Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    hallo allemaal,

Fijn om te lezen dat de kleintjes het allemaal goed doen bij de echo.
    Zelf was ik met 35w3d bevallen.Voelde dit ook helemaal nog niet aankomen.Roca het kan ineens heel snel gaan.Hoop voor je dat ze nog even blijven zitten.Een mooi gewicht hebben je kleintjes.Die van mij werden ook zo geschat en kwamen uit eindelijk met een gewicht van 2380 en 2730 ter wereld.

Over de kilo's mag ik niet klagen.Ik ben in het begin van de zwangerschap heel erg veel afgevallen bijna 8 kilo.Ze aten mij op.Geeft niet want ik kan wat missen.Ben uiteindelijk op 3 kilo zwaarder dan mijn begin gewicht uitgekomen.Na de bevalling woog ik 10 kilo lichter dan ervoor.Dit is nu nog steeds zo.Heerlijk.

Tamara:Ik wist met 8 weken dat het er twee werden.Er klopte twee hardjes in twee vruchtzakjes.

Daisy lekker dat je alles in huis hebt.

Verder gaat het hier goed.We hebben een rare,drukke week achter de rug maar de jongens hebben er weingig last van.Ze zijn gisteren weer naar het KDV geweest om te wennen en dit is erg goed gegaan.Kan ik volgende week met een gerust hard aan het werk.
    Groetjes

2. Regenboog

Regenboog Lid

May 23, 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi allemaal,

Roca, ik lees vaak jouw posts omdat je net zover bent als ik ongeveer. Ik ben nu 35,5 week en heb ook moeite met slapen hoor..elke nacht draaien en woelen en naar het toilet heen en weer....
    Ben ook niet zoveel aangekomen en heb nooit kwaaltje gehad maar nu begint het geloof ik....opgezette voeten, pijn in mn rug, hoofdpijn en dorst! Die van mij zijn nu ongeveer 2500 gram per stuk dus dat groeit allemaal goed. Ik moet 2 mei weer op controle (als ik het haal) maar tot nu toe nog geen tekenen van bevallen, haha.

Ik heb de laatste tijd wel harde buiken en krampen onderin mijn buik. Zijn dit voorweeen?
    Hoe voelen voorweeen?
    Mijn buik is sowieso net een strak gespannen voetbal en vanachter zie je niet eens dat ik zwanger ben. Da's echt grappig in winkels enzo als mensen haastig en ongeduldig langs me heen willen en zich verontschuldigen als ik me omdraai.
    Ik wens iedereen veel plezier in het zonnetje en veel succes!

Regenboog

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Roca, tjonge, dat schiet echt al op zeg! En wat een prachtige buik! (al zit ie jou waarschijnlijk al aardig in de weg). Succes hoor met de laatste loodjes, want 40 weken is misschien wel erg lang. Een week of 38 schat ik dat toch wel die kleintjes komen ;) . Slapen, deed ik altijd op mijn zij, en dan met 1 been wat opgetrokken, en zo slaap ik nu eigenlijk nogsteeds. Voor de zwangerschap sliep ik altijd om mijn buik, maar dat was met een week of 16 wel afgelopen ;) .

Regenboog, sorry ik kan je niet verder helpen, de enige echte krampen die ik heb gehad begonnen op woensdag, en vrijdagochtend hadden we onze kleintjes in onze handen. Rustig aan doen, misschien dta het daar wat minder door word.

Jo, idd jij mag ook niet klagen over de kilo'tjes! Gelukkig dat het tweede dagje op het kdv wel goed ging. Zo ga je idd een stuk relaxter aan de slag! Spannend, zo een eerste werkdag! (vond ik tenminste) ;)

De rest hoe is het daar? Lekker met de beentjes de lucht in van het zonnetje genieten? Hier wel! :D Heerlijk!

Groetjes!
    Owja, had ik al verteld? We hebben van de week van die inklapbare-paraplu-buggy's gekocht. Weer veel te duur natuurlijk! Maar wel mooi! We hebben er 1 met 2 naast elkaar gekocht, en 2 losse, voor als we bijv ieder weggaan met maar 1 kindje bij. Of als er 1 naar oma gaat, en de ander thuis blijft. Zoiets was onze gedachte tenminste! Anders zit je altijd met 1 leeg zitje, is ook zo stom vind ik! :) Dus ja, dan maar 3 kinderwagens erbij gekocht :oops: .

4. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wat een heerlijk weertje vandaag he, zit lekker met m'n laptop in de tuin!

Ik heb gisteren met precies 35 weken enkele buikfoto's gemaakt, ze staan in mijn album. Leuk voor later, hihi.

Jo, na de bevalling 10 kg lichter als daarvoor? Lijkt me heerlijk!
    Wat een mooie gewichtjes trouwens bij 35 weken en 3 dagen!
    Hoe is je bevalling eigenlijk begonnen? Met het breken van de vliezen, met weeen, slijmprop? Ben benieuwd hoe snel het allemaal ging.
    Was je thuis of lag je al in het ziekenhuis?

Tamara, wij wisten met ongeveer 6,5 week dat het er 2 zouden worden. Een droom werd werkelijkheid, twee hartjes (knipperlichtjes) in 2 vruchtzakjes.

Regenboog, we gaan inderdaad gelijk op he. Hoe voel je je verder? Nog steeds last van harde buiken en voorweeen? Ik heb hier geen ervaring mee.
    Ik draad ook van voren, van achter zie je bij mij ook niet dat ik zwanger ben.

Bolbuikje, dus even zomaar 3 kinderwagens gekocht? Toch maar, haha! Maar het lijkt me wel makkelijk, zeker al je met 1 kindje ergens naar toe gaat.

Fijne zondag allemaal!

Groetjes Roca

5. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag iedereen, (hoewel ik hoop dat jullie allemaal lekker buiten zijn - ik ben gisteren zelfs verbrand geraakt!)

Echt top Roca, al de 35 weken, en alles hierna is alleen mooi meegenomen. Maar wat erg als je niet lekker kan liggen - ik vind het nu al lastig (okee, is een beetje gerelateerd aan de b-bodem), maar het zal nu voor jou helemaal lastig zijn. Ik neem aan dat je al kussens tussen je knieen en onder je buik hebt? Ik heb een voedingskussen geprobeerd maar werd gek van dat geschuif van al die bolletjes. Hij was elke keer te dik op de verkeerde plek, dus terug naar twee kussens nu. Sterkte in ieder geval. Hoe lang laten ze je lopen zo, halen ze de kindjes op een gegeven ogenblik als het te zwaar wordt voor jou?

Hanneke, wat is een paraplu buggy?

Daisy, ja, ben ook helemaal klaar met werken - gelukkig! Maar ik verveel me niet denk ik - moet nog door met opleiding nog een kleine twee maanden, en heb nog niets aan kamer gedaan (okee, kan ik toch niet), maar moet wel een beetje gaan nadenken over uitzet. Gisteren wel de Diaper Champ (medium) gekocht met de Mama Mazzel toestanden.
    Stukje bij beetje, de kamer komt er wel...

Dames, tot kletsens!

6. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    roca:ik werd 3 dagen voor de bevalling opgenomen in het ziekenhuis ivm een stijgende bloeddruk.Hij was nog niet echt hoog maar wel hoog genoeg om me toch even op te nemen.De volgende dag zou ik naar huis gaan maar toen raakte ik mijn slijmprop kwijt.Weer een dag later kwam er een scheurtje in een van de vliezen.Hierdoor lekte ik wat vruchtwater.Een paar uur later brak deze helemaal en pas ruim 12uur later begon de bevalling.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Roca, idd we hebben zomaar even 3 kinderwagens besteld! Oftewel het salaris is weer op :) !

Audrey, Ik weet niet wat de echte naam is, ik noem het altijd paraplu-buggy, ik zal hieronder even plaatjes zetten, welke wij besteld hebben. We hebben er ook 2 extra soort van kussensetjes bij gekocht. Voor de duo-buggy, hebben ze ieder een eigen kleurtje Roze/Blauw. Vond het wel grappig!

En ja, het is echt heerlijk weer. Wij zitten heel de dag buiten, nu even binnen aan het afkoelen. Gister echt mega verbrand, en vandaag alweer super rood :oops: . (de kleintjes niet overigens hoor, die houd ik netjes in de schaduw)

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Roca: onze jongens wogen 2125 en 2490 gram, zijn alleen even in een warmtebedje geweest en al snel in de wieg, mochten na 8 dagen mee naar huis.
    Lag vanaf de dinsdag in het zkh omdat toen op de echo was gezien dat de navelstrengdoorbloeding van een van de twee wat minder werd. Dus plat liggen, dagelijks CTG en niets doen. Vrijdags was het weer helemaal genormaliseerd, maar ze wilden me toch nog voor het weekend houden voor de zekerheid. gelukkig maar, want vrij op zaterdagnacht braken de vliezen: heel het bed zeikenzeiknat! ruim 24 uur later begonnen de weeen pas. De jongens zijn zo.ochtend geboren.

Ik sliep erg slecht de laatste dagen/week. Maar een paar uur per nacht en kon bijna niet meer eten. (Ben zelf maar klein, 165 cm en mijn buik was gewoon propvol, kon geen eten meer bij ;))

Kortom: Sterkte met de laatste loodjes. het is nu nog niet voor te stellen, maar voor je het weet heb je je kleintjes in je armen!

Meiden: hebben jullie genoten van het heerlijke weer?

9. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hallo dames!

Jeetje, wat gaat het ineens snel, Roca! Succes met de laatste loodjes...

Iedereen zo te lezen genoten van het mooie weer...t wordt nu weer minder de komende week, helaas!

Hier alles rustig, voel me goed, vemoeidheid wordt alleen erger ipv minder(maar mn hb was goed, tenminste, 4 wken geleden!)en ik heb last van een ontsteking in mn lies, had ik tijdens mijn vorige zw.schappen ook, zal wel iets hormonaals zijn...

Morgenmiddag naar de gyn, toch weer spannend!

Woensdag gan we anderhalve week kamperen(kids hebben vakantie)

Verdr weinig te melden!
    groetjes!

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey kletskouzen ;)
    Gezelli hier joh!

@Roca,wat een prachtige buik heb je zeg :thumup:

@Jo,wat fijn dat het zo goed gaat op het kdv,net wat je zegt,kan je met een gerust hart aan het werk,alhoewel het wel ff tegen zal vallen...
    Succes!

@Regenboog,wat spannend wordt het nu heh....
    Ik weet niet wat voorweeen zijn sorry,stel je vraag anders ff bij de vk van deze site?

@Bolbuikje,wat had jij voor kinderwagen dan want wij hebben 2 in 1 zeg maar,buggy met daarbij wiegjes..
    Wel mooi hoor!
    En idd ik heb ook heerlijk van het zonnetje genoten,vlekken zijn er nu toch al.... :(

@Audrey,wat is een Diaper Champ?
    Uiteindelijk komt het wel goed hoor,we hebben nog ff te gaan heh ;)

@Noor,heerlijk zo'n weertje,jij ook genoten?

@Tal,veel succes morgen bij de gyn!
    En alvast heel veel plezier met kamperen,jammer van het weer idd...

Meiden succes met de laatste loodjes!

Ik kan helemaal met jullie meepraten want ik heb precies dezelfde klachten,niet slapen(weet niet hoe ik moet gaan liggen),dikke enkels en voeten,pijn in mn rug/billen,snakken naar adem en mn bui is net zo dik of misschien nog dikker dan die van jouw Roca, ook veel dorst,zo dat ws het wel weer ff...

Zal straks weer ff nieuwe foto plaatsen...

Fijne aaf!

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ooooh meiden als ik die buiken weer zie....
    ik voel weer precies hoe het was!
    Ik vond mezelf ook zo enórm op het laatst!
    Terwijl het mss best meeviel...
    Kon niks meer, baalde er tijdens het douchen al van dat ik dan daarna mijn voeten moest afdrogen hahahaha
    Het is wat he, maar: cliché: je krijgt er zoiets moois voor terug!
    Hier een spreekwoordelijk hart onder de riem!

12. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Noor,das waar je krijgt er iets supermoois voor terug en daar dnek ik ook heel vaak aan hoor ;)

Heb ff een vraagje voor jullie,
    we zijn uit de namen,we willen graag dezelfde voorletters,dat is toch niet lastig ofzo voor later of weet ik wat?

xxxDais...
    Ps wat een druilerige dag vandaag zeg :(

13. Niet meer actief

goedemorgen,

Ik ben vandaag 18 weken zwanger van een tweeling en was druk op zoek naar andere tweelingmama's. Eindelijk gevonden, en zo te zien is het ook een forum waar vaak word geschreven! Gezellig! Ik moet helaas nu gaan werken maar zal me binnekort even voorstellen.

Heb wel een vraagje...
    welke wagen gaan jullie nemen? of hebben jullie?

Groetjes Samantha

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen Samantha,

welkom en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Wij hebben gekozen voor de Easywalker,we vonden m mooi en makkelijk in te klappen,neemt niet zoveel ruimte in beslag...

Werk ze!

15. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hoi Samantha, gefeliciteerd met de zwangerschap en welkom op het forum!

Wij hebben gekozen voor de Urban Jungle Duo

Daisy, van het weer word je vandaag echt niet vrolijk! En dat terwijl het gister zo'n heerlijke dag was.

2 Namen met dezelfde voorletter hoeft geen probleem te zijn later met de post. Je moet namen kiezen die jullie leuk vinden, en natuurlijk kan het zo zijn dat ze dan toevalling met dezelfde letter beginnen. Ik zal dan wel kiezen voor een 2e (of 3e) naam erbij, (bijvoorbeeld doopnamen).

Groetjes Roca

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Morning!

Tal: hoe was je controle?

Samantha: gefeliciteerd! Klets lekker mee!
    Wij hebben een dubbele wagen van TFK (van vriendin kunnen overnemen!)

Daisy: ik zou dan idd ook kiezen voor een tweede naam met een andere letter. Op zich zou het geen problemen moeten opleveren, maar met tweelingen schijnt het altijd wel lastig te zijn met dezelfde geboortedatum. Ik heb een collega, 1 van een tweeling en die krijgt ook hel vaak post enz voor haar zus, terwijl die heel anders heet...

Roca: vbeetje beter geslapen?

17. honey711

honey711 Actief lid

Feb 16, 2007
    413
    0
    0
    hoi meiden.
    ik heb en vraag.
    met hoe veel weken zegen ze het bij jullie.

groetjes honey

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Honey: bij de eerste echo, dit was in mijn geval met 10 1/2 week.

19. honey711

honey711 Actief lid

Feb 16, 2007
    413
    0
    0
    naar komt het ook wel is voor dat ze er later achter komen.

het is heel raar maar heb het gevoel de hele tijd, dat het en jonge en een meisje is gek he.
    en ik heb dat al van af het beging van mijn zwangerschap.
    ik ben ook heel erg gegroeit mijn omvang is nu 98 cm.

groetjes honey

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Nouja, ik zie dat je twee weken geleden een echo hebt gehad?
    Ht zou wel raar zijn als ze het dan niet gezien hadden,,,
    Anders vraag je het na bij de vk!

Share This Page