Heel even spieken hier op de site. Alle nieuwe zwangere dames, welkom en gefeliciteerd. Regenboog, wat een bevalling zeg, sterkte, doe rustig aan en geniet van je meisjes! Daisy, wat een :c: met dat bedje zeg! Je snapt toch niet dat 2 dezelfde bedjes blijkbaar zo lastig te begijpen is! Nou ik hoop dat het maar 10 dagen duurt ipv 30! Ik weet niet meer wie het vroeg, maar borstvoeding aan een tweeling kan gewoon net zolang als borstvoeding aan 1 kindje. Ja, het is echt hard werken in het begin, maar als het dan eenmaal goed gaat, is het echt genieten. Hier bijna 8 maanden borstvoeding gegeven, nu door problemen van mama geen borstvoeding meer, maar ik ben zeker van plan de borstvoeding weer op gang te krijgen zodat ik ze weer zelf kan voeden. En er was nog iets over pas later een buikje krijgen? Toch? Of word ik nu gek? Ik heb pas met 14 weken verteld dat ik zwanger was, omdat ik het niet meer kon verbergen in mijn eigen meestal strakke kleding. (had ik lossere kleding gaan kopen had ik het nog weken vol kunnen houden). Maar echt een buik had ik toen nog niet. Jo, geen brief gezien. Weet niet over wat voor onderzoek het gaat, maar ik zou gewoon goed bedenken, wat moet je er allemaal voor doen? En wat willen ze van je kindjes? Is het allleen een vragenlijst, moet je ook naar het ziekenhuis oid? Is het een onderzoek waardoor ze nog de komende jaren gevolgd gaan worden? Dat zou ik afwegen en dan beslissen wat ik zou doen. Verder iedereen een knuffel die hem nodig heeft. Ik heb wel even bij gelezen, maar kan het gewoon even niet onthouden/opslaan/erop reageren. Sorry meiden! Succes allemaal! Liefs, Hanneke!
Jo ik heb de brief ook gekregen. Eerst een heleboel vragen over de zwangerschap en later (als ze 2 zijn) krijg je nog eentje over alle mijlpalen. Er staat duidelijk in dat je per onderzoek ook ja/nee kunt zeggen. Ik moet m ook nog invullen een hele lijst maar als ze daardoor meer inzicht krijgen over tweelingen dan heb ik dat er wel voor over. Noor hihi ik zie Tijn al onder de bank liggen. Allana heeft inmiddels het buikschuiven ontdekt en Marlena gebruikt al echt haar knietjes. Een paar minuten en ze zijn aan de andere kant van de kamer. Volgens mij gaat het verder ook niet lang meer duren voor Marlena leert hoe ze kan gaan staan in de box, ze heeft maar 1 hand van mij nodig en ze komt al omhoog! Daisy vervelend dat de bestelling niet goed is, bij ons was dat zo met de eetstoelen. Wel iets minder urgent natuurlijk. Ik hoop voor je dat het niet te warm wordt zodat je wat minder last krijgt van vocht. Nog eventjes volhouden je weet waar je het voor doet. Funnyme ook al zo'n pech met de gekochte spullen! Is het nog gelukt om het weer recht te zetten? Mooi dat alles goed was in het ziekenhuis. Tinneke ik voelde de kleintjes rond de 15 weken, mijn oudste dochter voelde ik rond de 20 weken. Verder niet zoveel te melden, gister een dag gehad vol verjaardagen en vandaag een lekker relaxed dagje. Nou ja eigenlijk moet ik nu een begin maken met het verslag voor mijn cursus die volgende week ingeleverd moet zijn. Wat voor werk doen jullie eigenlijk en hoeveel werken jullie of gaan jullie werken? Ik ben leerkracht basisonderwijs, welke groep ik heb wisselt. Op het moment heb ik groep 5 en doe ik daarnaast de ICT. Daar volg ik ook nog een cursus voor. Volgend jaar wordt ik waarschijnlijk tutor van de kleutertjes en is naast de ict en tutor vervangingswerk voor mensen die ambulant zijn of adv hebben. o ja ik werk op het moment 2 dagen op woensdag heb ik ouderschapsverlof als dat op is ga ik de woensdag ook weer werken. Goeie zondag verder!
Hoi Sascha, Ik had het gelezen dat je over twee jaar weer een vragen lijst krijgt.Er staat verder wel ook aangegeven dat het ook uit andere onderdelen kan bestaan en je mag altijd ja/nee zeggen. Ik vind wel dat als ik mee ga doen dat ik er ook wel voor moet gaan en niet bij de volgende ronde het toch niet meer zie zitten. De jongens zijn de laatste dagen volop aan het fruit en de groente.Ze gaan per dag wat meer eten.Erg leuk om te zien dat het elke dag weer opnieuw een ontdekking is van smaak ook al hebben ze het zelfde prakje al eens eerder gehad. ik ben verpleegkundige en werk in het ziekenhuis.Ik heb daar een functie dat ik alleen overdag hoef te werken.ik werk dinsdag/donderdag en om het weekend.Ik vind 24 uur mooi zat. Groetjes Jo
Wat is er weer veel geschreven ! Hou het zelf kort deze keer, wil iedereen sterkte en geluk wensen! @Regenboog: VAN HARTE GEFELICITEERD met je twee meiden! Wat een pittige bevalling, wens je een voorspoedig herstel en een geweldige kraamtijd! Enjoy, enjoy, enjoy!
hoi hoe is het om een tweeling te hebben bedoel als ze geboren zijn he? en hoe ga je daarmee om? Hoe zijn tweelingen als ze te samen zijn, maken die veel ruzie ok alee kinderen maken eens ruzie maar dat dan anders en zijn die altijd in elkaars buurt? Ik weet dat het nog vroeg is maar ik ben gewoon nieuwsgierig! gr tinne
Sascha: ik ben ook verpleegkundige, in hetzelfde zkh als Jo! Ik werk normaal 28 uur, maar kan mijn ouderschapsverlof gespreid opnemen, waardoor ik de eerste jaren maar 20 uur per week werk. Ik werk net als Jo ook alleen overdag. Dins/vrij en 1 weekend per maand. Hier trouwens geen vragenlijst gekregen over tweelingenonderzoek. Tinneke: over ruzie maken kan ik hier niets zeggen, al pakken ze natuurlijk weleens een lichaamsdeel van de ander beet Maar ja, hoe het is om een tweeling te hebben.... Pfff dat omschrijf je niet zo eventjes. Natuurlijk is het druk, en in het begin ben je bijna alleen maar bezig met voedingen en verschonen, maar het is ook geweldig leuk, lief, aandoenlijk, lachen enz enz... Al met al vind ik het dubbel en dwars de doorwaakte uurtjes waard
Aloha, fijn weekend gehad allemaal? Ik wil alleen ff zeggen dat het redelijk gaat hier,om 11.30u weer naar de gyn,krijgen we onze meiden weer te zien Zaterdag gaan we overhuizen,eindelijk! @FunnyMe,hoe gaattie? En was het nog gelukt met de stangen? Als ik eerder beval dan mogen we iig het andere bedje gebruikne,staat ook al in elkaar,je weet maar nooit! @Esje,dank je voor het compliment meis.. We doen iig erg ons best,het wordt deze maand sowieso moeilijk want de 28e is het een jaar geleden dat Merel* geboren is.... @Noor dat is nou het hele punt idd,ik wil klaar zijn ! Maja nog ff geduld maar! Hahah,lijkt me erg leuk als ze groter worden... @Jo,ik heb geen brief ontvangen? En ben je er al uit wat je gaat doen? @Bolbuikje,hoe gaat het met jouw/jullie? En nog ff vraagje over borstvoeding,wat mag je wel en wat niet eten? @Audrey,where are you? Iedereen heel veel succes met de laatste loodjes! En voor de mama's,geniet van jullie kids! Dikke kus!
Goedemorgen ladies! Voor de verandering heb ik vannacht eens een keer GOED geslapen! Voel me ook wat beter nu. Vanmiddag heb ik de laatste controle in het ziekenhuis! Deze week de laatste "normale" week. Maandag moet ik om 11 uur in het ziekenhuis zijn voor de opname. Ik mag daarna weer naar huis en moet me dan dinsdagochtend vroeg melden voor de keizersnede! Meiden! Mijn laatste week als zwangere is nu ingegaan!
Morgen allemaal - nou Veronique, echt de laatste loodjes. Wat klinkt dinsdag ineens dichtbij. Ja, slaap, echt ondergewaardeerd. Vanacht nog geen anderhalf uur - wanhopig wordt je ervan hé? En ik heb ook laatste loodjes, maar dan voor de studie - nog een week en drie werkstukken... Vandaag wordt dus niets, leef nu al naar m'n middagdutje toe... sorry meiden... ik kan veel hebben, maar op het moment dat ik structureel slaap te kort kom, vind ik mezelf ietsjes zielig. Je weerstand is dan ook gewoon op. OKEE! EINDE EGO BERICHT! Daisy, jij gaat lekker over! Yoehoe, en geen moment te vroeg. Ik zou het niet aan kunnen momenteel (ja, wat moet, moet...) FunnyMe, je houdt de moed er goed in - zo doorgaan dame. Hannekke, ik dacht dat ik begon over BV. Fijn dat het 8! maanden lukten bij jou. Hoe was de begeleiding in het begin? Of waren jullie drieen natuurtalenten? Vanacht gelezen in het tweelingboek over BV (heb jij dat boek Daisy?). Volgens mij mag je gewoon alles eten. Toen mijn schoonzus beviel een paar maanden geleden was het eerste wat gebeurde was dat manlief naar de super ging en terug kwam met alle verboden vruchten van de afgelopen 9 maanden. Het enige is drank toch - ja en kruidige of winderige eten, zoals uien, kool, knoflook, sambal etc. Hoewel, ik ken een moeder die echt alles eet, en haar baby krijgt geen last, een ander kindje kan ik me herineren, moest gelijk ervoor boeten als haar mams uien at. Wie zal het zeggen? Iig heb ik een posi beeld over wat mijn z-huis kan bieden, en anders neem ik contact op met een vereniging. Ik ga in ieder geval de thuiszorg (mocht ik die krijgen!) vragen om een kraamhulp met ervaring met BV. Met een tweeling en dan proberen aan de borst te krijgen, en dan met een jong meisje van 20 - nee dank je. Heb ook besloten dat op ouders (okee, dat is maar een) en zussen (ook maar een), dat bezoek echt moet wachten tot de BV op gang is. De eerste week liever rust in huis. Of ben ik nu een kreng... Dames, fijne dag. Ik krijg lekker bezoek zo, een tante en nicht die komen met wat baby spulletjes - en wat zijn we er blij mee! Alle beetjes schelen, en als ik ergens een hekel aan heb, is het winkelen liefs Audrey
Hee meiden ben ik weer. Zolangik niets doe (en dan ook echt niets) heb ik geen of nauwelijks harde buiken. Goed teken dus. Wel sinds een paar dagen ontzettende buikpijn. Klap er af en toe gewoon dubbel van! Voor wie het vroeg (ben t ff kwijt) ik werk als kraamverzorgster. Na mn verlof ga ik 8 dagen werken en dan 8 dagen vrij. Op ma wo vr gaan uk en puk dan naar het kdv. En op di en do naar mn ouders. Als je bv geeft mag je alles eten. Alleen wordt pittig eten, sinaasappels en koolsoorten afgeraden omdat veel kindjes daar kramp van krijgen. Veronique, spannend zeg, volgende week zijn je kindjes er gewoon! MIla wil jij mijn buddy zijn? Wij hebben toch al nummers uitgewisseld.
GR... heb ik een hele update geschreven vanochtend, ben ik vergeten op OK te drukken... Tja, dan istie weg ... Sufje Nu in het kort dan maar: de groeiachterstand van mijn twee ukjes was zelfs nog iets toegenomen! Gyn praat nu over een opname over een week of 3, 4 en rekenen op een bevalling rond die tijd! Daar zijn we geen van beiden nog aan toe... dat gaat wel heel snel! Sprak over keizersnede, couveuse... aiaiaiaiai.. Maar goed, alles in het belang van de ukkies, ik ben wel bereid me over te geven aan wat goed is voor die twee! Toch heb ik nog altijd het gevoel dat het allemaal wel los zal lopen, dat ze het gewoon op eigen tijd en tempo doen. Hebben ook een ietwat eigenwijze papa en mama... Probeer hoe dan ook wel echt te vertrouwen op mijn gevoel en ze zijn gewoon super beweeglijk, vruchtwater zag er goed uit, navelstreng meting (?) of zoiets zag er goed uit! Dat maakt allemaal dat ik me niet echt druk maak. Mocht dit allemaal zo blijven, dan gaan ze me in het ziekenhuis goed in de gaten houden. Al die zorg vind ik toch wel echt bijzonder! Heb ook geweldige mensen in mijn omgeving die met me meedenken en -voelen, dat is wel prettig. Nu volgende week weer naar het ziekenhuis, voor nieuwe metingen... Wordt vervolgd, hoop dat het met jullie allemaal goed is! HAHA, kort noem ik dit
Veertje, spannend hoor! Succes deze laatste week! En heel veel succes vast met de bevalling! En geniet straks lekker van jullie kindjes! Daisy, hoe is het met jou meid! Trek je het nog een beetje? Zeker met dat weer nu? Worden je voeten en handen nu niet nog opgezetter? Hier gaat het vandaag redelijk, gister weer wat minder. Maarja, ik hoop snel weer de oude te zijn. Wat je mag eten met bv en wat niet? Ik heb vanaf het begin af aan alles gegeten en gedronken wat ik wilde. Nergens naar gekeken wat betreft uien, kruiden, koolsoorten of weet ik veel wat, kindjes hebben nooit ergens last van gehad. Das gewoon even uitproberen en kijken of erop gereageerd word. Onze kraamverzorgster zei dat ze dat gewoon gewent zijn omdat ze dat in mijn buik ook al kregen, maar dat geloof ik eigenlijk niet echt! haha! Maar was wel een mooi praatje om mij te laten geloven dat je alles gewoon kan eten en drinken. Audrey, 8 maanden is zeker mooi. maar ik wil heel graag nog even door! Doen we dan ook ons best voor! Hmm, onze begeleiding in het ziekenhuis was :c:, gelukkig mochten we na 2 dagen al naar huis (vrijdag ochtend geboren, zondag ochtend naar huis). Wij hadden een kraamverzorgster, ik geloof dat ze 26 was en een stagiaire van 19. De stagiaire wist nog nergens van wat betreft de borstvoeding, die kraamverzorgster gelukkig wel. Goed aanleggen, vaak aanleggen. En zo is het gegaan. Echte natuurtalenten waren we niet, maar het ging best aardig (al zeg ik het zelf). Het aanleggen en aanhappen is nog wel tot een week of 9-10 moeilijk gebleven voor ons drieën. Hier kwamen er pas problemen met 7 weken, omdat ze niet goed groeide. Maar ik ben nogal eigenwijs, en wilde dus perse niet stoppen, dus stipt elke 2 uur aangelegd, dat tot ruim 4.5mnd. Toen ook een lk gezocht, die een paar keer gebeld en ze is een paar keer thuis geweest. En het ging nu allemaal prima. Dat bezoek, dat moet je echt zelf even bekijken, hoe je voelt, hoe je kindjes het doen, etc. Hier gewoon vanaf de geboorte bezoek gehad, heerlijk vond ik het, lekker genieten en mijn kindjes showen ! Ook iedereen toe gelaten als er gedronken ging worden en ze wilden het niet zien, moesten ze maar vertrekken. En de meeste zeiden zelf ow is het etenstijd, dan gaan we even beneden wachten. En ik vond het wel gezellig iemand om te kletsen tijdens het voeden (want ja, je praat toch alleen maar over je grote trots) haha! Maar je bent zeker geen kreng als je dat niet wil! Niks belangrijker dan alles doen voor je kindjes, dat bezoek kan na een week ook nog wel. Dat aan de borst krijgen, hebben en houden, zul je van de eerste dagen moeten hebben. Ben je al naar een cursus oid geweest? Dat schijnt wel handig te zijn (ik ben niet geweest, achteraf wel spijt van) en zorg dat je een lk kan bellen als het niet lukt, dat kan ook gewoon tijdens de kraamtijd! De rest sorry! Succes allemaal en een knuffel! liefs hanneke.
Hey meiden, Vandaag naar de gyn geweest,ik moet iig voor mn voeten steunkousen aan,ow my god Waar moet ik die halen weet iemand dat? Met de meiden alles goed,ze konden alleen niet gemeten worden omdat ze achter elkaar lagen,ze hebben ook zo weinig ruimte zeg De eerste ligt nog steeds in stuit dus hoogstwaarschijnlijk een KS,of ze moeten nog draaien maar aangezien de ruimte betwijfel ik dat.. Baal er best van maarja is niet anders als alles maar goed gaat heh! Verder vandaag een baaldag,overal last van,zeker door het vocht ook maar ook nog eens vreselijke moeheid,waar komt dat nu inene vandaan? Nederlands eftal is aangekomen in Zwitserland,spannend! Nog meer dames die wel voetbal kijken,iig Nederland? Ow en kent iemand het geluid van Q Music,dat is nu geraden en diegene heeft nu ruim 50,000 gewonnen,pfffffff,waarom wist ik het niet? Hoop dat het verder met iedereen goed gaat(naar omstandigheden)? Sorry voor egobericht
Licrys, ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van het nieuws! Zeker als je er nog niet aan toe bent. Heb je dat ook tegen de gyn gezegd? Hoeveel wegen je kindjes nu, weet je dat? Hanneke, geef je volledige borstvoeding? Of ook gedeeltelijk fles? Ik wil het ene kindje de ene voeding bv geven en de andere voeding het andere kindje. En dan de andere de fles. Vind het wel heel knap dat je het zo lang vol houdt! Daisy, steunkousen moet je toch aan laten meten? Ik dacht dat dat bij het ziekenhuis moest. Maar zeker weten doe ik het ook niet hoor! Nee kijk geen voetbal. Heb een hekel aan voetbal.Al is mn mannetje wel de hele tuin aan het versieren met oranje vlaggetjes en weet ik wat voor troep. Ach dat vind ik dan wel weer gezellig. Ik heb mn 26 weken buik als avatar gezet. Wat vinden jullie ervan? Als straks de meiden geboren zijn, dan wilden wij graag iets leuks rose voor het raam. Maar het is or rose 'hoera EEN meisje" of in het geel "hoera een tweeling" Wat hebben jullie voor het raam gedaan? Ik zit nu te denken om de namen op rompertjes te maken, 1 letter per romper en dan een soort waslijk in de tuin te maken waar de namen opstaan op die rompers. Maar ik was wel erg benieuwd wat jullie plannen zijn.
Licrys: jeetje, dat is wel een beetje schrikken, je moet je beeld wel een beetje bijstellen nu, ik denk dat je gewoon echt helemaal niks meer moet doen vanaf nu. Je kleintjes alle tijd en ruimte geven zoveel mogelijk te groeien! Veertje: chapeau hoor dat je je ukkies al zo lang bij je draagt! Nu zijn echt de laatste loodjes aangebroken! Spannend hoor aftellen! Ik houd mijn mobiel in de buurt! Daisy: het gaat bij jou opeens ook zo hard vind ik! Hoop voor je dat de kleine dame nog draait en anders is het niet anders. Keizersnede is wat langer herstellen, maar een zware bevalling is ook niet alles.... Ach, alles voor de kleintjes! veiligheid voorop! FunnyMe: leuk je avatar zo, mooooie buik! Wij hadden blauwe vlaggetjes, heeeeeel veel! En beschuitjesslingers!
Mooie buik FunnyMe! En dat bij 26 weken Licrys, ik kan me voorstellen dat je er nog helemaal niet klaar voor bent. En om dan de gyn aan te moeten horen hoe dat verder gaat is erg confronterend. Ik duim voor je! Wat voetbal betreft kijk ik straks alleen de wedstrijden van oranje. De rest boeit mij niet zo. Nou, de finale misschien dan. Gister de laatste controle gehad. Ik ben de afgelopen week 200 gram aangekomen en mijn bloeddruk was goed. Mijn schoonouders waren gezellig mee Tijdens de echo kon de gyn bijna geen metingen meer maken want de beebs zijn nu toch te groot. Maar ze zijn nu ieder over de 2,5 kilo! Nog 6 nachtjes (proberen te) slapen
Veertje: raar idee, je laatste controle! Hoop idd dat je nog een beetje kunt slapen! Ik sliep heeeeeeeel slecht de laatste nachten. Lag toen al in het zkh en moest er om 2 uur standaard uit om te plassen en sliep toen pas heel laat weer in. Drama vond ik dat. Die laatste week daar kijk ik op veel punten niet met heimwee naar terug zegmaar... Ik kon ook nauwelijks meer eten, was misselijk (tja, wat wil je kon er nog eten in die buik?) en liep na 10m te hijgen als een oude boerenknol. Maar gelukkig ging dat allemaal na de bevalling vlug beter! Kreeg gisteren bij de WIJ ook de speciale editie 1 jaar in de bus... zucht... nog even en het is alweer zover....
Veertje spannend!nog een dag of 6 Ik heb ook geen heimwee hoor na de laatste maand...pfff moet er niet meer aan denken...20 keer eruit om te plassen per nacht. Noor hier ook de wij en de speciale 1 jaar editie...pfff wat gaat het snel!