Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    Ik moest wel ff zoeken naar de topic, dus het is hoog tijd om er nieuw leven in te blazen!

ik heb vorige week de babykamer gekocht, dus we zullen zsm met klussen beginnen! Het kriebelt heel erg, maar ik moet nog de laatste vakjes doen...

verder heb ik vandaag een suikercurve laten doen, ik krijg de uitslag volgende week bij de controle te horen, en dan mag ik mijn kleintjes weeer zien....superrr!

hoe is t met de rest van de dames?

2. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Heeeel stiekem hoop ik ook op een tweeling :oops: :oops: :oops:

3. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    waarom hoop je op een tweeling als ik vragen mag?

buiten dat het leuk is om 2 kindjes in 1 keer te krijgen zitten er ook een hoop nadelen aan hoor....vergeet dat niet.

de kans op complicaties is een stuk groter wanneer je zwanger bent van een tweeling en met de bevalling kunnen er ook meer complicaties op treden. daarbij is het verzorgen van een tweeling meer werk en heb je meer uitgaves dan wanneer je 1 kindje krijgt.
    volgens zeggen zou een tweelingzwangerschap een stuk zwaarder zijn en worden de kinderen over het algemeen eerder geboren met een lager geboorte gewicht.

ook worden je kinderen dan als 1 gezien (vooral bij een 1eiige tweeling) terwijl het eigenlijk 2 unieke mensjes zijn, zij kunnen daardoor later een probleem krijgen als ze gaan zoeken naar hun eigen identiteit.

neus eens rond op internet over tweelingzwangerschappen en je zult er achter komen dat jet niet allemaal even leuk is.

4. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hmm, je hebt aan de ene kant wel gelijk. Dit had ik niet op zo'n manier bekeken.. Nu schrik ik er wel een beetje van :( :(

Tis maar een gevoel wat ik heb tegenover tweelingbaby's. Het lijkt mij gewoon super gaaf..

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Maakt toch niet uit meid? Als jou dat leuk lijkt.. dan is dat toch super? Kan je nu al vertellen dat je zeker niet de enige ben, hoe vaak ik al gehoord heb 'oh dat wil ik ook zo graag!' :)
    De kans dat je ook daadwerkelijk een tweeling krijgt is alleen niet zo groot, volgens mij 1 op 80 per zwangerschap.

Hier gaat het allemaal wel redelijk! Begint toch echt wel veel zwaarder te worden nu, veeeeeeeel maagzuur, harde buiken beginnen weer op te spelen en heb inmiddels varkenpootjes van het vocht.. maar ach, heb het er allemaal voor over :D

Maak me alleen regelmatig zorgen over 1 kleintje die ik voor m'n gevoel veel te weinig voel bewegen.
    Maar volgens de gyn ziet het er allemaal prima uit (net vandaag weer geweest + hartfilmpje) dus hou ik me daar maar aan vast!

Ik las btw dat maartmama Marian79 nu in het ziekenhuis ligt met een mogelijk beginnende zwangerschapsvergiftiging. Zoals ik heb begrepen zijn ze bezig de bevalling op gang te brengen (ze zit inmiddels in de 37e week).
    Ben benieuwd!

6. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    oei wat spannend voor haar!
    met 37weken mogen de kids toch al geboren worden, is een redelijk normale tijd dan.
    ik ben ook best wel benieuwd.

Caithlin79, hoeveel ben je inmiddels al bijgekomen als ik vragen mag?

ik heb precies hetzelfde als jou. ik heb het idee dat ik de linkerbaby minder voel dan de rechter....maar de rechter schopt en slaat gewoon graag en is erg druk (lijkt dus op mij) en de andere (de linker) als die begint...die duwd onder mijn ribben in en strekt een beentje uit in mijn lies en dat doet dus alle2 auwie!...omdat die verder wat rustiger is vind ik dat die op mijn vriend lijkt.

ik ben tot nu toe een kleine 9 kilo aangekomen en heb maar weinig last van vocht. ik heb wel tintelingen in een arm en voornamelijk in een hand...dit komt doordat een zenuw bekneld zit (waarschijnlijk door vocht dat voor het oog onzichtbaar is) pijnlijk is het niet, maar wel irritant.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ah dus wel herkenbaar voor jou ook? Ben gelijk bang dat er dan iets mis is met eentje he, dat ie daarom zo rustig is (sydnroom van down oid, dat soort enge gedachten :() maar aan de andere kant zijn dat ook weer gedachten die nergens op gebaseerd zijn en probeer ik dat maar zoveel mogelijk van me af te zetten!

Nou de laatste weken gaan de kilo's als een speer ;) Tot aan die 30 weken ging het allemaal heel rustig en was ik in totaal vanaf week 9 iets van 10 kilo aangekomen maar toen begon ik 1 kilo per week te groeien en momenteel zit ik al voor de 2e week op 2 kilo per week *slik* :)
    Ben dus nu in totaal iets van 16 kilo gegroeid en counting!
    Dat vocht heb ik ook pas sinds dit weekend btw, daarvoor net als jij alleen soms knellende en tintelende vingers.

Hoe liggen jouw kindjes?

8. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    bij de vorige echo (met 28weken) lagen ze ieder aan 1 kant maar wel alle 2 met hun kopje naar boven en billetjes omlaag :(
    nou hadden ze alle 2 nog genoeg plaats om te draaien zei de echoscopiste me, want ze lagen alle 2 met 1 beentje gestrekt (terwijl ik echt een kleine buik heb, dus ik vraag me af hoe die 2 het klaar spelen daarbinnen)

maak je niet al te druk over het kindje dat wat minder actief is. het kan ook zijn dat als ze zich draaien ze alle 2 met de beentjes naar 1 kant liggen waardoor je ze maar aan 1 kant voeld waardoor jij denkt dat 1 kindje minder actief is. ook kan het zijn dat dat kindje gewoon wat minder hard schopt of slaat. zolang het kindje goed groeit is er niks aan de hand.

wanneer je 2 zusjes ziet, of 2 broertjes of broer en zus.....dan is er toch ook meestal 1 wat minder actief dan de ander...? nou dat is dus nu ook zo in jouw buik. het is heel normaal dat de een wat actiever is dan de ander.

ppff 2 kilo per week! oohh daar wil ik niet aan denken, maar goed als jij zoveel vocht aan het vasthouden bent is dat eigenlijk niet zo gek. (bedenk maar dat het straks weer weg gaat, dan valt het altijd even mee)

maar als je je bedenkt dat er al veel vrouwen ongeveer 20 kilo aankomen bij 1tje, dan mogen wij ook wel wat kilootjes bijkomen niet?
    (of we dat leuk vinden is vraag 2, maar goed, daar hebben we het niet over ;) )

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Kan idd nog allemaal veranderen met die ligging hoor! Toen ik 28 weken was lag eentje ook nog precies verkeerd om en 2 weken later lagen ze allebei goed. Nu nog steeds, dus verwacht ook niet meer dat dat nog gaat veranderen.. maar je weet maar nooit natuurlijk!

En je hebt ook gelijk, de een is gewoon een druktemakertje en de ander niet :) Maar ja, toch bezorgd he, dubbel zoveel kids in de buik, dubbel zoveel zorgen? :)

10. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    dat is zeker zo dat je dan dubbel zoveel zorgen hebt (dat is ook wat ik bedoelde met mijn reactie op wat Seker zei ;) )

ik denk inderdaad niet dat die van jou nog draaien, die zullen vast geen plaats meer hebben om te draaien. (ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat een tweeling met 32weken vast ligt en 1 kindje met 36weken)

ergens ben ik er wel bang voor dat die 2 van mij niet goed zullen liggen voor een natuurlijke bevalling. waarom kan ik je niet precies uitleggen, het is een gevoel dat ik heb. ik ben vanaf het begin dat ik wist dat het een tweeling was bang geweest voor een keizersnee. ze hebben tot nu toe niet erg meegewerkt (met de echo's lagen ze steeds zo raar dat ze pas met 28weken het geslacht van bijde kinderen hebben kunnen bepalen en als er naar de hartjes geluisterd moest worden moesten ze altijd zoeken)

heb jij niet zo'n raar voorgevoel dat je denkt te weten wanneer ze ongeveer geboren zullen worden? ik heb altijd gedacht dat ze tussen de 34 en 36 weken geboren zullen worden...of dat klopt zal ik vanzelf wel achter komen.

11. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hoi dames leuk om weer wat van je te lezen...
    duimen voor marian dat het met haar en de kleintjes goed gaat...

hier gaat het ook oke, voel me eigenlijk wel goed behalve de vreselijke pijn in mijn rug, is eigenlijk aan 1 kant maar beegin in mijn bil en trek door naar mijn rug en been....
    loop nu bij de fysio maar heb niet het idee dat het helpt, heb ook een bekkenband gekregene maar wat een onding is dat.
    je kan hem alleen dragen als je staat :confused:
    dus maar even afwachten dan...
    met de kleintes gaat het ook goed en zijn me vreselijk druk daar binnen....maar ik heb het ook dat de ene veel drukker is als de ander hoor, zolang je ze maar elke dag even voelt is het goed toch?

12. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Jeetje wat een negativiteit...je bent er zelf bij hoor met je kinderen en hun eigen identeit...je bent niet verplicht om ze het zelfde te kleden en ze kunnen later ook zelf keuzes maken toch? ja de zwangerschap zal zwaarder zijn en de bevalling kan maar hoeft niet de meeste gaan nog steeds goed gelukkig....(al is het met een keizersnee)..
    Er zitten voor mij meer voordelen aan dan nadelen...maar ik de denk dat het ligt aan de manier hoe je er naar kijkt...
    ;)
    Ik ben er super gelukkig mee en vind het geen probleem dat het meer kost we willen er toch 2 dus of het nu verspreid is over een paar jaar of een uitgave in 1 keer....en daarbij is de zorg voor je baby´s niet dubbel zo veel je heb een partner en waarschijnlijk ook familie die willen helpen je rolt er zo in als je wat handiger word...je moet er zowiezo voor 1 zorgen nu voor 2 je bent dan toch al bezig! en daarbij is het en voordeel dat je 2 babytjes erlkaar ook lekker bezig kunen houden en vragen minder aandacht!
    Ja zo zie ik het!

13. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    Tuurlijk ben je er zelf bij of je de kids dezelfde kleren aandoet of niet, maar toch word een tweeling (vooral als ze hetzelfde geslacht hebben) vaak als 1 gezien door de buitenwereld en vinden mensen het raar als ze niet op elkaar lijken of verschillend van karakter zijn.
    en vergelijken ze de kinderen heel vaak met elkaar.

Ik ben zeker blij met die 2, ik zou nu geen genoegen meer nemen met 1. Ik ben nu ingesteld op2 kids en zou er niet aan moeten denken wanneer er 1 weg zou vallen.

maar er zijn zoveel mensen die zeggen dat een tweeling zo leuk is en dat ze ook graag een tweeling zouden willen. die mensen kijken alleen naar de leuke kant van een tweeling, en vergeten alle minder leuke dingen er van, vandaar dat ik misschien zo negatief overkom.

het enige wat buitenstaanders zeggen is; oh dan krijg je het wel duk he! nu moet je alles dubbel kopen! en (nog het meest vreselijk vind ik dan) dan ben je er wel gelijk vanaf!
    dat een tweelingzwangerschap ook (volgens zeggen) zwaarder is en dat je meer kans op complicaties hebt en dat je in het ziekenhuis móet bevallen weten velen niet.

op zich ben ik best positief ingesteld, ik ben blij dat ik een tweeling krijg, maar ik denk ook realistisch na over de minder leuke dingen ervan.
    ik heb eigenlijk geen ervaring met kinderen dus ik weet dadelijk gewoon niet beter dan dat ik er 2 moet verzorgen. ik kan de zwangerschap ook niet vergelijken want het zijn mijn eerste 2 kinderen. (al heb ik niks te klagen over mijn zwangerschap)

14. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ik vind het een uitdaging en het is echt heel belangerijk om er positief mee om te gaan anders raak je in een negatieve spiraal...
    Tuurlijk zal het allemaal anders verlopen dan met 1 kindje daar ben ik het met je eens....en mensen reageren ook heel irritant! maar daar moet je boven staan..
    Heb nog een leuke site gevonden met opmerkingen die je kan krijgen en wat je terug kan zeggen...erg leuk om ff te lezen...
    http://www.iban.nl/~rutger/stomme%20vragen.htm

Ik ga er iig van genieten als ze er zijn en ook van de moeilijke momenten en elke dag zal het makkelijker worden, en ja het eerste jaar of half jaar word zwaar maar er komt een dag dat het allemaal wat rustiger word en je meer tijd heb voor je zelf....

15. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    die site kon ik al ;) vanaf dat ik zwanger wilde worden heb ik veel op internet opgezocht, toen ik zwanger was nóg meer opgezocht en toen ik te horen kreeg dat ik een tweeling zou krijgen kon ik opnieuw beginnen en heb inmiddels door we weken heen al heel wat tweeling/meerkingsite's bezocht. ;)

ik kijk er zeker positief naar uit. ik probeer zo realistisch mogelijk te denken. ik hoop heel veel, zoals een fijne/voorspoedige bevalling, rustige kinderen ect ect, maar mocht het anders lopen dan is dat zo. ook daar ben ik me van bewust. ik heb zelf zoiets van; ik kan niet én een fijne zwangerschap hebben én een fijne bevalling....dat zou te mooi voor woorden zijn, dat is eigenlijk iets onmogelijks (maar ik blijf hopen)

en die opmerkingen van mensen...ach, ik weet hoe ik er over denk en als ze zeggen; dan ben je er wel in 1x vanaf dan zeg ik altijd direct erna; NEE, ik heb altijd gezegt, geen kinderen of 3, dus hierna zal er nog wel 1 komen!
    ik probeer er ook boven te staan, soms dan denk ik laat maar kletsen, maar soms moet ik van binnen heel hard lachen om wat er gezegt/gevraagd word. zoals een tijdje geleden. was er op het werk een klant, die zelf ook van een tweeling bleek te zijn, die vroeg; wanneer worden ze geboren? euhm ja..ze hebben me nog geen kaartje gestuurd wanneer ze willen komen (dacht ik bij mezelf, maar) ik ben 22april uitgerekend.
    ach die man kon ik het niet kwalijk nemen, alleen al omdat het een man was haha

16. las28

las28 Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    hallo meiden nog een week en dan krijg ik eindelijk de uitslag.
    Ben nog steeds ontzettend moe en misselijk.

groetjes las

17. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Jeetje vervelend dat je nog zo misselijk ben....
    Maar wel spannend! ben echt heel erg benieuwd of het er 2 zijn!
    Zou je het wel graag willen....

Wie gaat er naar de meerlingenbeurs in houten op 11 maart?

18. las28

las28 Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    mila als ik heel eerlijk ben niet.
    heb er al drie.
    maar als het zo is dan maakt het niks uit

groetjes las

19. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Jeetje las wist niet dat je er al 3 had....Wel erg gezellig denk ik
    Nee als je mag kiezen dan snap ik dat je er liever eentje bij heb ;)
    Wanneer moet je naar de vk?

20. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    wat leuk zeg. mijn schoonmoeder heeft 9 kinderen waaronder 2 tweelingen. mijn man is helft van een 2ling.

Share This Page