Suzanne, ja snel gaat het dan ineens he? Wij mogen donderdag weer naar uk en puk kijken. Hebben dan de 20 weken echo. In het begin kruipt de tijd maar nu gaat t toch een stuk sneller.
Hallo dames, Misschien een rare vraag, maar wie van jullie heeft de angelsounds(gehad)? En zo ja, hoorde je duidelijk 2 verschillende hartjes of is dat lastig(als ze vlakbij elkaar zitten of synchroom kloppen...)? Hoe gaat het verder met iedereen? Daisy, gaat het beter nu je rustig aan doet? En hoe ist met de andere dames (er waren er nog met werkproblemen...namen zijn me even ontschoten, sorry!)? Hier gaat alles zn gangetje, ben n beetje onzeker(waarschijnlijk omdat ik mijn laatste echo met 10 weken had en de volgende pas met 14, ik mis denk ik de geruststelling bij de symbolische 12 weken, jippie, hormonen!) Morgen gaan we een weekendje weg met de kids en schoonpapa, naar Zandvoort. Dichtbij zijn woonplaats(Krommenie), want mijn schoonzus is zaterdag uitgerekend, dus we moeten natuurlijk snel ter plaatse zijn als zijn kleindochter geboren wordt! Hopen op een beetje lekker weer(niet voorspeld ), kunnen we uitwaaien... tot gauw, groetjes Chantal
Hai Tal, geen angelsound gehad, dus geen ervaring mee. Herken wel je "gemis aan geruststelling" had ik ook wel een beetje. Als je je kleintjes straks gaat voelen bewegen, wordt dat wel minder hoor! Gewoon er lekker vanuit gaan dat alles in orde is! Fijn weekend!
Hey meiden, @FunnyMe,hoe was het bij de huisarts? @Bolbuikje,aha zit dat zo,ja meid ik moet er nog helemaal inkomen zoals je leest,hihi... En hoe was het gister gegaan? @tal,ik heb geen angelsound want ik ken mezelf als ik een keer niks zou horen dan gelijk over de zeik... Ik kan em wel voorstellen dat je snel weer je beebje wil zien... Hier gaat het idd beter met harde buiken,maar ik moet ook zeggen dat ik echt helemal niks doe,ik ga zo wel ff poetsen dus ben benieuwd,en als ik loop krijg ik ook al zo'n raar en zwaar gevoel? Veel plezier van het weekend! Zoals eerder gezegd ga ik nu echt poeten,morgen hebben we open huis,duimen jullie mee dat het verkocht wordt? xxxDais..
Ik heb de angelsound thuis, maar eigenlijk bijna nooit gebruikt. Je hoort echt vanalles in je buik, darmen etc. Als ik iets regelmatigs hoorde kloppen, ben ik er maar vanuit gegaan dat het een hartje was. Maar dat kon ook mijn eigen hartslag zijn. Ik heb de angelsound pas weer eens tevoorschijn getoverd. De kindjes ligging nu in een "vaste" ligging en ik weet waar hartjes ongeveer zijn. Ik hoor ze nu dan ook, maar niet echt duidelijk. Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Daisy, heel veel succes met open huis, ik hoop dat jullie huis snel verkocht wordt! We hebben gisteren ons bed op klossen gezet... Pffff.... wat een hoogte! Gisteren de klossen ook weer weg gehaald, ik kon het bed amper in. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat ik met een trapje in bed moet klimmen. Ik ga dadelijk de klossen ruilen bij thuiszorgwinkel, ze hadden namelijk ook een maat kleiner (14 cm). Fijn weekend allemaal! Groetjes Roca
FunnyMe, alvast heel veel succes volgende week bij de echo! kan je je twee schatten weer zien. Vond ook dat op het laatste (nouja, vanaf een week of 24) veel sneller ging dan in het begin. Roca, haha, nee, met een trapje lijkt me ook niet echt de bedoeling. Wij hebben ze toen de kv wegging snel weer onder het bed uit gehaald. En ze zijn er pas onder gegaan, toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis. Alles goed verder daar? Daisy, geeft toch nie joh. Ik wist er ook niks van, en nog altijd val ik van de ene in de andere verbazing. Maar lief dat je het vraagt, gister is het weer 'bal' geweest bij oma, samen 700ml melk op en heel de tijd gekrijst. Vandaag zelf met tranen achtergelaten bij oma, maar met 2 tshirts van mij en spuugdoekjes die bij mij in bed gelegen hebben, en ik weet niet wat het geweest is, maar vandaag hebben ze eerst anderhalf uur geslapen, daarna gedronken. Daarna zijn ze in slaap gevallen (oma is met twee krijsende baby's gaan wandelen) en niet meer wakker geweest voor ik er weer was, 11.45. Succes met het open huis, dat het maar snel verkocht word! Tal, nee, hier geen angelsound. Sorry geen advies dus. Ik hoop dat jullie een gezellig weekend hebben! Wij zijn vandaag op het cb geweest, prikje gehad, en gewogen, Malou is nu 4620 gram, Ruben is nu 4200 gram. Niet heel veel gegroeid, maar toch tevreden !
@Tal, wij hebben de angelsounds en horen duidelijk een hartje links en 1tje rechts. Die aan de rechterkant duurde wat langer voor we die konden horen omdat mn placenta rechts voor ligt. @ Daisy, succes met het open huis vandaag! @Roca, he balen dat je nu zo moeilijk je bed in en uit kan. Misschien een tip, ik heb vorige keer bij een heel klein vrouwtje gekraamd en die had zo'n opstapje bij haar bed neergezet. Of je wacht met het eronderzetten van de klossen tot je bevallen bent. Je moet toch in het ziekenhuis bevallen met een tweeling. Misschien heb je wel een hele makkelijke kraamverzorgster die zegt dat ze het niet erg vind als je bed niet op klossen staat. Voor ik zwanger werd had ik er ook geen moeite mee namelijk. Ik deed dan toch gewoon het bed verschonen en de controles enzo. Bij de ha was alles goed, dat wil zeggen hij kon niets vinden.Bloeddruk was goed tenminste hij was voor mijn doen iets hoger (normaal 110/70 en nu 130/80) Hb was dus goed (9,2) en verder kon hij niets vinden. Ik moet maar een paar dagen rustig aan doen en als het niet minder wordt terugkomen. Voel me ondertussen nog steeds flink duizelig. Maar goed ik hou me rustig...
@Roca,jeetje wat een gedoe idd Je kan idd een klein opstapje neerzetten? Of heb je ze al omgeruild en heb je nu de goede? @Bolbuikje,jeetje zou het echt aan de t-shirtjes gelegen hebben? @FunnyMe,goed om te horen dat alles er goed uit ziet Maar doe het idd maar lekker rustig aan meis,wat zeiden ze op je werk,ben je nog wezen werken? Ik heb al last van vocht vasthouden,wie herkent dit? Ik dacht alleen in de zomer? Mn enkels zijn al een paar dagen dik,lijken wel varkenspootjes,
Nee ik ben niet wezen werken. wil dinsdag weer beginnen. Ik merk wel dat mn trouwring strakker zit. dus die heb ik maar afgelaten. Vaak werkt een gedragen t-shirt wel heel goed (heb ook in de kinderopvang gewerkt) Zit het geurtje van moeder aan en eventueel van de bv.
Oeps, ik zie dat ik een typfout gemaakt heb, nu hebben ze heel de ochtend geslapen. Maar ze hebben eerst anderhalf uur gespeeld, daarna gedronken, en toen is ze met ze gaan wandelen. Daisy, Ik hoop dat het die shirtjes geweest zijn, dan gaat het maandag weer zo. Overigen ik had de ook last van wat vocht in mn onderbenen en enkels, maar dat was meer na een lange werkdag en het was in de zomer, dus een beetje lastig vergelijken vind ik. Lekker veel met de benen omhoog zitten, je matras een stukje omhoog doen aan het voeteind werd mij als tips gegeven. (een kussen onder het matras, dat is niet zo irritant als een kussen onder je voeten)l FunnyMe, idd daarom heb ik ze meegegeven, ik dacht dat ze mij wilden ruiken en daarom steeds melk wilden, want die melk ruikt natuurlijk naar mij (of net andersom ). Hej, zit jij in de kraamzorg? Leuk! En idd je moet toch in het ziekenhuis bevallen, daarom hebben wij ze er ook nog niet onder gedaan van te voren. Gelukkkig was het bij de huisarts allemaal goed, rustig aan blijven doen hoor!
Bolbuikje, ja klopt werk in de kraam! Hartstikke leuk maar wel zwaar nu hoor! Ik denk wel dat t door je shirtjes komt. Zit jouw geurtje aan dus dat moet weer goed gaan maandag! Ik heb helemaal zin in maandag. Dan komt ons kamertje! (heb ik geloof ik al paar keer verteld maar ach...)
@FunnyMe,je wil Dinsdag weer gaan werken,als het beer gaat of niet? Toch wel fijn zo'n forum,leer je nog ns iets van Dus jij hebt ook al last van vocht,mmmm :-k Leuk joh dat jullie kamertje Maandag al komt,superr! Ben benieuwd hoor... De onze komt pas 30 mei.. @Bolbuikje,ja na mn werk had ik het ook maar op het moment werk ik niet,ik krijg mn laarzen zelfs niet meer dicht,heb heb ook instappers maar ook die zitten te strak,heb nu al geen schoenen meer
FunnyMe, Lijkt me ook wel zwaar! Die meiden zijn echt de hele dag in touw! Zitten geen tien seconde stil! (tenminste, die twee die ik hier had deden dat) En stoffen en zuigen, de badkamer de wc, weet ik het allemaal. Echt geweldige lieverds waren het! Leuk, zeg dat je kamertje komt! Spannend! Daisy, zo erg was het bij mij meestal nog niet, ik heb gewoon mijn schoenen aan kunnen houden tot het laats. Wel met veters overigens, dus kon ze wat losser doen. En ben een tijdje met teenslippers gaan werken . Maar je zult denk ik een maatje (of 2) groter moeten hebben. Winkelen dus, maar dat is ook niet handig als je rustig aan moet doen .
Ik dacht dat de kraamhulp dat allemaal niet meer hoefde te doen? Nja Bolbuikje,ik kijk wel wat we eraan gaan doen he,kan je nagaan hoe het met de zomer straks is 8) Jeetje wat verveel ik me,nog een uurtje en dan is de open dag voorbij,joehoe!
Al veel kijkers gehad? Waarschijnlijk niet, als je je verveeld! Niet zo mooi! Of toch wel wat kijkers gehad? Ik weet niet wat ze allemaal moeten doen, (misschien kan funnyme het ons haarfijn uitleggen? ) ik weet alleen dat ze het elke dag weer opnieuw deden geloof ik. Stofzuigen de ene dag boven, de andere dag beneden, stoffen net zo, badkamer+toilet elke dag. Bedverschonen, Wassen en strijken, de manden waren zo goed als leeg toen ze weggingen.
Maar liefst 2 bezoekers gehad Waarvan 1 het niet wil want die vond het te klein,die vrouw die man zag hem hier al wonen maar je weet hoe het gaat he,dan gaat de koop niet door,hahah....
Zoooo lekker gebept op de zaterdag! Daisy: jammer dat het niet zo druk was op het open huis.... Balen ook van je dikke enkels. Ik had er op het laatst wel wat last van (in de zomer ook) maar niet bizar. Tja, het is nu nog niet echt lekker weer voor slippers..... Roca: jeetje je bed op klossen, wordt wel echt he nu? Spannend hoor! Beter maatje klos gevonden? @Bed verschonen: ja dat doet de kraamzorg wel hoor! Huishoudelijk werk verder alleen als er nog tijd voor is zegmaar @Funnyme: oooe leuk maandag! En kan me voorstellen dat je werk zwaarder wordt... Ik werk als verpleegkundige en ondervond dat ook zo. Ik ben met ruim 30 weken helemaal gestopt. Deed al niet zo heel veel directe patientenzorg mee omdat ik een leidinggevende functie heb, anders had ik het lang niet zolang volgehouden. Goed aan jezelf denken hoor! Ik heb een bakfiets besteld! Duurt 3a4 weken. en dan kan ik heerlijk met alle kids op de fiets weg!
Dag iedereen - allemaal een lekker weekend? Toffe bakfiets Noor - mijn partner is ook helemaal bakfietsgek - maar ik vind ze een beetje groot. Ik denk dat wij op een gegeven moment zo'n fietskar kopen, die je koppelt achter je fiets, maar los kan maken en voortduwen als buggy. Daisy, ik vond het vervelend te lezen over je baas - hoe lang werk je daar intussen? Lijkt me moeilijk terug te gaan na zulk gedrag van hun kant. Het is trouwens vroeg in het jaar om huizen te kijken - de meeste mensen kijken liever als het voorjaar goed begonnen is. Het komt heus wel. Ik hoop dat deze week m'n laatste week wordt - dat is min of meer de afspraak. Zelfs die halve dagen maken mij kapot, en zorgen voor hele pijnlijke nachten. Trouwens, ik weet niet meer met wie ik praatte, maar iemand was aan het klagen over de kraamhulp van de week - dat ze net zo goed niet kunnen komen, omdat ze zo weinig doen. Haar grootste klacht - dat ze de hond niet wilde uitlaten! Ik vond het belachlijk maar zei alleen dat we toch niets te klagen hebben - het is heel wat vergeleken met andere landen. Ik zou ook niet de poep van een vreemde hond gaan opruimen - ze bekijken het maar. Ik was echt pissig op die vrouw - wij hebben het zo goed (ja, natuurlijk, kan altijd beter), maar almaar over iets willen zeuren. Ben van de week begonnen met zwemmen - oh wat heerlijk - was ik nou maar weken eerder begonnen. Met al die feestdagen en vakanties vallen er heel wat uit, en zo lang heb ik niet meer (het is maar een keer per week). Totaal niet wat ik verwachtte - maar een echte work-out. Zalig -en ik ben a-sportief hoor! Goed, iedereen success de komende week - bedankt voor alle tips (niet TE hoge klossen! etc), en tot kletsens hier. Groetjes Audrey.
Eindelijk weer eens een berichtje van mij, heb het een beetje druk met het huis in orde maken (moet nog zo veel gebeuren). Ten eerste welkom aan alle nieuwe (aanstaande) tweelingmoeders. @Noor: Hartstikke leuk zo'n bakfiets, wil zelf zo'n fietskarretje die je ook als "wandelwagen" kunt gebruiken, iemand ervaring mee? @Chantal: Geen ervaring met angelsound maar lijkt me inderdaad moeilijk om de hartjes te vinden. Kan me voorstellen dat je die geruststelling van de twaalfweken echo mist, ben zelf ook blij dat ik om de ca 1 1/2 week een echo krijg omdat ze eeneiig zijn. Weet jij of ze een of tweeeiig zijn? @Daisy: Hoop dat je huisje snel verkocht is! Blijf maar lekker rustig aan doen ook al heb je het idee dat je niets doet, is erg belangrijk voor jou en de kleintjes. Wat vocht vasthouden betreft ik merkte gisteravond ook dat ik toch wel dikke enkels krijg, maar tot nu toe is het me meegevallen, Hoop dat het bij jou niet erger wordt. @Roca: Heb je betere klossen gevonden? Zo is natuurlijk helemaal niets, @Bolbuikje: Ben benieuwd hoe het maandag gaat, hoop dat die shirts inderdaad helpen. @FunnyMe: Gelukkig was alles goed met je, doe maar rustig aan want die eisen gewoon veel van je lichaam. Spannend dat het kamertje al komt, dan is het allemaal opeens zo tastbaar, zo echt! Mijn wogen begin vorige week ca 1500 gram elk, blijkbaar wel goed op schema, mag a.s. donderdag weer naar de gyn. ben benieuwd hoeveel ze dan wegen, begin nu toch steeds meer beperkingen te ervaren, autorijden gaat steeds lastiger vooral omdat 1 van de kleintje dan constant in mijn ribben zit te schoppen Helaas mag mijn vriend pas op 22 mei op voor zijn rijbewijs hoop dat hij in een keer slaagt, want moet anders waarschijnlijk de buren of zo gaan inschakelen om mij naar het ziekenhuis te brengen. En we moeten trouwens een andere auto kopen, want mijn vriend mag door een handicap aan zijn arm en been (vorig jaar tijdens ongeluk opgelopen) alleen een auto met stuurbekrachtiging rijden van het CBR, en ook past de tweelingwagen niet goed in de achterbak van onze auto . Maar goed genoeg gepraat en geklaagd (heb ik eigenlijk geen reden toe want alles gaat eigenlijk prima). Hoop dat het verder goed gaat met iedereen. Zal volgende keer wat sneller schrijven, wordt het niet zo'n enorm verhaal. Oja, wie gaat er naar de meerlingendag morgen!