Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hallo meiden,
    nou ik had gisteren mijn termijn echo en met de kleintjes gaat het super, alles erop en eraan.
    1 kleintje lig er ligs en de andere rechts, was een krioelende massa armpjes en beentjes hahahahah

en alletwee lagen prominent met de beentjes wijd......
    het zijn 2 jongens :)

manlief was zo blij....nu eindelijk na 4 dochters mag hij eindelijk gaan voetballen hahahaha
    ik had hem al gezegd als hij weer meisjes zou krijgen ik voor hem prinsessen vleugeltjes zou gaan kopen, net zoals in de reclame voor mac donalds hahahahah

ik ben helemaal verliefd

2. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    wat leuk! gefeliciteerd!
    en super dat het goed met ze gaat, nu aan jou de taak om genoeg vitaminerijk te eten zodat ze ook goed blijven groeien!

wat fijn voor je man dat hij dadelijk niet meer de enigste man in huis zal zijn. het lijkt me heerlijk voor hem dat hij na 4 prinsesjes eindelijk 2 voetballertjes krijgt.

de ligging van de kids kan per dag verschillen hoor, je zult zien dat ze bij de volgende echo weer anders liggen.

bij de 20-wekenecho lagen die van mij in een T-vorm, 1tje bovenin dwars en de ander in het midden van boven naar onder. bij de vorige echo lagen ze achter elkaar van boven naar onder aan de rechterkant.
    (ben benieuwd hoe ze er volgende week weer bij liggen)

3. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    Gefeliciteerd Chaya!

gelukkig is alles in orde, en geniet van deze tijd!

bij mij lag eentje met het hoofdje naar beneden aan de rechterkant, en de andere dwars bovenaan...wist ik eindelijk dat wat ik steeds voelde de voetjes waren! Als ik nu wat voel dan weet iig wat het ongeveer is en wie van de twee het is...
    Dan noem ik ze bij hun naam (jaja ik kan niet wachten).. en dan houden we een 'gesprekje'...

ik heb over vier weken een afspraak, weer met echo, hadden jullie dat ook?

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Super Chaya dat alles in orde is, gefeliciteerd met jullie 2 jongens :D

@Mima, ja sinds de 20 weken echo hebben wij ook elke 4 weken een uitgebreide echo waar alles opgemeten wordt, en dat nog weer apart van de afspraak met de gynaecoloog.
    Wij mogen maandag weer voor een echo! Toch wel weer spannend of ze nog goed groeien etc.

5. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    oh dat weet ik niet of ik nog echo`s krijg?
    ik moet een maandag naar de gyn voor controle dus zal het wel horen denk ik....

6. Niet meer actief

ik kom me bij jullie voegen
    heb vandaag gehoord dat ik een 2ling mama ga worden
    ik ben een beetje over de schock heen aan het raken en zit ondertussen op een giga roze wolk
    vraagje hoe weet je of je een een eiig of een 2 eiige tweeling hebt eigenlijk

7. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Bij mij zag de vk het op de termijn echo heeft te maken met de afscheiding tussen de twee kindjes. ik had een lambda-scheiding waar je aan kunt zien dat het twee-eiig is.

Bij mij konden ze met de 20 weken echo ook goed de geslachtjes zien, ze lagen er goed voor!

Marian

8. Niet meer actief

dus als ik het goed begrijp dan heb je een 2 eiigen tweeling als er een scheiding tussen zit dat is bij mij ook

9. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    wanneer de tussenwant 4lagen heeft is het een 2eiige tweeling, tenminste daar gaan ze van uit, maar in een enkel geval kan het ook een 1eiige tweeling zijn, dat ligt er maar net aan wanneer de cellen zich gedeeld hebben.
    hebben ze zich nou heel vroeg gedeeld dan heb je dus ook een tussenwant van 4 lagen, spitsen ze zich iets later dan is er een tussenwant van 2 lagen.

met een 2eiige tweeling heeft de tussenwand eigenlijk altijd 4 lagen, bij een 1eiige tweeling kan dat dus verschillen.

vrouwen die zwanger zijn van een tweeling krijgen altijd meer echo's dan wanneer iemand zwanger is van 1 kindje, omdat ze bij 1 ongeveer wel kunnen voelen hoe hard deze groeit en dat kun je bij een tweeling niet.

10. Niet meer actief

oke tnx voor de info maar nou staat er op de echo bij mij dat de tussenwand een afmeting heeft van 5.5mm wat houd dat in dan ik zie niks staan over de lagen heb het ook stom genoeg niet gevraagd tja na dat ze zei dat het een tweeling was heb ik niks meer meegekregen eigenlijk

11. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    dat is heel begrijpelijk dat je dat dan allemaal niet meekrijgt. misschien dat je het de volgende keer kunt vragen, neem dan de foto('s) van de echo mee, misschien dat ze er dan toch nog antwoord op kunnen geven.

als je even via google zoekt zul je een aantal site's tegenkomen waar veel info staat over hoe het nou zit. de een zegt met 4 lagen is 2eiig, maar er zijn er een aantal die uitleggen dat met 4 lagen de tweeling ook 1eiig kan zijn. (al is die kans maar klein)

de enige zekerheid dat die van mij 2eiig zou zijn is wanneer het een jongen en een meisje is, zijn het nou 2 meiden of 2 jongens wacht ik nog geduldig af en kijk ik straks wel of ze veel op elkaar lijken of niet. tot die tijd wil ik niet geloven dat het 2eiig is. (aangezien tweelingen helemaal niet in mijn fam. voorkomen, maar in de fam. van mijn vriend komen wel tweelingen voor)

ach en wat maakt het allemaal uit! zolang ze maar gezond en niet te vroeg geboren worden is het toch allemaal best!

gisteren lag er 1tje met zijn billetjes (tenminste dat neem ik aan) tegen mijn buikwand aan te duwen, was best wel pijnlijk. ook kon je dat goed voelen, als ik van de zijkant uit naar het midden wreef met mijn hand, was het zacht en dan opeens een harde bobbel. was best wel grappig. nadat ik een paar keer gevoeld had was die kleine weer weggedoken en niet meer voelbaar, en ik was van mijn pijnlijk gevoel af!

12. Niet meer actief

oke bedankt nou dan wacht ik wel af en vraag ik het de volgende keer
    ben benieuwd waneer dat is moest gisteren mijn vk bellen om het door te geven maar die was er helaas niet nu moet ik maandag effe bellen
    ik vind het wel erg spannend allemaal hoor vond 1tje al spannend en nu worden het er gewon 2 hihihihihihi

13. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    als het goed is zul je om de 4 weken op controle moeten. ook zul je rond 20 weken een echo krijgen (worden er metingen gedaan en gekeken of de kindjes geen afwijking hebben) en daarna zul je er waarschijnlijk weer 1 of 2 krijgen.

ik heb er inmiddels al 3 gehad en op 2februari heb ik er weer 1, daarna zal er waarschijnlijk nog 1 gemaakt worden. dus met een tweeling heb je het voordeel dat je ze lekker vaak gaat zien, vaker dan wanneer je zwanger bent van 1 kindje.

kom eerst eens bij van het nieuws dat je er 2 in je buik hebt zitten en neus eens rond op internet naar de info die te krijgen is over tweelingen. ook is het misschien verstandig om nu al te gaan kijken naar kinderwagens, kaartjes ect ect voor tweelingen, je zult er achter komen dat je je iets meer moeite moet doen om zulke dingen te vinden (vooral als je niet die prducten wilt die ze je massaal aanbieden), dus begin er maar op tijd mee!

wanneer je spullen voor de kinderen gaat kopen moet je vragen naar eventuele korting die je krijgt. in veel babyzaken krijg je namelijk korting wanneer je van een product 2 stuks tegelijk koopt (zoals autostoeltjes en bedjes)

14. Niet meer actief

oh dat is handig om te weten van die kortingen
    tnx voor de tips

15. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik krijg ook bij iedere controle een echo. Ze houden je echt goed in de gaten met een tweeling!

Hier zijn ze op het moment hardstikke druk in mijn buik! Ze kunnen geen seconde stil liggen, wat mij betreft mogen ze wel even pauze gaan houden, word er bijna misselijk van!

Verder gaat alles wel zijn gangetje, behalve vocht nogsteeds geen ernstige klachten. Ik heb er echt een goed gevoel over, dat ze lekker lang zullen blijven zitten!

Marian

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Woepie, heb je toevallig ook een formuliertje meegekregen waarop de aantekeningen staan van de echoscopist?
    Als er 'labda-sign' en/of 'dichoriale-. diamniotische tweeling' staat kun je er vanuit gaan dat het 2 eiig is (al schijnt er altijd nog een kleine kans te zijn dat het toch 1 eiig is, weet je eigenlijk pas zeker na de geboorte of als je een jongetje en meisje krijgt ;)).

17. Niet meer actief

lambda sign staat er wel op maar ik blijk het gevraagd te hebben dus ken je na gaan ben ik gewoon vergeten maar mike zei het en die vk zeidat ze dat nog niet kon zien omdat het nog te dun was

18. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    dat je vergeten bent dat je het gevraagd hebt vind ik niet zo raar. je krijgt te horen dat je ineens 2 kindjes verwacht ipv van 1, de meeste vrouwen (en ook mannen) schrikken daar enorm van, maar gelukkig trekt die schrik wel bij en word die omgetoverd tot trots en geluk!

Marian79, misschien wisselen ze zich wel steeds af. als de een slaapt schopt en stoot de ander en als die moe is en gaat slapen word de ander wakker en begint te schoppen en zo steeds verder.
    sommige vrouwen kunnen een soort van slaap/wakker patroon ontdekken van de kindjes, ook al wisselen ze zich steeds af. die vrouwen voelen ook het verschil welke baby schopt.

19. Niet meer actief

voelde jullie je kindjes ook al zo vroeg trouwens ik voel ze nu al afentoe bewegen
    was 1 dag voor ik wist dat ikeen 2 ling kreeg begonnen zei toen nog tegen mijn vriend
    ik weet dat het nog niet kan maar ik zweer dat ik het kindje voel bewegen hij heeft me toen uitgelachen
    maar toen het een 2ling bleek toch maar zijn excuus aangeboden ook omdat de vk zei dat het heel goed mgelijk is ook omdat dit mijn 3e zwangerschap is ik vindhet wel een heel apart gevoel

20. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    ik voelde ze ongeveer met een week of 17. precies weet ik het niet meer.

maar goed, hoe dat is als je voor de 2e of 3e keer zwanger bent weet ik natuurlijk niet, daar kan ik niet over meepraten....

even wachten op wat de andere moeders zeggen. die zullen je daar wel een goed antwoord op kunnen geven denk ik.

Share This Page