Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    regenboog veel succes morgen. komt allemaal goed.

2. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    Lieve allemaal,

De echo was goed, in zoverre, de baby die er zit groeit goed. Kortom er is geen tweeling. Hoe kan het? Er zijn er volgens de echoscopiste namelijk nooit twee geweest. De vrouw bij het echocentrum heeft waarschijnlijk toch een bril nodig. Ze hadden nooit een uitspraak mogen doen bij een uitwendige echo bij 6 weken......weet ik veel........Aldoende leert men. Het is wel een teleurstelling. Ik zag ze al zitten twee van die spruitjes........ aan de keukentafel........ . dus wel een teleurstelling....maar er is wel een wondertje aan het groeien in mijn buik en daar ga ik nu maar heel erg van genieten.......Ik zal hier dus denk ik minder te vinden zijn. Lieve mensen heel veel succes, gezondheid en geluk gewenst.....ik ga mijn banner aanpassen.
    SNIK :(

3. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Jeetje wat een blunder van dat mens!
    Kan me voorstelle dat je er teleurgesteld van bent!
    Zat me voor te stellen hoe het is als ze ineens zeggen bij een 2e echo; ik zie maar 1 baby, pffff lijkt me vreselijk.
    Je stelt je er toch op in!

Hopelijk kan je snel aan het idee wennen dat het er "maar" eentje is....

Succes met je zwangerschap en geniet er in volle teugen van!
    Hou je ons zo nu en dan op de hoogte?

4. Jee evepientje, kan me voorstellen dat dat even slikken was. Je stelt je er inderdaad op in en dan ineens te horen krijgen dat het helemaal niet zo is...Maar je bent zwanger van een mooie baby. Dat is op zich wel heel erg goed nieuws.

Regenboog! Ik weet niet of je vandaag nog inlogt maar ik wil je voor morgen heel erg veel succes wensen. Ik ga echt aan je denken! Je hebt morgen je kleine baby's in je armen! Ben jaloers op je meid!

Zelf heb ik morgen weer een date met de gyn. Om 16.15 uur moeten we in het ziekenhuis zijn voor controle. Ben benieuwd. Ik hoop dat hij wat kan zeggen over het gewicht van de kleintjes.

5. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Oja regenboog, heel veel succes morgen en ik zal voor je duimen...
    Kei spannend zeg!

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he evepientje, dat is idd een tegenvaller. wat naar.

regenboog, veel succes vandaag

7. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Jo,hahah,das ook wat al je de namen kwijt bent,maar kan me wel voorstellen dat het kan gebeuren,al die spanningen die er dan uit komen!
    Maar ik ga ze zo doorgeven aan de babyzaak want ze worden op de dekentje van de kinderwgen geborduurd,altijd makkelijk! ;)

@Mila,hoe was het bij CB?
    En grappig gezicht lijkt me,Javy in slaap gevallen en je man zn hoofdje vasthouden :)

@Evepientje,nou das idd een blunder zeg!
    Maar net wat Veertje zegt,je bent zwanger van een prachtig kindje dat is ook heel wat hoor!
    Geniet van je zwangerschap!

@Veertje,succes bij de gyn!

Regenboog,wow vandaag papa en mama,super!
    Heel veel succes!

@Mj24,dit is geen aanval maar ik vind 'naar' een beetje een groot woord als je zwanger ben van een eenling en niet van een tweeling....

@Noor,hoe gaat het met jullie?
    Leuk gehad in CP?
    Nu gaan we weer mooii weer krijgen,kan je niet nog een weekje teug,haha... ;)

Fijne dag allemaal,ik denk aan je regenboog!

8. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hehe, even snel een berichtje van mij, heb amper tijd om achter de pc te zitten, haha. Sorry dat ik nu pas iets van me laat horen.
    Ik heb helaas nog niks op het forum gelezen.

Maud en Fenna doen het hartstikke goed. Ze zijn vanavond alweer een week oud! Ze slapen bijna van voeding tot voeding, dus qua drukte valt het nog mee. Het zijn zulke schatjes... en zo tevreden. Echt, ik ben super trots op ze. We genieten dan ook enorm van ze. Het is wel even wennen, zo ineens in een ander ritme zitten. We slapen een paar uurtjes per nacht, maar gelukkig kan ik 's middags beetje slaap inhalen.
    Tot en met donderdag is de kraamhulp nog hier, dus nog een paar dagen genieten van de hulp!

Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal, ik zal binnenkort snel bij gaan lezen.

Ik zal even snel een foto van de meisjes plaatsen, hier zijn ze 3 dagen oud!

Liefs Roca

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he roca wat een schatjes, ze lijken donker. is een van jullie niet nederlands?

10. Geweldige foto Roca! Wat een scheetjes :)

En geniet inderdaad van je kraamijd. Een week alweer. Ik verheug me ook steeds meer op de komst van onze baby's. Nog 3 weekjes :)

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden,
    Ik ben even niet geweest omdat ik dus inderdaad in het ziekenhuis lig. Ik heb zaterdag de hele dag in bed gelegen met harde buiken en buikpijn die steeds erger werd. Op een gegeven moment heb ik tegen hubbie gezegd dat als ik straks weeen zou krijgen ik dat echt niet ging trekken. Toen had hij zoiets van hee dit gaat niet goed, en heeft meteen naar de gyn gebeld. Ik ben toen meteen opgenomen. De bedoeling was eerst dat ik alleen maar bedrust zou houden. Ik had inmiddels eenctg gehad en daaruit bleek dat ik flink weeen had. Dus meteen aan de weeenremmers. Ik heb 56 uur aan de weeenremmers gelegen. Vanmorgen mocht ik er vanaf. Sinds gisteravond heb ikweer harde buiken en buiken. Vanmiddag heb ik een meting gehad van de baarmoedermond en die was gelukkig nog ruim 4 cm. Hartstikke goed. Dus nu mag ik wat heen en weer lopen als alles dan goed gaat mag ik morgen naar huis!

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat een mooie meiden roca! Prachtig om te zien weer, die hele ieniminie mensjes! :) Een stel om apetrots op te zijn!

En Funnyme in het ziekenhuis! Jeetje, dat zal goed schrikken geweest zijn! Hopen dat het goed blijft gaan en je morgen lekker naar huis mag!

13. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    FunnyMe. we blijven met z'n allen duimen.

Ben ook heel benieuwd hoe het vandaag met de bevalling van Regenboog gegaan is, en wanneer we wat horen. Ik sta er elke keer weer van te kijken dat vrouwen soms binnen enkele uren even komen melden. Ik denk dat ik echt geen hoofd voor de PC dan heb.

Daisy, ik dacht dat jij een paar weken incommunicado zou zijn, maar je hebt toch internet? Mijn RSI was vervelend vier jaar geleden, ik weet hoe het kwam, en een gouden tip was een speciale muis (ik moet veel werk op de PC doen). Nu heb ik alleen klachten als ik met een normale muis werk (maar dan wel binnen minuten).

Ik begrijp (net als iedereen hier) ook Evepietje's teleurstelling. In het begin was het twijfelachtig of onze kleinste zou blijven. Alleen, geloof ik dat ik misschien ergens ook opgelucht was, omdat mijn gyn (toen) mij zo'n angst had aangepraat over tweelingzwangerschappen en de gevaren voor moeder en kinderen. Nu ben ik een stuk positiever. Ja, wat Vergo overkwam raakt je ontzettend, maar de positieve verhalen zijn toch in de meerderheid.

Mila, heb je een aardige CB? Dat kan ook zo verschillen, hoor ik.

Groetjes, en sterkte iedereen. Nog even volhouden Veronique!

14. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0

Haha, we zijn allebei zo Nederlands als het maar kan. Mijn vriend is
    echt blond, en ik donkerblond. Zelf had ik bij de geboorte ook
    erg zwarte haartjes, net zoals Maud nu.
    Op de foto zijn de kindjes nog een beetje geel, vandaar misschien
    het "buitenlands" tintje. ;)

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    lieve funnyme, heel veel sterkte en zet hem op he. probeer je hoofd rustig te houden en te denken aan een mooi beeld. ik had het idee dat mijn buik destijds ook rustiger werd dan. ik duim voor je

16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Roca,jeetje wat een knappe kindjes zeg,zoo schattig!
    En fijn om te horen dat ze het zo goed doen joh! :thumup:
    Het lijkt idd een beetje buitenlands,hihi..

@Veertje,aftelluhh!

@Funnyme,jee meid das schrikken zeg!
    Hopelijk mag je morgen naar hus maar dan wel heel rustig aan hoor!
    Beebjes van Funnyme,wel nog even blijven zitten hoor,tis nog veelste vroeg voor jullie!

@Audrey,dat klopt ook ja maar we hebben nog steeds internet op ons 'oude adres',het schijnt als je internet aansluit op je nieuwe adres dat ie dan pas ingaat?
    Tsja en aangezien we er nog steeds niet wonen....

Vandaag weer echo gehad en ze zijn flink gegroeid zeg,wow!
    Ze zijn alletwee 600gr aangekomen,de 1 weegt nu 1450gr en de ander 1600gr,gaat de goede kant op :thumup:
    En mama zelf maar liefst 2,5kg(komt tuuuurlijk door de beebjes)

Fijne avond!

17. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Ha meiden!

Evepientje, balen zeg! Kan me voorstellen dat t ff slikken is, als je je hebt ingesteld op een tweeling(en je dat ook verteld is...)! Maar zwanger zijn is een wonder op zich, geniet er dus van en straks een heel gezond beebje!

FunnyMe, ik hoop dat je snel naar huis mag, maar doe niet te "stoer" hoor! Je zit daar goed en de kleintjes zijn t belangrijkst natuurlijk. Ik blijf voor je duimen.

Dais, ben benieuwd hoe t afloopt met de schadevergoeding voor de vloer enzo....
    Ligt alles nu een beetje op schema?!

Roca, wat een plaatjes zeg!

Zo, ik ga es mijn mannen naar bed brengen(die zijn niet weg te slaan van de DS en doen dit zo lief en zacht dat ik ze steeds bijna vergeet en ze weer te laat op bed liggen!)en kijken of er nog wat op tv is.....
    Morgen om 18.00 de pretecho...

Tot morgen!
    xxx

18. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Jeetje Funny schikke zeg....ik hoop echt dat het wat rustiger word in je buikje en dat je kleintjes lekker blijven zitten!
    Stertke dikke kussss

Roca wat een plaatjes! zo lief in dat roze.....
    En wat goed dat het zo lekker gaat!
    Geniet maar lekker van je meisjes!

Marian met jou ook alles goed?

Audrey, ja onze cb is heel aardig echt een lieve arts en lieve verpleegsters. Gelukkig maar want het kan indd schelen waar je zit!

Daisy fijn dat alles goed was met de echo, ze groeien lekker indd!
    Super en houden zo.....
    En jij maar 2,5 kilo jeetje das niet veel, wees er maar blij mee!

Alles was goed bij het cb....alweer bijna 9 kilo en 71 cm lang....ze worden al echte ventjes, alleen Mauro heeft het uitgeschreeuwd toen de arts aan hem ging plukken.....hoe bedoel je 1 kennig :D
    Aaah het was echt zielig, toen ik hem overpakte was hij gelijk stil!
    Over 2 weken een vervroegde bmr prik ivm onze vakantie....
    Ben benieuwd!

19. Vandaag was het weer eens zover. Controle bij de gyn gehad. Vanaf nu moet ik iedere week komen. Eerst weer een gesprek gehad over hoe het gaat. Dit gesprek wordt opgesplitst in 2 delen. Eerst wil de gyn weten hoe het met de kinderen gaat en daarna hoe het met mij gaat. Met de kids gaat het heel goed. Ze bewegen behoorlijk en zijn lekker aanwezig. Met mij wat minder doordat het gewicht aan de voorkant zijn tol gaat eisen. Bekken, rug en heupen geven het bijna op. Daarom vroeg ik hem of hij met de echo kon kijken hoeveel de kleintjes nu wegen. Daar was ik namelijk behoorlijk nieuwsgierig naar.

Mijn bloeddruk was perfect. Mijn testuitslagen van mijn bloedtest waren ook binnen en die waren ook goed en ik was in 1 week 2 kilo aangekomen. Normaal gesproken je grootste nachtmerrie maar in dit geval erg positief

Toen mocht ik weer op de bank liggen voor een echo. De gyn keek eerst hoe ze lagen. Baby A (rechts) ligt helemaal overdwars. Bolletje naar rechts, beentjes naar links, rug tegen mijn voorkant aan. Baby B (links) ligt met haar rug naar mijn buik toe en helemaal ingedaald. Verder kon de gyn heel moeilijk een meting doen omdat hij de rompjes en hoofdjes niet meer goed in beeld kon krijgen. Maar aan de hand van andere metingen (bovenbeentje, hele lengte etc) kon hij wel het gewicht schatten. En dat was meer dan perfect! Onze meiden wegen A 2388 gram en B 2504 gram! Meer dan 2 kilo! Helemaal top dus! Gyn was ook erg tevreden en wij waren ook erg blij met dit nieuws. En ze mogen nog 3 weken groeien. Voor mij retezwaar maar als je dan dit te zien en te horen krijgt dan ben je meteen weer gemotiveerd om het nog effe vol te houden. Ondanks alle ongemakken. En die ongemakken zijn nogal logisch als je voor 5 kilo aan kids in je buik hebt en daarnaast al het gewicht van het vruchtwater, baarmoeder etc. Maar dat maakt niks uit! Het gaat heel erg goed met onze beebs!

Verder zei de gyn dat hij vanaf nu geen metingen (lengte) meer doet omdat het op dit punt onmogelijk is. De kids zijn steeds moeilijker uit elkaar te houden. Ik krijg wel echo's maar dan meer om te zien of alles nog steeds goed is.

Volgende week dinsdag dus weer op controle. We gingen met een erg goed gevoel weg.

20. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Roca: WAUW Wat een prachtige dochters heb je! Heel erg mooi :)

@ Veertje, wat goed zeg :) Heerlijk om te weten dat je meiden het zo goed doen!

@ FunnyMe: Succes meid, ik hoop dat het snel goed gaat!

@ Evepientje: Dat is even balen, maar zoals je zelf al zegt: Je kleintje zit lekker in je buik, dus geniet daar maar van!

Iemand al iets vernomen van Regenboog?

Ja, ik blijf hier nog even rondhangen, ook al weet ik nog steeds niet of het er 1 is of dat het er 2 zijn. Nog 2 weken en dan zullen we het weten. Vrijdag weer acupunctuur, dus misschien dat zij nu duidelijker iets voelt...

Deel Deze Pagina