ff kort, in het ziekenhuis was alles goed. Mn baarmoedermond is nog steeds 4,4 cm lang, dus dat is hartstikke goed. Hetgene wat in mn baarmoeder zit is ietsjes groter geworden, maar de gyn denkt dat het een stolsel is. En dat zou er dan gewoon weer uit kunnen komen. Dus moest niet schrikken als ik bloed verlies. Maar wel even bellen als dat zo is. Maar ja helemaal zeker weet hij het niet. Baarmoedermond staat nog steeds ietjes open. Gyn maakt zich er geen zorgen over, zegt dat alles stabiel is ten opzichte van van de week. Heb af en toe een heel drukkend gevoel op mn onderkantje en dat moest ik even in de gaten houden. Maar volgens mij zijn dat dan gewoon de meiden die ff flink trappen aan de onderkant en dat ik dat gewoon doorvoel naar beneden. Volgende week vrijdag heb ik weer een cervixmeting, en dan gaan ze ook de meiden weer opmeten. Met 23+2 wogen ze allebei ongeveer 500 gram dus ben benieuwd volgende week. En daarna weer een controleafspraak. Nou ik ga ff een tukkie doen, ben best moe van dat geloop enzo. Morgen hebben we 3d en 4d echo. Helemaal zin in!
Blijft toch spannend FunnyMe. Maar so far so good! Volhouden meid! En heel erg veel plezier morgen. Ik heb het ook laten doen met 20 weken. In mijn album staat een foto Mijn positieve test...best saai. We moesten na ks van Esmée 6 maanden wachten voor we het weer mochten proberen. Esmée is 13 maart 07 geboren en mijn laatste menstruatie was 13 september 07. Precies 6 maanden Ik voelde me van te voren al zwanger. Had eigenlijk geen test nodig. Maar uiteindelijk 's morgens voor we allebei moesten gaan werken toch maar testje gedaan natuurlijk en die was positief. We hebben elkaar gefeliciteerd en zijn gaan werken, hahaha. We moesten natuurlijk alsnog op tijd op het werk zijn. Test of geen test. De grootste verrassing was wel tijdens de eerste echo. Vanaf het moment dat de vk vertelde dat ze 2 kindjes zag (en wij toen ook) heb ik alleen maar in een deuk gelegen tot we weer thuis waren. Heerlijk En dan de reacties van familie. Mijn zusje was geweldig. Ik belde haar en zei dat allebei de baby's het goed deden. Ze zei: Nou, dat is heel mooi...Toen werd het effe stil...En ineens bulderde ze door de telefoon: WAT? Zijn het er 2? En meteen naar haar vriend op de achtergrond: Ze krijgen er 2! Geweldig was dat
Ik heb om 5uur in de ochtend een test gedaan.Ik had heel erg raar liggen dromen en voor mijn gevoel moest ik een test doen.Toen deze positief was ben ik gelijk naar mijn man gegaan maar die lag zo vast te slapen.Hij kreeg even snel een test onder zijn neus gepropt.Drong niet echt door.Pas tegen de ochtend kwam het besef
Hallo lieve meiden! Tja, als Noor een weekje weg is, is het logisch dat ze niet reageert haha.... FunnyMe, fijn dat het zo stabiel is, dat blijft zo, ik voel het . Heel veel plezier bij de 3d/4d echo.... Jeetje Dais, weet je zeker dat je geen pocon gegeten hebt?! Ben benieuwd naar de kids van Audrey, kijken of die rond die tijd ook zo'n mega groeispurt krijgen! Jaja, van allebei 1, ben er idd heel blij mee, ik had ook zo'n voorgevoel...zowel mijn man als mijn ex(de papa van de oudste 2)waren er heilig van overtuigd dat t 2 meiden zouden worden. Ik ben gebeld door iemand van het ziekenhuis, ze zijn bezig met een onderzoek naar vroeggeboorte bij meerlingen en het schijnt dat er een bepaald hormoon is dat vroeggeboorte tegengaat(nouja, dát zijn ze dus aan t testen). Nu ben ik gevraagd om mee te doen, je krijgt dan vanaf 20 weken elke week een injectie met óf dat hormoon, óf een placebo. Het klinkt wel interessant, maar ik ben op een of andere manier toch onwijs aan het twijfelen of ik mee moet doen.... Zo, ik ga ff naar de nagelboer en een borrel(lees: saai sapje!)drinken bij mijn ouders, spreek jullie gauw weer! xxx
Hoi Tal, Mij hebben ze het ook gevraagd, en ik wilde aan de ene kant wel (goede doel toch?). Maar ik ben al twee jaar kind aan huis bij verschillende z-huizen ivm miskramen, onderzoeken, IVF etc (plus een paar andere niet kind gerelateerde toestanden). Mijn lief was gelijk tegen het onderzoek met de argument dat een tweelingzwangerschap al zwaar genoeg zou zijn, zonder dat je elke week naar het z-huis moet voor een spuit. Hij had zoiets van, probeer maar te genieten, na alle drukte en ellende. Is trouwens ook een intramusculaire spuit hé, ow! En dat dan misschien allemaal voor een placebo! Ik voelde me ergens een klein beetje schuldig, maar blij dat ik het niet gedaan heb. Maar ja, luister naar je gevoel. Sucess, en weet je, ergens ben ik ietsjes jaloers op jouw combi . Ach, mijn twee jochies zullen hopelijk het samen leuk hebben, maar ja, straks ben ik wel heel erg in de minderheid thuis!
Jeetje Audrey....tuurlijk hebben die jochies het leuk samen! Ik voel me juist bevoorrecht met 3 mannen in huis....lekker vertroeteld worden en jongens zijn zo lief voor hun mama!
ja jouw jongens gaan het zeker leuk hebben. mijn meiden samen ook. heerlijk toch samen spelen straks .
Hai Audrey, Bedankt voor je reaktie. Ik heb met mn stomme kop al "ja"gezegd tegen t vooronderzoek maandag....maar ik heb dr mobiele nummer, bel haar nog wel....ik zag t eigenlijk ook niet zo zitten, ik vond t bovendien al een draak van een mens door de foon haha! Ik had stiekem ook wel gehoopt op deze combi, leek me zo leuk voor de verhoudingen, ik heb al 2 zoons en n dochter...maar 2 jongetjes lijkt me ook geweldig(of 2 meiden), als alles maar goed gaat! We hebben het nu wel moeilijk met namen verzinnen, iemand nog suggesties?!...onze andere kinderen heten Vincent, Freek en Julia xxx
Chantal, gewoon lekker nederlandse namen erbij toch? Ik heb helemaal zin in strakkies... We halen straks ook een geintje uit met mn broertje en zn vriendin. Zij is nu 19 weken zwanger van een jongen. (mn broertje wilde ook heel graag een jongen) en nou hebben we aan de echoscopiste gevraagd of ze wilde zeggen dat het een meisje is (ze hebben in het zh namelijk met 16 weken gezegd dat het een jongen is). Hihi ben wel heel benieuwd naar hun gezicht dan!
Hey meiden! Ja ben ik nu pas weer Gisteren thuisgekomen, heerlijke week gehad. Isa was helemaal in haar element met de hertjes en konijnen en eekhoorntjes die gewoon om het huisje liepen. Verder de schmink, het zwembad, de kidsdisco: helemaal leuk! De nachten waren wat onrustig, denk door de verandering van omgeving en tandjes. Tijn heeft twee ondertandjes gekregen en bij Chris zijn zijn twee ondertandjes bijna door. Inmiddels kruipt Tijn en Chris bijna. Echt gewoon lekker om even niet zo veel te hoeven! Heerlijk! Blij te lezen dat het hier naar omstandigheden goed gaat met iedereen. Funnyme, ben erg blij dat jouw kindjes nog lekker binnen zitten! Regenboog: hoe is het? Roca: wat een beauty's! Tal: wat leuk een jongen en een meid! Audrey: twee knullen is ook echt super! Veertje: hoe voel je je inmiddels? Daisy: hoe is het meid? Mila: jajoh, 9 maanden alweer! Wat gaat het hard he> Weet nog zo goed dat we hier als zwangeren zaten te kletsen! Verder ben ik het vergeten Maar hoop dat het met iedereen goed is! Liefs Noor
Hoi dames! Ik bedacht me dat ik het hier niet gemeld heb! Sorry daarvoor! Maar ik ben door tja klinkt stom 'persoonlijke problemen' even zo goed als bijna niet hier op het forum te vinden. Uhm, jullie merken het wel wanneer ik hier weer wel te vinden ben! Ik hoop dat het met iedereen naar omstandigheden goed gaat! Sorry, wel alles gelezen, maar dus gewoon geen puf om te reageren! Succes iedereen en sterkte voor degene die dat nodig heeft! Ook een knuffel voor iedereen natuurlijk! Owja en Regenboog, waarschijnlijk zit jij te genieten van je kindjes! Gefelciteerd alvast! Groetjes Hanneke.
Hoi Hanneke, Succes met je persoonlijke problemen, hoop dat ze niet te erg zijn en dat je hier snel weer bent! Noor, welkom terug, we hebben je gemist!Mooi dat je zo genoten hebt, sterkte met de tandjes! Jeetje, alweer kruipen, wat worden ze dan ineens groot he? Dais, vandaag je échte 30 weken mijlpaal, jippie! FunnyMe, hoe is het gegaan? In elkaar gemept door je broer ?! Lekker druilerig ochtendje, ik wilde babykleertjes gaan uitzoeken, maar ik heb nog geen kast om ze in te doen..... Zouden wij nou ook wat gaan doen met buddies? Dan moeten we wel opschieten, de tijd gaat ineens snel(hier sprekt mijn nesteldrang geloof ik!) xxx
Hello, wat een leuke verhalen allemaal zeg,hahah.... @Tal,ik zou er ook niet aan meedoen moet ik je zeggen,heb je al afgebeld? En heb je ook al geshopt voor je zoon en dochter? Enne pocon,whahahah,ik eet nog niet eens zoveel,zit echt tegenwoordig zo snel vol,sow jammer! Voel je je goed verders? Enne succes met de namen,moeilijk hoor! @Audrey,zeker weten dat jullie mannen het strakkies reuze gezellig zullen hebben! Mijn collega heeft ook een tweeling,2 jongens en ze vindt het echt superleuk! Zijn zulke schatjes! @Mila,ja dat zeggen ze idd,dat jongens veel liever zijn nar hun moeder dan meiden,nou dan staat mij nog heel wat te wachten,hahaha.... @FunnyMe,hoe gaat het met je? Hoe hebben je broertje en vriendin gereageerd? En hoe was je echo? @Noor,fijn dat je er weer bent! Zo te horen/lezen erug leuk gehad in CP? Nou het worden al echte kerels he! Hier alles goed,op een heleboel kwaaltjes na maar ach En de verhuizing wil echt niet opschieten,ik heb het nu echt helemaal gehad! @Bolbuikje,geen excuses nodig hoor,ik hoop dat alles goed gaat bij jullie en dat je er snel weer bent! @Regenboog,hoe gaat het met jullie? xxxDais..
even laten weten dat alles goed gaat. Kom later vertellen over de echo en de grap (die overigens erg geslaagd was)
Hee meiden! Ik heb net de echo gehad en alles ziet er super goed uit. Wel ga ik jullie verlaten, het is er één voor zover als de VK kan zien! Ik wens jullie nog heel veel sterkte en succes! Liefs, Yvette
Jammer, Yvette, ik vond het gezellig dat je er was! Maar geniet van je zwangerschap....kom je af en toe melden hoe het gaat?! Daisy, de mevrouw van ht onderzoek stond gister op mijn voicemail om af te zeggen, ze belt nog voor een nw afspraak....mooi, dan kan ik gelijk zeggen dat ik er vanaf zie! Ja, vind het echt heel moeilijk, namen....heb jij nog wat voor me in de aanbieding? Iets wat op je lijstje stond, maar wat het toch niet geworden is?Enne, 1 voordeel van niet verhuisd zijn, je kan nog op internet ! FunnyMe, vertel!
Hai allemaal, Het is een eeuwigheid geleden dat ik wat heb geschreven, maar lees nog wel regelmatig mee ! De afgelopen tijd was ook dat minder, vanwege computerproblemen, maar nu lijkt alles het weer te doen. Heb vorige week, na mijn bezoek aan de gynaecoloog, met mijn leidinggevenden afgesproken dat ik alleen deze week nog werk en dan volledig de ziektewet in ga. Hihi, misschien heb ik dan wat meer tijd en rust regelmatig te lezen en te reageren! Het gaat eigenlijk allemaal goed, de gyn had het alleen vorige week over een mogelijke groeiachterstand van zo'n 2 weken. Vond mijn buik ook aan de kleine kant - hihi, vind dat zelf nogal meevallen ! Maar goed, heb nu een extra controle volgende week en ze houden me wat scherper in de gaten. Voel me verder prima, weer even wat minder energie, maar goed, dat mag ook wel. Laatst had ik zoveel energie dat ik veel meer deed dan goed was voor mijn lijf - en dat is ook niet handig. Gebruik sinds een paar weken ijzertabletten en eerlijk is eerlijk: dat bevalt me prima! Niets geen enge dingen als verstopping, integendeel zelfs. Daarbij een stuk fitter, dat is toch wel erg prettig. Hoop dat het met iedereen verder goed gaat! Enjoy, enjoy, enjoy!
Vandaag met de jongens naar het CB geweest.Beide waren flink aangekomen.Ruim 1100gr in 5 weken en dat met maar 4 flessen per dag.De vorige keer vond het cb dat ik 5 moest aanhouden omdat ze nog te jong waren...... Jasper zit nu op de gemiddelde curve en ligt wat voor op schema met zijn ontwikkeling. Matthijs ligt goed op schema.Beide jongens zijn ook 6 cm gegroeid. Jasper 66cm en 6600gr matthijs 64cm en 6430gr Mag gaan beginnen met het geven van groente/fruit.Ben erg benieuwd hoe ze dat gaan vinden. Allemaal de groetjes