Kan best hoor. M'n zus voelde haar kleintje ook al bij 12 weken (is gewoon zwanger van 1, maar wel haar 2e zwangerschap). De gynaecoloog deed er volgens mij een beetje sceptisch over (als ik me goed herinner), maar toen hij op de echo zag hoe haar kindje heen en weer zat te springen was ie ook overtuigd
hoi woepie, allereerst gefeliciteerd met met je kleintjes... ik voelde mijn kleine knullen ook met 12 of 13 weken, en dit is mijn derde zwangerschap, dus je bent niet de enigste je herken het ook gelijk natuurlijk ook bij mij zit er verschil in met het trappen bij de kleintjes jongen 1 trap echt heel veel en voel ik ook vaak op een dag en jongen 2 voel ik gewoon veel minder, maar als tie trap dan is het goed ook,die doet veel meer duwen, dus inderdaad dan zie je zijn kontje in mijn buik staan fijne dag iedereen
ik vind het zo raar dat sommige verschil kunnen voelen welk kindje nu trapt en stoot. naar mijn idee kan ieder kind op ieder willekeurig moment een stoot uitdelen. de ene keer iets harder dan de andere keer. daarbij kun je volgens mij ook niet zeggen dat als je aan de rechter kant iets voeld het altijd kindje 1 zou zijn en onderin of aan de linker kant het altijd kindje 2 is. ze draaien zich toch nog, ze verplaatsen zich steeds dus je weet nooit waar ze nu zitten en wie waar zit. bij 1kindje voelde jullie toch ook zachte en hardere stoten....? en dan op verschillende plaatsen in je buik.....of heb ik het dan verkeerd?
tuurlijk doen de kindjes draaien enzo, alleen ze hebben elke een vast plekje in je buik waar ze met de placenta en vruchtzak zitten. alleen op dat plaatsje draaien ze in de rondte zeg maar kindje 1 lig bij mij links onder in (word strakjes ook als eerste geboren) die schop bij mijn schaamstreek en aan de linker kant van mijn buik, als tie draai. en kindje 2 lig rechts boven in en die schop bij mijn navel en aan de rechterkant van mijn buik... anders moet je het eens een keertje vragen aan je gyn
ik zal het vrijdag eens vragen. bij de 20-wekenecho lagen ze min of meer in een T vorm, bovenin lag er 1 dwars en de ander lag in het midden van onder naar boven. bij de laatste echo lagen ze achter elkaar aan de rechterkant van mijn buik. mij maakt het niks uit wie ik wanneer voel, zolang ik ze maar blijf voelen is het goed! en nu is er 1 rechtbovenin aan het schoppen, of aan het boxen? hhmm..plop plop plop.
Dat is waar. Maar het lastige met 2 kindjes is dus als je niet weet welke wanneer schopt, je ook niet weet of ze allebei nog wel genoeg bewegen zeg maar. Daarom vind ik het wel fijn om zo ongeveer te weten wie wie is, kan ik ook wat sneller aan de bel trekken mocht ik 1 te weinig voelen.
heyy dames, ik heb veel gemist zie ik! Welkom Woepie! De club wordt steeds groter, had eigenlijk niet dat er zoveel medetweelingmama'd zouden zijn die ook nog eens het forum bezoeken! maar hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ben afwezig geweest de laatste dagen omdat ik gister een tentamen had. is best goed gegaan naar mijn gevoel, maar het was super zwaar om drie uur achter elkaar te zitten! En mijn kleintjes moesten zonodig juist die tijd erruug actief zijn, ze schopten aan een stuk door..k maak het weinig mee dat ik én boven én beneden in mijn buik schopjes voel, maar dat was gisteren wel het geval...misschien waren ze ook zenuwachtig voor het tentamen Om op de dames in te haken: ik heb wel het gevoel dat ik ongeveer weet wie er schopt en wie niet, want in alle drie de echo's lag eentje boven en de ander beneden, en dan tegenover elkaar, dus de een met hoofdje recht en de ander met het hoofdje links, dus ik denk dat die bovenste nog steeds boven ligt, en de onderste beneden...ik heb ze allebei namen gegeven en dan praat ik met ze enzo.. ach ik kan uren doortikken over mn kleintjes...... groeten...
hey meiden heb effe een vraagje ben net gebeld door het ziekenhuis moet 2 februarie komen vor nog een echo is dat normaal dat ze dat zo snel doen en kunnen ze nu al zien of dat het dan een of twee eiig is want ik denk dat daar de echo voor is namelijk vind het een beetje eng dat het allemaal zo snel moet eigenlijk zou bijna gaan denken dat er iets aan de hand is wat mij nog niet verteld is
Ja hoor, juist bij de zwangerschapsduur die je nu hebt kunnen ze het beste zien of je kindjes 1 of 2eiig zijn. Denk dat ze dat dan bij de eerste echo niet goed gecontroleerd hebben en dat dat nu alsnog gaat gebeuren. Dus maak je geen zorgen, geniet er maar lekker van, nog een keer je kleintjes bekijken
En Woepie? ik was met week dertien voor controle in het ziekenhuis, en naast de echo van de echoscopiste, wilde de gyn nog kijken om te weten of ze 1 of 2 placenta's hadden, k had die dag dus twee echo's. Maar ze vertelde me erbij dat dat de laatste keer is dat ze het kunnen zien... duim duim Mima
vandaag ben ik weer op controle geweest + een echo gehad. het worden kleine kindjes (groeien wel volgens schema), wogen nu 1049 gram en hadden nog genoeg plaats in mijn (kleine) buik (ze hadden ieder 1 beentje gestrekt). ze hebben ook de geslachten kunnen zien eindelijk! ook hebben we een 3D foto gekregen, ze hadden een nieuw apparaat waar dat mee kon. helaas konden ze maar van 1 kindje een mooie foto maken, misschien hebben we de volgende keer wat meer geluk. over 2 weken heb ik alweer een controle, maar dan word er geen echo gemaakt, de keer erna waarschijnlijk wel weer.
meiden kom hier even binnen vallen met een vraagje. Ben nou voor de 4de keer zwanger maar deze zwangerschap is zo anders als de andere drie. Ben de hele dag misselijk, had ik eerst nooit. Ben ontzettend moe en dan bedoel ik heel erg moe! Had iemand van jullie dit ook? Vind het raar en ga daarom antwoorden zoeken. Mijn eerste echo is pas 23 februari. groetjes las
nou heb vandaag een echo gehad weer of het kindje een of 2 eeiig was konden ze nog niet zeggen wel wisten ze me te vertellen dat het vlies dik was dus ik moet nog effe wachten voor duidelijkheid zal pas na de bavlling zijn datw e wat weten daarover ze warenw el blij met dat dikke vlies @las28:ik moet zeggen dat ik me met deze zwangerschap ook anders voel als bij mijn eerste maar weet niet of dat ook specifiek iets zegt hoor
Hey Lasje....jij ook hier? Ik was hiervoor 10 weken zwanger en lang nie zo moe en misselijk als nu...nu echt extreem moe geweest en heel veel gespuugd! Gelukkig zagen ze al met 7 weken dat er 2 spruitjes in me buikje zaten.... Goh wie weet jij ook een 2ling hehehehehe.... Maar wat een late echo krijg jij? Kan je niet naar de vk bellen en vragen of je eerder een echo mag omdat je misschein denk aan een tweeling? Spannend zeg!
mila ik twijfel heel erg. Het voelt zo anders dan de andere keren. Vandaar dat ik het hier vroeg. Had al op internet gekeken maar er valt weinig te vinden over tekenen van een tweelingzwangerschap. En wat betrefd die late echo. De assistente had zich een week verrekend dus vandaar met 13 weken en 3 dagen pas. groetjes las
nou weet ik niet hoe het is om van 1 kindje zwanger te zijn, maar ik ben amper misselijk geweest. als ik misselijk werd, was dat niet zo heel erg erg. en dan at ik iets en wat het gelijk weer over, al na 2 hapjes. moe ben ik wel geweest, zelfs nu nog.