Hi meiden, ff een kort berichtje over het ziekenhuis. Om 8 uur geprikt. Toen om 9.15 de groeiecho. Was hartstikke goed! Uk weegt nu 1250 gram (2 wk geleden 920) en Puk weegt 1300 gram (woog 998) Nu zit Puk weer op de eenlingcurve, en Uk zit er net ietsjes onder. Echo in het EMC moet morgen wel gewoon doorgaan, gyn vond het wel nuttig dat er ook eens een andere 'partij' naar de meiden keek. Maar hij verwacht niet dat er iets schokkends uit komt. Puk ligt het laagste en die ligt al die weken al in een stuit. Ben door de gyn al voorzichtig voorbereid dat het een ks gaat worden, omdat uk op haar drukt en ze zo niet kan draaien. Maar ach eigenlijk ben ik daar vanaf het begin al vanuit gegaan (ik dacht dan kan het nooit tegenvallen als ik niet gewoon kan bevallen) Toen om 11 uur geprikt, meteen mn hb laten controleren, wilde de gyn graag. En om 15 uur weer geprikt. Ik kan zometeen al bellen voor alle uitslagen. Dan dus morgen naar het EMC en dan vrijdag weer op controle.
Uitslagen waren te hoog (6.3, 7.3 en 7.5) dus zwangerschapssuiker volgens de assistent van de gyn. Vrijdag bij de controle horen we meer. Waarschijnlijk moet ik naar de diabetesverpleegkundige zei ze. Ach we horen het wel. HB was netjes 7.2
tweeling1 nog gefeliciteerd met je zoontjes! Ze zijn vroeg geboren kwamen ze spontaan of was daar een andere reden voor? Over die kwaaltjes van de laatste loodjes. Ik ben bevallen met 38 weken (als het aan de gyn lag nog later) maar vond het toen ook wel welletjes hoor. Misschien had ik het nog wel eventjes volgehouden maar die dikke buik gaat toch echt wel in de weg zitten op een gegeven moment. En dan had ik natuurlijk ook nog een peuter van 2,5 waar ik om denken moest. En die had echt wel in de gaten dat mama niet zo hard meer kon rennen. Maar over het algemeen had ik niks te klagen, ik heb een perfecte zwangerschap gehad, niet al teveel vocht, niet al teveel kwaaltjes. Audrey lekker he vakantie! Ik zit inderdaad ook in het (basis)onderwijs. Ik woon in het Noorden dus wij hebben dit jaar vroeg vakantie. Ik vind die zwart/wit foto zelf ook erg mooi (Staat ook op mn bureaublad) ik heb een hele serie gemaakt. Kan er nog wel een paar plaatsen. Wat goed dat je je tas gepakt hebt. Heb ik pas gedaan toen ik naar het ziekenhuis moest voor mijn keizersnee. Noor wat goed dat Tijn al zelf is gaan staan! Hier gaan de tandjes ook hard op het moment. Vannacht de hele nacht gebrul. Na wat druppen voor de tandjes gesmeerd te hebben en een zetpilletje was het eindelijk rust. Mclover ik snap precies wat je bedoeld. Ik vond de eerste weken ook erg zwaar, vooral de nachten. Hier ook een mooie tijd om de 3 uur gevoed. Met 8 weken sliepen ze 's nachts door van 23.00 tot 6.00 geloof ik. Funnyme wat goed dat de kleintjes zo gegroeid zijn! Maar toch zwangerschapsuiker dat is wel weer spannend. Wij gaan even een broodje smeren en daarna even naar de winkel wandelen voor een paar boodschappen.
Hoihoi, @Sascha,wat lekker zeg vakantie of ja vakantie,je komt nu iig aan andere dingen gtoe toch? Wat klinkt het leuk bij jullie zeg zo'n groot gezin,en ja ik kan me helemaal voorstellen hoe de oudste reageert,echt moedertje heh,leuk! Wat een mooie foto's zeg,ik kan echt niet wachten hoor als ik dat zo allemaal lees/zie @Tweeling,gefeliciteerd met je boys! En dank je wel meis! Hie gaat het met de jongens? @Mila,ja erg heh... Maar het is ook zo zwaar(zegt ze nogeens zeurend ) Nu ga ik iedere middag naar bed mar toch.. En ik geloof je direct,straks zijn we het allemaal vergeten(of niet,hihi)en kunnen we eindelijk gaan genieten van onze kids Hoe is het daar? @Tal,ow wat gezellig druk zeg! Jullie zijn al helemaal aan het idee gewend? @Audrey,wat een mooie foto zeg! Hoezo zeg je tegen mij waar die 23kg zit? Jij bent ook behoorlijk slank vind ik en je buik valt to die van mij ook wel mee toch? Heel goed dat je je tasje gepakt hebt! @Noor,ja hoor,de harde buiken zijn er nog steeds maar er gebeurt verder weinig hoor... Fijn om te horen dat jullie mannetejs het zo goed doen! @MCLover,leuk om wat van je te horen en ben errug benieuwd naar je foto's! @FunnyMe,goed dat je beebjes gegroeid zijn joh! Minder is dan weer dat je misschien zwangerschapssuiker hebt. Rustig aan meis en hopelijk valt het mee vrijdag! Ik heb sinds vandaag best veel vochtverlies,is dat normaal of heeft het wat te betekenen? Donderdag weer controle,ik ben echt zo benieuwd! Hopelijk weet hij ons nu wel te vertellen hoe zwaar ze ongeveer zijn,wat ik eerder al vertelde dat is 5 weken geleden Nou meiden,rustig aan met dit warme weer! xxxDais..
Tweeling gefeliciteerd met je jongens! Daisy, ik heb sinds een week ofzo hele waterige afscheiding. En zoveel dat ik bang was voor vruchtwater. De gyn heeft het getest en het bleek dus gewoon afscheiding te zijn. Maar als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen hoor!
Ja dat heb ik nu dus ook.. Het is ook helemaal doorzichtig,vanmorgen wa het nog soort van witachtig slijm maar nu niet meer(sorry voor details). Kijk het nog wel ff aan..
Ik heb sinds vandaag heftige menstruatiepijn. Echt alsof ik elk moment heel heftig ongesteld ga worden. Herkend iemand dit?
Hoi meiden, Ik ben blij te lezen dat er ook meiden zijn die al ver zijn en bijna geen klachten hebben. Ik was echt bang dat je het bij een tweeling ook 2x zo zwaar krijgt aan het eind, maar het hoeft dus niet. En natuurlijk is het bij iedereen verschillend. Ik zelf ben klein en tenger en vraag me af hoe het allemaal zal gaan lopen. Waren (zijn) er nog meer van dat postuur? FunnyMe: ik weet van mijn zusje (die nu 29 weken zwanger is) dat ze dat ook regelmatig heeft. Geen idee wat het is. Hoe gaat het nu? Goed te horen dat Uk en Puk het goed doen. Wel vervelend van die suiker zeg.
Funnyme ik zou het maar wel goed in de gaten houden. Toen mijn vliezen braken van de oudste had ik rugpijn. Precies zo'n pijn die ik altijd had als ik ongesteld moest worden. Het bleken dus ook rugweeen te zijn. 30 weekjes is nog wel wat vroeg om te gaan bevallen dus hopelijk valt het allemaal wat mee.
Hee meiden, de pijn is nog niet helemaal weg, maar komt en gaat. We kijken het gewoon nog even aan toch? Essie, ik denk dat er een heleboel zwangerschappen zou zijn. Ik bedoel vrouwen die zwanger zijn van een tweeling en weinig tot geen last hebben. Tja iedereen is anders en ieder lichaam ook toch?
lieve meiden ik bedoelde het niet als een verwijt hoor... meer een beetje sarcastisch met een knippog! Tuurlijk zijn de laatste loodjes zwaar en ik kan het weten! Maar je bent het echt zo vergeten...en het word zelfs onvoorstelbaar dat die 2 in je buikje hebben gezeten.... Stertke dames vooral met dit warme weer.... Hier gaat het goed. de mannen kruipen de hele tent door. en Mauro kan al bijna staan! Straks gaan we met ons gezinnetje naar een meertje toe, ff zwemmen en picknicken ik heb er zin in! Fanny stertke!
Hallo allemaal, Ik ben weer terug van vakantie.Heb nog niet alles kunnen lezen.Ik zie wel dat het spannend gaat worden voor een aantal van jullie.Zelf ben ik bevallen met 35 weken en 3 dagen. later lees ik alles wel even terug en zodat ik weer op de hoogte ben. Veel succes allemaal met het warme weer Groetjes Jo
Leuke vakantie gehad Jo? Mila: ooh dat klinkt goed! Veel plezier! FunnyMe: bij twijfel altijd bellen hoor! Liever een keer te vaak langskomen dan te weinig! Essie: ik ook klein, 166 en was voor mijn bevalling 55kg, nu nog 4 daarboven Maarja, das deels mijn eigen schuld MClover: goed ff wat van je te horen! Bij mij hebben ze vrij lang 7 voedingen gehad, maar ik weet niet meer precies hoelang. Tja, BV mogen ze natuurlijk naar behoefte drinken... Maar heus, over niet al te lange tijd slapen ze ineens wat langer door! En ze zijn nog klein en hebben het nu gewoon nog ff nodig. Sterkte joh, hoop dat er snel betere nachten aanbreken. Ik heb overigens zelf vrij lang 's middags ook geslapen. Dit had ik echt nodig! (Nu eigenlijk ook, maar ja...) Audrey/Daisy: weer een nacht / dag voorbij! en wat minder warm weer op komst, dat zal voor jullie wel prettig zijn!
@FunnyMe,hoe is het nu met je? Hou het maar goed in de gaten! @Mila,wat gezellig,veel plezier,hopelijk blijft het droog! @Jo,en leuk gehad? 35,3weken,oei oei dat wil ik ook wel,hihi.... @Noor,ja idd,mag wel wat koeler heh,alhoewel ik hierbinnen er niet zo heel veel last van heb,gelukkig! Nou hier nog alles rustig... xxx
Ha ladies! Lekker drukkend warm he? Hoe is t met de opgezwollen voetjes?! Hier alles helemaal ok, word alleen zo moe van die warmte(klaagklaag!) xxx
Hee meiden, vandaag de uitgebreide medische echo gehad. En alles was goed! Het verschil in de gewichten tussen de meisjes is minimaal. Verder zag hij niets wat op twin to twin syndroom kan wijzen. Navelstreng heeft 3 vaten. Alle organen zagen er goed uit. Kortom het was hartstikke goed nieuws! Hij vindt de meisjes ook niet te klein. Ja ze zitten onderin de groeicurve zei hij maar das niet gek want het zijn er 2. Dus ik ben helemaal gerustgesteld! Verder nog wel wat last van harde buiken en menstruatieachtige pijn. Ach ik hou me lekker rustig!
Fijn FunnyMe, dat alles er zo goed uitziet! Geeft je vast weer een rustiger gevoel. Heb je het ook meteen gevraagd van die zeurende pijn? Daisy: gelukkig red je het een beetje! Nog ffies meid, je bent al langer zwanger dan ik was van de tweeling, nog heel ffies en je bent er!