Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Lieve Daisy...
    Sterkte vandaag meissie....ik denk aan je!
    En wat een mooie buik heb je!

2. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Daisy, je was niet te laat hoor, ik vertrek over 5 minuutjes! Ook ik wil je sterkte wensen met deze ongetwijfeld verdomd moeilijke dag!

Ester, ik was in totaal 25 kilo aangekomen, waarvan veel vocht. Ik ben bevallen met 36+2 en dat was mijn top. Een maand later was ik nagenoeg weer op mijn oude gewicht. Ja, er zijn een kilo of drie blijven hangen, maar dat zie je niet!

3. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Lieve Dais,
    Heel veel sterkte vandaag.....
    Meis, wat een mooie buik! En schattig kamertje....

Audrey, hoe gaat t daar?

En met FunnyMe?

..........en met de rest natuurlijk?

xxx

4. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi meiden,

hier is ze weer :D
    Dank jullie wel voor de lieve reacties,doet me echt erg goed!

Hoe staat het er hier voor?
    Ik heb nergens meer last van is dat niet raar,hihi...
    Wel harde buiken maar niet echt om me zorgen over te maken,van de week kon ik niet meer lopen van de pijn en nu ben ik weer hartstikke fit?

@Audrey,hoe gaat het met jouw,al tekenen?

Dikke kus!

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hier gaat alles goed. Van de week wel weer in het ziekenhuis gezeten met harde buiken die echt elke 5 minuten kwamen. Maar ja niks gevonden dus ik kon weer gaan. En daar wordt ik nou zo moe van! Die harde buiken komen niet voor niets lijkt me. Ik weet ook wel dat ze verder niets kunnen doen, maar ik baal er gewoon van. Wel hebben ze suiker in mn urine gevonden. Dus ik moet morgen om 8,11 en 15 uur bloed laten prikken in het ziekenhuis zodat het getest kan worden op zwangerschapssuiker. Om 9.10 heb ik dan de groeiecho en de cervixmeting en een controle.
    Woensdag moet ik naar het EMC voor een uitgebreide echo. En vrijdag(op mn verjaardag) heb ik weer een controle afspraak bi j de gyn. Ik wil dan eigenlijk een datum weten dat ik word ingeleid. Ik ben er gewoon zo klaar mee. Ik kan niets meer, waggel echt als een pinguin, heb het benauwd, harde pijnlijke buiken, ik slaap niet ik eet niet.... Tja misschien als ik een datum weet dat ik daar naar toe kan leven ik weet t niet.... Ergens heb ik ook het idee dat ik de 34 weken niet haal. Dat ze met ongeveer 32 weken komen. Vanmorgen de enveloppen afgeschreven voor de geboortekaartjes. Hubbie doet de babywas (ik heb alles al uitgezocht en op hopen gelegd maar kan echt niet telkens naar zolder lopen voor de wasmachine) Dus ik schiet al aardig op met mn things to do lijstje

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @FunnyMe,ik kan me voorstellen dat je wil weten WAAROM die harde buiken er steeds zijn...
    Ik had van de week ook,kon zelfs bijna niet meer lopen en niks te zien :confused:
    Ik snap jouw heel goed meis,ik ben er ook ZO klaar mee,slaap ook niet meer,eten wordt ook minder,waggel,benauwdheid,heb overal vocht,last van mn rug,zo vind ik zwanger zijn niet zo leuk,sorry!
    Gaan ze je inleiden of weet je dat niet?
    Mijn gyn heeft gezegd dattie mij niet gaat inleiden maar ik ga het er nog ns goed over hebben Donderdag!

Veel succes morgen meis!
    Enne fijn dat je al opschiet met je lijstje! :thumup:

Knuffel voor jouw!

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Daisy, ja dat herken ik ook allemaal! Ja mijn gyn heeft gezegd dat hij me wilde inleiden met 34-35 weken. Hij zei vorige keer dat hij kon zien dat het lichamelijk erg zwaar werd. Nou geef me dan maar een datum dan kan ik daarnaar toe leven. Ik zou het er ook zeker met jouw gyn over hebben!

8. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi iedereen,

Sacha, Mila en MJ, wat leuk jullie weer te horen - ja, wij verveelde zwangeren hebben nu nog de tijd om elke dag even te kijken wie wat te kletsen heeft, maar jullie hebben het gewoon DRUK!

FunnyMe, je hebt het niet fijn, geen sprake van een roze wolk. Houd ons op de hoogte van alle test en afspraak resultaten.

Daisy, jij wordt ook onrustig, merk ik. Je klinkt goed, was gisteren erg beladen voor je, of ben je iemand die zich niet per se aan bepaalde dagen houdt, maar op een andere manier ermee omgaat?
    Jij hebt donderdag dus een afspraak - wat zou je zelf dan willen - nu al, of geef je het nog wat weekjes? Jij hebt het echt een stuk zwaarder dan ik. Raar eigenlijk, als ik naar fotos van jou kijk, ben jij zoveel slanker dan ik, onze buiken zijn ongeveer hetzelfde, waar draag je nou die 23 kilo?
    Het is ook zwaar aan het worden hé? Rug, buik, maag - heb je al het idee dat je indalingsweeen heb gehad?

Hier gebeurt er niet zoveel - gisteren waren de jongens zo onrustig dat ik helemaal misselijk werd van hun bewegingen, maar gaat vandaag weer rustig gelukkig. Wel enorme opgezette voeten gisteren, maar met dit rare weer heeft half Nederland dat. Manlief had ook opgezette handen en voeten - het weer of leeft hij met me mee?

Tal, jij had het over drie kindjes -heb je er al een?

Lieve (a.s.) mamas - ik ga pitten. Tot gauw.

9. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Meiden, wat klote dat die laatste loodjes echt zo zwaar zijn....heel veel succes met bloedprikken FunnyMe, en met een hopelijke datum...houd ons op de hoogte!
    En jij ook Dais, idd maar es kijken of je een inleidingsdatum kan laten prikken....

xxx

10. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Daisy, heb gelezen hoe jullie Merel d'r verjaardag gevierd hebben - een hele lieve manier om dit te doen.

liefs A

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen meiden,

@FunnyMe,ja snap helemaal dat je dan een datum wil,dat lijkt e echt zo spannend als je al weet wanneer...
    Maar je weet tuurlijk nooit,zie je wel bij Veertje,heb je een datum beval je nog eerder,hihi....
    Laat je wel ff iets weten?
    Good luck!

@Audrey,nou als het aan mij ligt mag het nu al,zoasl ik nu hier zit te typen heb ik zo'n moeite met ademhalen,ik ben gewoon aan het puffen,pff..
    Is dat zo over de buiken?
    Heb je geen recente foto van je buik?
    Indalingsweeen,ik zou niet weten hoe dat voelt,jij?
    Weet wel dat er wel al wat gaande is maar wat?
    Lief dat je ons dagboek leest,dank je wel meis....

@Tal,hoe gaat het met jou dan?
    Vervelend voor je om dit allemaal te lezen of niet?

Hoe gaat het met de mama's?

12. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Hoi,
    Deze mama heeft nu lekker vakantie. Ik moet alleen wel toegeven dat het nog niet echt zo voelt. Je leeft nog steeds van fles naar fruithap, naar brood, naar fles, naar koekje, naar warme hap naar fles en tussendoor ben je steeds bezig om ze op bed te brengen of ze van bed te halen. Mijn oudste dochter van 3,5 jaar spookt ondertussen van alles uit zodat ik ogen en oren te kort komt. Nee het is pas echt vakantie als manlief ook vakantie heeft en dat duurt helaas nog 3 weken. De weekenden probeer ik wel echt mee te nemen, gisteren (ja op zondag, ik weet het) heb ik bijvoorbeeld onze hele slaapkamer opgeruimd, de kast leeggehaald en opnieuw netjes gevuld, gesopt. Voelt dan wel lekker dat je eindelijk weer eens iets gedaan hebt. Nu moeten de slaapkamers van mijn dochters nog. :(

Maar goed het is natuurlijk ook wel erg genieten hoor met twee kleintjes en een peuter. Marlena stapt de hele box rond en Allana ligt vaak lekker op haar buikje genietend om haar heen te kijken. Als ze uit de box zijn kruipen ze het hele huis door op zoek naar dingen waar ze niet aan mogen komen. :)
    Djuna is ook helemaal gek met haar zusjes en wil soms ook wel eens iets te wild zijn (tillen en zo) die moet je dus goed in de gaten houden. Wat ook leuk is, is dat ze beginnen te zwaaien, erg grappig. En als ze aandacht willen gaan ze gewoon roepen. Ze zeggen al wel iets wat lijkt op papa en mama maar bedoelen ons daar volgens mij nog niet mee. Marlena is op dit moment aan het jammeren omdat ze het niet meer naar haar zin heeft in de box, maar ja ze moet natuurlijk ook leren dat ze niet bij elk huiltje uit de box mag, want zodra ze eruit is is het huilen ook over en kruipt ze tevreden door het huis. Maar ja helaas voor haar moet mama nog eventjes wat doen.

Voor de dames die met de laatste loodjes bezig zijn, nog even volhouden, je krijgt er iets heel moois voor terug. Sterkte.

13. tweeling1

tweeling1 Lid

22 dec 2007
    31
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik zie dat er een paar mensen al bijna op het einde lopen, Ik wil jullie heel veel succes wensen met de bevalling.
    Ik ben op 9 april met 34 weken bevallen van mijn tweeling. 2 jongens.
    Heel veel succes meiden.
    Groetjes

14. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Ik heb even een paar nieuwe foto's toegevoegd. Allana kan wel goed staan, maar gaat nog niet zelf staan, Marlena (links) is een dikke boef dat straalt ze dan ook wel uit. En nog een mooie foto van de 3 zusjes.

15. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Meiden niet zo zeuren hoor nog ff de laatste loodjes..
    het is het allemaal zo waaard!
    Gewoon rustig aan doen lekker laten verwennen met voeten badjes en zo en heerlijke massages....veel rusten overdag dan moet het goed te doen zijn! (spreekt er 1 uit ervaring :D )

Sascha leuke foto's van je meiden!

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Haha, Mila, daar ben ik het helemaal mee eens! Maar nou moet ik wel zeggen dat ik me tot de dag van de bevalling redelijk goed heb gevoeld op mega veel vocht vasthouden na. Ik wilde nog doorwandelen tot een week of 38 als het aan mij had gelegen, maar ik dreigde zwangerschapsvergiftiging te krijgen dus moest ingeleid worden.

Maar goed, zolang jullie een beetje rustig aan kunnen doen en je in huis niet te veel meer aanhalen en het gewoon laten doen komt het best goed dames!

Jullie kunnen het!

17. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Ha dames!

Audrey, 3 kindjes...heb ik nu, straks dus 5!

Hier alles goed, ik vind het absoluut niet vervelend om te lezen hoe zwaar jullie het hebben, kan het me zo voorstellen....begrijp heel goed dat jullie het onwijs zat zijn alledrie! Leef met jullie mee...en dan nog zo warm de komende dagen, pff!

Ga geloof ik even manlief helpen met kids naar bed brengen, krijg niet de indruk dat t soepel gaat haha, zal het weer wel zijn......

18. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Mila, kijk, dat gezeur, ik heb als buitenlander geleerd dat als ik erbij wil horen in Nederland, dan moet ik flink zeuren en klagen. :)
    Nee hoor, en trouwens, ik heb helemaal niets te mopperen - 35 weken en eigenlijk geen klachten. Ja, kan niet ver lopen, maar fietsen vind ik nog heerlijk, en ik ben al lang blij dat ik hoogzwanger ben in de zomer - anders zat ik al die maanden binnengesloten met koud winterweer. Nu heerlijk in de tuin, of afspreken met vrienden op een terrasje, zalig. Nee, klagen?, ik moet eigenlijk meer om mezelf lachen - ik vind mezelf soms echt belachelijk - dat gewaggel, toiletbezoek, buikelijk geweld.

En ook, ik heb helemaal niet wat Daisy en FunnyMe hebben, zo van, kom maar met die beebs. Als mijn jongens nog lekker willen binnen blijven, doen ze maar. Ik geniet eigenlijk pas sinds vorige week van mijn rust - had het zo druk met m'n opleiding, en nog wat nakijkwerk van school - maar nu HELEMAAL vrij :D Doe mij maar nog een paar weekjes zo.

Tal, wat ontzettend gaaf - wat een gezellig gezin gaat het bij jullie worden! Hoe oud zijn ze?

Sascha, leuke fotos, maar ik smelt het meeste van die van 12 mei, die zw/witte. Wat zijn ze toch mooi. (Jij zit, net als ik, in het onderwijs toch, vandaar dat je nu vrij hebt?)

Daisy, ik ook geen idee hoe een indalingswee voelt - toen ik het aan m'n fysio vroeg, zei ze "Vervelend" Nou, nog niet echt duidelijk :rolleyes:
    Ach, we merken het vanzelf.

Vanmorgen enorme mijlpaal - ik, de eeuwige uitsteller, heb eindelijk m'n z-huis tas ingepakt! Nu nog alleen een briefje schrijven voor erop, met een lijst van de dingen die nog erin moeten dat niet ingepakt kunnen worden. Goed hé? :thumup:

Dames, tot gauw, en Marian en Mila - goed hoor, dat jullie ons disciplineren!

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Girls!

Sterkte met de laatste loodjes hoor meiden, het is niet altijd makkelijk! En hier is dan bij uitstek de plek om ff lekker te klagen!
    Hoop toch voor jullie dat de kleintjes nog eventjes "binnen blijven" deste relaxter en fijner is de start straks! Je kraamtijd thuis doorbrengen lijkt me toch wel heel erg fijn. Hoop dat jullie je effies beter zullen voelen en: het einde is in zicht, you can do it! Nog heeeeeel eventjes! (kan niet wachten haha)

Indalingsween: ik had een paar uur langvrij regelmatige pijnloze harde buiken.

Audry: well done: de zhtas bijna compleet, weer iets om af te vinken, geeft toch weer rust. Fijn dat je je redelijk voelt nog! Ik vond fietsen ook de fijnste manier van voortbewegen hihi.

Tal: Hoe oud zijn je andere kids?

Tweeling1: nog gefeliciteerd dan, hen je zin om lekker mee te kletsen hier?

Sascha: leuke foto's! Pittige dametjes hoor! En lekker vakantie!

Daisy: nog steeds onrustige buiken?

FunnyMe: hoe was je dagje ziekenhuis?

Marian: gingen de laatste nachten een beetje oké?

Hier alles oké. Mannetjes gaan hard opeens, tijgeren het hele huis door, gaan op hun knieeen zitten, op handen en voeten staan, bijna zelf staan (Tijn al gedaan op de bank) etc etc. Meer tandjes op komst, daardoor nahten niet geweldig, maar ach...

20. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo allemaal,

Even een kort berichtje, heb het erg druk (ben zowat de hele dag (en nacht) bezig met voeden. Ik ga wel regelmatig met ze op stap, krijg dan ook heel veel aandacht van iedereen, en je komt ook heel veel (ervaren) tweelingmoeders tegen die zeggen nu is het even heel druk (eentje zij zelfs soms lijkt het wel een melkfabriek alleen maar voeden, voeden en voeden) maar straks is het puur genieten. Ik ben super blij met mijn mannetjes, hartstikke trots ook, en ze zitten nu al bijna op de groeicurve van op tijd geboren baby's terwijl ze daar normaal 2 jaar de tijd voor hebben. (ze wegen denk ik bijna 4 kilo, moet de 2de weer naar het cb dan worden ze weer gewogen en krijgen ze hun eerste inenting, spannend! Ik had beloofd foto's te plaatsen, hoop dat deze week nog te doen.

@aanstaande moeders die het nu toch wel erg zwaar beginnen te krijgen sterkte! Je bent alle kwaaltjes vergeten zo snel je de twee schatjes in je handen hebt! Ik heb nog geen tijd gehad om me bijtelezen maar zal dit snel doen.

@tweeling 1, mijn Julian en Thomas zijn met 33 weken en 6 dagen geboren (23.24 uur en 23.33 uur) dus ook bijna 34 weken. Hoe gaat het met die van jou, doen ze het goed en hoe heb jij de bevalling en alles erna ervaren?

@ervaren tweeling moeders, ik geef mijn kleintjes voor 90% BV en 10% KV, meestal afgekolfd en ca 2x p/d aan de borst zelf, ze drinken erg veel (bijna een liter p/d) en komen nog steeds om de drie uur (ook 's nachts). Wat is jullie ervaring met voeden (borstvoeding, aantal voedingen en doorslapen?)
    Ik zal zo blij zijn als ze al 1 voeding 's nachts minder zouden komen, want ik trek het soms echt niet meer.

Hoop snel weer wat vaker op het forum te zijn! Liefs MC Lover

Deel Deze Pagina