Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    McLover: GEFELICITEERD! Wat een prachtige mannetjes! En wat een leuke namen! Wauw! Geniet er maar lekker van meid :)

2. Regenboog

Regenboog Lid

23 mei 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Ik denk ook aan je, Roca!
    Wat spannend.......hoop dat je het inmiddels goed doorstaan hebt en je kleintjes in je armen kan houden.

3. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Mc lover gefeliciteerd met je 2 wondertjes!
    Prachtige mannetjes hoor....en mooie fotoos vooral die met zn 4tjes....het geluk straalt er van af!

Roca, ben kei benieuwd hoe het met je gaat....en natuurlijk met je kleintjes. hopelijk is alles goed gegaan en geniet je van je wondertjes!

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Heyhey!

Ben keibenieuwd hoe het met Roca is!

MCLover: hoe is het daar inmiddels?

Regenboog? Bij jou?

Veerjte: red je het nog meid?

Daisy: hoe was het bij de HA?

5. Hoihoi!

We kunnen natuurlijk alle ziekenhuizen bellen om te vragen of gister een meid is bevallen van een tweeling die als nickname Roca heeft, whahaha. Ik ben echt supernieuwsgierig.

Hier gaat het wel. Vanacht wel weer wat krampen gehad maar volgens mij reageert mijn buik best heftig op een volle blaas.

Dadelijk om 10.40 uur heb ik een date in het ziekenhuis met de anesthesist over de ruggeprik. Weer een stapje dichterbij :)

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jajoh, het zijn echt de allerlaatste loodjes!
    Best grote kans dat ze zichzelf aandienen voor 10 juni hoor!
    Je bent al langer zwanger dan ik geweest ben!
    Sterkte!

7. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Sterkte Veertje het word spannend bij je!

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lekker dat wij het al achter de rug hebben he Mila? die zware laatste loodjes.....

9. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ren me rot Noor tussen al die forums...hehehehehe ;)
    Moet er niet meer aan denken pfffff verleden jaar deze tijd begonnen mijn benen al grote vormen aan te nemen...

10. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben heeeeeel pril zwanger van een tweeling; Wat gaaf! Ik heb vorige week een Pretecho gehad en daar was twee maal hart actie te zien! helemaal te gek. Maandag naar het ziekenhuis voor nog een echo. Ben alleen bang dat er eentje mee ophoudt. Kent iemand dit of heeft iemand ervaring hiermee?

Voel me goed, niet misselijk (?) en zet wel al enorm uit.........( darmen...weet ik veeL0 maar ik kan het bijna 's avonds vooral niet meer verbergen......

11. Regenboog

Regenboog Lid

23 mei 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    MC Lover, begrijp ik het goed dat je bevallen bent? Gefeliciteerd! Jij hebt toch ook een eeneiige tweeling? Hoop dat alles goed is gegaan!

Ben nog steeds benieuwd naar Roca. Grappig dat je zo mee kan leven met iemand die je totaal niet kent. Tweelingen scheppen een band, ook voor as moeders :D !

Ik ben vandaag precies 38 weken en mag vanmiddag weer naar de gynaecoloog.
    Het wordt wel zwaar nu en ik wil ze zo graag vasthouden en zien! Hou veel vocht vast in mn benen, voeten en handen en heb last van mn stuitje en rug. Ik waggel dus maar een beetje heen en weer, blij dat het weer wat koeler is buiten (sorry dames ;) ).
    Heb al 2 ananassen gegeten, bitter lemon en tonic gedronken, kiwi's gegeten, een heel eind gelopen maar het helpt allemaal niks.
    Ze zitten gewoon nog veel te lekker! Ik ben blij dat het zo goed gaat met ze maar van mij mogen ze komen. En van de as papa ook!
    Als ik op straat loop, krijg ik de meest uiteenlopende blikken.....van respectvol tot vol medelijden....haha! Ik ben een en al buik!

Liefs voor iedereen!

12. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    hahaha regenboog zo herkenbaar allemaal...vooral die blikken pffff ik werd er niet goed van!
    Ik ben met pcies 38 weken bevallen dus ik weet hoe je je nu voelt...nog ff volhouden....

evepientje gefeliciteerd met deze bijzondere zwangerschap....en dat gevoel van bang dat je er eentje verliest had ik ook, vertrouw op je lichaam en je baby,s...
    Geniet ervan!

13. Was ik weer.

Regenboog, wat herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Ik kan alleen moeilijk tegen die blikken op straat. In de winkel werd ik zelfs uitgelachen door een stel huisvrouwen...Heb effe boos gekeken maar voelde me wel heel rot. En mensen gaan raden. Op straat zei een oude dame tegen een andere: Das vast een tweeling! Dat hoorde ik dus en zei: Inderdaad! Mensen zouden zich wat meer met zichzelf moeten bemoeien. Want straks is het weer andersom. Dan duikt iedereen in de kinderwagens om de kleintjes te zien.

Evepientje! Gefeliciteerd! En welkom :)

Ik kom net terug van de anesthesist. Was weinig spectaculair. Nam even een vragenlijstje door en zag dat ik al 2 keer eerder een ruggeprik had gehad waaronder ook 1 voor een ks. We stonden dus snel weer buiten met een paar folders die ik wel mocht lezen...

Ik ga zo even de ledikantjes opmaken en dan ga ik rusten. Verplicht ik mezelf toe iedere middag :)

14. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    veertje het is ook wel een mega buik ;)
    en idd straks duikt iedereen de kinderwagen in. en gaat vragen of het een tweeling is en nog meer van dat soort domme vragen.
    maar ach mensen bedoelen er niks kwaad mee

15. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Nou veertje je buik is kei mooi hoor wees er maar trots op!
    En voel je vooral niet rot om die opmerkingen.....
    Als die blikken je niet bevallen moet je er gewoon wat van zeggen...
    deed ik ook altijd!

16. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Hoi,
    ik was mijn mail aan het opruimen en kwam de link naar deze site weer tegen. Was m eerlijk gezegd een beetje vergeten. Heb even weer wat bijgelezen en zag dat er nog veel oude bekenden zijn maar ook weer een hele hoop nieuwe. Leuk dat het forum nog steeds zo goed loopt. Ik heb ook wel het idee dat er steeds meer tweelingen geboren worden, maar misschien valt het meer op als je zelf ook een tweeling hebt. Toch zie je wel veel meer 2-eiige tweelingen dan 1-eiige. Heeft misschien met de leeftijd te maken (hoe ouder hoe meer kans) of dat er nu meer mensen zijn die via het ziekenhuis zwanger raken, ik weet het niet.
    Mijn meiden zijn inmiddels 9 maanden precies, wat is die tijd omgevlogen zeg! Ik moet er wel om denken dat ik ze niet steeds vergelijk met mijn oudste dochter (3 jaar) op die leeftijd. Zij zijn namelijk overal veel later mee of zij was overal heel vroeg mee, kan natuurlijk ook. Vandaag naar het CB geweest en zij zeggen dat ze nog prima op schema liggen dus dat valt alweer mee. Ze hebben nu allebei 1 tandje, rollen van rug naar buik en weer terug en zitten allebei nog behoorlijk wiebelig. Verder wil Marlena alsmaar op haar voetjes staan en trekt Allana ze juist hoog omhoog omdat ze niet wil staan. Wel grappig om te zien hoe verschillend ze zijn.
    Ik zal proberen om weer wat actiever mee te lezen en schrijven hier.

17. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    He Sascha das zeker lang gelee....Gefelciteerd met jullie mijlpaaltje!
    Mijn jongens zijn morgen 9 maanden :D :D
    Ik denk dat er gewoon meer tweelingen geboren worden en je let er indd ook meer op!

Hier lopen ze ook wat achter hoor maar ze doen het kei goed!
    Tandjes komen door en ze zitten al. kruipen nog niet, alleen in zn achteruit en verder babbelen ze als de beste!
    Ze hebben een flinke inhaalslag gemaakt na de geboorte met hun gewicht en zitten nu op het gemiddelde....

Leuk dat je er weer bent!

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ff ego hoor:

Was gisterenavond zo beroerd. Harde buiken. Heftige menstruatiepijn, en wat bloedverlies. Mannetje wilde al meteen de gyn bellen. Maar ik had zoiets van dan moet ik weer langskomen en ik wil nu alleen maar slapen. Was er gewoon hartstikke beroerd van!
    Vanmiddag moest ik dus naar de gyn. Baarmoedermond was netjes ruim 4cm. Maar ze zag nog wel een stolsel of bloed in mn baarmoedermond. Ik ga dus nog meer bloeden. En mn baarmoedermond stond een stukje open.
    De gyn heeft gezegd dat als ik weer harde buiken krijg en die gaan niet over als ik rustig ga zitten, als ik buikpijn hbe terwijl ik bloedverlies heb of harde buiken terwijl ik bloedverlies heb dan moet ik meteen de verloskamers bellen. Hij zei dat zoals het er nu uit ziet er een grote kans op vroeggeboorte is. En nu zijn de kindjes nog niet levensvatbaar. Als ik volgende week dinsdag nog niet opgenomen ben (want die kans is erg groot) dan moet ik terugkomen en kijken ze nog eens naar mn baarmoedermond. Als die dan verder open is dan nemen ze me alsnog op. Ik mag verder tot die tijd niets doen. Dus ik heb mn leidinggevende geprobeerd te bellen en dan ga ik meteen maar doorgeven dat ik niet kom werken vrijdag en maandag. Pff vind dit hartstikke eng!

19. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    funnyme, wat eng. gadver. waarom nemen ze je niet gelijk op dan? wat vreemd. doe heel rustig aan. en bij elk pijntje gewoon naar het ziekenhuis gaan. sterkte meid

20. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Gatver, dat is zeker eng FunnyMe, ECHT rustig aandoen hoor! Ik hoop dat de kindjes nog lekker blijven zitten.
    Mijn schoonzus heeft het ook gehad, maar haar dochter is netjes blijven zitten tot 40 weken....
    Sterkte, ik duim voor je....houd ons op de hoogte he?

liefs Tal

Deel Deze Pagina