Dag iedereen, vandaag op controle geweest - alles was prima. De jongens worden nu geschat op ruim twee kilo, dus ze zitten nog op de groeicurve voor eenlingen, lekker veel vruchtwater nog, en GOED?SLECHT? nieuws - Baby A is gedraaid, dus liggen ze allebei koppie onder. Hmmmm Ja, ja, ik weet dat ik aan het piepen was over de herstel van een KS, maar stiekem vond ik het eigenlijk wel prettig - geen vaginaal bevalling voor mij, en lekker veilig voor de beebs. Nou, ja, ze komen zoals ze komen... Verder - moest weer op de weegschal - ben intussen zo'n 16 kilo aangekomen - en overal kom ik 15 kilo gemiddeld voor een tweelingzwangerschap... wat betekent dat voor de innige relatie die ik heb met mijn pot chocoladekoekjes? Moeten we elkaar wat minder vaak zien? De jongens zijn ook braaf vandaag - Baby A waant zich gelukkig niet meer Yuri Gelder - dat turnen op m'n ribben gisteren was minder fijn. Balen Daisy, maar goed dat je toegeeft aan zo'n futloze dag. Wel verbaasd dat je in bed kan blijven, mijn rugpijn drijft mij uit bed elke ochtend. Trouwens Daisy, ik had er ook nog nooit van een cervixmeting gehoord. Noor, ik woon in Leiden. Het LUMC is wel groot, dus zie je vaak andere mensen, maar ze zijn allemaal even vriendelijk en gedreven - ik vind het wel een prima ZH tot nu toe. Tal, je zal zien, vanaf nu gaat het schrikbarend snel - werk je nog hele dagen? Ik was al op halve dagen met 21 of 22 wkn. Beetje een mijlpaal Jo - uit de reiswiegjes. Trouwens, wat voor dekentjes moet ik hebben voor in de reiswiegjes - aug t/m januari ongeveer? Dames, ik stop ermee - weet je, jammer dat onze beebs allemaal zo verschillen in leeftijd en dat we verspreid zijn door NL - het zou leuk zijn een keertje elkaar te ontmoeten- Misschien volgend voorjaar of zo...
Audrey: fijn dat alles goed was op de controle! Tja, het is even een ander idee, maar denk toch wel dat natuurlijk bevallen een heel fijne manier is! Oké, weeen doen op een bepaald moment takke-veel pijn, daar ben ik heel eerlijk in, maar, als ik voor mezelf mag spreken, dan ben je er bijna! En het herstel is oha een stuk sneller. (als je geen kunstgrepen en dergelijke hebt ondergaan) Ik herstelde echt heel snel, ondanks een paar flinke hechtingen . Tuurlijk ben je nogal beurs daaronder maar dat trekt snel bij. Ikzelf kijk echt met een superpositief gevoel terug op mijn bevalling! Ojee, lijkt me nu niet goed om de scheiding met de chocoladekoekjes aan te vragen hoor?! Veel te veel stress! Na de bevalling/kraamtijd dan maar! Goh, wonen we idd niet ver bij elkaar vandaan! Daisy: hopelijk een betere dag voor jou! Tal: gaat hard nu opeens! Dekentjes: ik had duodekentjes, wiegmodel. Zijn twee dekentjes die je aan elkaar kunt bevestigen mbv klittenbandjes. Helemaal veilig, doorlaatbaar, de hele mikmak. En je kunt dus zelf kiezen of je er op dat moment 1 of 2 in het overtrekje of onder het lakentje stopt!. Verkrijgbaar bij prenatal en andere babywinkels! Meet: ja, mss als de kindjes allemaal wat groter zijn en ritme hebben, lijkt me leuk!
Hallo meiden, Ik geloof dat ik 13 dagen na de bevalling van mijn twee beebjes eindelijk een beetje geland ben. Hulp is weg en eindelijk heb ik weer eens even ergens tijd voor! Heerlijk. En niet onbelangrijk, de kraamtranen zijn overwonnen. Wat een toestand. Vorige week woensdag was ik in staat om mijn koffer te pakken en te emigreren naar een subtropisch eiland. Is nu klaar hoor, beebjes zijn nu van mij en zou ze voor geen goud meer willen missen! Inmiddels staan ook foto's van Stijn en Roos in mijn album. Betere volgen nog hoor! Veronique, wat ben jij dan nog lang in het ziekenhuis geweest, was daar een rede voor? Ik was de derde dag al weer thuis? Moet ook eerlijk zeggen dat ik dat wel prima vond, stijn en roos lagen bij mij ook s'nachts op de kamer en dat gaf niet heel veel rust. Bevalling heb ik eindelijk ook een plekje kunnen geven, 1 ding weet ik wel, niemand wens ik de bevalling toe die ik heb gehad, allemachtig, wat een toestand. De keizersnede was een regelrechte verlossing! ! Heb tegen mijn mannetje gezegd dat als ik over een jaartje of 2 weer begin over kindjes dat hij mij maar fijntjes moet helpen herinneren hoe het ook al weer was.... Stijn en Roos doen het goed. Bruluurtje is tussen 7 en 11 s'avonds, met name Roos is dan erg wakker en laat flink van zich horen. Stijn is een tevredener type, die kan heerlijk van zich af liggen kijken zonder spats te maken. Mooi he, echt al twee van die karaktertjes. Wat veronique ook zegt, ze hebben toevallig samen in mijn buik gezeten, maar dat is dan ook de enige overeenkomst. Jootje78, welkom! Voor alle andere... ik ga nu weer regelmatig teruglezen en reageren... ben er weer om het zo maar te zeggen! Banner moet ik nog aanpassen...
Esje: wat goed dat je uberhaupt even de tijd hebt genomen en gevonden om ons te updaten: lief van je! Fijn dat je je draai een beetje begint te vinden! En: wát een mooie kindjes! Tja..... die heb je er dan toch voor teruggekregen Kom bij, voor zover dat gaat, liefs!
Es, wat een mooie kindjes! Audrey, ik werk al sinds januari(!)niet meer. Was bijn 9 jaar in dienst bij KPN, maar door reorganisatie en allerlei andere stomme dingen werd het daar steeds lastiger werken(o.a dat ik 12 uur per week wilde werken en dat dat dan wel kon, maar verdeeld over 3 of 4 dagen en zelfs geen vaste dagen, lekker handig plannen met kids, not!). Mocht per januari stoppen, bleef wel onder contract tot 1 juni, heb me ondertussen ziekgemeld en tegen de tijd dat ik bij een UWV arts moet komen(om te kijken of ik wel echt zwanger ben geloof ik, haha!)ben ik geloof ik 30 weken zwanger ofzo.....zou het trouwens niet meer trekken nu, hele dagen werken..... Hier gaat alles goed, op wat kleine kwaaltjes na, die geloof ik hebben afgesproken met zn allen PRECIES vanaf 20 weken heftiger te worden(harde buiken, bandenpijn, brandend maagzuur, rug/bekken,'s avonds geen honger.....oja, vergeet hartkloppingen en kortademig ). Maar allemaal nog wel te doen. Ik voel sinds ongeveer een week de beebs erg goed en vaak....gaaf hoor! Meeting lijkt me errug leuk Hoeveel is/was de rest eigenlijk aangekomen tijdens de zwangerschap? Audrey, ik zou de chocorelatie nog niet beeindigen hoor, is zo abrupt nu....bouw t langzaam af tot na je kraamtijd idd, vermijd stress tijdens je zwangerchap! xxx
Esje, heel fijn om van je te horen. Je klinkt heel opgewekt. Hoe gaat de voeding? Leuke fotos ook, ik stond alleen gek te kijken van dat bubbeltjesplastic in de couveuse? Heb je ze soms met de post naar huis gestuurd? Een soort thermodekentjes? Gek spul. Ja, kom zeker af en toe even meelezen, maar als je zelfs daar niet aan toe komt, iedereen begrijpt dat, maar toch... af en toe een fototje? Nou, veel plezier en sterkte aan jou en je lief (wij willen nogal vaak de mannen vergeten hé?), en tot gauw! Noor, bedankt voor je opbeurende woorden over de bevalling - maar ik heb besloten bijna niets meer te eten tot de jongens er zijn. Als ze nu al twee kilo de stuk zijn, wat moet dat worden? 8-[ En dan hebben alle babies in onze familie (van moeder's kant) enorme hoofden! (was gisteren ook al te zien, grote hoofden) - m'n zus, neven, nichten - alle beebs hebben een kanjer van een kop. Dus ga ik vanaf nu ze niet meer vet mesten - ik eet alleen maar spruitjes, en daar houden kleine jongetjes niet van. Alle voedingstoffen sturen ze dan direct terug. Nee hoor, ik zie helemaal niet op tegen de bevalling - iedereen vraagt dat aan mij, maar ik heb alleen zoiets van, het moet eruit - punt. Maar nogmaals, bedankt voor je lieve woorden. Dames, een fijne dag nog!
Esje: volgens je banner zijn de kiddies op weg naar hun tweede verjaardag Verkeerd jaartalletje ingevoerd?!?!
Audrey: hihi niet op rantsoen hoor, bij mij werden ze geboren met 35w1d en wogen 2125 en 2490gram. De laatste paar weekjes zullen ze mss niet meer zo heeeeel hard groeien! Raar idee he dat je nu aan het aftellen bent?!?! Heb je zelf een gevoel wanneer ze ongeveer zullen komen? En hoe is dat voor jou Daisy? Ik had van het begin af het gevoel (en de hoop dat ze dat zouden halen) dat ze met ca 36 weken geboren zouden worden, kwam uiteindelijk dus aardig in de richting. Was al heel blij dat ik de 32 weken gepasseerd was, dat was toch een soort van mijlpaal voor mij.
Esje, ik val in herhaling, maar wat een mooie kindjes! Is het trouwens normaal dat elke x als ik een foto van een baby zie moet huilen? Ik had het nu weer....
Dank je Noor, jij ook een fijn weekend! Dames, ik heb even een vraagje aan de ervaren tweeling moeders: Hebben jullie een 2lingbox? Zo ja, is dat hadnig, zo nee, missen jullie 'm of kunnen ze ook prima met z'n 2en in een normale box? Verder wilde ik nog vragen wat handig is met wassen: een badje, een tummytub, beide? Jullie begrijpen wel dat we bezig zijn met het uitzet, maar er komen dan wel een aantal vragen naar boven. Hebben jullie misschien nog tips waar we echt op moeten letten, of wat bijv. echt handig is om te hebben? Ik hoor het graag en alvast bedankt. Groetjes Ester
Hey Esje, Allereerst, gefeliciteerd! Leuk zeg, nog iemand met een jongen en een meid! Essie's vragen; Wij hebben ze de eerste paar maanden samen in een gewone box gehad en hebben op den duur een wel hele grote tweelingbox genomen. Ze kunnen er in rondlopen en zitten elkaar niet in de weg. Als je hier plek voor zou hebben, dan is dat op den duur wel dé oplossing, want ze altijd los hebben lopen als ze eenmaal zover zijn is ook niet alles! Een al wel hele oude foto, maar om je een idee te geven; Wij hadden een badje en een tummytub, negen van de tien keer gebruikten wij de tummytub, konden ze zelf rechtop blijven zitten, superhandig, had ik de beide handen vrij om ze te wassen enzo. Nou, ik zal proberen hier weer eens wat vaker mijn gezicht te laten zien, maar ben erg druk op het moment... Binnenkort een update van deze kant! Groetjes, Marian
Goedendag dames, @Audrey,ja dat gevoel heb ik nu dus ook,een ks wilde ik eigenlijk niet maar nu dat ik gewoon kan bevallen denk ik van OEIIII ,en ze liggen alletwee in stuit hier dus dat maakt het niet aangenamer lijkt me.. 16kilo aangekomen,pfff das nog niks,ik zat vorige week op 23 kilo ,eet maar lekker chocolade koekjes meid,dat zien we na die tijd wel weer,toch? @Noor,wij hebben ook duodekentjes,ik ga de bedjes vanniddag of morgen opmaken,zal ik er 1 dekentje in doen? Ik heb echt geen flauw idee wanneer ze willen komen de meiden maar ik hoop binnen nu en 3 weken toch wel hoor... @Esje,wat een mooie kids zeg! Als ik dat zo zie kan ik al helemaal niet meer wachten... Hoe gaat het nu? @Tal,oeiii al die kwaaltjes heh,maar we hebben het er maar al te graag voor over,ik kan ook wel ns flink zeuren maar daarna denk ik weer,wees blij dat ze gezond zijn,maar ik herken je kwaaltjs maar al te goed en nog steeds Hoe gaattie verder? @Essie,hoe voel jij je? @Marian,sow hey,flinke box zeg! Wel slim eigenlijk. Wij hebben een gewone box en ik had idd zoiets van,als ze beginnen met draaien oid dan leg ik ze gewoon op de grond,maar dat moet idd uitwijzen hoe het allemaal gaat lopen.. Gister de overtrekjes met namen en mutsjes met namen opgehaald,ze zijn errug leuk geworden! Dus vandaag of morgen bedjes opmaken,de lamp komnt Dondedag en dan is het kamertje helemaal klaar! Hoe gaattie verders met iedereen? Fijne Zondag!
Hi Marian, Bedankt voor je antwoord. Wat een grote, maar wel handige box! Ik ben er nog niet uit hoor wat we doen, dus dames: kom maar op met ideeen, tips, etc. Daisy: ik voel me eigenlijk zoals heel mijn zwangerschap: goed! Ik ben wel wat sneller moe en heb erg last van eczeem, maar verder weinig te klagen. Voor jou is het aftellen geblazen! Spannend hoor.
Goeiemorgen allemaal! Op de kwaaltjes na gaat het hartstikke goed hier! Qua aankomen ging het heel netjes, maar zag vanmorgen dat ik toch al 8 kilo ben aangekomen... Handige box zeg! Bij ons in de buurt wonen mensen met 2 tweelingen(1 eeneiig, 1 tweeeiig!)en die hadden een soort hoek gecreeerd met een hekje, zag er ook heel handig uit. Wat is het vies benauwd zeg... Heb verder eigenlijk niet veel te melden, zit vol verbazing naar sommige banners te kyken, echt niet normaal hoe snel de tijd gaat, is dat ook iets met tweelingen ofzo, dat je niet alleen 2 keer zo hard groeit, maar dat de tijd ook 2 keer zo hard gaat?! Met de rest van de dames ook alles goed? xxx
Noemen ze emotionele incontinentie Dat is de schuld van je kindjes Gaat niet meer over, sterker nog, wordt alleen maar erger hahaha
Hihi ik vind ook dat de tijd erg hard gaat! Voor mijn gevoel is het nog zo kort geleden dat ik me aanmeldde in dit topic, net gehoord dat we er een tweeling bij zouden krijgen! Ben de laatste tijd ook heel erg bezig met "verwerken" van alles. Zoveel dingen die toch langs me heen zijn gegaan! Terugdenken aan de echo's de controles, mijn dikke buik, de opname, bevalling en de tijd vlak erna.... Pfffff wat is het snel gegaan! Nog iets meer dan twee maandjes en mijn mannetjes zitten in de taart te meppen...... Kan er nu al emo van worden!