Hey! Fijn joh dat alles zo soepel loopt! Toen je me zatavond smste dat de vliezen gebroken waren was ik nog even bang dat ze zouden zeggen? Geen weeen? Nou, dan bent u morgen de eerste Gelukkig was dat niet zo! En nu dus alweer 1week en 1 dag oud! Ben heel benieuwd naar nieuwe foto's!
Veertje, wat een mooi verhaal! En fijn dat je zo vlot herstelt. Nogmaals proficiat met je twee meiden en geniet maar heerlijk van je gezinnetje. Xje Veerle
Esje van harte gefeliciteerd met de geboorte van je 2 kids! Wat een leuke namen en wat een mooie gewichten. Ik hoop dat het in de naam zit en ik je daarin na mag doen . Hoe gaat het met het herstel?
Esje en esje-man Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! Geniet ervan hoor! Noor, haha idd die t-shirtjes, dat zou een super idee zijn! haha! Hmmm ik denk dat ze hier nog maar lekker even in de kinderwagenbakjes blijven liggen. Tenminste, als het dan echt nog erger word. idd soms ontkom je er gewoon niet aan. maar meestal ontwijk ik het! Veertje, fijn zeg dat het zo lekker gaat daar! Genieten meid! FunnyMe, das idd schrikken meid! Poeh zeg. Rustig aan doen meid, sterkte! Verder iedereen ik hoop dat het goed gaat met jullie, sorry ik kan alles niet onthouden!
Esje, van harte! We verheugen ons op fotos. Veronique, leuk om je bevallingsverhaal te lezen. Jij loopt al aardig rond dan, zeg! Toch wel heftig, zo'n buikoperatie, maar zo te horen ben je een flinke, als je nu al met Esme speelt en rond loopt. FIjn dat het zo voorspoedig is gegaan. Grappig - ik denk dat er niemand hier was die echt dacht dat jij die geplande dinsdag zou halen - jij wel? Dames, allemaal genoten van het weekend? - het was hier in de Randstad een stuk mooier dan voorspeld. Niet dat ik er veel mee kon - kan niet zo ver lopen meer (klinkt bekend?) Heb wel (WEER!) m'n zwangerschapsgarderobe uitgebreid - al mijn mooie mamalicious broeken pasten niet meer, dus naar de H&M Mama collectie. Okee, ik geef toe, ben ietsjes rond m'n heupen en billen aangekomen, maar die buik van mij pasten niet in die broeken. Hartstikke modieus allemaal, maar niet berekend op een tweeling buik! Heb ook (best mooie) gezondheidssandalen gekocht - ben gewaarschuwd door een tweelingmams dat het extra gewicht funest kan zijn voor je voeten. (Zij heeft anderhalf jaar later nog last van dat doorgezakte) Dus nu ook in huis, goede zolen. Niemand anders dit? Ik word langzamer hand een beetje zenuwachtig - het komt ineens, en heel snel, lijkt het, dichterbij. Ik besef dat binnen een paar weken alles anders kan zijn, voor altijd. Het lijkt echt niet zo lang geleden dat ik 13 weken zo'n mijlpaal vond. Dames, tot gauw, liefs Audrey
Oh, en PS Esje, wilde nog zeggen, wat hebt jij die kamer prachtig ingericht. Echt mooi. (ik ging even kijken of er fotos van de beebs al waren, maar moet even geduld hebben).
Veerjte: leuke foto van je mopppies! Audrey: jaja voor jou gaat het nu ook hard! Daisy: hoe is ie daar? Mijlpaal vandaag?! Weer een week erbij! FunnyMe: hoe is het met jou? Esje: alles goed met jullie? Jo: alles ook oké daar? Bolbuilkje: hoe is het inmiddels met je? VKE: jeetje ook alweer de 20 week voorbij! Essie: en jij alweer in het tweede trimester: joehoe! All: allemaal in goede gezondheid en happy? Liefs Noor
Zo ik ben er ook weer. Het hele gedoe van kindjes die te licht zijn zat me niet lekker. DUs ik heb vrijdag gewoon het ziekenhuis gebeld situatie uitgelegd. En gezegd dat ik me echt zorgen maak! De gyn daar heeft gezegd dat ik me geen zorgen moet maken maar dat dat makkeljker gezegd als gedaan is. Hij vroeg waarom ga je er niet lekker even tussenuit? Dan kun je je zinnen verzetten, maak je je even neit zo druk en het is nog goed voor je kinderen ook als jij je ontspant. Dus wij zijn zaterdag heerlijk voor een nachtje naar het hotel van centerparcs geweest in de vossemeren. Ik heb er echt van genoten, het was heerlijk er even tussenuit te zijn! Vanmorgen op advies teruggebeld naar 1 van de 2 gyn. waar ik loop. Gezegd dat ik me toch wel zorgen maak en ik kan morgen om 15.20 terecht voor een gesprek.
Esje, gefeliciteerd! Mooie namen! Veertje, lekker dat je alweer zo rondhuppelt! FunnyMe, wat een gedoe zeg! Maar fijn datje effe lekker weggeweest bent en lekker dat je morgen al terecht kunt. Audrey, gaat idd snel ineens zeg! Nog een paar weekjes, spannend! Hoe voel je je verder? Dais, voor jou gaat t ook ineens snel zeg......helemaal gewend in je nieuwe huis? xxx Hoe
Hoi hoi, @Veertje,wat fijn zeg dat alles zo goed gaat met jullie! Geniet er lekker van meid! @Bolbuikje,hier alles wel oke en hoe gaat het met jou? @Audrey,ik was ook aan het twijfelen of ik wat nieuws zou kopen maar toch maar niet gedaan,ik koop wel weer na de bevalling en heb nog wel wat dingen die passen,niet veel maar ach nog ff! Ik begin het ook steeds spannender te vinden,jeetje over een paar wekjes zijn we een echt gezin,leuk maar ook errug spannend idd! Hoe voel je je verder? Wie van ons gaat er als eerste bevallen? @Noor,JAAAAAA weer een week voorbij,kan niet wachten.... Verder zn gangetje hiero,ben erg beperkt met things to do,helaas.. Hoe ist met jullie? @FunnyMe,fijn dat je morgen al terecht kan,geeft je toch weer een fijner gevoel heh! Succes alvast en houdt ons op de hoogte... @Tal,we zijn al helemaal gewend idd,er zijn wel nog wat kleine dingetjes die moeten gebeuren maar verder voele we ons helemaal thuis.. Hoe gaat het met jou? Nou morgen is het zover,ben echt sow benieuwd wat de gyn me gaat vertellen... Deze 2 weken hebben echt zolang geduurd,pffff... Jullie horen het wel weer! Liefs Dais..
hier het prima.Nog een week en dan hebben we heerlijk vakantie.Zijn we ook wel een beetje aan toe. Heb de laatste tijd wat gebroken nachten gehad omdat matthijs heeft ontdekt hoe je op je buik moet draaien.Hij kan alleen nog niet terug draaien en dan zet hij het op een gillen.Soms wel 3/4 keer per nacht.Jasper is nog niet zover. Hoop dat deze fase snel voorbij is want het is erg vermoeiend. Woensdag zijn de jongens alweer een half jaar oud.De tijd gaat erg snel. funnyMe en Daisy voor beide een spannende dag morgen.Succes. Groetjes aan iedereen
Hey Meiden, Ik ben nieuw in dit forum. Wij zijn via ICSI zwanger geworden (zal het hele verhaal even achterwege laten... anders wordt het zo'n lang verhaal). Wij hebben 2 embryo's teruggeplaatst gehad. Gisteren hadden we de eerste echo (met 7 weken) en daar bleek dat 1 embryo het niet gehaald had en de ander zich nog gedeeld heeft. Dus een ééneiige tweeling! Op zich helemaal leuk. Maar ze delen samen ook de vruchtzak (normaal zit er nog een tussenschotje). Dan kunnen er dus complicaties optreden.. Maar goed het kan ook gewoon helemaal goed gaan! Vooralsnog is alles goed, en waren er 2 prachtige hartjes en lagen ze knus heel dichtbij elkaar! We worden nu extra in de gaten gehouden. Over 2 weken weer een echo. Mezelf kennende zal ik wel tegen onzekerheden aanlopen.. Ik zag dat er ondertussen al wat twinnies geboren zijn: GEFELICITEERD! xxx Jootje
Hoi Jootje, Ik ben ook zwanger dmv icsi van een 1eiige tweeling! bij mij dachten ze in het begin ook dat er geen tussenschotje zat maar na 11 of 12 weken bleek dat er een heel dun vliesje tussen zit, wat de kans op complicaties dus een stuk kleiner maakt. Hoe voel je je verder?
Ik voel me verder goed hoor! Eigenlijk nergens last van. Alleen snel moe.. Mij hoor je niet klagen hoor Ik ga zo werken, en het daar vertellen... dan is het eindelijk geen geheim meer! xxx
Jootje, welkom ook hier en wat een verrassing! Dat verhaal heb je nog niet op het ivf/icsi topic geplaatst toch? Super gefeliciteerd! x Ester
Welkom en gefeliciteerd Jootje - ik ben ook via IVF zwanger geraakt, alleen van 2-eiige - dus voel ik me soms een beetje een nepperd hier tussen alle tweelingmoeders, maar ja, als ze er eenmaal zijn, maakt het ook niet uit. Ja, dat 1-eiige is wat enger, maar het kan goed gaan, genoeg posi ervaringen hier op de forum. Ergens ook wel fijn dat eentje afhaakte - dat maakt het zoveel beter voor je gedeelde embryotje. Anders was het voor ze alle drie hartstikke risicovol. Vanavond kom ik even kijken hoe het met Daisy en FunnyMe gegaan is in het ZH vandaag. Hé Dais, jij zegt, spannend, een gezin over een paar weken. Zeggen de woorden "jaagt", "stuipen" en "lijf" je iets? Zo sta ik er soms in de laatste tijd... Tal, ik moet morgen weer, eerst groeiecho (laatste keer 5 wkn geleden), dan controle voor mij (zal wel prima zijn, ik mankeer niets). Wat wel spannend is, is of Baby A nog in stuit ligt. Volgens de GIO kunnen ze nog draaien tot 33, 34 wkn. Asl hij nog dwars ligt, wordt het toch een KS. Vind ik aan de ene kant prettig voor de beebs - zo veilig mogelijk eruit, maar de herstelperiode is zo lang - en je hebt het druk genoeg met twee... Manlief heeft wel gezegd, dat als het echt niet gaat (na vertrek kraamhulp), dat hij zorgverlof neemt. Aan de andere kant, kijk naar Veronique - het is maar een week geleden, maar ze doet al van alles. De jongens zijn wel wild vandaag, tegen m'n ribben beuken - daar moeten ze toch ook flinke koppijn van krijgen? - stelletje oenen Jo, jammer dat je niet van die kussens hebt, die je gebruikt bij een voorkeursligging, kon je Matthijs neer leggen, en zelf ongebroken doorslapen een nachtje. Dames, klets lekker veel bij, tot vanavond.
@Jootje allereerst van harte gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap! En welkom hier,klets lekker mee,gezellig! Gaat verder alles goed met je? Veel plezier met vertellen op je werk... @FunnyMe,en hoe was het? @Audrey,mmmm :-k JAAA die woorden zeggen me wel iets idd,hahahah.... Maar als ik eerlijk ben voel ik het niet zo,meer spannend dan wat anders maar iedereen is anders heh,en maar goed ook! Waarom krijg jij een groei-echo?Is dat standaard?Ik heb er nog geen 1 gehad? Iig veel succes morgen,laat je ff weten hoe het is gegaan? Nou ben net terug uit het ziekenhuis,alles zag er weer goed uit,hij heeft alleen de buikomvang kunnen meten en die waren 28 en dat is keurig,ik zou zo graag willen weten wat ze wegen maar helaas... Nu liggen ze allebei in stuit dus dat houdt in dat een 'normale bevalling'nu wel mogelijk is,pfff als ik eraan denk... Maar we moeten nergens vanuit gaan,kan nog alle kanten op,over 2 weken weer terug(had verwacht nu wekelijks?)als er intussen niks gebeurt We wachten maar gewoon af en ga nergens meer vanuit,we zien het wel tegen de tijd dat het zover is,als er maar niks de 28e gaat gebeuren want dat zouden we echt niet leuk vinden(ivm geboorte Merel* vorig jaar).. Nou meiden,een fijne dag,ik krijg vanmiddag bezoek van mn nichtje die ook zwanger is,zij is 06-07 uitgerekend... Geniet van het zonnetje!
Daisy, ook raar dat je inderdaad pas over 2 weken terug hoeft te komen. Maar wel heel fijn dat alles goed was! En de kans dat ze de 28ste komen is vrij klein toch? Ik wist helemaal niet dat je mocht bevallen als ze allebei in een stuit liggen. Volgens mij zei de gyn dat ze dat bij ons in het zh niet deden... maar weet t niet zeker. Ze zeiden bij mij ook dat een tweeling kan draaien tot ongeveer 30 weken. Met een eenlingzwangerschap tot 33-34 weken Ik moet pas om 15.20 daar zijn. Ik ga vragen wat de kansen van TTS zijn, de kansen dat ze eerder gehaald moeten worden omdat er 1 niet meer wil/ kan groeien. En wat er nu precies aan de hand is en wat ze daaraan gaan doen. Dan heb ik het geloof ik wel....