Hallo! Dit is mijn eerste bezoekje aan dit forum, het is dus onmogelijk om alles te lezen @ Roca: heel veel succes meid en eh, de 13e wordt gewoon de mooiste dag in jullie leven! " Ik heb even een vraagje en ik kan hier natuurlijk ook gewoon nog wekenlang mee wachten, maar goed, ik stel hem toch: Afgelopen woensdag kwam een vrouw van moeders voor moeders, die testte dus ook het HCG om te kijken of ik mee mocht doen met week 6. Nou, aanwezig was het zeker! De teststreep sloeg meteen super donker uit, nog bijna eerder dan de controle streep en werd ook donkerder dan de controle streep. Toen zei die vrouw: "Nou, misschien worden het er wel twee!" Heeft iemand hier ervaring mee? Liefs
Nuja, bij mij was dat idd ook zo, maar het schijnt niet altijd iets te zeggen.... Wanneer heb je je echo? Dan weet je het zeker! Spannend joh! Zou je het leuk vinden een 2ling? (of 3ling *plaag*)
Haha Nou, lach maar niet al te hard over die 3-ling, er komen zelfs meerder 3 en 4-lingen voor in de familie (HELP!) Maar goed, daar ga ik niet van uit! Of ik het leuk vind? Ik denk het wel hoor, het is toch iets speciaals, maar als ik het voor het zeggen had, dan denk ik toch dat ik één per zwangerschap het leukst had gevonden Maar goed, als het er 2 zijn, dan vind ik dat stiekem toch ook heel leuk, het is net weer wat specialer Hoe bevalt het jou met je tweeling? Zijn ze trouwens eeneiïg?
@ Yvette1983: Bij mij verscheen er ook nog voor de controlestreep een hele dikke blauwe streep. En raad eens? Gistermiddag tijdens mijn 1ste echo zag ik 2 kleine schatjes in mijn buik Dus het zou heel goed kunnen dat je een 2ling hebt
Yvette, proficiat met je zwangerschap. Nog even geduld hebben, dan weet je hoeveel hartjes er kloppen. Napje, proficiat met je tweelingzwangerschap! Hoe voel je je? En wat was jullie reactie toen er twee hartjes te zien waren? Ben benieuwd! Vandaag precies 37 weken zwanger, joepie! Verder geen bijzonderheden voor vandaag. Lekker met de beentjes hoog, want voetjes worden toch wel dik nu. Fijn weekend! Groetjes Roca
@ roca81: Zo jij kan binnenkort je kindjes vasthouden Echt leuk joh! Is dit je eerste zwangerschap? Toen ik het gister hoorde en zag, was ik zo supergelukkig! Een tweeling is echt speciaal, al in de buik begint die emotionele band tussen de 2 kindjes te groeien. Ik vind het echt iets heel moois. Mijn mannetje moest er nog wel aan wennen hihihihihihihi, die schrok echt hahahahahaha Maar nu beschouwt hij het echt als een geschenk. Waren er dingen waar je als zwangere van een tweeling extra op moest letten? Ik heb namelijk gehoord dat je bij een zwangerschap van een tweeling een grotere kans hebt op zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk dan bij een zwangerschap van een eenling. Moet mijn eerste afspraak met de gyn nog maken dus ik weet echt nog helemaal niet waar ik echt op moet letten enzo, had namelijk gerekend op 1 kindje en daar alle info voor opgezocht (bloos, bloos). Weet je misschien wat een normaal gewicht is om aan te komen bij een zwangerschap van een tweeling?
Napje: Supergefeliciteerd met je tweelingzwangerschap: wat leuk! En join the club zou ik zeggen! Weetje, je hebt inderdaad iets meer kans op complicaties bij een meerlingzwangerschap, maar daarom ben je ook onder controle bij de gyn. Het kan heel prima allemaal zonder problemen verlopen, ga daar voorlopig maar lekker vanuit en verdiep je niet teveel in alles wat er zou kunnen misgaan. Ik kan je het tweelingenboek van Anjo Geluk en Lenny Duijvelaar van harte aanbevelen. Echt een superboek met alles wat je wilt weten over meerlingzwangerschappen! (Mss leuk verlaat moederdagcadeau?! ) Verder hoef je nu nog niks anders te doen dan wanneer je zwanger zou zijn geweest van 1 baby. Kan zijn dat je vermoeider bent en meer misselijk, maar ja, daar doe je helaas niet zoveel aan.... Ik was iets van 13kg aangekomen, volgens mij is 15kg gemiddeld, maar er zijn natuurlijk grote verschillen! Weet je al of je 1 of 2-eiige tweeling krijgt? Gauw een afspraak maken bij de gyn en dan krijg je ook weer een echo! Yvette: Ik vind het superduper met mijn twee (1-eiige) mannetjes! Het is best aanpoten af en toe, wan tik heb ook al een dochter van 3, maar echt zo de moeite waard! Ik ben onwijs trots op mijn heerlijke stel! Roca: jeetje 37 weken! Wát een mijlpaal! Echt super joh dat je deze mijlpaal hebt gehaald! Geniet van je laatste dagen als zwangere (al zal dat soms wel even lastig zijn) Hoop dat je nog lekker kunt slapen! Dikke kus voor jou!
FIJN MOEDERDAG MAMA'S! @Noor28: Jij bent tijdens je zwangerschap niet echt veel meer aangekomen dan vrouwen die zwanger zijn van een eenling . Ik dacht echt: woooooooowwwww, dat wordt veel meer aankomen Maar 13 kilo is netjes hoor Is jouw tweeling een 1-eïige tweeling? Mijn tweeling in mijn buik is 2-eïig. Ze hebben alletwee een eigen vruchtzakje Hoe ging trouwens je bevalling? Was het via de natuurlijke weg of via keizersnee? Zo'n boek is inderdaad handig, thanks voor de tip heb je nog wat leuks gehad met moederdag?
Betekent twee vruchtzakjes dan dat het automatisch een twee-eïige tweeling is? Bij mij zijn het twee vruchtzakjes maar volgens de gyn kan het dan nog altijd eeneïig zijn als de eicel vroeg gesplitst is. Groetjes, Veerle
Yvette.. jij ook al hier aan t kijken.... "toevallig". Bij mij dus hetzelfde verhaal als yvette.. dus kom ik even bij jullie kijken... Tevens moet ik al in positiekleren rondlopen (vind het zelf wat aan de vlugge kant), eigen kleding past echt niet meer..... Nu begrijp ik dat een tweede zwangerschap t wat vlugger gaat, maar dit vind ik toch wel extreem... Ook (2 eiige) tweelingen komt bij mij in mn familie voor... Mijn oom en tante (van moeders kant) en mijn broer was eigenlijk ook een tweeling.... Waren jullie eerder dik ofzo? of een bepaald voorgevoel? Moet 20 mei voor de eerste keer naar VK... dus ben benieuwd... kan ze dan twee hartjes horen? echo krijg ik waarschijnlijk ook die week.... xxmona
Ja 13kg valt mee he? Onze jongens zijn 1 eiig. Ze hadden alletwee een eigen eigen binnenvlies, maar deelden het buitenvlies en de placenta. (VKE: wat je zegt klopt idd, maar bij het delen van het buitenste vlies en de placenta is het sowieso 1 eiig, volgens mij kunnen ze wel een en ander afleiden uit de dikte / vorm van het tussenschot) Ik heb een goede bevalling gehad. Wel wat vroeg (35w1d) maar het was in een paar uurtjes gepiept. Heel anders dan bij mijn dochter, dat duurde veel langer. Kijk er echt met een supergevoel op terug! Heb van de kinderen voor moederdag "beschilderde" glazen gehad om waxine lichtjes in te branden (gemaakt op het KDV) en van mijn man een vrij te besteden bon, altijd fijn! Ramona: bij het luisteren van de hartjes denk ik niet dat de verloskundige het al kan onderscheiden, misschien kan ze zelfs nog helemaal niks horen, denk dat het afwachten wordt tot de echo: SPANNEND!
Wat een weer he? Helaas moest ik werken vandaag (en morgen ook) maar ben heel sportief haha op de fiets naar mijn werk gegaan. heb er dus al 20km opzitten en morgen nogmaals! Heerlijk!
Als eerst sorry, sorry, ben echt veel te lang hier niet komen lezen. Onze kleine meid had/heeft middenoorontsteking. Dus dat was veel huilen, steeds een paar slokjes willen en niet slapen. Ben wel af en toe hier geweest, maar alleen even snel om te klagen bij vriendinnetjes. Haha! En de papa hier was een week weg en dan zul je net zien dat dit gebeurd! Maarjah, we hebben het overleefd! Haha! Nouja, het gaat nu een stukje beter met haar en ik heb weer 2 nachtjes kunnen slapen. Vanaf nu zal ik alles weer netjes bijhouden! Zal even een stukje terug lezen en nog wat proberen te reageren! En alle zwangere dames redden jullie het een beetje met dit warme weer? Poeh zeg, tis wel warm he afgelopen dagen. Maar natuurlijk ook wel lekker! Ennuh, ik zie trouwens aardig wat banners tegen het einde gaan lopen! Spannend hoor! MC Lover, hoe is het nu met jullie mannetjes? Zijn ze al een beetje aan het groeien? Noor, wat een mooie fotos zeg! Dat gras was wel interessant zo te zien! Wat zijn ze al groot zeg! Haha! Die van ons lijken of zijn een stuk kleiner! Roca, gelukkig dat de aardbeien lekker waren! Slaap je nog steeds zo goed? Ow, waarschijnlijk ben je op van de zenuwen, ik lees dat je overmorgen ingeleid gaat worden! Heel veel succes alvast! En idd mooie gewichten hoor! Verder geen verstand van inleidingen, sorry! Audrey, tja, namen moeilijk hoor! Volgens mij moet je gewoon tegen een naam aanlopen en dan heb je hem gevonden! Wij hadden niet te weinig namen, maar juist te veel namen die we mooi vinden. Resultaat, hier hebben ze allebei 4 Veertje, leuk stukje zeg, uit je dagboek! Best spannend als je zo al weet wanneer je kindjes geboren gaan worden! MJ, die twee meiden van jouw zijn ook echte schatjes zeg! Jo, gelukkig dat het werken je goed bevallen is! Tandjes, zou best eens kunnen hoor. Hier heeft Ruben sinds 2 weken 1 tandje. Helemaal geen last oid van gehad. Yvette, gefeliciteerd en spannend hoor! Even wachten tot de echo en je weet zeker of het er 1 is, of 2/3/4 zijn! Geduld, ook al is het lastig! Succes he! En we horen het wel! Ramona, jij ook super gefelciteerd! En verder zie Yvette! haha! Napje, gefeliciteerd met je zwangerschap! Owja, en allemaal een fijne Moederdag gehad? Nog cadeautjes gekregen? Of een lekker ontbijtje op bed?
Hey meiden, hier ook nog ff snel berichtje van mij... Zo weinig tijd op het moment,zijn nog steeds niet over gehuist,baal baal.. @Roca,wat lees ik nu? Wat spannend zeg! Ik wil jullie vast heel erg veel geluk en succes wensen,en hopelijk tot snellie want ik ben errug benieuwd! @Yvette,spannend zeg! @Napje,gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap! Weet niet wat normaal is om aan te komen maar ik ben er al 15 aangekomen... @Noor,en genoten van moederdag? Ik heb een schommelstoel gekregen van mn schattie,lief heh,en jij? @Veerle,bij mij ook 2 vruhtzakjes en 1 placenta wij hebben een 1eiige twin dus dat kan zeker! @Ramona,spannend hoor! @Veertje,hoe gaat het met jouw? @Audrey,en met jouw,last van het warme wwer of valt het mee? En heb je al buikfoto's? @Blbuikje,geen sorry's joh,kan jij toch ook niks aan doen! Hoe is het nu met jullie meissie? Hier wodrt het ook steeds zwaarder,mn voeten/enkels zijn zoo dik dat het zelfs pijn doet met lopen,mn rechterhand is sinds een dag of 4 aan het tintelen,ik zak voortaan door mn rug heen,dat ws het wel,verder gaa het prima! Ik wens iedereen heel veel succes,ik kan nit iedere dag meelezen vandaar,jammer! Rustig aan dames! Tot snellie wer! xxxDais.. @
Hallo, Hier na lange tijd weer een berichtje van mij. Ik heb een aantal weken in het ziekenhuis gelegen met krampen. 8 april zette het iets meer door en had ik 5 cm maar verder ging het niet. Dus infuus en de vliezen gebroken en toen zijn onze 2 kanjers geboren op 9 april. Ik heb best een pittige zwangerschap gehad met veel bloedverlies maar nu hebben we 2 super gezonde jongens. Ze zijn geboren met 34 weken en wogen nog net geen 4 pond. Ze zijn nu 5 pond en al 3 weken thuis. Als ik tijd heb laat ik snel van me horen!
Goede morge allemaal, Allemaal een leuke moederdag gehad? Ik kreeg gisteren een heerlijk ontbijt op bed. Tevens 2 fopspeentjes voor de kindjes, parfum en een verwenpakket voor in bad. Heerlijk, ik heb echt genoten. Was echt een verrassing voor mij als bijna mama. Ja, bijna mama..... morgen is het dan zover. Ik merk dat mijn vriend en ik sinds gisteren allebei beetje zenuwachtig zijn. Vandaag de laatste dag met z'n tweetjes! Morgen zullen we waarschijnlijk onze kindjes in onze armen hebben, zo raar om te beseffen. Zo lang hebben we gewacht..... en nu is het dan bijna zover. Ben wel benieuwd hoe lang de kindjes anders waren blijven zitten. Met dit warme weer ben ik echt vocht vast aan het houden en pijn in bekken blijft, dus ik vind het "fijn" om morgen te bevallen. Aan de andere kant beetje schuldgevoel ten opzichte van de kindjes... misschien zouden ze graag nog even in mijn buik willen zitten. "Normaal" komen ze als ze er klaar voor zijn. Maar mijn vriend is daar veel nuchterder is als mij, hij zegt dat dit voorstel van de gyn kwam en als hij dat beslist heeft, dat dat altijd goed is. En ja, eigenlijk is dat ook wel zo he, ruim 37 weken is uiteraard meer dan netjes. Liefs Roca
IK HEB HET GEHAD! Echt helemaal... Zaterdag dacht ik even dat het zover was. Ik had 's morgens lekker met Esmée gespeeld en daarna zijn we boodschappen wezen doen. Toen ging Esmée lekker slapen en ben ik ook gaan liggen. En toen begonnen de krampen. Harde buiken heb ik nu behoorlijk vaak maar deze keer gingen ze niet echt weg. En dat hoort wel zodra ik ga liggen volgens de gyn. Dus uiteindelijk voor de zekerheid het ziekenhuis maar even gebeld. De verpleegkundige aan de andere kant van de lijn gaf mij gelijk dat ik voor de zekerheid even belde en zei dat ik meteen langs moest komen voor een scan. En oh ja, of ik dan maar meteen een tas met kleding mee kon nemen voor het geval ik moest blijven . Snel mijn moeder gebeld en zodra zij bij ons was zijn wij naar het ziekenhuis gereden. Daar aangekomen werd ik in een kamer op het bed aan de CTG-scan gekoppeld. Mijn harde buiken werden geregistreerd en de hartslagen van de kleintjes werd in de gaten gehouden. Ze konden heel erg moeilijk de twee meiden afzonderlijk registreren omdat het zo druk was in mijn buik. Na een half uur kwam de gynaecoloog (vrouwelijk soort) met een mobiel echo-apparaat om te kijken hoe de kindjes lagen. Nou, 1 van de dames ligt nog lekker dwars, letterlijk, maar de ander is helemaal ingedaald en lag vast. Dát zou ik gevoeld kunnen hebben. Daarna kwam er een verpleegkundige met een handjevol enge instrumenten de kamer binnen. (waarom moest ik ook zo nodig bellen...) De stagiaire van de verloskundige mocht wel effe met de eendenbek inwendig onderzoek doen...DAT DEED PIJN! Alleen op die manier konden ze zien of de vliezen nog intact waren...Dat waren ze...En ook de stand van de baarmoedermond etc was nog prima in orde. Iedereen op zijn plaats, rust...dus. Maar ze zagen wel dat ik inderdaad wat activiteit in mijn buik had. Ik moest daarom anderhalf uur blijven wachten en daarna zou er weer een CTG gemaakt worden. Mijn buik werd wat rustiger en na de CTG mochten we gelukkig naar huis. Ik moet het nu nog kalmer aan doen want de kleintjes moeten nog minstens 2 weken blijven zitten. Met 37 weken mochten ze geboren worden zei de verloskundige. Maar de keizersnee staat pas over 4 weken gepland...ben benieuwd of dat gehaald wordt. Hoop het niet. Voor de kleintjes mag het dus met 37 weken al en wat mij betreft ook. Zit er momenteel behoorlijk doorheen. Die buik wordt te zwaar. Liggen doet pijn, zitten doet pijn, lopen nog meer (ook de bekken spelen weer op) en het warme weer helpt ook niet echt mee. Ik hou vocht vast alsof ik een spons ben en na iedere activiteit (lees niesen, toilet, etc) heb ik een harde buik. De kleintjes zijn erg bewegelijk. Dat is nog wel leuk maar ik baal ervan dat ik verder niks meer kan en mag. Wanhopig, zo voel ik me soms. Beetje tieren en huilen werkt wel maar is een tijdelijke oplossing. En waar ik dan zo van baal zijn mensen die dan zeggen: - Je weet waar je het voor doet. - Nog maar een paar weken. blablabla... De gynaecoloog heeft 10 juni gepland...Ik hoop dat moeder natuur (als vrouw zijnde) een andere planning heeft...