Regenboog, gefeliciteerd met je 2 mooie meiden, leuke namen! En supermooi gewicht! Hoop dat het met jou ook een beetje voorspoedig verloopt, de bevalling klonk pijnlijk en heftig! Wat zalig dat ze doorslapen! En fijn dat je langer kraamhulp hebt. Oeps, Noor, er staat me dus nog heel wat te wachten, qua buik(en Kleren!) Audrey, Studiebol, hoe gaat het daar? Is het nog een beetje vol te houden? qua concentratie lijkt het me zwaar..... Dais, tussen de buien door kunnen fietsen gisteren? Ester, hoe is t daar? Laat je wel iemand posten als je bevalt? Niet dat ik nieuwsgierig ben ofzo..... Jahoor, dames, ik trek op tijd aan de bel qua rug e.d, had er bij de vorige zwangerschap ook last van, maar op dit moment werk ik niet, dus ik kan redelijk van houding veranderen als ik last krijg...en door de onregelmatige diensten van Jeroen zijn de (huishoudelijke) taken ook goed verdeeld(nouja, niet echt in zijn voordeel !) Zit nog diep in de namencrisis! Vond van de week ineens Abel een leuke jongensnaam, maarja, als je dat afkort wordt t "Aab" en die "b" klinkt toch écht als een "p".....toch maar niet haha! Ben benieuwd of we nog een medetweelingmoeder krijgen hier, een paar weken geleden las ik een topic van iemand die 4 maanden geleden bevallen was met een ks, nu weer zwanger....dus ze was heel erg aan het twijfelen of ze het allemaal wel aankon, zowel financieel als lichamelijk....was ze net aan de situatie gewend, gaat voor de echo en jahoor, het zijn er 2! xxx
Hallo meiden, Ik kom me hier ook melden. Ik zie nu pas dat er en apart topic voor 2lingen is...... Ik ben zwanger geraakt van de 3e icsi poging. het was alles of niets, dus deze x 2 terug laten plaatsen..... Ik ben zo blij en het is ook nog af en toe zo onwerkelijk. Ook omdat ik nog helemaal niet groei ofzo. Ik heb al een buikje vanaf 7 weken en die is nog steeds hetzelfde! Zijn er nog meer die later pas een buik kregen? Leuk dat er een appart topic is voor 2lingen. Ik ga vanaf nu fanatiek meelezen met jullie. Groetjes Ester
Regenboog: gefeliciteerd met je meiden, leuike namen, prachtige gewichten! Probeer nu zoveel mogelijk rust te nemen, je hebt een pittige bevalling achter de rug! Geniet van en met elkaar!
Essie: van harte meid en welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen! Super dat het er na zo lang wachten twee zijn! Hoe voel je je?
hoi iedereen hier ook een mama die een tweeling draagt. ik heb een paar vraagjes kun je voordien zien of het een eeneigige tweeling is of tweeeigige en komt een eeneigige meer voor? het zit bij ons wel in de familie maar is dat altijd erfelijk als je een tweeling krijgt? geeft er iemand ervaring met borstvoeding geven aan een tweeling en hoelang kun je dat geven? ik heb aan men zoontje van 4m ook vanaf begin bv gegeven. het is alleaal een beetje nieuw voor mij zeker een tweeling! groetjes
essie en tinneke, welkom hier. tinneke, wat leuk al een zoontje van 4mnd? en bv, het kan zeker, verschilt per moeder en is afwachten hoeveel je hebt, je kan ook beide geven. ik geloof dat 2-eeig erfelijk
funnyme> hoe was het bij de gyn, alles goed? tal74> ik zal proberen te laten posten, als het zo ver is, maar of dat snel gaat lukken... werken jullie hier ook met buddy's, een smsje gaat een stuk sneller denk ik! essie76, welkom en van harte gefeliciteerd! Wel grappig nog een ester zonder H ook zwanger van een tweeling! Zal wel voor de nodige verwarring gaan zorgen! Tinneke25, ook welkom, ik ben ook geen geoefende tweelingmoeder dus kan op niet zo veel vragen antwoord geven, bij mij was het van begin af aan vrij duidelijk te zien dat het twee eiig zou zijn en met de 20 weken echo helemaal, want wij krijgen een zoon en dochter
Bedankt voor jullie warme welkom! Noor: ik voel me prima, echt helemaal nergens last van! Je hoort van iedereen dat de kwaaltjes met een 2ling veel erger kunnen zijn, maar tot nu toe is me dat bespaard gebleven Tineke: die vraag over borstvoeding vroeg ik mij ook af. Ik heb endometriose en dan is het verstandig zo lang mogelijk borstvoeding te geven. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Heb je al een echo gehad? Want daarop kunnen ze precies zien (zeker in het begin) of het 1- of 2eiig is. Esje: Ik had het gezien ja. Heel toevallig. Ach, jij bent Esje en ik Essie, hoop dat dat voldoende is.
Veertje gezellig je schoonouders zo dichtbij. Ik vond het ook altijd heerlijk om te zwemmen met mn dikke buik. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook zwangerschapszwemmen gedaan, dat is echt een aanrader. Haha een drijfzeis, zo leer je nog eens wat! We kunnen ons ook allemaal toevoegen aan deze hyves: http://twinmama.hyves.nl/ Op die manier krijg je niet iedereen in je vriendenlijst maar kun je wel met elkaar kletsen en foto's delen. Daisy ik duim voor je mee dat het volgende week doorgaat met de verhuizing. Mooi dat je alle kraamuren krijgt. Tal lekker dat het kamertje bijna klaar is. Toen wij het klaar hadden ging ik elke avond eventjes kijken en kon ik me bijna niet voorstellen dat daar dan "straks" twee kleintjes zouden liggen en nu zijn ze alweer 9 maanden oud. Esje welkom hier. Leuk een meisje en een jongen, gefeliciteerd! Mooi vooruitzicht dat je volgende week je kindjes krijgt. Audrey, het zwangerschapszwemmen wat ik gedaan heb was helemaal niet zo intensief. Gewoon lekker dobberen en je concentreren op de baby en je ademhaling, heeeeeerlijk. Noor t gaat super met ze. Het kruipen gaat echt steeds beter erg grappig om te zien. Hoe is het met Chris en Tijn? Maken ze je kamer al onveilig? Regenboog gefeliciteerd met je twee meiden. Mooie gewichten hebben ze! De bevalling klinkt nog wel erg heftig. Gelukkig mocht je wel al na 2 dagen naar huis. Doe maar lekker rustig aan. K ben benieuwd naar de foto's. Zijn ze trouwens 1 of 2-eiig? En wat goed dat ze al doorslapen, hopelijk blijft dit zo. Funnyme vervelend dat je zo slecht slaapt en zo weinig energie hebt. Doe maar rustig aan elke week dat ze blijven zitten is er weer eentje! Essie welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Voor jij dus dubbel dubbel geluk. Ten eerste al omdat het de laaste poging was en ten tweede omdat ze met zn tweetjes tegelijk komen. Ben erg blij voor je. Tinneke ook welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Lijkt me best pittig een zoontje van 4 maand en dan zwanger van twee. Vooral straks op het eind als je niet zo goed meer kunt tillen. Was het een verrassing dat je zwanger was en hebben jullie bewust gekozen voor een klein leeftijdsverschil? Over 1 of 2eiig dat kun je zien aan de vliezen om de baby. Bij 1 gezamenlijke vruchtzak en 1 placenta is het zowiezo 1eiig (kan niet anders). Bij 1 buitenvlies, 1 placenta en een dun binnenvlies is het ook bijna altijd 1eiig (dit hadden wij). Bij een dikke laag (4 lagen) is het meestal 2eiig ook bij 1 placenta want dit kunnen ook 2 zijn die vergroeid zijn met elkaar. Met twee placenta's en twee vruchtzakken is het vaak 2eiig. Toch zegt het niet altijd alles want het eitje kan zich ook erg vroeg splitsen waardoor je wel 2 placenta's en 2 vruchtzakken hebt en het toch 1-eiig is. Dit kunnen ze pas na de bevalling onderzoeken. 2eiige tweelingen zijn erfelijk langs moeders kant. Vader kan het wel doorgeven aan zijn dochter maar heeft zelf niet meer kans op een tweeling. 1-eiige tweelingen zijn niet erfelijk. Over de borstvoeding, ik heb zelf beide gedaan. De een de borst de ander de fles en de volgende ronde omgekeerd. Het vergt wel wat administratie (wie welke borst) maar het ging bij mij echt geweldig! Ik heb zelf 5 maanden bv gegeven, toen moest ik weer werken en lukte het niet meer. Pfff toch weer een heel verhaal geworden sorry! En dat na 2 dagen, dat zegt wel iets over de gezelligheid van dit forum!
hoi ik heb een echo gehad en je ziet 2 vruchtjes elk aan een kant en ik vroeg het aan de gyne maar die kon het niet zeggen of het een eeneigige tweeling was omdat het te vroeg was zei hij. maar hoe herken je dat dan een eeneigeig of tweeeigige tweeling? groetjes
hoi wat ik mij afvraag is het volgende mijn grootvader komt van een tweelingsbroer maar die strief bij de geboorte hij heeft 4 dochter maar geen een heeft een tweeling. ik dacht dat het een generatie oversloeg. ik ben reuze benieuwd eigenlijk. ik heb ook gelezen dat 1eiige langer erover doet om n de baarmoeder te geraken dan een 2eiige of het is een fabeltje? volgende maand moet ik terug naar de gyne misschien dat hij dan wat meer ziet.
Goedemorgen meiden, @Regenboog,van harte gefeliciteerd met jullie 2 meiden! Geniet er maar lekker van na zo'n heftige bevalling! @FunnyMe,fijn om te horen dat alles goed gaat! @Alle nieuwe tweelingmama's in spe,van harte gefeliciteerd en welkom tuurlijk,veel kletsplezier! Ik ben er maar ff snel want hebben het zo druk op het moment,gister de babykamer binnen gehad en jael hoor,1 verkeerd bedje erbij,dat kan 10 tot 30 werkdagen duren,belachelijk! Verder wodrt het steeds zwaarder,mn voeten doen gewoon pijn zo dik zijn ze,mn handen idem,mn rug begint nu ook weer en zo kan ik nog wel ff doorgaan,maar het is aftellen nu heh,sow spannend! Fijn weekend allemaal!
Nou das echt belachelijk dat het 10 tot 30 werkdagen kan duren! Wat nou als je eerder bevalt? In het ziekenhuis was alles goed. Baarmoedermond is 4,4 cm. Zit nog steeds iets in. Het is langer geworden maar ook dunner (wat erin zit) Daarna kindjes opgemeten. Uk weegt 730 gram en Puk weegt nu 786 gram. Iets onder het gemiddelde van 1 kindje. Bloeddruk was 105/75 Ik moet nu 13 juni terugkomen dan krijg ik weer een groeiecho en een cervixmeting. Daarna richting Roosendaal gereden om de kinderwagen op te halen. Eerst natuurlijk in 12 km langzaamrijdend verkeer gestaan. Wagen opgehaald en weer naar huis. We hebben een uur gepuzzeld en kwamen er toen achter dat we ipv 2x een dubbele stang (voor de reiswiegjes) een dubbele stang en 2x een enkele stang. Dus de wiegjes kunnen nu niet op dezelfde hoogte. Hubbie gaat dat vanmiddag nog regelen!
Hoi meiden, Funnyme, mooi dat alles goed was in het ziekenhuis. Maar ze weten dus niet wat er in je baarmoedermond zit? Bij mij was mijn baarmoedermond met 30 weken al geslonken naar 1,5 centimeter, heb toen een pessarium gehad, die is er afgelopen donderdag uitgehaald. Dat rot ding had zich vastgezogen, dus kan je vertellen dat het niet grappig was om het eruit te halen. Daisy1975; bedjesprobleem heb ik ook gehad, uiteindelijk heb ik vorige week het tweede bedje pas gekregen. Als het niet op tijd zou zijn dan zou ik een leenledikantje krijgen. Is niet leuk. Heb net ook even op jullie vlindersite gekeken, wat een verhaal en wat schrijven jullie mooi! Knap hoor. Vrienden van ons zijn niet lang geleden hun kindje ook verloren, en als je dat verdriet van dichtbij meemaakt, pfff. Jullie moeten wel heel sterk zijn!
hoi ik heb nog een vraagje vanaf wanneer kun je de tweeling eigenlijk voelen bewegen? ondertussen heb ik wel al een zoonje he voel je de tweeling dan vroeger of toch later? gr tinne
Tinneke: ook jij van harte gefeliciteerd en natuurlijk welkom! Om direct je laatste vraag te beantwoorden, het is natuurlijk heel wisselend, maar zelf voelde ik de twins met ca 14 weken bewegen. (Heb ook al een oudere dochter) Pittig de kindjes zo snel achter elkaar, maar wel heel erg leuk voor de kids straks! Joh, jij mag wel aan een 3ling wagen! FunnyMe: gelukig is voor nu alles oké! Daisy: wat balen zeg, je wilt het zo graag af en klaar hebben he? Mocht je eerder bevallen, dan heb je het bedje natuurlijk nog niet nodig, want dan moeten je kindjes nog ff in het ziekenhuis blijven, maar toch, die kamer moet af he? Nesteldrang! Esje: Auwie..... Sascha: Chris en Tijn maken idd de kamer onveilig sinds kort Wel schatiig om te zien hoor! Maar constant uitkijken dat je niet ergens op gaat staan! Vanmiddag was Tijn helemaal onder de bank gekropen, hihi hij kon er niet meer uit 8-[ Dus piep-piep "mama....."(Hij zegt nog geen mama hoor )
Hallo allemaal, ik heb even een vraagje aan alle mensen die al een tweeling hebben.gisteren kreeg ik een brief van het nederlandse tweelingenonderzoek. Wie doet hier aan mee?Ik weet nog niet echt goed wat ik ga doen.Als ik naar de vragenlijst kijk dan vind ik het wel erg veel maar het is ook weer voor een goed doel. Hoe is het met alle aanstanden moeders?Voor sommige schiet het al aardig op.Ik zag ook een paar nieuwe mensen.Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Groetjes Jo