@FunnyMe,de kans dat ze de 28e komen is iodd klein maar alles kan he,dan ben ik 35 weken dusss,hoop het iig niet. Over het draaien van een tweeling,2 weken geleden lag er 1 in stuit dus ze zijn nog wel gedraaid.. De gyn zei dat als ze allebei in stuit liggen een normale bevalling wel kan niet al er 1 in stuit want dan raken ze in elkaar verwikkeld? Moet jij om de week terugkomen of iedere week? Tegen mij hebben ze verteld dat TTS tot de 28weken kan darana wordt de kans alleen maar kleiner,maar idd gewoon alles vragen,schrijf alles op.. Ik wens je veel succes en we horen het wel als je terug bent!
@ Daisy ja klopt van 28 weken. Maar ze hadden het erover omdat ze vonden dat de kindjes teveel schelen qua gewicht. DUs ik wil gewoon nu weten hoe en wat! hihi... Ik moet elke 2 weken voor een groeiecho en cervixmeting. Ben je het al zat?
@FunnyMe,is de groei-echo omdat ze niet goed groeien of had je het daarvoor ook al? Ik begrijp zeker dat je alles wil weten ja,gewoon vragen! Als ik heel eerlijk ben,en eigenlijk wil ik niet zeuren omdat we blij moeten zijn dat alles zo goed gaat,dan ben ik het wel al beu idd Ik heb werkelijk overal last van,het is nog fftjes weet ik maar de dagen duren soms behoorlijk lang... Hoe ist met jouw buikkie? Heb je geen foto?
Ik ben het af en toe ook behoorlijk zat hoor! Ik weet dat ik heel blij moet zijn met die wondertjes in mn buik maar af en toe zie ik het gewoon ff niet meer zitten. Er is ook een tijd geweest dat ik niet van mn zwangerschap genoot. Ik had de groeiecho daarvoor ook al. Na 23, 25 en 27 weken had ik hem. Met cervixmeting. Heb jij dat niet gehad dan? Mn buikie? Nou mn avatar is de foto van gisteren!
Hoihoi! Ik lees dat er aardig wat stuitliggingen onder ons zijn. Elise is ook in stuit geboren (als tweede) en bij haar houden ze nu voor de zekerheid de heupjes in de gaten. Schijnt te horen. Er is niks aan de hand maar voor de zekerheid moeten we over 6 weekjes terug voor een check. Mocht er iemand tegen een ks opzien: Niet doen! Het gaat heel rustig allemaal en je hebt 5 dagen verwennerij in het ziekenhuis. Na dag 2 mag je je bed alweer voorzichtig uit. De kleintjes zijn nu 10 dagen oud en ik zeg niet dat ik de marathon kan lopen maar ik voel me helemaal oké. Iedere dag een klein stukje door de straat wandelen met mijn meiske die net kan lopen doet me erg goed. Deze week ben ik lekker alleen met de kids en vanaf volgende week is Auke 2 weken vrij. Dan gaan we genieten met ons 5jes. Alleen de nachten zijn behoorlijk pittig. We doen het gelukkig samen anders zou ik niet meer slapen. De dames komen strak om de 3 uur en je bent toch al snel 30 minuten met 1 kindje bezig. Maar omdat ik nog niet 100% hersteld ben vraagt het toch aardig wat energie. Maar ik weet van Esmée dat dat een fase is En dat scheelt enorm! We hebben ervaring met onze 'oudste' (15 maanden, hihi) en weten dat alles een fase is en het alleen maar leuker wordt. Onze meiden zijn alleen behoorlijk op zichzelf. Echte individuen. Ik heb zelfs het idee dat ze van elkaars bestaan niet eens weten. Ze missen elkaar niet en slapen vanaf nacht 1 al ieder in een eigen bedje. Ik dacht dat tweelingen altijd samen wilden zijn en zo. Dat is dus niet zo. Echte 2-eiige tweelingen dus die alleen toevallig samen in mijn buik gezeten hebben. Ook prima. Voor de meiden die het zat zijn: Ik was het ook. Behoorlijk! Troost: als de kleintjes er zijn ben je extra gemotiveerd om weer lekker snel op te knappen! En dat is een hele goede instelling. De tijd gaat erg snel dus voor je het weet lig je in het ziekenhuis en zie je je baby's. Heel bijzonder om daadwerkelijk 2 kindjes naast je in bed te zien liggen. Je zult je nog vaak afvragen hoe dat in Godsvredesnaam gepast heeft in die buik van je
Lieve Veronique, Bedankt voor je opbeurende email, en erg leuk te horen hoe het met jullie gaat. Jij zegt dat je een ommetje maakt - het lukt je wel om naar beneden te lopen (2x) met de kleintjes? Of woon je gelijkvloers, en dan BG of met een lift? Dat lijkt me zo lastig, na een KS, de hele dag de trap af en aan. Daisy, bij de groeiechos hier in het LUMC, meten ze de buikomvang, hoofdomvang en dijbeen, en doen daarna een gewichtsschatting. Bij jullie anders (mag ik vragen welke ZH?), of noemen ze het gewoon anders? Ik zeg quasi-grappig tegen mensen dat ik het zat ben, maar voel me ook gelijk een beetje schuldig - iets zegt me dat ik alleen dankbaar mag zijn, omdat ik in het verleden pech heb gehad, en omdat ik me schuldig voel tegenover al die vrouwen bij wie het nooit gaat lukken. FunnyMe, jij begrijpt vast wat ik bedoel. Daisy ook denk ik, het fysiek zat zijn, maar o zo dankbaar dat ze nog blijven zitten. Okee - iets leuks! Vandaag alle laatste dingen gekocht (babytoiletspullen, (fop)spenen). Alleen nog een paar pakken luiers en een pak flesvoedingspoeder voor als het BV niet lukt (maar welke ). En vanavond de vluchttas inpakken. En dan een flinke schouderklopje, goed gedaan . Pff, wil mezelf ook weerens belonen met een lekker biertje of zo - hoe belonen we onszelf als er zoveel verboden vruchten zijn? (ik zou ook kunnen zweren dat ik de rosbief hoorde vanacht, het probeerde mij naar de koelkast toe te lokken). Mopper mopper Als laatste - Jo, waar en hoelang ga je op vakantie?
Nou bij de gyn was alles goed. Hij was blij dat ik een afspraak had gemaakt omdat ik me zorgen maakte. Hij denkt zelf niet aan TTS (twin to twin syndroom) maar wil het voor de zekerheid wel even laten onderzoeken. Dus 30 juni een echo in het franciscus (waar ik loop) dan kijken ze ook naar de doorbloeding van de navelstreng. En dan 2 juli de echo in het erasmus. Dan kijken ze alles na en ook of het TTS is. En dan moet ik 11 juli weer op controle en vanaf dan elke week op controle. De gyn gaat me met uiterlijk 35 a 36 weken inleiden. Dan vindt hij het wel weer mooi geweest zei hij. Dus dat betekent dat uiterlijk half augustus onze meiden er zijn!
Jootje: WELKOM! en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaaf hoor! Audrey: wat schrijf je toch heerlijk! Waar woon je eigenlijk? Vast niet zo ver bij mij vandaan als je in het LUMC komt! Bij ons (Spaarne Zkh Hoofddorp) deden ze ook iedere echo meting van hoofd (omtrek en diameter) buik (omtrek) en been (lengte bovenbeen) en daarnaast maag- en blaasvulling, grootte van de niertjes, hoeveelheid vruchtwater. (de laatste drie ivm uitsluiten TTS) De echo's met ca 25 weken cervixmeting (was normaal) en de echo met ruim 32 weken en ruim 34 weken doppler; navelstrengdoorbloeding en doorbloeding slagader naar het hoofd. Daarna heb ik nog een keer zo'n echo gehad met doppler en daarna ben ik bevallen. Daisy: Nog heel ffetjes! het gaat nu snel hoor! Was het gezellig met je nichtje? Lekkere zwangere kippen talk? FunnyMe: Goed dat je al je vragen hebt kunnen stellen en fijn dat je gyn zich idd niet al teveel zorgen maakt! Ben je nu zelf ook wat gerustgesteld? Veertje: je bent echt een kanjer hoe je het allemaal nu al doet! Petje af hoor! Jo: gefeliciteerd met de verhalfjaardag van je boys!
Noor ja ben nu helemaal gerustgesteld. Gyn vond het geen probleem dat ik gebeld had voor een afspraak. Hij vond dat beter dan dat ik me zorgen ging maken.
Hallo meiden! Gelukkig dat alles goed gaat bij iedereen........ Jootje, welkom en gefeliciteerd! Hier ook alles ok, het llijkt alleen wel of mn buik n groeispurt maakt in n paar dagen....maagzuurtechnisch niet fijn! Ik lees braaf alles mee, maar aan het eind weet ik dan niet meer wat ik nou wilde reageren.... Ga nog maar een het laatste stukje voetbal kijken en dan lekker mijn bedje in, tot morgen! xxx
Goedemorgen, @Funnyme,oeps sorry had ik niet gezien je mooie buikje Ik heb idd geen echte groeiecho gehad,wel wordt er geprobeerd te meten maar dat is nu ook alweer 4 weken geleden,vind het toch een beetje vreemd? Fijn dat je ff geweest bent heh,wordt een spannende tijd zeg als je al weet wanneer je ingeleid gaat worden.. Nou genieten meis! @Veertje,wat goed om te horen dat alles zo goed gaat met jullie,heerlijk! @Audrey,ja wat ik net al schreef,het is al 4 weken geleden,kunnne ze bij jou nog wel alles meten? Ik woon in Oss en loop daar ook in het ziekenhuis.. Ik herken je verhaal maar al te goed idd,ik wil niet zeurend overkomen maar soms moet je het toch maar ff kwijt heh,en dan denk ik ook,je moet blij zijn dat alles goed is Hoe zit het met jou controle's,iedere week nu of om de week? Enne vluchttas heb ik ook al klaar staan,alleen flesvoeding heb ik niet,niet aan gedacht eigenlijk,das een goeie! @Noor,het was reuze gezellie met mn nichtje,tuurlijk veel zwangere kippen talk,hahah... Wat een verschil van buik zeg,pfffff,maarja verschil moet er zijn @Tal,ja gaat hard nu heh,ze moeten kunnen zien dat je zwanger bent,hahah Ik wilde vandaag uitslapen maar is niet gelukt,hebben jullie ook zo'n last van je heupen/bekken als je draait in je slaap,en kortademigheid,pfff ik word er gewoon wakker van zo zwaar adem ik... Zo weer lekker gezeurd MAAR ik ben wel heeeeel errug blij dat mn meiden het goed doen hoor! Fijne dag!
Bij mij werd heeft hoofdje,buik en been gemeten.Zw zijn ook twee eiig dus en hadden hun eigen placenta en vruchtzak. Wel is er tijdens de zwangerschap 3 x een cervix meting gedaan.De laatste bij 32 weken. Het gaat nu allemaal wel erg opschieten voor een aantal van jullie. Lekker idee dat de eindstreep in zicht is. Jootje gefeliciteerd met je zwangerschap. wij gaan vandaag ook een klein feestje vieren want de jongens zijn een half jaar. Ze gaan vandaag ook voor het eerst in de gewone wandelwagen.De reiswiegjes zijn nu echt te klein.Wel jammer We gaan maandag een weekje naar de veluwen.Daarna nog lekker even een weekje thuis.Heerlijk vooruitzicht Fijne dag allemaal.Groetjes Jo
Misschien een stomme vraag maar wat is precies een cervix meting? Is toch inwendig of zit ik er nu naast? @Jo,gefeliciteerd met jullie jongens! Passen ze nu al niet meer in de wiegjes? Jullie hebben idd een lekker vooruitzicht!
@Daisy: ja, dan meten ze via zo'n inwendige echo de lengte van de baarmoederhals. Als die veel te kort is voor de zwangerschapsduur, heb je een hoger risico op vroeggeboorte.
Dank je Noor,is het niet raar dan dat ik dat niet gehad heb of doen ze dat alleen als ze denken dat je eerder gaat bevallen?
Jo, gefeliciteerd! En lekker hoor, weekje Veluwe.... Als ik naar sommige banners kijk, word ik helemaal zenuwachtig voor jullie! Dais, had je het met de gyn nog gehad over de 28e? Wel heel bizar, dat je zomaar op die dag zou kunnen bevallen....kan me voorstellen dat je dat niet wil....joh, je gaat tot minimaal 37 weken doorlopen vind ik! Lekker eigenwijsje, wel heen-, maar niet terugdraaien! Noor, hoe gaat het met de mannekes? En met jou natuurlijk ! En hoe gaat t met Hanneke? Hoop dat alles op zn pootjes terecht aan het komen is. xxx
Daisy: volgens mij gebeurde het hier 1 keer in de zwangerschap standaard, maar kan me ook voorstellen dat als er geen aanleiding is dat ze het dan ook niet doen. Wel een keer een inw echo gehad?
Ja hier alles goed hoor! Al zijn de nachten wat onrustig momenteel, maar dat zal wel weer "zo'n fase" zijn. Verder gaan ze hard: kruipen, klimmen in het wippertje, doen high 5, klappen, "kletsen": wel weer heel leuk hoor, maar het gaat hard opeens! Nog een paar maandjes en ze zijn alweer 1! Met mij ook goed, thanks 4 asking!
@Tal,nee ik heb het er niet meer over gehad,hij kan er toch weinig aan doen denk ik.. We gaan er maar vanuit dat ze nog blijven zitten heh! Hoe gaat het met jou? @Noor,ook geen inwendige echo gehad nee,alleen in het begin tuurlijk maar daarna nooit meer. Wat leuk heh dat ze nu vanalles uit gaan vreten,hihi... Ik heb vandaag de hele dag op bed gelegen,zo heb ik me nog niet eerder gevoeld,slap,heel moe,zag sterretjes en supersloom,pffff.... Nu toch maar aangekleed en beetje opgeruimd,vind het zo sneu voor mn schatje als die straks nog vanalles moet doen in het huishouden En de rest komt morgen wel weer! xxx