Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    Roca gefeliciteerd! Ik vind het helemaal te gek. Twee meiden. wat leuk! En wat goed dat je alweer thuis bent........
    Geniet van de wondertjes en tot gauw.
    Liefs evepientje.

Weer even een vraag: hebben jullie ook dat je sávond meer uitzet dan in de ochtend en ook al zo snel ( ik bedoel ben 8 weken) Mijn schoonmoeder, moeder van een tweeling, hoe kan het ook anders, jullie weten gelijk hoe het bij mij is gegaan...:) gevalletje van erfelijkheid, zegt nl dat zij helemaal niet uitzette in het begin.........ik wil het graag weten, want ik kan geen enekele broek meer aan en loop met 6 lagen tunieken en leggings alles te verbergen.......herkennen jullie dit? Liefs

2. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hallo evepientje!
    Ik zette zelf ook snel uit en vooral 's avonds, dat komt omdat je darmen aan het verplaatsen zijn!
    Een oma bij mij op het schoolplein heeft een tweeling en die vertelde dat toen ze het aan haar schoonmoeder vertelde met een maand of 4, dat die zoiets had, van"tuurlijk, waar zitten ze dan?!" En binnen een maad zag ze er uit alsof ze bijna moest bevallen!
    Ik had met 16 weken de buikomvang die ik bij mijn 2e met 32 weken had!

Balen Dais, ik hoop dat de vloerman idd komt vandaag....kan me voorstellen dat het geen feestje is, verhuizen als je zo zwanger bent! Het wordt wel wat koeler, dat scheelt misschien iets....ik duim voor je!

Liefs

3. Regenboog

Regenboog Lid

23 mei 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Roca, GEFELICITEERD!

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik ben net weer thuis. Tja toch een nachtje ter observatie geweest. Het begon gisteravond rond half 7 met harde buiken. Dus rustig gaan zitten, boekje erbij zodat ik er niet teveel mee bezig was.Om 7 uur wilde gw het zh bellen om te zeggen dat het niet overging. Dus ik zei elke keer nee wacht nou nog een half uurtje het zakt zo wel. Ehm niet dus. Dus om 9 uur maar gebeld en ja hoor kom maar langs!
    Urine gecheckt, helemaal schoon. Temp goed. Bloeddruk iets hoger als dat ik normaal heb maar niet erg hoog (ik zit normaal rond 110/70 en nu 145/85)
    Inwendige echo gehad, en mn baarmoedermond stond nog steeds een stukje open. Als ik hoeste werd dit niet meer dus dat was goed. Baarmoedermond was ook zelfde lengte als 's middags dus geen teken van een komende bevalling.
    Overleg gehad met mn eigen gyn harde buiken kwamen eerst om de 15 min tegen die tijd om de 10 min. En mijn eigen gyn wilde me toch een nachtje ter observatie houden.
    Dus hup bed klaargemaakt en ik erin. Om 4 uur was ik nog wakker van de harde buiken. Dus ik naar de verpleegster, moest ze op de hoogte houden tenslotte. Zei de arts weer uit bed gepiept. Weer inwendige echo gehad. Alles nog hetzelfde. Inwendig onderzoek gehad, ook niets bijzonders. Toen mocht ik kiezen of paracetamol en een slaaptablet of aan de weeenremmers. Heb gekozen voor het eerste, aan de weeenremmers kan altijd nog. Dus naar apart kamertje gebracht en daar heb ik toch zeker 2 uur kunnen slapen (jaja met slaappil!)
    Moest heel lang wachten op de arts maar om een uur of 2 half 3 mocht ik eindelijk naar huis. Mag niets meer doen, pffff dat worden lange dagen. En als ik het niet vertrouw terugkomen. Anders staat de afspraak voor dinsdag!

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    lieve funnyme, ik maak me echt zorgen om je. wil je niet bang maken, maar misschien ken je mij verhaal. ik werd ook naar huis gestuurd. ik zou echt second opinion in erasmus vragen. weeen remmers kan namelijk niet altijd nog.

6. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    FunnyMe, ik ben blij dat je ter observatie in het ziekenhuis was...let alstjeblieft goed op jezelf, ik blijf duimen dat alles nu voorlopig rustig blijft

Heel veel liefs, Tal

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lieve FunnyMe: pas goed op jezelf meis. Ik denk aan je!

Regenboog/Veertje: succes met de allerlaatste loodjes!

All: hoop dat het allemaal lekker gaat! Rustig aan zwangeren en zet m op mama's.
    Ik ga lekker een weekje weg naar Centerparcs. Ben er volg week weer en dan lees ik weer lekker bij!

Liefs Noor

8. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Noor,heel veel plezier in CP!
    Geniet er van samen met je gezinnetje!

@FunnyMe,jeetje meis wat schrik ik weer van je bericht!
    Ik zou ook second opinion vragen hoor,alles voor je kindjes toch,laat je niet zomaar wegsturen!
    Hoe voel je je nu?

@Regenboog/Veertje,hoe gaattie met jullie?
    Houden jullie het nog een beeetje vol?

Liefs Dais...

9. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    FunnyMe, ik denk aan je. Ik zou zeker je gevoel volgen en kijken wat een andere arts ervan vindt. Nu kan het !

Probeer een beetje te ontspannen met niets doen!

Liefs , evepientje

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    funny me hoe was het vanacht?

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Lief dat jullie zo met me meeleven, doet een mens goed!
    Heb nog steeds harde buiken. Ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik moet doen. Ik zit gewoon mezelf een beetje in de weg... De gyn zei dat het nog geen weeen zijn, maar ze hebben geen idee hoe het gaat als het stolsel eruit is. Dan kan ik of weeen krijgen of misschien dat de bovenkant van mn baarmoedermond zich weer sluit.
    Heb ondertussen ook hartstikke pijn in mn rug. Pfff dit is niet hoe ik het zwanger zijn had voorgesteld!

12. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    funnyme, bel gewoon de poli van het erasmus. bij mij zeiden ze ook dat het geenn weeen waren en een paar uur later had ik een weeen storm, persdrang en een volledige ontsluiting en een kind. hebben ze een ctg gemaakt?

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ze hebben een ctg geprobeerd te maken, maar omdat ze de kindjes niet goed konden vinden. Ze waren te beweegelijk.
    Net het erasmus gebeld en daar kan ik pas over 3 weken terecht! Heeft dus ook niet echt veel zin.

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    En als je er ns gewoon heen rijdt?
    Voor alle zekerheid?
    Het is nog veelste vroeg om te bevallen,ik zou alles op alles zetten en gewoon gaan!

Sterkte meissie!

15. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    ....over 3 weken....gloeiende, daar word je niet blij van. Erheen rijden, zoals Dais zegt is misschien een idee. Ik weet dat elke situatie anders is, maar met het verhaal van mj in mijn hoofd....pff, wat een gedoe!

Noor, geniet t weekend. Jammer van het stomme weer, hop dat het opklaart, zo'n binnenbad is leuk, maar niet een heel weekend!

Veertje en Regenboog, hoe gaat het daar?

Liefs

16. Regenboog

Regenboog Lid

23 mei 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Funnyme, ik zou ook gewoon naar het Sophia rijden hoor. Ik loop zelf ook in het Erasmus en voor controle moet ik steeds naar de poli van het Erasmus maar voor calamiteiten naar het Sophia. Ze zijn daar echt heel lief en ze laten je niet zomaar gaan is mijn ervaring.

Ben zo benieuwd naar Roca's verhaal! Maar die ligt vast genietend naar haar dochters te kijken.......

IK kan bijna niet meer wachten en wil alleen nog maar bevallen. Die buik is gigantisch! Ben best slank van mezelf en heb het gevoel dat ik ga kapseizen, :D . Vooral 's nachts vind ik het moeilijk. Honderd keer plassen en dan is mijn buik een en al bult van uitstekende kontjes. Heel lief om te zien maar ook pijnlijk soms. Ik ben er gewoon aan toe dat ze komen. Ben de blikken van vreemden ook zat. Alsof ik van de maan kom ofzo. En mijn voeten zitten vol vocht. Sorry, hoor even klagen......Ben nu 38 weken en 2 dagen. Maandag weer voor controle en als ze er dan nog niet zijn, word ik volgende week ingeleid. Vind ik heel spannend en heb liever dat ze uit zichzelf besluiten te komen. Kon ik ze maar zien en knuffelen......

Even nog een ijdele vraag; komt die buik ooit weer goed? :oops:

Liefs,
    Regenboog

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Regenboog,ik kan het me helemaal voorstellen hoor en dan ben ik nog lang niet zover als jij...
    Het einde is in zicht van je zwangerschap,wat een mooi idee lijkt me,nog ff en je hebt 2 kindjes in je armen :baby: :baby:

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar je buik,kan je geen foto voor ons plaatsen?

18. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    Regenboog: Wat spannend allemaal..........ik snap denk ik wel een beetje hoe jij je voelt.....het lijkt me zo spannend allemaal........

en @ voor : gewoon nu naar het ziekenhuis gaan. Als je het aan je hart hebt kan je ook gelijk terecht: Jij dus nu ook. Geen risico's nemen, naar je gevoel luisteren en schijt aan de wereld hebben. het gaat nu om jou en vooral ook je kindertjes!
    Succes!

19. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ja hoor ik ging ook slank de zwangerschap in en bij mij is mn buikje alweer zoals die was voor de zwangerschap...
    Het enigste wat ik (nog) niet weg krijg is mn middel...daar zit nog wat vetjes maar hopelijk gaat dat door sporten weg!

20. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    FunnyMe - klinkt niet eens zo gek, gewoon naar een andere z-huis, zoals het Sophia of Erasmus gaan - desnoods meld je je bij de eerste hulp als je weer het gevoel heb dat het niet lekker gaat. Waar loop je nu (of mag dat niet gemeld worden ivm forumregels?)
    Ik heb niet zoiets als Daisy of MJ meegemaakt, maar ik heb wel ervaren hoe het is als een arts een verkeerde inschatting maakt, en je betaalt een hoge prijs.

Hanneke, alles nu rustig thuis, iedereen weer gezond (niemand verder aangestoken?)

@Ervaren moeders - een vraagje over de nachten. Onze slaapkamer is op zolder, en de babykamer komt op de 1e. Hoe (on)verstandig is dit? Een collega heeft heel stellig gezegd dat ik erop terug kom, en snel genoeg onze bed naar beneden breng. Wat vinden jullie? Is het te doen, of kunnen wij misschien beter het eerste half jaar naar beneden verkassen (is wel heeeel krap, maar een bed past net in een van de twee kamers beneden, en twee kindjes in de andere).
    Ik ben aan het twijfelen gebracht na een info avond van de thuiszorg.

Daisy - heb ik nu de foto, is hij te groot om te uploaden! Aan manlief vragen wat eraan te doen. Intussen heb ik je wel ingehaald denk ik, hij is nu behoorlijk groot aan het worden (de buik, niet mijn man). Ben nu ook erg blij dat het wat afgekoeld is, heb ik het iets minder benauwd. Balen ook van de CTS - ik heb ik al vier jaar, en het is vervelend. Alleen in combi met jouw zwangerschap zal het nog erger zijn - yakkes. Een andere muis op je pc kan erg helpen.

Dames, het wordt een miserabel nat weekend, maar maak er wat van.

Deel Deze Pagina