Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzanne1989

31 mrt 2008
    26
    0
    0
    Ja zeker gaaf!
    Ben er ook superblij mee! Was ik anders ook wel geweest hoor haha;)

2. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo (aanstaande) tweelingmoeders,

Even een berichtje van mij uit het Ronald Mc Donald huis. Het gaat hartstikke goed met de kleintjes, ze mochten al heel snel van de bewaking af en uit de couveuse. Ze drinken hartstikke goed, vanaf gisteren hebben ze zelfs alles uit de borst gedronken. Zo dronk Julian vanmiddag zelfs een keer 80 cc uit de borst terwijl hij maar 55 cc hoeft te drinken. Omdat ze het zo goed doen en ze morgen 36 weken zijn, mogen ze woensdag naar huis \:D/ Heerlijk! Ik ben trouwens hartstikke blij dat we hier in het Ronald Mc Donaldhuis zitten, zo kunnen we ze gewoon zelf zoveel mogelijk verzorgen, zowel goed voor ons als de baby's en kan ik er ook gewoon midden in de nacht naar toe als ik er behoefte aan heb (is ook al voorgekomen). Ik ben ook nog helemaal niet thuis geweest want het lijkt me gewoon vreselijk om thuis te zijn met een lege babykamer en een lege buik. Aan de andere kant merk ik wel nu ik hier in het huis zit dat we gewoon ontzettend gelukkig zijn dat onze kleintjes het zo goed doen, want dat is zeker niet altijd zo! We genieten in ieder geval ontzettend veel van onze kleintjes, we beginnen het eindelijk allemaal een beetje te beseffen. Als ik thuis ben zal ik wat leuke foto's van de kleintjes plaatsen.
    Verder wens ik alle aanstaande moeders een voorspoedige verdere zwangerschap, dat alles goed mag gaan met jullie en de kleine :baby: :baby: in jullie buik! Het is gewoon fantastisch als je ze straks echt in je armen mag houden!

Veel liefs

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    mc lover wat heerlijk dat het zo goed gaat. gefelicteerd. ben benieuwd naar de foto's

4. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Tal74: Ik krijg pas 4 juni mijn eerste echo! Het is dus nog allemaal heel pril, maar er zijn zoveel van die ‘toevalligheden’… ik weet het niet hoor… Heel spannend
    Voor jou ook super spannend dan! Ik hoop dat ze het van allebei kunnen zien, of krijg je een eeneiïge?

@ Daisy1975: Als je het niet vertrouwt, mag je toch altijd even met het ziekenhuis of de VK bellen?

@ McLover: Wat heerlijk dat het zo goed gaat met je knullen! Geniet er maar lekker van. En wat ongelooflijk goed dat ze woensdag al naar huis mogen! :)

5. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Echt spannend Yvette! Omdat ik bij de gyn liep(ks bij de vorige), ging ik al met 8.3 wkn voor een echo, dus toen wist ik het. Volgens de gyn is het bijna zeker 2eiig. Zodra ik wat hoor laat ik het weten!

MClover, wat geweldig dat het zo goed gaat! Nog 4 nachtjes, dan zijn ze thuis, lekker he?!

Dais, doe je rustig aan? Die harde buiken zullen ok wel van alles te maken hebben me de verhuizing, ookal doe je misschien niet zoveel als je eigenlijk zou willen, het houdt je wel bezig...hoe is t trouwens met de vloer gegaan?

Ga maar es mijn (warme!)bedje opzoeken, t is weer veels te laat en morgen vieren manlief en ik onze verjaardag(hij is dan echt jarig, ik 9 dagen later)
    Spreek jullie morgen weer

Liefs, Tal

6. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    @mc lover...super dat alles zo goed gaat!
    Lekker genieten van je kleine mannen....
    ik weet nog als de dag van gister hoe onwerkelijk het allemaal was toen ze niet geboren waren, 2 ventjes pff dat dat in me buik had gezeten. zo mooi!
    Geniet straks als je thuis bent en ik ben heel benieuwd naar de volgende fotoos...

Fijne dag vandaag Tal!
    Jo beterschap met je kleine man!
    Funny hoe gaat het nu met je?

Wij gaan vandaag fietsen met de mannen, net nieuwe stoeltjes gekocht dus ben benieuwd!
    Fijne dag allemaal....

7. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Tal74: Wat spannend dan zeg! Je kunt dus ook nog van allebei één hebben! :) Ik ben eens heel benieuwd!

@ Mila: En, hoe is het fietsen gegaan met je twee kleine mannetjes? Het is weer een stuk lekkerder weer, dus dat zit in ieder geval mee! :)

8. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Tjonge er wordt hier flink doorgeschreven zeg!

Audry jammer dat je pas na 5 weken weer een echo krijgt. Ik kreeg na 20 weken zwangerschap elke 3 weken een controle plus echo en vanaf 27 weken elke 14 dagen een controle plus echo. Mijn kindjes zijn wel 1-eiig misschien heeft dat er ook mee te maken. Maar ondanks dat zit er ook wel heel veel verschil tussen verschillende ziekenhuizen en zelfs in hetzelfde ziekenhuis tussen gynaecologen.
    Over de verschillende etages van de babykamer en jullie kamer zou ik me niet teveel zorgen maken. Gewoon uitproberen hoe het gaat en als het echt niet bevalt kun je het altijd nog veranderen.

Yvette spannend zeg, ben benieuwd of het inderdaad een tweeling is.

Daisy vervelend dat je last hebt van CTS. Zijn jullie inmiddels al verhuist?
    Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen. Je kunt beter een keer te vaak bellen dan een keer te weinig. Ik had rugweeen en dat begint ook met een zeurderige pijn (soort menstruatiepijn) in je (onder) rug.

Evepientje volgens mij is dat bij alle zwangerschappen (ook eenlingen) zo dat je 's avonds iets dikker bent dan overdag, had ik tenminste wel. Over de erfelijkheid, het is alleen erfelijk van vrouw op vrouw. Als jouw moeder een tweeling heeft gehad of jouw oma dan heb jij meer kans op een dubbele eisprong dus ook een (2-eiige) tweeling. Als jouw man een tweeling is kan hij het wel doorgeven aan zijn dochter maar heeft hij zelf niet meer kans op een tweeling. 1-eiige tweelingen zijn niet erfelijk.

Funny me spannend zeg kan me voorstellen dat je er erg onzeker van wordt, wel raar dat ze je zo naar huis sturen.

Noor ik hoop voor je dat het weer wat beter wordt! Op welke center parcs zitten jullie?

Regenboog kan me voorstellen dat je er zat van bent en dat je supernieuwsgierig bent naar je kleintjes. Ik ben zelf met 38 weken bevallen van mijn dochters (keizersnede). Ze zijn op mijn vaders verjaardag geboren, die is dat jaar daarvoor overleden en zou anders 60 zijn geworden. Van de gyn had het ook nog wel een weekje later gekund, maar het mocht gelukkig wel. Was er ook wel behoorlijk zat van toen, je kunt bijna niks en wij hebben ook nog een peuter van toen 2,5 jaar die haar aandacht ook nodig had. Maar goed nog even volhouden dus. Ik duim voor je dat het niet lang meer gaat duren.

Suzanne leuk een meisje en een jongen!

mj Is het wel zo dat je kinderen langzaamaan een inhaalslag maken of is het waarschijnlijk dat deze achterstand blijft bestaan? Ze zeggen toch dat je rond het 5e jaar geen verschil meer ziet tussen prematuur kinderen en uitgedragen kinderen? Ik kan me voorstellen dat je zegt dat ze 4 maanden zijn, al die reacties zit je ook niet steeds op te wachten.

jo beterschap voor je zoontje!

mclover fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes en dat ze woensdag alweer naar huis mogen. Zo'n Ronald mc Donaldhuis is echt een uitkomst.

Mila, leuk even fietsen met zn allen. Kunnen jouw mannetjes al goed stevig zitten? Hier is het nog behoorlijk wiebelig allemaal. Marlena gooit steeds haar kont naar voren omdat ze wil staan dus dan lukt het al helemaal niet. En kruipen is hier ook nog niet aan de orde, hoe is dat bij jouw mannen?

Zo dat waren 3 blz aan reacties, hihi.
    Vanmorgen lagen de meiden in de buggy voor een dutje en hebben ze ontdekt dat je zo kunt wroeten dat je dan aan de bovenkant er weer uit kunt. Erg gevaarlijk dus! Ze zitten wel gewoon vast maar omdat ze zo klein zijn kunnen ze hun armpjes zo uit de riemen halen. Niet meer vertrouwd dus om ze daarin weg te leggen. De boxen hebben we nu ook eindelijk maar eens naar beneden gedaan. Bij mijn dochter stond hij met 7 maanden al laag. Er zit echt een heel groot verschil tussen mijn jongste dochters en mijn oudste. De oudste was overal veel vroeger mee. Ze zijn niet te vergelijken. Van de twee jongsten is Marlena overal weer net iets eerder mee.

Nog een goeie zondag verder het weer ziet er hier aardig goed uit, hopelijk blijft het zo.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    sascha. nee op een gegevenmoment is het bijgetrokken. maar nu maakt 4 mnd en die paar kilo nog veel verschil. als ze 12 kilo zijn zie je het niet meer zo en wat betreft leeftijd hetzelfde

10. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag allemaal, even een snelle hoi.

Dames, nu weet ik zeker dat ik gewoon boven blijf. Wij hebben wel een logeerbed op de 1e, dus kan ik altijd nog daar slapen (hij wordt nu ook veel gebruikt, omdat ik met mijn gedraai en benauwdheid m'n lief anders de hele nacht wakker houd).

Mila en Sascha - leuke fotos. @Sascha, nu dat jij het zegt, realiseer ik me dat als ik voor controle ga over drie weken, dat de gyn waarschijnlijk wel even een echo doet. Die over vijf weken is de hele uitgebreide groeiecho. Maar het verschilt inderdaad, denk ik voor een twee-eiige, iets minder zorgen.

Daisy - ik heb eigenlijk RSI (is een vorm van CTS als ik dat goed zeg). Maar ja, in deze computertijdperk - wie niet in meer of mindere mate?
    Ergens toch ook wel lekker dat het afgekoeld is - voel jij je misschien iets prettiger?

MCLover - fijn om te lezen dat het goed gaat - houd ons op de hoogte. Gaf je BV afgekolfd in het begin? Hebben ze dat met vingervoeding gehad?

Dames, sucess allemaal en tot gauw.

11. oemm

oemm Lid

23 apr 2008
    13
    0
    0
    effe een vraagje als je zelf een tweeling bent hoe groot is de kans dat je ook een tweeling zult krijgen?

12. Hoi!

Zo te lezen zijn er meerdere dames die het echt rustig aan moeten gaan doen! Laten we dat ook maar doen dan...als het kan. Vind het zelf best moeilijk eerlijk gezegd. Lichamelijk lukt dat wel omdat ik anders toch pijn heb maar geestelijk vind ik het moeilijker. Ik wil namelijk nog van alles...

Gisteravond wilden we een gipsafdruk maken van mijn buik. Heel goed de instructies gevolgd en daar stond ook bij dat je eventueel flauw zou kunnen vallen omdat gips warmte en vocht aan het lichaam ontrekt. Ik dacht nog: Wat een flauwekul! En wat denk je? Na 3 kwartier, we waren bijna klaar, ja hoor...daar ging ik...Ik voelde het aankomen en kon snel op de bank gaan liggen en ben dus een paar seconden echt weg geweest. Gevolg: Gipsafdruk naar zijn grootje, vriendlief geschrokken en ik overstuur omdat het mislukt is...

13. Regenboog

Regenboog Lid

23 mei 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Meiden, bedankt voor alle lieve reacties. Fijn zo'n lotgenotenforum! Ik ga vanavond de laatste foto van mn buik maken en die zal ik eens plaatsen.
    Heb in de tussentijd een 'oefening' gehad, met vluchttas en al... :D

Gisteravond ben ik in het ziekenhuis geweest vanwege zeurende rugpijn en een steeds terugkerende kramp/harde buik. Het kwam zo om de tien minuten/kwartier. Ik gebeld en ze zeiden dat ik toch maar even langs moest komen. Met de kindjes gelukkig alles in orde en ik bleek 2 cm ontsluiting te hebben. Daarna moest ik 2 uur rondhobbelen door een verlaten ziekenhuisgang (nog gelachen met mn vriend want door de spanning een beetje melig geworden) Weer getoucheerd daarna en had ik 3 cm ontsluiting. Schoot dus niet op. De dokter heeft me nog gestript en toen mocht ik kiezen; daar blijven of naar huis. Lekker naar huis gegaan en na een nacht vol buikpijn en bloedverlies toch nog geslapen.

Vanochtend zat dat bloedverlies me toch niet lekker dus ik weer gebeld. De dokter had gezegd bij twijfel altijd bellen, beter tien x voor niks dan 1 keer te laat. Normaal ben ik nogal afwachtend namelijk maar sinds ik kindjes in mijn buik draag, ben ik een stuk assertiever!
    Moest weer langskomen en nog steeds 3 cm ontsluiting. Bloedverlies kwam door strippen. Kindjes hebben het nog prima naar hun zin in mijn buik, tis niet te geloven! Ook de verpleegsters maakten er grapjes over dat ze zo lang bij me blijven. Ben benieuwd hoe groot en zwaar ze in het echt zijn............

Om een lang verhaal kort te maken. A.s. dinsdag word ik ingeleid. Spannend!
    Mijn vraag aan jullie; wie is er ingeleid en hoe is dat 'bevallen'? :D Even een flauw grapje......
    Ga nu maar beetje bijkomen van dit avontuur.......

Iedereen die de laatste loodjes draagt heel veel succes! En iedereen die net weet dat ze een tweeling krijgt gefeliciteerd!
    En iedereen die het rustig aan moet doen....doe je best! Ik weet hoe moeilijk het is......

Liefs!

14. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Regenboog: Wat leuk! En ook spannend tegelijk, dat je je kleintjes vanaf dinsdag in je armen kunt houden!

15. Heel erg veel succes dinsdag! Bij Esmée ben ik ingeleid. Was heftig en is geëndigd in een keizersnee. Maar dat is mijn ervaring. Er zijn genoeg meiden die ingeleid zijn en een perfecte bevalling hebben gehad!
    Jij hebt dinsdag je kleintjes in je armen! Geniet van je laatste dag als zwangere tweelingmama!

16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen,

@MC lover,wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie!
    Ben ook erg benieuwd naar jullie foto's...

@tal74,ik denk ook wel dat het door de stress komt idd,maarja kom ik niet onderuit heh..
    De vloer ligt uiteindelijk,ik mag al mn schade doorgeven en dan krijg ik een vergoeding,er i best het een en ander beschadigd door die lui,net alles geschilderd,kan toch niet heh!
    Hoe gaattie met jouw?

@Funnyme,hoe gaat het met je meis?

@Bolbuikje,hoe gaat het daaro?
    Ik heb je gemist!

@Mila,en lekker gefietst?

@Sascha,We zijn nog steeds niet over,misschien as weekend?
    Het voelt idd net als menstruatiepijn maar het is niet constant,ik moet morgen weer naar de gyn dus zal gelijk zeggen!
    Ja kijk maar uit met die meiden van jullie,ze hebben zo snel alles door heh!
    Ik kan ook niet wachten tot het eindelijk zover is,leuk!
    Zijn jullie meiden 1 of 2 eiig?

@mj24,ik had dezelfde vraag als Sascha,wodrt het nog ingehaald of blijft het zo?
    En groot gelijk heb je om te zeggen 4 maanden,anders krijg je weer dat gezeur,zou ik ook doen hoor!

@Audrey,ik heb ook al een paar jaar last van mn rechterarm,dachten ook aan rsi dus misschien heeft het wel iets met elkaar te maken...?
    Ik voelde met het warme weer ook goed alleen mn dikke voeten,het is nu wel ietsje minder maar nog steeds dik hoor,kan geen normale schoen aan,en heb zaterdag nog wel feest,ojee...
    Je hebt groot gelijk betretf boven slapen,je kan idd altijd nog naar beneden..
    Hoe ist met je foto?

@Veertje,jee wat vervelend zeg..
    Maar snel opnieuw doen of niet?

@Regenboog,ben benieuwd naar je foto...
    Meid,wat spannend morgen!
    Ik wens je heel veel succes en geniet van je 2 kleintjes meid!
    Laat je snel wat weten?
    Toi Toi Toi!

Hier nog steeds hetzelfde,ik wil vanalles doen maar owee als ik iets doe dan voel ik het gelijk weer,net wat Veertje zegt,je wil vanalles maar kan niet!Erg frustrerend,maar voor een goed doel!

Fijne dag allemaal!

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Owja en nog een leuk nieuwtje,

We zijn echt definitief uit de namen,weer een zorg minder!

EN VANDAAG 29 WEKEN! \:D/ :whistle: \:D/ :whistle:

18. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    regeboog.....heel veel succes.......we denken aan je.

Gister een baaldag gehad. Super chagerijnig en kon om niets huilen. Moesten in de middag naar een verjaardag in onze stamkroeg, waar dus niemand wat weet. Sta ik daar ( feestbeest ten top) met een spaatje. Iedereen>.....rook je niet meer? Wil je geen wijnte? Happen kwamen voorbij: Carpaccio op toaast, zalm op toast.......lekker hoor! na een uur kon ik iedereen die in mijn buurt kwam wel in elkaar slaan. ( triest). Ik was ook zo ego dat ik het niet kon opbrengen om te blijven voor manlief en ben alleen naar huis gegaan. Uiteindelijk wist hij me te verleiden om heerlijk uit eten te gaan, wat er thuis weer ten volle uitkwam. Ik had zo'n medelijden met mijzelf.....wat ik ook weer triest vond. Janken dus.

Nu weer een nieuwe dag en alles ziet er weer anders uit. Vanmiddag echo en ik ben heel benieuwd of die twee dondertjes het allebei nog goed doen. Ik denk het wel, want ik groei aardig. Ik wens iedereen die veel verder is dan ik en het dus 1000x zwaarder heeft sterkte ....
    Funnyme.....hoe is het met je?

19. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Heerlijk gefietst hier gister....Javy was in slaap gevallen in het zitje, dat zag er zo lief uit. we hebben nog geen rol op het zitje dus mn man moest de hele rit zn hoofd vasthouden... :D

Daisy wat gaaf dat je eruit bent met de namen...ben benieuwd!

Evepientje lekker dat het vandaag weer beter gaat! Geniet van je echo vanmiddag....

Regenboog spannend nog 1 dag!
    Ik ben ook ingeleid en eindigde in een spoedkeizersnee...ik vond de inleiding heftig omdat ik weenstorm had...succes morgen en je kan het!

Oemm geen idee miss kan je er iets over vinden op het net...succes

Audrey goeie keus als het nodig is kan je dus altijd naar het logeer bed...

Sascha die van mij kunnen al goed zitten kan ze nu gerust alleen laten want ze vallen niet meer om.
    Kruipen doen ze nog niet hoor alleen in zn achteruit :D
    Probeer het zoveel mogelijk te stimuleren maar ze snappen het nog niet, komt vanzelf, ze lopen denk zowieso achter met hun ontwikkeling als ik het vergelijk met andere baby's (eenlingen) maar groeien en eten en slapen gaat hier super!
    Alles goed met jou kleintjes?

Zo naar het CB ben weer benieuwd.....

Fijne dag!

20. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    regenboog wat spannend.morgen heb je dan eindelijk je kleintjes in je armen.ik heb geen ervaring met een inleiding.Bij mij zijn ze spontaan geboren met 35weken en 3 dagen.Kan me ook bijna niet voorstellen hoe groot je buik nu moet zijn met ruim 38 weken.

Daisy leuk dat je de namen rond hebt.Hoop dat jij en je man ze kunnen onthouden.Bij mij was mijn man de naam van onze twee de zoon (door de spanning van de bevalling en de narcose die ik kreeg)vergeten.Ben benieuwd hoe ze gaan heten.Lekker alweer 29 weken.Geeft een goed gevoel vind je niet?

mila heerlijk dat je al kunt fietsen met je kleintjes.Ben wel een beetje jaloers.Zou dat ook wel graag willen maar we moeten het nog even bij wandelen houden.Volgend jaar lente/zomer kunnen we volop fietsen.

De rest allemaal succes weer deze week en tot snel

Deel Deze Pagina