Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    FunnyMe: echt belachelijk gewoon!
    En bovendien geen goede reclame voor BabyDump ;)
    Hoop dat ze nu idd hun belofte nakomen!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hster, wat een geweldig nieuws! Alles goed, en twee jongens! Leuk hoor!

FunnyMe, nouzeg, ik zou dus mooi niet meer naar de babydump gaan! Tssssss......het moet niet nog gekker worden! Nou, ik hoop dat jullie kamertje nu wel op de afgesproken tijd gebracht gaat worden!

Noor, bedankt dat je mij mooi weer toewenste, gelukkig was het weer heerlijk, vandaag. Vanmorgen lekker een eind gewandeld!

Daisy, rustig aan doen hoor meid! Lekker van het zonnetje genieten, met de beentjes de lucht in ;) .

3. Goedemorgen dames!

Gistermiddag om kwart voor vier had ik weer een controledate bij de gyn. Mijn bloeddruk is perfect en in 2 weken tijd ben ik 3 kilo aangekomen...dat begint nu dus wel op te schieten. Moest er een beetje om lachen maar ja, een keer komt het toch.

De gyn had de uitslag van mijn bloedtest binnen en daar kwam uit dat ik wel wat extra ijzer kon gebruiken. Het was wat aan de lage kant. Niks ergs maar mocht ik bloedingen krijgen dan zou ik sneller van mijn stokje gaan. Dus heb ik tabletten meegekregen die ik vanaf nu 2x per dag in moet nemen om dat tekort aan te vullen. Voor de rest was alles prima in orde.

Er was weer een stagiaire bij de gyn aanwezig die hier en daar zich mocht bemoeien met wat dingen. Bij binnenkomst stelde hij zich alleen met naam voor en vertelde niet wat hij deed. Prima...
    Tijdens de echo voelde de gyn eerst hoe het met indalen zat. Ik had namelijk het idee dat er heel veel was gebeurd daar beneden. Vaak had ik daar steken en voelde vreemde bewegingen en druk. De gyn voelde aan mijn buik en zei dat er nog niet ingedaald was. Hij maakte vervolgens het echo-apparaat op orde. Ineens kwam meneer de stagiaire naar voren en voelde ook effe aan mijn buik...Ik keek hem aan en zei: "Ja hoor...dat mag wel..." Gevolg: Stagiaire met rood hoofd. Ik vind het prima dat er stagiaires aanwezig zijn maar vraag dan even netjes of je ook mag voelen! Ga er niet vanuit dat dat allemaal prima is! Maar dat was nu duidelijk.

Tijdens de echo zagen we dat de beide dames nu gezellig met de hoofdjes naast elkaar liggen! Dat was dus wat ik gevoeld heb. Ze zijn wéér gedraaid. En liggen beiden in stuit. Dus niet met de billen voor de exit...nee, écht in stuit. Dus de gyn gaf ook al aan dat een keizersnede nu echt noodzakelijk is. Geen natuurlijke bevalling. Definitief.

Daarna heeft hij ook nog even de lengte van de baarmoederhals gecheckt...gezellig...en daar was ook niks mis mee. Alles was dus prima in orde en we blijven gewoon 10 juni als bevaldatum aanhouden. Mocht er eerder dan die datum iets gebeuren dan kon ik gewoon het ziekenhuis bellen en dan zou ik meteen een ks krijgen mocht dat nodig zijn. In geval van weeën en/of breken van de vliezen etc.
    Na afloop hebben we meteen álle afspraken in 1 keer gemaakt. Dus tot aan 10 juni weet ik wanneer ik op controle moet komen. We hebben nu 4 afspraken staan. Over 2 weken (34 weken) moet ik weer, daarna ook over 2 weken (36 weken) en dan 2x iedere week (37 en 38 weken). Die week dáárop (39 weken) is het de 10de. Het gaat nu toch wel heel erg snel allemaal...

4. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    hoi veertje,

lekker om te weten waar je aan toe bent met alle afspraken.Wel jammer dat ze beide in stuit liggen.
    Wat kan een stagiaire soms een rare manier van doen hebben.Ik zie het ook vaak genoeg bij ons op de afdeling dat ze zich nauwelijks voorstellen of er maar vanuit gaan dat ze wel aan de patienten mogen komen.Vervelend is dat.
    Het gaat nu allemaal heel erg hard.Hoop voor je dat ze blijven zitten tot aan de 39weken.
    Groetjes Jo

5. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Ach, ja, we zijn allemaal dom en onervaren geweest, maar een beetje nadenken is niet zo moeilijk. Een keer ging ik voor een controleecho bij m'n oude z-huis - was een gyn inopleiding net op de echo kamer geweest met een patiente - de vieze natte papier lag nog op de bank, een smerige condoom hing nog over de kop van de echoapparaat, handschoenen op de vloer - ik hoop dat hij een flinke uitbrander kreeg. echt smerig!

Ik vind je reactie wel gevat Veertje. Wat voor datum hadden ze nou weer voor je KS?

Ik bewonder ook FunnyMe - ik zou ontzettend over me heen laten lopen door zo'n bedrijf, ik heb altijd respect voor mensen die terecht eea afdwingen in zulke situaties.

Oh, voor dat ik het vergeet - ik was de eerste tijd bijna voor niets m'n ijzertabletten aan het innemen, omdat ik eetje bij m'n yoghurtontbijt nam, en eentje bij het avondeten, waar ik vaak zuivel in verwerk, en meestal eindig met een zuiveltoetje. IJzer verliest veel van z'n werking in combi met zuivel. Dus nu neem ik rond 10.00 uur n'm ochtendtablet in met een sinaasappel of iets anders met vitamen C, en neem ik m'n avondtablet in, twee uurtjes na het eten, met een glas verse jus.
    Maaaar, misschien wist je dit alles al - ik dus niet :oops:

Alles goed met de jongens Jo? Ik krijg ook twee jongens - heb eigenlijk weinig voorstelling van hoe ik bind met jongens, maar ik vind ze nu al een beetje lief :) en ik ben straks helemaal verliefd.

Hster, had ik jou niet gezien bij de Vrucht... forum? Gefeliciteerd hé!

Aan iedereen, geniet van deze mooie dag, ik ga nu naar controle, maar dan lekker buiten zitten.

liefs Audrey

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Veertje, gelukkig dat alles goed was (behalve dat ijzer dan ;) ). Beide dus met de koppies omhoog, dat is wel wat minder! Als je zo die datum's ziet staan, gaat het ineens wel heel snel he? Tjonge, nog even en dan...... :D . Wat betreft stagiaires, tja, ze kunnen er wat van he. Bij ons stelde ze zich trouwens wel altijd netjes voor en meestal vroeg onze eigen gyn of de stagiaire ook even mocht kijken/voelen. Zo ook met (voor mij het eerste) inwendige onderzoek. Eerst de gyn, daar had ik nergens last van, toen die jongen nou, dat was bepaald geen pretje :oops: . De rest van de dag nog een naar gevoel gehad daar onder :oops: . Leek wel of ie met zn hele hand naar binnen ging (overdreven natuurlijk, maar zo voelde het wel).

Audrey, een beetje laat, maar succes met de controle! Hoe is het geweest? Alles nog prima in orde. Gatver zeg, de kamer zo achterlaten. Lekker fris! Bleh! Trouwens, over die babykamer van funnyme, ik kan dat ook niet hoor, ik zeg altijd ja en amen, maar kom vervolgens niet meer daar terug. Gaat helemaal goed komen hoor met die verliefdheid op je 2 boys! Ik dacht ook dat het bij een jongetje anders zou zijn als een meid. Maar ik heb met zowel Ruben als Malou, dezelfde band/contact (klinkt lekker zakelijk :) ). Ik was in de zwangerschap bang dat ik de een leuker zou vinden als de ander. Maar dat is helemaal niet zo. Vind ze allebei schatten! En de een vind dit leuk en de ander vind dat leuk! Merk je snel genoeg ;) . En geniet van het mooie weer, hier is het nergens te bekennen. Ik zie alleen wolken met af en toe een schimpje zon. En lekker warm is het ook al niet ;) !

7. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen meiden,

@Funnyme,nou vandaag de grote dag,ben benieuwd meis!

@Bolbuikje,ik heb ook heerlijk rustig aan gedaan kan ik je vertellen,lekker in het zonnetje gezeten,nu alleen wel allemaal vlekken in mn gezicht,baal baal...

@Veertje,jeetje echt aftellen nu zeg,zoo spannend!
    Jammer van KS maar als ze maar gezond ter wereld komen heh!
    Succes met de laatste loodjes en geniet er van zou ik zeggen voor je het weet zijn ze er!

@Audrey,en hoe was je controle?

Ik ben gister ook op controle geweest en ik moet helemaal stoppen met werken,de harde buiken zijn waarschuwingen die ik wel serieus moet nemen..
    Ik heb ze nl nog steeds alleen als ik echt helemaal niks doe dan heb ik ze niet,baal er wel een beetje van hoor..Maar alles voor mn meiden :thumup:
    Verder was ik sinds vorige week Maandag 2,6kg aangekomen :confused: dus in totaal nu 15,6kg,en we moeten nog wel ff,poe poe....

Fijne dag allemaal!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daisy, Oei, dat is minder. Toch maar een beetje uitkijken met de zon dus. Die harde buiken idd maar serieus nemen. Je groeit goed zo te lezen ;) ! Allemaal voor een goed doel he!

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant

Ja zo is dat,allemaal voor een goed doel :D
    Dat zien we wel weer na die tijd heh of de kilo's er weer vanaf gaan..

Hoe zit dat met jullie,waren jullie weer snel terug op je gewicht?
    Misschien hebben we het er wel ns over gehad,sorry dan :oops:

10. tamara251277

14 jan 2008
    21
    0
    0
    gijzegem
    Hallo,

Ik zag dat je een tweeling verwachte. Had je een verschil tussen de vruchtzakjes?
    Ik vraag dat omdat ik vorige week voor het eerst bij de gyneacoloog geweest voor een echo. Ik was toen 6 weken zwanger. Toen hij die echo maakte zag hij 2 vruchtzakjes. Het ene iets groter dan het andere. In het ene zag je al leven maar in het andere nog niet. Hij denkt niet dat het een tweeling is, maar hij weet het niet zeker.
    Zou het mogelijk zijn dat het een tweeling is? Ik moet maandag terug voor een echo om zeker te zijn.

Alvast bedankt voor je antwoord
    groetjes tamara

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daisy, ik weet jullie het er al eens over gehad hebben. Ik ben hier natuurlijk pas net 'aangesloten' ;) . Ik was met 28 weken 8.5 kilo zwaarder dan voordat ik zwanger werd. Met 33 weken was ik precies 9 kilo aangekomen. Maar ik ben denk ik in het begin wat afgevallen door het spugen. Maar ben ook maar heel beperkt aangekomen eigenlijk, 9 kilo is natuurlijk niet veel. ik had ook helemaal geen grote buik, en achteraf ook niet zulke grote baby's ;) . Die kilo's was ik zo weer kwijt. Aan het einde van de kraamweek kon ik mijn eigen kleding weer aan. Alleen heb ik nog wat 'vel over' om het zo te zeggen :oops: . Buik is allemaal wat slapper, dus dat word aan de oefeningen, maar laat ik daar nou geen zin in hebben :( .

Tamara, sorry, voor jou heb ik geen antwoord. Wij wisten pas met ruim 10 weken dat ik zwanger was, op de echo was meteen duidelijk dat er 2 babytjes waren. Succes maandag bij de echo! Ben benieuwd!

12. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dames, goede morgen. En, hoe waren de controles woensdag en donderdag? Hier alles goed - eerst een groeiecho (ze waren nu met 25 wkn 732 gram en 784 gram). Eentje helemaal gedraaid, dus liggen ze nu heel ying en yang. Vind ik zelf een raar idee - de hele tijd ondersteboven, maar ja, besef van zwaartekracht hebben ze toch nog niet. Dan bij de GIO (gyn in opleiding), ook okee maar wel iets minder.

Als eerste zegt ze, "Nou je bent hier al zes keer geweest en al vijf verschillende mensen gezien" Ik zelf heb daar geen moeite mee, maar even later... Toen hadden wij het over m'n HB en zij vond dat ik geen ijzertabletten of foliumzuur meer moest slikken, wat dus voorgeschreven was door haar collega, en benadrukt door een andere collega.

Daar kan ik nou niets mee - ik begrijp dat niemand alles weet, maar als ze elkaar gaan tegenspreken vind ik het vervelend. Nou twee tegen een - wat moet ik doen?

Doorslikken of niet? Kan teveel ijzer of foliumzuur kwaad? (ben ik dus vergeten te vragen). Verder vind ik ijzer moeilijk binnen te krijgen - ben niet zo'n vleeseter.

Maar ja... Daisy, ik ben nu 10 kilo aangekomen (voornamelijk op m'n dijen :evil: ) Okee, die waren al iets dikker dan wat ik mooi vind, maar nu vind ik ze echt lelijk. Dat wordt zwemmen en fietsen in het najaar- sportschool is niets voor mij.

Veertje - heb jij dat ook dat je denkt, jeetje, zo lang geleden was het niets een dat je dacht - zes weken zwanger, of 12 weken. Het is precies zoals iedereen zegt - vanaf je vierde maand vliegt het voorbij. En nu ben jij al 32 ! weken. Heftig hoor.

Wij moeten nu eigenlijk ook nadenken over uitzet en kinderkamer - hebben nog niets gedaan of gekocht op kinderwagen en m-cosis na.

Daisy, het is ergens rottig maar ik ben blij dat je MOET stoppen met werken. Gisteren was ook mijn laastste dag, en gelijk helemaal mis, dus ik ben blij dat ik mag stoppen.

Dames, ik hoop dat wij dit mooie weer houden voor het weekend (niet dat ik er veel aan heb - moet het hele weekend leren :cry: )

Groetjes Audrey

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Audrey: tja.... erg irritant!
    Teveel aan foliumzuur en ijzer kan geen kwaad. De ferrotabletten kunnen echter wel vervelende of eigenlijk meer ongemakkelijke ;) bijwerkingen.
    Ik heb zelf heeeeeel veel baat gehad bij FLORADIX, daarmee heb ik zelfs op het einde van mijn zwangerschap mijn Hb echt opgekrikt, en heb geen ijzer hoeven slikken...

14. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hi Noor, bedankt, dan ga ik gewoon door. Ik heb niet zo'n last van de ijzertabletten (merk het een kleeeeeiiiin beetje), maar als het goed is voor de celaanmaak van de jongens... trouwens, met alle ongemakken, kan je dit nog erbij hebben toch? :(

Ik zal even uitzoeken over dat Floradix - moet toch straks naar apotheek voor herhaling ijzer.

Nogmaals, bedankt!

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Floradix is te krijgen bij de betere drogist / reformwinkel en is echt gooooeed spul!

16. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi allemaal,

Enne, hoe is het met iedereen?

Ik ben vandaag weer op controle geweest in het ziekenhuis. De kindjes groeien goed. Vandaag 2150 en 2250 gram, allebei zo'n 300 gram gegroeid in 10 dagen. Hoef pas over 2 weken weer terug, volgende week zat namelijk vol ivm vakanties. Hopelijk mag ik over 2 weken nog op controle komen, ben dan 37 weken zwanger.
    Pfff... spannend !

Verder begin ik nu wel vocht vast te houden, krijg mn schoenen amper aan. Dus nu loop ik de hele dag op badslippers, haha.

Daisy, ik las dat je helemaal gestopt ben met werken. Inderdaad alles voor het goede doel he, doe lekker rustig aan.
    Ik ben nu trouwens 12 kg aangekomen, ben morgen 35 weken zwanger.

Allemaal een fijn weekend, en lekker genieten van het zonnetje! Want vanaf maandag wordt het helaas weer minder weer!

Groetjes Roca

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Wow Roca, 34w6d! Het gaat hard!
    Met die termijn lag ik al in het ziekenhuis en met 35w1d waren de boys er al! Hoop dat ze bij jou nog even lekker blijven zitten!
    Hoe voel je je verer? Kun je nog een beetje slapen enzo?

18. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    gaat goed roca, ben wel benieuwd naar een foto van je buik. Zie je meiden. zo kan het ook als roca, die zit straks haar 40 wkn gewoon uit

daisy was 20 kilo aangekomen in 25 wkn, maar was erzo af. moet wel zeggen dat ik flink aan het rennen en stressen was in mijn kraamtijd ;)

audrey, ik heb geen ijzer geslikt, maar moest van mijn gyn 5mg foliumzuur tabletjes de hele zwangerschap slikken.
    enne succes met de kinderkamer. en mooie gewichten hebben je baby's goed zo

19. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Ik voel me eigenlijk nog wel goed, ben alleen een stuk sneller moe.
    Over slapen gesproken...

Vannacht de hele nacht wakker gelegen, terwijl ik eigenlijk zo moe was. Ik wist niet hoe ik me moest liggen en ik had last van allemaal vreemde gedachten. Bij elke beweging die ik maakte was ik bang dat mijn vliezen zouden breken. En dat terwijl hier echt geen aanleiding toe was, voelde me niet anders dan normaal. Het zullen onbewust toch wel wat spanning voor de bevalling en alles wat komen gaat zijn.
    Maar vandaag zal ik wel goed slapen, heb een fijne echo gehad en mijn oogjes vallen bijna dicht, haha.

Hebben jullie soms moeite met slapen, met het vinden van een prettige slaaphouding?

Noor, wat was het gewicht van je jongens bij de geboorte? Hebben ze nog in couveuse moeten liggen?

Groetjes Roca

20. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Tamara,ik had bij bijna 6 weken een echo en daarop waren al 2 kloppende hartjes te zien,ik kan je helaas niet helpen..
    Spannend,laat je even wten?

@Bolbuikje,jeetje dat is snel zeg je eigen kleren na een week al aan,wow,dat zal mij niet gaan lukken denk ik...

@Audrey,dus jij bent nu ook helemaal gestopt met werken?
    Het is ook niet leuk idd,ik verveel me nu al..
    Ik moet ook echt gaan sporten hoor,maar ik moet zeggen dar er veel aan mn buik zit hoor,echt iedereen vraagt of het er 2 zijn of dat ik bijna moet gaan bevallen..

@Roca,jij ook zo bescheiden in de kilo's?
    Wat fijn dat ze zo goed groeien,komt helemaal goed!
    Enne over dat slapen,ik ken het,heb er nu al last van,weet niet hoe ik moet gaan liggen,draai echt om de 10min ongeveer,dus slaap ook heel slecht,als mn mannetje s'ochtends weggaat dan slaap ik wel goed,dan heb ik meer ruimte denk ik,haha...
    Slaap lekker meis!

@mj24,zo dat ws ook niet mis dus,maar wel fijn dat het zo weer af was heh!
    Komt tuurlijk omdat ze nog in het zh moesten blijven?
    Ik heb btw ook foliumzuur van 5mg die ik heel de zwangerschap moet slikken...

Zo ik heb vandaag alles binnen gehaald wat we nog nodig hadden,we zijn er een heel eind nu,joehoe!
    Op een overtrekjes en een lamp na maar dat zien wel wel met de aankleding,als ons huis klaar is en de meubeltjes er zijn (30Mei)

Ik ben er ook helemaal moe van,ik ga zo ff douchen en duik ook mn bed in!

Doeiiii...

Deel Deze Pagina