Spannend Daisy! Ik blijf het hier maar even in de gaten houden! Was sowieso toch al een goed voornemen van me....
Hoi! Bedankt allemaal voor het meedenken! We hebben besloten om toch maar erst 1 gewone box te kopen en er daarna misschien 1 bij te doen. En nu even een echo berichtje: Vandaag ben ik voor controle naar de gyn. geweest en alles gaat goed! Ik was wel 3 kilo in 4 weken aangekomen, maar dat schijnt normaal te zijn? En de 1 lag de ander lekker hard te trappen, echt zielig! Spannend Daisy! Ben benieuwd hoor.
Hoi, wat gezellig allemaal. Bedankt voor de schouderklopjes - ik had er eigenlijk een hard hoofd in of ik de semester zou kunnen afmaken. Nu nog duimen voor mijn lief - die is ook met een opleiding bezig (net als ik twee jaar, deeltijd, hij is nu halverwege, moet nog twee weekjes en twee toetsen - hopelijk kunnen de beebs eventjes wachten) ja Noor, ze trappelen wel om buiten te spelen, maar ik houd ze even binnen. Ik heb helemaal geen pijn van ze - je hoort verhalen over hoe ze tekeer kunnen gaan, maar ze zijn meestal lief voor me, blijven van m'n ribben en organen af. Heb wel vandaag ietsjes opgezette vingers, maar ook niet gek met deze warmte. Lieve Daisy, ik duim voor je, ergens hoop ik dat ze nog lekker blijven zitten, maar als jouw gyn gezegd heeft dat ze mogen komen... Tal, ik woon in Leiden. Heb jij al het tweelingboek van Duivelaar en Geluk? Ik heb hem dubbel (gekregen in CZ kraampakket). Wil jij het anders hebben? Ik vind het een geweldig boek - is ook voor de eerste vier levensjaren, dus je hebt er nog wel wat aan. Ik kan het voor je op de post doen. Ik zou het leuk vinden om het zelf te brengen, maar dat lukt niet - geen rijbewijs nog (ga ik wel doen, als het allemaal wat rustiger is hier, over een jaar of 18 ). Marian, bedankt voor de links. Wij hebben een eenling box gekregen, ik ga dat eerst proberen. Had het met mijn buurvrouw erover, Essie, zij is ook van een tweeling, en zij zei dat haar ouders altijd genoeg hadden aan een box. Hangt erg van kindjes af denk ik - stel dat je een wilde en een rustige hebt, dan gun je die rustige soms wat tijd alleen. Nou, maar hopen dat Daisy vanavond komt vertellen wat de CTG te zeggen had.
Hoi meiden, hier ff snel een egoberichtje... Na 2.5uur in het ziekenhuis te zijn geweest komen ze tot de conclusie dat er nog niks gaande is,er was wel wat weeenactiviteit te zien maar niets om te denken dat het al gaat beginnen.. Nu is het zo dat ik na het ziekenhuis ff de stad in ben geweest en bijna niet meer kon lopen van de krampen in mn buik,buikje is nog steeds kei hard,kijk het ff aan en anders bel ik weer,wat denken jullie? xxxDais..
....zou ik ook doen dais, bellen als het niet zakt... Audrey, je bent een schat, maar ik heb het al(en dalijk 3 keer als ik ook bij cz zit?!?!)...leuk, Leiden. Jammer dat je geen rijbewijs hebt(ik ook niet!), wordt lastig op de koffie komen voor me,met de trein en 3 kids haha! Essie, wat lekker dat het zo goed gaat! Wil je weten wat t wordt?
Hoi Tal, Nee wij willen niet weten wat het gaat worden. Weet jij het wel? Audrey, dus jullie zijn ook hard aan de studie? Pffff, echt knap hoor. Ik vind het al zwaar dat mijn man bijna elke avond en weekend zit te studeren, laat staan ik ook nog, haha. Over wat voor boek heb jij het? Is het een erg handig boek voor als je een tweeling krijgt/hebt? Groetjes Ester
Hai Esther! Ja, wij wilden het wel weten....we krijgen een jongen en een meisje... Dat boek is erg leuk, ik heb het op aanraden van Noor gekocht... xxx
Ja daisy, ik ben ook wel erg benieuwd hoe het nu met jou en je harde buiken gaat! En Tal, ook een jongen en een meid! Super zeg!
Hey meiden,sorry dat ik niks heb laten weten Ik heb niet meer gebeld,de harde buiken zijn er nog steeds,de krampen zijn een heel stuk minder,nauwelijks eigenlijk. Dus kijk het nog maar ff aan he... Hoe is het verder met iedereen? Liefss..
Hoi Ester (niet Esther?), het boek is hartstikke informatief en ook gewoon leuk om te lezen. Zoals ik schreef, kreeg ik het bij m'n CZ kraampakket, maar had ik het al gekocht. Stuur mij een PB en als ik je adres heb, dan breng ik het wel naar het postkantoor. (Is CZ de enige die dit boek meegeeft?) Daisy - het rommelt niet te veel bij jou? Dit is natuurlijk zenuwslopend voor je, maar je meisjes zijn al 34 weken, dus kan je van het positieve uitgaan toch? Heb je eigenlijk wat van je werk gehoord sinds je thuiszit? Contact met collegas, je baas die misschien wat milder is geworden? Marian heeft het zwaar, maar hoe gaat het met jou en je twee schatjes Noor? Ben erg benieuwd ook hoe het met Veronique gaat. Dag iedereen!
Hoi dames hier ben ik ook weer ff... Heb ff een tijd niet gepost wegens prive omstandigheden. Ik lees dat het met iedereen goed gaat....houde zo! Dat tweelingen boek heb ik ook het is echt een interessant boek. Met mijn prinsjes gaat het super, ze kruipen sinds kort allebei het het is zo leuk! Nog ff dan zijn ze 1 jaar.... Essie 2 boxen heb je echt wel nodig hoor. wij hebben een 2e gekocht toen ze een half jaar waren. Ze lagen steeds elkaar in de weg en ze doen elkaar pijn dus dat was gauw bekeken voor ons. Hoi Marian alles goed met jou en de kleintjes? Daisy gelukkig gaat het goed maar doe je wel rustig aan!
essie ik leg ze nu eigenlijk altijd op een kleed op de grond, kunnen ze alle kanten op rollen. de 2e ga ik straks pas opzetten als ze echt vooruit komen
Zo ik had een heel stuk al eens gelezen maar nog niet gereageerd dus hier de reacties vanaf blz 169: Audrey kan me jouw kriebels goed voorstellen, het komt nu ook wel heel dichtbij. Jullie hebben nog geen kinderen? Dan is het helemaal spannend natuurlijk. Maar ik kan je geruststellen dat als ze er een keer zijn dat je er ook heel snel aan went in het nieuwe ritme zit. Funnyme lekker even zon nachtje relaxen! Wel een fijn idee dat je meiden er uiterlijk half augustus zijn maar ook superspannend natuurlijk. Jo vervelend dat je s nachts steeds matthijs om moet draaien. Hier wordt er trouwens meestal op de buik geslapen, als ik ze omdraai liggen ze de volgende morgen gewoon weer op hun buik, dus ik laat het maar zo. Ze leren gelukkig meestal wel aardig snel hoe ze terug moeten draaien. Hoop voor jullie dat het niet lang gaat duren. En Matthijs en Jasper zijn ook alweer een half jaar oud, hiep hiep hoera! Heerlijk even zon weekje weg. Was het leuk? Jootje welkom op het forum, best bijzonder dat je rekening houdt met een tweeeiige tweeling en dat het een 1eiige is geworden. Wel extra spannend dat ze een vruchtzak delen. Audrey nog spannend dus of het een ks wordt of niet. Als het gewoon kan (kan ook met dubbel stuit) dan zou ik daar wel voor gaan. Een ks blijft toch 1 van de zwaarste buikoperaties die er is. Ik ben na een week ook wel weer een stukje gaan lopen, maar ik ben nu een jaar verder en het is bij mij nog steeds gevoelig rond het lidteken. Wat ik bovendien het ergste vond na de ks is dat je je kindje niet gelijk kunt vasthouden en daardoor de moeder kind band mist, die band kwam pas veeeel later en moest echt groeien. Ze hadden me elke tweeling in de handen kunnen drukken en kunnen zeggen dat ze van mij waren, dat vond ik erg jammer want bij mijn oudste dochter had ik wel gelijk die band (gewone bevalling). Lekker dat je alle laatste dingetjes nu klaar hebt, jij bent er dus helemaal klaar voor. Dat bubbeltjesplastic hadden onze meiden ook, dat gebruiken ze als ze zichzelf nog niet zo goed warm kunnen houden. Ik vond het ook maar een gek gezicht. Balen dat je bericht ineens weg wat, tip: in word schrijven en daarna kopiëren naar het forum. Fijn dat je alles gehaald hebt, gefeliciteerd. Daisy mooi dat alles goed was in het ziekenhuis. Wel jammer dat je nu niet weet hoeveel ze wegen. Balen dat de maxicosy niet paste, hoe hebben jullie dat opgelost? En het is nu een beetje spannend lees ik met die krampen en die harde buiken. Veertje bij mij lagen ze beide in stuit, eentje ingedaald. Ze zijn wel met een ks geboren maar toch voor de zekerheid gecheckt voor de heupjes (na 4 maand). De oudste had een kleine afwijking (1%) en heeft tot ze 8 maand was een beugeltje gedragen. (eerst 23 uur per dag later alleen s nachts). Ik kan me de slapeloze nachten nog goed herinneren, die waren superzwaar. Af en toe kwam mijn moeder een nachtje zodat ik 6 uurtjes achter elkaar kon slapen dat had ik af en toe echt even nodig. Maar ik moest het ook alleen doen omdat mijn man er om 5 uur alweer uit moest. Esje fijn dat je je draai nu weer gevonden hebt. Bij ons moet je na een ks 5 dagen in het ziekenhuis blijven (mits alles goed is, anders nog langer). Ik was trouwens achteraf ook wel blij dat de kleintjes niet bij mij op de kamer lagen (toen niet). Ik heb nachten kunnen maken van 23 uur tot 6 uur, toen ik weer thuis kwam was dat wel anders. Wat een schattige babietjes zeg. Tal vervelend zeg al die kwaaltjes, maar wel leuk dat je de kleintje goed kan voelen. Wordt nog veel erger kan ik je beloven. Essie, hier twee boxen omdat ik het ook makkelijk vind om ze apart te zetten. Wanneer ze samen in 1 box zitten gaan ze spullen van elkaar afpakken en wordt er aan elkaars haren getrokken of trappen ze elkaar (per ongeluk). Ze mogen wel vaak gewoon door de kamer kruipen en dan zijn ze wel gewoon samen. Af en toe zet ik ze ook wel samen in de box. Noor herken het helemaal dat gevoel dat alles langs je heen is gegaan en dat het nog maar zo kort geleden lijkt. Inderdaad nog 2 maandjes en dan kunnen ze taartmeppen, gaat veel te hard. Marian leuk om weer eens wat van je te horen. Grappig dat Martijn nog niet gaat lopen terwijl hij het wel kan. Hier heeft Allana ook zon instelling, ze kan prima staan, alleen doet het niet. Marlena daarentegen loopt de hele box al in de rondte. Wat vervelend dat ze s nachts zo vaak wakker zijn. Hier af en toe een wakkere (lees brullend kind) nacht maar dat wijt ik dan vaak maar weer aan de tandjes of zo. Tinneke spannend dat je binnenkort weet wat jullie krijgen, jongens of meisjes. Kregen jullie een 1eiige of een tweeeiiige tweeling? Mila leuk om weer wat te horen van je. Kruipen jouw jongens beide op hun knietjes? Nog eventjes inderdaad en dan zijn ze een jaar. Hier gaat alles super, ik ben weer een beetje opgeladen want afgelopen weekend zijn mijn man en ik naar Center Parcs geweest met vrienden. Zonder kinderen. Het was echt even lekker dat je niet om de fruithapjes, flessen, koekjes, slaapjes, enz hoefde te denken. Ik kon gewoon lezen wanneer ik wilde en laat op bed en laat eraf, echt heerlijk. Deze week was het nog wel druk op mn werk (werk op een basisschool) ik moest er elke dag heen terwijl ik maar 2 dagen werk. Maar nu is het dan toch eindelijk vakantie. Ik moet wel zeggen dat het pas echt als vakantie voelt als mijn man ook lekker thuis is zodat je de taken wat kunt verdelen en ook eens iets voor jezelf kunt doen. Misschien besteed ik de kids ook wel eens een dagje uit zodat ik even kan relaxen, zie wel even. Hebben jullie allemaal ook vakantieplannen? De meeste zwangeren zullen natuurlijk wel thuisblijven (de laatste loodjes). Wij gaan verder niet meer weg, alleen wat dagjes uit en heeeel misschien nog een nachtje in een hotelletje omdat we al 3 jaar zon hotelkaart hebben, maar we hem nog nooit gebruikt hebben. (vergeet m steeds op te zeggen).
Zo, dat was een heel verhaal sascha! Lekker een weekendje kinderloos weggeweest! Ik ga morgen en overmorgen zonder kids naar mijn zus in Brussel. Heeko blijft thuis. En volgend weekend gaan we samen een weekendje naar Frankrijk, dan komt oma oppassen. En dan vertrekken we 10 juli voor 15 dagen naar Fuerteventura, dan wel met kinderen. We hebben er echt zin in, het is zo hectisch geweest de afgelopen maanden, nogsteeds eigenlijk.. Het werk houd maar niet op! Nou ja, nog even volhouden en dan kunnen we gaan bijtanken! Nou, ze maken elkaar weer eens half af, dus ik ga even bij ze kijken....
Lieve Dais, wil je even heel veel sterkte wensen voor de dag van morgen, precies 1 jaar na de geboorte van jullie lieve Merel* Denk aan je meis! Dikke knuffel!
Tnx Audrey! Dais, ik wil je ook veel sterkte wensen morgen. mj24 en Mila, bedankt voor jullie tip. Afgelopen woensdag hadden we weer een controle bij de gyn. en natuurlijk ook een echo gehad. Alees was gelukkig goed, al schrok ik wel van de snelheid waarmee mijn gewicht omhoog schiet, nl 3 kilo in 4 weken, maar het schijnt normaal te zijn bij een tweelingzwangerschap. Nu ben ik ook wel benieuwd hoeveel jullie zijn aangekomen tot nu toe of in totaal. Verder lag de 1 de ander keihard te schoppen. Ik vond het wel een beetje zielig hoor....Ik ben super blij dat alles weer goed was, op naar de 20 weken! De echo heb ik overigens bij 21 weken ivm onze vakantie. Groetjes Ester
Dank je wel lieve meiden... @Audrey,het is nog steeds aan het rommelen en bij jou dan? Van mn collega's en werkgever hoor ik zo op zn tijd wel iets hoor,wel leuk hoor. Mn baas is idd een stuk milder geworden alleen nu wil ie mij geen vaste dagen geven,1 vaste dag maar,en ik wil 2.5 dag werken dus de rest pland hij dan is en het rooster hangt er Vrijdags voor aankomende week,dat kan toch niet? Heb m van de wek gebeld om te vragen hoe en wat maar hij was nog niet zover,tijd genoeg zei die @Veertje,hoe gat het met je druk gezinnetje? Het tweelingenboek heb ik ook,ben nu pas bij bevallen,oei oei.... @Mila,leuk om weer van je te horen! Ik doe zeker rustig aan,ik kan niet anders op het moment,hihi.. @Sascha,jee meid,wat een verhaal,petje af hoor! We hebben nu toch maar de easybase 2x aangeschaft,superhandig ding! Ja ik vind het idd ook errug spannend,voel me ook zo raar,helemaal niet lekker,veel moe,harde buiken,rommelig onderin mn buik,zouden het voortekenen zijn? Lekker even weg zonder kids,hopelijk heb je er flink van genoten! @Marian,ben te laat maar hopelijk hebbne jullie het nar je zin,lekker joh! @Essie,ik ben tot nu al 23kg aangekomen dus bereid je maar vast voor Heb btw nieuwe buikfoto gemaakt,misschien wel de laatste? Fijn weekend allemaal...