat het word, de andere lag er achter waardoor ze niet konden zien wat het is.... ik hoop dat jouw kids wat meer/beter meewerken! heel veel succes! voor de moeder(s) die denken/het gevoel hebben dat ze zwanger zijn van een tweeling...--> wanneer je voor de 2e keer zwanger bent groeit je buik harder/sneller dan bij de eerste. bij mij was de baarmoeder met 12weken nog niet boven het schaambeen uit, maar toen al zaten gewone broeken al niet meer lekker en vond ik de positiebroeken al heerlijk! met een week of 15 begon de buik al langzaam zichbaar te worden en met 20weken al helemaal! nu kan ik de buik niet eens meer verbergen in de meest wijde trui die ik heb. een positie (spijker)broek die ik van een vriendin gekregen heb begint nu al te strak te zitten. en ik vond hem zo fijn! nu niet meer dus ik had in het begin heel sterk het gevoel dat ik een meisje zou krijgen en had totaal niet aan een tweeling gedacht....mijn vriend wel, die heeft dat in het begin wel vaker gezegt, maar dan voor de flauwekul en hij heeft nog gelijk gekregen ook! al wist hij niet wat hij hoorde tijdens de eerste echo! haha
Succes chaya! hopelijk is alles in orde, en magje zien wat het zijn...ik weet het van beide al Gefeliciteerd Mila, en welcome to the club!