Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    pas geleden werd de vraag gesteld wat voor box iemand heeft.
    Wij hebben een tweelingbox alleen kom ik vandaag achter dat de jongens soms wat meer ruimte voor zichzelf nodig hebben.Jasper kan nu op zijn zij draaien en zet zich af om rondjes te draaien in de box.Matthijs leeft nu regelmatig een paar benen op zijn buik of in zijn gezicht.
    Haal ze toch maar even uit elkaar.

2. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen meiden,

hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier alles zn gangetje,ben het alleen spuugzat dat op en neer rijden en eigenlijk heel de dag bezig zijn,maar nog 2 dagen en dan komt de vloer en dan kunnen we gaan poetsen en inrichten,hoop ik...

Mn buikklachten zijn zo goed als voorbij terwijl ik nu toch ook niet echte rust heb,mn enkels zijn geen enkels meer,jee wat zijn ze dik zeg..
    Maar ach we doen het er maar mee heh,hahah..

@Noor,wat een schatjes zeg..

Heb niet teruggelezen,sorry daarvoor maar dat komt straks wel weer,ik ga me nu aankleden en roets naar ons huis...
    Meiden geniet van het moie weer!

Liefs...

3. Goedemorgen!

Hier gaat alles ook zijn gangetje. We hebben net Esmée naar mijn moeder (tevens oppas) gebracht en om half 12 moeten we in het ziekenhuis zijn voor controle. Ben benieuwd hoe de dames nu weer liggen.
    Daarna ga ik lekker in de achtertuin zitten lezen en om 5 uur halen we Esmée weer op.
    Lichamelijk heb ik eigenlijk alleen last van mijn rug en benen. Die houden het gewicht bijna niet meer :) Geen gekke dingen doen dus.

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Veel plezier en succes bij de controle Veertje!

Daisy: mss toch veel harde buiken geweest tgv een groeispurt? Wel rustig aan bliven doen he? ;)

5. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Goeie morge allemaal,

De laatste dagen sta ik meestal pas rond 10.00 op, op de een of andere manier slaap ik erg goed. Verder voel ik me ook nog erg goed, geen last van het weer, integendeel.

Gisteren naar stad moeten gaan om schoenen te kopen, met dit warmere weer had ik geen slippers meer om aan te doen. Heb normaal maat 39 en nu heerlijke slippers gekocht, maat 41!

Bolbuikje, de aardbeien waren heeeeerlijk. Ik heb ze binnen een half uurtjes helemaal zelf opgesmikkeld. Mmmmm.... hihi

Veertje, veel plezier bij de echo dadelijk. De rest van de middag lekker in de tuin relaxen, dan klinkt niet verkeerd. Geniet er lekker van!

Daisy, rustig aan met verhuizen he. Zeker met dit weer niet te veel doen. En als het kan, lekker de beentjes omhoog :)

Jo, wij hebben ook een tweelingbox. Ben benieuwd hoe het straks gaat. Hopelijk zijn de kindjes een beetje lief voor elkaar :)
    Succes vandaag met je eerste werkdag, laat je straks even weten hoe het was?

Noor, wat een leuke foto's! De jongens lijken inderdaad echt sprekend op elkaar. Ze zijn neem ik aan 1-eiig of niet? Kan Isa ze uit elkaar houden. Luek trouwens, die foto met zonnebril!

FunnyMe, doe lekker rustig aan he. Succes met werken!

Geniet allemaal van het lekkere weer, dan doe ik dat ook :)

Groetjes Roca

6. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag allemaal, fijne vrije dagen gehad? Wat een weer ook!

Roca - fiets jij eigenlijk nog, als jij zegt, even de stad in, met je mooie bolle buik op de fiets? Ik fiets nog (moet ook van fysio) maar voel me steeds meer kwetsbaar. Ik ga nu denk ik even de stad in, kijken of er lekkere instappers te vinden zijn. Heb jij eigenlijk al nachtkleding voor in het ZH? Ik ga binnenkort op zoek naar een nachthemd (draag ik anders nooit - ben echt van de pyjamas), en een dunne badjas.

Inderdaad, leuke fotos overal - en ik vind het vooral leuk als ik jullie ook een keertje zie op de foto! (Veertje en Noor). Leuk om een gezicht bij de verhalen te hebben. Ja, ik ben nog steeds a-technisch, maar ik zal manlief vragen een foto te maken, en mij te leren hoe dat op de pc te zetten.

Nou, iedereen sterkte de komende tijd - dit mooie weer zal (helaas) niet zo blijven, maar voor de dames in de 30-er weken, zal het wel even zwaar zijn.

Oh en HELP! Met namenboeken kom ik er niet uit - kan iemand een namensite aanraden? Meisjesnamen vond ik zo makkelijk, maar ja, daar heb ik nu niets aan.

7. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Audrey, ik fiets nog steeds. Mijn buik past nog tussen het stuur, haha. Eigenlijk gaat dat nog prima, moet alleen steeds plassen als ik op de fiets zit. Maar ik fietst niet meer naar stad, want ik woon in een klein dorp en naar stad fietsen dat zijn toch wel zeker zo'n 12 km.

Ik heb nachtkleding voor in het ziekenhuis. Een zijde pyama (lange broek en bloesje met knoopjes en korte mouwen) voor erna. Tevens een pyama (korte broek en tshirt korte mouw). Voor de bavalling zelf een nachthemd, want ik normaal ook aan zou hebben. Bij Livera hebben ze wel leuke hangen, in allerlei vrolijke kleurtjes.
    Ik heb eigenlijk geen dunne ochtendjas, maar deze vind ik niet echt nodig. Zeker met dit weer niet.

En het namen probleem herken ik wel, jongens namen vind ik heel makkelijk, meisjes namen super moeilijk.
    We hebben gelukkig de namen al uitgezocht, dus geen namen dilemma meer. Op het prikbord van namen.pagina.nl kun je je namen dilemma eens voorleggen. Veel creatieve mensen die je kunnen helpen, erg leuk!

Groetjes Roca

8. Hoi!

Even een stukje uit mijn dagboek plaatsen over hoe de controle ging:

Vanmorgen om half 12 hadden wij weer een controle-afspraak bij de gynaecoloog. De stagiaire was er ook nog maar was dit keer een stuk ontspannender dan de vorige keer. Zelfs nog een paar keer gelachen Ik kreeg als eerste een opnameformulier mee die ik na afloop van onze afspraak moest inleveren bij de opnamebalie. Op die manier wordt mijn opname geregeld. Hij vroeg hoe het met de kinders was en of ik iets merkte van de staaltabletten die ik innam. Daarna mocht ik weer op de bank gaan liggen voor een echo. En jawel...inmiddels verbaasd het me echt niet meer...één van de dames was weer eens gedraaid. Dit keer ligt kindje A overdwars. Koppie naar rechts, beentjes naar links. En kindje B ligt met het bolletje bij de exit. Stel je maar eens voor hoe dat eruit ziet...Gyn vroeg of ik er iets van gemerkt had. Nee, had ik niet. Ze zijn lekker bewegelijk en onrustig maar inmiddels vraag ik me niet meer af of dat door het draaien komt. Hij zei ook dat het hem niets zou verbazen als ze over 2 weken weer anders liggen Verder was alles goed met de meiden en moeten we over 2 weekjes gewoon weer terug komen. Ook de stagiaire zou er dan zijn...(Auke kreeg nog een mooie poster mee uit een kalender...)

Vervolgens moesten we ons dus melden bij de opnamebalie. Ik stap de ruimte binnen en zeg tegen de dame achter de pc: "Je raadt nooit waar ík voor kom'!" Ze moest lachen en zei dat ze wel kon zien waar het eventueel mee te maken zou kunnen hebben. Ze keek op mijn formulier die ik van de gyn had meegekregen en zei: "Wat? 10 juni pas?" We vroegen tijdens de invoer van mijn gegevens of we volpension of all inclusive konden krijgen met uitzicht op de zee. Ze kletste lekker mee en zei dat ze haar best zou doen Uiteindelijk moet ik me nu 9 juni (maandag) om 11 uur melden voor de opname. In overleg met het verplegend personeel mag ik daarna weer naar huis en moet ik me dinsdagochtend vroeg nuchter weer melden. De exacte tijd is nog onduidelijk (dat weten ze die maandag daarvoor pas) maar wat wel zeker is dat ik in de ochtend word geholpen. Dat scheelt enorm want dan wordt die dinsdag nog meegeteld met de 5 dagen dat je moet blijven daarna. Dus met een beetje geluk mag ik dan op zaterdag naar huis ipv zondag.

Van de opnamebalie moest ik door naar de afdeling anesthesie voor een afspraak met de anesthesist. Met hem ga ik de operatie bespreken en mijn wensen kenbaar maken. (enige wens: niks voelen ) Aan die balie moest ik eerst een waslijst met vragen invullen en daarna werd er een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag met Klaas Vaak. Als ik dezelfde anesthesist krijg als bij Esmée dan ben ik helemaal tevreden. Was een aardige, kundige en humoristische man die perfect ruggenprikken kan zetten.

En van daaruit (jawel...op tournee door het ziekenhuis) moest ik weer bloed laten prikken omdat de anesthesist voor de afspraak de laatste stand van zaken wil weten mbt je bloed. De afspraak werd zo vroeg gemaakt zodat, mocht er iets gebeuren vóór 10 juni, men in ieder geval weet wat er besproken is. Na het bloedprikken konden we dan eindelijk naar huis. Ruim 2 uur verder

Thuis heb ik alles gelezen wat ik heb meegekregen en ben heel erg blij dat dit nu allemaal definitief geregeld is. Het komt steeds dichterbij en nu ik mijn opname geregeld heb en volgende week een date met de anesthesist heb wordt alles nu heel concreet.

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hihi leuk geschreven Veertje!
    Ja, raar idee moet dat zijn, de datum te weten waarop je bevalt, tenzij het eerder begint natuurlijk, die kans is natuurlijk ook best aanzienlijk.
    Je hebt een druk dagje gehad haha. Tijd om uit te rusten!

10. Regenboog

Regenboog Lid

23 mei 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Poe, Roca dat jij nog fietst, vind ik echt superknap!
    Ik begin nu wel een beetje in een dippie te raken hoe mooi en fijn ik het zwanger zijn ook vind. Mijn voeten doen zeer, mijn rug en mn liezen. Had zelfs een stijve nek van het rare liggen 's nachts.
    Mijn kindjes wegen nu volgens de gyneacoloog ieder 6 pond! Ik vraag me af of dit wel mogelijk is........
    Ben in ieder geval blij dat het allemaal zo goed gaat maar af en toe wil ik ze toch liever in mn armen houden dan in mn buik.......laat maar komen!
    Wat doen jullie als jullie even in een dip zitten?

Regenboog

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Meiden, nog heeeeeeel eventjes voor jullie!
    Jullie zijn al zo ver gekomen! Het duurt echt niet lang meer!
    Heel veel sterkte met de allerlaatste loodjes!
    Dikke knuffel!

12. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Regenboog, zo goed ik me gisteren voelde, zo niet-goed voel ik me vandaag. Vannacht zeker 4 keer op moeten staan om naar de wc te gaan. Heb ineens veel pijn aan mijn (onder) rug en deze trekt door naar mijn benen. Het voelt aan of ik een marathon heb gelopen, zo'n spierpijn.
    Tevens groeit mijn buik gevoelsmatig elke dag weer een stuk.
    Misschien een teken dat er iets gaat gebeuren?

Een gewicht van 6 pond per kindje. Waaw, dat is wel super goed zeg! Een heel mooi gewicht in ieder geval. Ik kan me wel voorstellen dat je de kindjes nu liever in je armen hebt, dan in je buik.
    In principe is elke dag langer in je buik mooi meegenomen, maar het moet voor jezelf ook nog te doen zijn he.
    Dus eigenlijk zit ik vandaag ook in klein dipje, al is het maar omdat ik amper geslapen heb en me niet toppie voel. Helaas is er weinig aan te doen.

Veertje, wat leuk een stukje uit je dagboek. Wel fijn dat alles nu geregeld is. Al ben je volgens mij wel een hele dag in het ziekenhuis geweest om alles te regelen, haha. Allemaal voor een goed doel he!

Groetjes Roca

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Roca, zou best kunnen dat 1 van je kindjes dieper is ingedaald in je bekken en dat je daarom uitstralende rugpijn hebt.....
    Sterkte mesi, het zijn echt de laatste loodjes nu!

Spannend hoor, nog even en we hebben weer kersverse babies! Kunnen jullie je het al voorstellen?

Jo: hoe was je eerste werkdag?

14. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Mijn :baby: :baby: zijn geboren! Op zaterdag 3 mei om 23.24 uur Julian (2100 gr) en 23.33 Thomas (2190 gr). Ze waren op dat moment 33 weken en 6 dagen oud.
    Tijdens een BBQ bij mijn ouders kreeg ik last van weeen (dacht eerst gewoon buikpijn) en braken even later mijn vliezen. Na contact met de verloskamers zijn we naar mijn eigen ziekenhuis gereden (ca 40 min. rijden). Ik kwam daarom ca 19.45 uur aan, werd aan de ctg voor de baby's gelegd en aan de weeen registrator (deze registreerde geen weeen en heeft dit eigenlijk het gehele verdere verloop nauwelijks gedaan). Om ca 20.15 uur kwam de verloskundige hij keek na of de vliezen echt gebroken waren, Het leek erop dat de vliezen gebroken waren, want een vruchtzak was nagenoeg leeg. Ik had geen ontsluiting. Het leek even op vals alarm want het zette niet door. Na een testje bleek het vocht vruchtwater te zijn, maar het zag er naar uit dat ze niet snel geboren zouden worden. Er werd een bed voor mijn Martin bijgezet. Ik had af en toe nog wel korte series van lichte weeen. Ik kreeg het gloeiend heet en werd misselijk. Ik moest naar de wc. Toen ze de ctg banden terug deden konden ze maar een kindje registreren. Ze keken op de echo en toen bleek dat er een kindje wel heel erg diep zat. De verloskundige voelde voor ontsluiting en tot ieders verbazing had ik volledige ontsluiting (22:45). Het bed werd van de kamer verwijderd en ik mocht gaan persen. Julian, toen nog baby een, lag in hoofdligging en de geboorte verliep voorspoedig. Jeetje een jongen, en we hadden alleen nog meisjesnamen... Thomas, baby twee, lag in stuitligging en zat ook nog eens hoog. De genaecoloog heeft hem naar beneden getrokken en eruit gewroet. Achteraf gezien was dat heel goed, maar op het moment erg onprettig :( Hij was een beetje blauw, maar hij huilde direct.
    Ik kreeg ze beide eerst in mijn armen en mijn Martin knipte de navelstrengen door. Ze werden gewogen en hun APGAR-score was 10 en 9.
    De 9 was door Thomas zijn kleurtje, Toen hij terugkwam van het wegen en testen, was het al een stuk beter. Ik heb ze toen weer vast mogen houden, waarna ze samen met papa naar de kinderafdeling gingen
    Nadat ik gehecht en gewassen was, kwam papa mij halen en kon ik mijn kinderen op de kinderkamer bewonderen. Ze moesten wel in de couveuse, door het vroege tijdstip van de geboorte.
    Ik vertel binnenkort hoe het verder is gegaan. De kinderen maken het erg goed. En ik en papa zijn supertrots op onze baby'tjes. Iedereen vind ze mooi en erg veel op papa lijken.(en dat is ook zo :D )
    In mijn fotoalbum staan de eerste foto's.

15. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @McLover,wat een prachtige mannen zeg! :baby: :baby:
    Van harte gefeliciteerd!

Het was zeker wel schrikken of niet,dat verwacht je ook niet zo vroeg maar gelukkig doen ze het alletwee hartstikke goed joh!
    Met jou gaat het ook goed?
    Geniet van je mannen meis!

Liefs Dais...

16. Van harte gefeliciteerd meid! Wat zijn ze mooi zeg! En zo te lezen is de bevalling behoorlijk voorspoedig verlopen.

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    gefeliciteerd wat een mooie mannen. goed gedaan meid. geniet van ze en hopelijk mogen ze al snel naar huis

18. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Ook hier, van harte! Houd ons op de hoogte, en kom op met de mooie fotos.

19. suzanne1989

31 mrt 2008
    26
    0
    0
    Daar ben ik weer!
    Ik kreeg vorige week donderdagnacht krampen in me buik en dat ging maar niet weg. Dus ik vrijdag het ziekenhuis gebeld en kon gelijk komen!
    Er was gelukkig niks aan de hand, waarschijnlijk is mijn baarmoeder heel erg aan het uitzetten.
    Ze waren heel druk aan het bewegen en ze konden me al 1 geslacht vertellen. Een jongen! De andere konden ze nog niet zien, maar ik moet volgende week vrijdag voor de 20-weken echo dus ben benieuwd!

20. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met je 2 mooie mannen Julian en Thomas, mooie foto's !!! Echt een super snelle bevalling zo te lezen. Geniet lekker van je mannetjes en hopelijk als gezinnetje binnenkort lekker gaan huis.

Groetjes Roca

Deel Deze Pagina