Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Yvette,ik wens je ook heel veel succes met je zwangerschap en genit er van!

@Tal,moeilijk hoor,wij hebben pas sinds kort namen en al helemaal geen lijstje,sorry ik kan je net helpen...
    Nou mooi dat die mevrouw gebeld heeft ;)
    Ja day is waar,ik kan nog op internet idd maar das ook alles dan,hahah...

@Licrys,fijn dat je je zo goed voelt meis!
    Goed dat ze je zo goed in de gaten houden,krijg je weer extra echo's,hihi,maar het allerbelangrijkste is dat alles goed gaat met je beebjes :baby: :baby:

@Jo,nou worden ook al flinke jongens heh!
    En leuk joh dat je mag gaan beginnen met fruithapjes,altijs oz leuk die eerste hap,haha.
    Laat je ons weten hoe ze het vonden?

xxxDais..

2. @Jo: Wat groeien ze goed zeg! Waren ze met de geboorte ook goed op gewicht?

@Licrys: Fijn dat het gezien de omstandigheden wel goed met je gaat. Ik ben ook vrij vroeg in de ziektewet gegaan en dat is me zeer goed bevallen :) Geniet van je extra vrije tijd!

@FunneMe: Ben benieuwd naar jouw echo en de grap :)

Vanmiddag om half 4 moeten we weer in het ziekenhuis zijn voor controle. Vandaag over 2 weken worden de kindjes geboren! Het gaat nu toch wel heel erg snel. Heb er steeds meer zin in. Vooral nu ik de baby van mijn vriendin in mijn armen heb gehad. Zij is net bevallen. Wat een klein mooi popje zeg! Dan kun je zelf al bijna niet meer wachten :):)

3. Oh ja, ik wil meedoen met het buddy-gebeuren. Ik denk dat dat wel leuk is als ik over 2 weken in het ziekenhuis lig :)

Wie is regelmatig online en wil mijn buddy zijn? Ik kan ook voor iemand anders buddy zijn natuurlijk.

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Morning all!

Spannende tijden gaan er aanbreken voor een aantal dames!

Veertje: ik wil je buddy wel zijn, stuur me maar PB met je 06nummer.
    Succes bij de controle!

Jo: je mannen groeien idd goed zeg, en idd op 4 flessen! Zie je wel!

Daisy: lukt het allemaal een beetje met overhevelen? Bleh kan me voorstellen dat je het beu bent: je moet gaan nestelen...
    Hopelijk vlug helemaal klaar!

Lycris: gelukkig voel je je goed. Hopelijk gaan je kleintjes lekker hard groeien nu je het rustiger aan gaat doen!

FunnyMe: ben ook benieuwd! Buik al weer wat rustiger?

Tal: wat voor soort naam zoek je?

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Bolbuikje: alle begrip hoor! Hoop dat het wel goed gaat met jullie!

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Wij waren gisteren bij de kinderarts. (Omdat ze met 35 weken geboren zijn moeten we daar eens in de zoveel tijd heen, al denk ik meestal wat doe ik hier? we zijn geweest met 1maand, 3m en nu dus met 9m) Ze was zo tevreden dat ze ons niet meer terug hoeft te zien!

De laatste cijfers:
    Chris 72cm 7700gr
    Tijn 73cm 8220gr

7. Noor, ik heb je mijn nummer gemaild :)

Ik heb een nieuwe foto in mijn album geplaatst van mijn 37 weken buik :)

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Veertje:
    Da's geregeld! Mooi!
    En wow wat een buik!

9. janina

janina Actief lid

Jul 1, 2007
    265
    0
    0
    winkelmedewerkster
    omgeving zwolle
    hoi hoi

ik heb een vraagje, zou ik ook mee mogen kletsen, ik ben morgen 17 weekjes zwanger van mijn tweeling
    of het een 1 of 2 eiiege is kunnen ze niet zien, het kan nog allebei, ik heb 1 placenta, met een zak en een dunne wand tussen de twee.
    ik moet 2 juni voor controle en 23 juni voor de 20 weken echo, ik krijg wel de uitgebreide echo

ik ben 23 jaar, over 2 weekjes 24, we hebben een zoontje tygo, hij is geboren op 25-05-07, dus afgelopen zondag zijn eerste verjaardag gevierd
    ik woon samen, volgend jaar willen we gaan trouwen,

ik werk nu 2 daagjes in de week bij de action, ik zit nu alleen voor 50 procent in de ziektewet, omdat ik erg last heb van bandenpijn, heb ik bij tygo ook last van gehad, alleen nu nog erger

zou het erg gezellig vinden om mee te mogen kletsen

groetjes janina

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Welkom Janina en gefeliciteerd!
    Jeetje joh spannend! Maar heeeeeel erg leuk!
    Zitten er tweelingen in de familie?
    Hoeveel schelen de tweeling en Tygo straks?
    Voel je je verder wel goed?
    Zo... het hemd van je lijf ;)
    Liefs Noor

11. Welkom janina! Leuk dat je straks ook 3 kleintjes hebt. Wij hebben dat ook. Onze meis is 15 maanden als de tweeling komt.

Controle ging goed. Was eigenlijk niks bijzonders te melden. Het gaat zijn gangetje en de gyn heeft gecheckt via de echo of alles goed was. Ging volgens het boekje zei hij :)
    Volgende week de laatste controle!

12. janina

janina Actief lid

Jul 1, 2007
    265
    0
    0
    winkelmedewerkster
    omgeving zwolle
    hoi hoi

aan mijn kant zitten 2 tweelingen (vaderskant)
    mijn vriend is zelf een tweeling met zijn broer, ik weet dus niet of het erfelijk is?

tygo zal straks ook 15 maandjes ongeveer zijn als de tweeling komt

ik voel me verder nu beter, alleen zoooo moe, snap er niks van, kan de heeele dag wel slapen, al gaat dat moeilijk met de kleine haha
    de eerste 3 maanden erg beroerd geweest, maar dat ben ik gelukkig voor bij

veertje wat fijn dat het volgens het boekje gaat, ik ben heel erg angstig voor kleine baby's
    tygo was maar 2550 gram bij de geboorte, ik ben zelf 1,64, dus grote zullen het zoiezo niet worden, maar ik hoop ook echt niet te klein, maar dat houden ze vast en zeker wel goed in de gaten

is het trouwens snel wennen van 1 naar 3?, ben eigenlijk wel nieuwsgierig

groetjes janina

13. janina: Ik weet nog niet hoe het zal gaan dadelijk met 3 kindjes onder de 1,5 jaar. Zal behoorlijk druk worden maar zolang ik daar gewoon rekening mee houd kan het alleen maar meevallen :) Nu Esmée steeds groter wordt, wordt ze naar mijn mening ook "makkelijker". Ze vermaakt zichzelf en eet met de pot mee. Dus vooral het 1ste jaar is afzien. Maar we krijgen er gewoon iets supermoois voor terug. Nu die 10de juni steeds dichterbij komt heb ik er ook steeds meer zin in.

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goodmorning,

@Noor,heel eerlijk lukt het me niet meer zo goed,ik ben het echt zo beu,ik wil rust voordat ik ga bevallen,vandaag komen ze de lekkage maken,ik hoop dat ze alles af gaan krijgen,als dat eenmaal klaar is kunnen we gaan poetsen en overhuizen,ik kan niet wachten!
    Das een goed teken dat je niet meer terug hoeft naar de kinderarts :thumup:
    Ze doen het prima toch!

@Veertje,jeetje meid het komt nu wel heel dichtbij allemaal!
    Toch niet voor te stellen dat je over een kleine 2 weken,2 van die kleine hummeltjes erbij hebt,sow spannend!
    Mooie maar flinke buik hoor ;)
    Ben benieuwd als wij zover zijn,hihi...

@Janina,welkom en van harte dubbel gefeliciteerd!
    Tuurlijk mag jij meekletsen,gezellig!
    Spannend heh,2 van die kleine wondertjes in je buik?

15. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    hoi janina, welkom! en gefeliciteerd!

Noor, we zoeken LEUKE namen whahaha! Flauw.... De andere kids heten Vincent, Freek en Julia, dus een beetje Hollandse namen die dat rijtje mooi afsluiten...
    Mooi dat het zo goed gaat met de boys, het worden hele mannen zeg!

Jo, fijn dat ze zo goed groeien!

Daisy, heel veel sterkte met de lekkage vandaag, hoop echt dat het nu opschiet allemaal, hier word je niet blij van!

FunnyMe, ik ben erg benieuwd....

Hoe zou het met Regenboog zijn?

Tot later!

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tal: wij hadden voor Roos en Jasmijn in gedachten, en voor jongens natuurlijk Chris en Tijn hihi.
    t is natuurlijk net waar je van houdt.
    Thijs vind ik ook erg leuk, zo heet mijn broer.
    Mare vind ik mooi.
    Tja...
    lastige keuze!
    Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden voor jullie, maar daar moeten we nog een paar maanden op wachten ;)

17. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    En hier komt even weer een inhaalslag:

audrey goed dat je gewoon boven blijft slapen en anders kun je inderdaad altijd nog tijdelijk op het logeerbed.
    Ik weet ook nog goed dat ik de test deed. Ik had helemaal geen geduld en deed hem al een paar dagen voor mijn NOD (niet ongesteldheids dag). Er kwam een heel licht streepje. Dus de volgende dag weer getest.
    Weer een licht streepje. Heb er heel wat gedaan voor hij donkerder werd, hihi. Had er nog een hele hoop liggen dus dat scheelt. Het moment dat we hoorden dat het er twee waren was erg onwerkelijk vond ik. Mijn man kreeg spontaan hoofdpijn en begon te zweten, ik was alleen maar verbaasd en blij.

oemm hoeveel kans je hebt op een tweeling hangt ervan af of je een 1-eiige of een tweeeiige tweeling bent. Tweeeiig is namelijk wel erfelijk (1eiig niet) en dan heb je een vrij grote kans.

Veertje oei dat was even schrikken met die gipsafdruk en ook behoorlijk balen. Gaan jullie het nog opnieuw proberen?
    Wel een enorme buik heb je zeg! Fijn dat de controle zo goed was. Geeft een gerust gevoel dat de kleintjes al over de 2 kilo zijn.
    Wat goed dat ze echt de aandacht nemen voor jou en dan apart voor je kindjes. Hoe ging je gesprek gisteren?

Daisy mijn dames zijn 1-eiig. Lijkt mij ook erg frustrerend dat je van alles wilt maar niet kan. Maar goed is inderdaad voor een goed doel he. Fijn dat jullie uit de namen zijn. Dat heeft hier ook erg lang geduurd.
    Jouw kindjes gaan al aardig richting de 4 pond, ga zo door!
    Wel rot dat alles zo tegenzit met de verhuizing. Kan me goed voorstellen dat je nu snel klaar wilt hebben.

Mila heerlijk zo even fietsen met al je mannen. Binnenkort dus maar naar de winkel om een rol voor op het zitje. Het zitten begint hier te komen. Marlena kan zichzelf tot zit krijgen in de box en ze houdt het ook best lang vol. Zolang ze zich maar goed vasthoudt anders valt ze om. Het kruipen begint hier zo langzamerhand ook te komen. Nog even oefenen en ze hebben het onder de knie. Ze hebben op het moment zo hun eigen manieren om van de ene kant van het kleed naar de andere te komen. Hier gaat het groeien en eten ook super. Marlena heeft haar zus zelfs ingehaald qua lengte. Het gewicht is op het moment precies hetzelfde (7065 gram). Lengte 67cm en 69cm

Jo hoe is het met jouw mannetjes? Je zit inmiddels ook al middenin de fruit/groentehapjes of niet? Ik vind het zelf best wel druk nu ze zo vaak wat moeten hebben en minder slapen. Vinden ze het wel lekker? Ze zijn goed gegroeid zeg!

Evepientje wat raar dat ze bij het echocentrum gezegd hebben dat het er twee zijn en dat je nu ineens te horen krijgt dat het er nooit twee zijn geweest. Ben je er net op ingesteld moet je weer helemaal omschakelen. Gelukkig maar dat je in ieder geval wel zwanger bent van een gezond kindje.

Roca wat mooi dat het zo goed gaat met de meiden. Ze zien er prachtig uit, wat een plaatjes!

Funnyme, maar goed dat je toch voor de zekerheid eventjes bent opgenomen. Hoe gaat het nu met je? Ben benieuwd naar de reactie op jullie grap.

tal wat leuk een jongen en een meisje een koningskoppel dus. Gefeliciteerd! Wij wisten niet wat we kregen en ik vond het ook erg moeilijk om namen combi's te bedenken. Misschien Nora en Roan, ik noem maar iets. Zijn in ieder geval andere voorletters dan die jullie al hebben.

Noor, lekker even zo'n weekje er tussen uit. Hebben wij in de voorjaarsvakantie gedaan, ook naar CP. Moet wel zeggen dat ik het een hele drukte vond om het zwembad in te komen. Vooral omdat je ook nog een peuter hebt. Hier zijn bij beide de ondertandjes ook al door. Bij Allana zag ik vandaag ook de eerste boventand doorkomen, ze heeft daar behoorlijk last van. Veel poepluiers en veel huilen, pff. Het kruipen begint hier ook een beetje.

Yvette dus toch 1 kindje. Ik zou zeggen geniet er van en een goede zwangerschap gewenst verder!

Licrys goed dat ze je wat extra in de gaten houden, beter te veel dan te weinig of niet. En deze week al volledig de ziektewet in. Zal wel even wennen zijn al die extra tijd of niet?

Janina welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had hetzelfde, 1 placenta, met een zak en een dunne wand ertussen.
    Mijn dames zijn 1-eiig. Lijkt me erg zwaar een kindje van bijna een jaar en dan zwanger van een tweeling. Vooral straks op het einde.
    Kan je vertellen dat die moeheid wel weer over gaat hoor. Ik vond de stap van 1 naar 3 wel meevallen. Je zit zo weer in het ritme.

Zo heb het rijtje reacties weer afgewerkt. En volgens mij heb ik tussen de regels door ook alweer verteld hoe het hier gaat. Moet binnenkort nog even bellen voor een afspraak met het ziekenhuis. Allana moet weer op de foto voor haar heupjes. Als alles goed is mag ze haar spreidbroekje waarschijnlijk af. Ze hoeft hem nu alleen nog 's nachts om.

18. Goedemorgen!

Mijn schoonouders staan sinds zondag hier op de camping omdat ze niks willen missen straks. Zij wonen in Delft (komt mijn vriend vandaan) en wij in de Achterhoek. Bij Esmée hebben ze in het begin vrij veel gemist namelijk.
    En straks komen ze mij ophalen en gaan we zwemmen! In mijn geval: heerlijk een paar uurtjes gewichtsloos ronddobberen. hihi.

Ik zag dat er een hyves topic was maar ik wil niet "iedereen" in mijn vriendenlijst hebben. Hebben jullie een hyvespagina? Ik zou jullie wel graag willen toevoegen. Mijn pagina is vniek.hyves.nl

19. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen,

@Sascha,sow hey jij hebt flink je best gedaan zeg :thumup:

@veertje,ik heb je uitgenodigd om mijn vriendje te worden :D
    Leuk je schoonouders dichtbij,spannend hoor meis!

Nou het bad ligt eruit,de leiding is gemaakt,we krijgen ook een nieuw bad,dan weer betegelen en dan klaar,dus met andere woorden volgende week overhuizen,of er moet WEER iets tussenkomen..Maar gaan we mar niet van uit!
    De kraamzorg is net hier geweest,als het goed is krijg ik alle uren,omdat het zo druk is krijgen de meeste maar 24 uur van de 49,ik krijg 49uur verdeeld over 8 dagen +16uur voor een meerling,en ook doordat wat er vorig jaar gebeurd is allemaal...
    Wel fijn iig!(woon in Brabant)

Fijne dag allemaal!
    Dikke kus!

20. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hee, dat is grappig Veertje, ik kom ook uit Delft!

We zijn gisteren het babykamertje onder handen gaan nemen en het is zowaar bijna af....ben helemaal trots! En ik heb nu weer een plek om alle babydingen op te slaan voorlopig, kan onze slaapkamer/vliering weer wat opgeruimder worden!(en kan ik kijken wat er nog gekocht moet worden ;) !)

Wat een raar weer zeg....heel benauwd, maar regenachtig hier, beh!

Hoe gaat het met de dames?

xxx

Share This Page