Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @FunnyMe,wat een goed nieuws zeg!
    Wat zei de gyn over je 'menstruatiepijn'?

@Noor,ik vroeg me ook al af hoe het met de rest is?
    En Audrey?
    Ja ik weet het nog fftjes,vandaag controle dus ben errug benieuwd!

Fijne dag allemaal!

2. Hoi!

Goed nieuws Funnyme! Hardstikke fijn!

Hier ales goed. Heb wel wat last van buikpijn wat gekomen is nadat het maandag super druk was op mijn werk. Daarna gewoon doorgaan natuurlijk, maar na vanacht gedroomd te hebben dat de kids veel te vroeg werden geboren, dacht ik: ik meld me ff een dagje ziek hoor, dit is vast een waarschuwing....dus nu lekker rustig aan doen thuis.

Noor: Ons postuur is idd te vergelijken. Ik ben alleen nog iets kleiner: 1m62. Bij hoeveel weken zijn jouw kinderen geboren en hoe zwaar wogen ze? En had je veel klachten?

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb in het EMC niks over die menstruatiepijn gezegd. Moet morgen naar mn eigen gyn en heb het er liever met hem over.
    Heerlijk he meiden dat het weer wat afgekoeld is?

Spannend Daisy, vandaag controle. Hoe laat moet je?

Ik moet morgen om 11.30 op controle, lekkere tijd op mn verjaardag hihi....

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Essie: ik ben bevallen met 35w1d, de jongens waren 2125 en 2490gram zwaar. Ik had niet heel erg veel klachten, vond het wel zwaarder dan de zwangerschap van mijn dochter. Op het laatst werd lopen oncomfortabeler en natuurlijk wel af en toe maagzuur etc.
    De laatste dagen sliep ik heel slecht en kon ik erg slecht eten, maar verder kijk k terug op een prima zwangerschap!

FunnyMe: dus morgen jarig?! Hoe jong blijf je ;) ?

Daisy: hoe was je controle?

Audrey: where are you?

5. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi allemaal,

Hé hé, lekker koel vandaag. Gisteren m'n trots ingeslikt en de bus gepakt toen ik aan de andere kant van de stad moest zijn. Ik fiets nog met plezier, maar manlief werd echt boos toen ik zei te gaan fietsen - "En je pakt een taxi heen en weer!" Vond ik ook weer onzin, dus gefietst naar bushalte, en toen eenmaal in de bus, dacht ik, "Oooooh heerlijk, ik ga de hele dag rondjes rijden", nooit beseft wat een zegening airco is.

Ester en Noor, bij de echo waarin ontdekt werd dat wij twee mooie knipperlichtjes hebben, riepen de gyn en verpleegkundige gelijk, "Maar jij bent lang, jij kan een tweeling goed hebben". (Vind ik wel meevallen, 1.73), maar misschien draag ik het dan langer uit. Vind ik ook wel prima, heb toch nergens echt last van, behalve af en toe nare spierkrampen die doorstralen been in vanuit linker bil.
    Dus als de jongens nog even geduld willen hebben... ben ook benieuwd wanneer Beeb A gaat indalen - worden ze dan rustiger als ze ingedaald zijn? Minder buiktsunami's?

Het grappigst is in de supermarkt of zo, sta ik in de rij met een golvend buik, en de blikken van mensen om me heen zijn om dubbel van te liggen. Vrouwen worden vaak sentimenteel, jongere mensen kijken vol afgrijzen (te vaak Alien gezien :rolleyes: ) . Zelf vind ik dat bewegende erg leuk - zou dan het liefst in de super m'n t-shirt omhoog willen trekken en uitgebreid genieten.

Ik kijk straks weer even, hoe het met je controle was Daisy - ik moet morgen, maar vind het niet zo heel spannend nu de groeiechos voorbij zijn. Alleen een beetje met de GIO kletsen, zeggen dat het goed gaat en dan weer weg. (Oh! Voordat ik weer op m'n donder krijg - dit was officieel geen klacht! We blijven dankbaar en vrolijk O:) )

Jo, fijn dat je genoten heb - wat voor zomerplannen hebben de tweelingmams?

Tot gauw allemaal!

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hee hallo,hier is ze weer :) en jawel hoor met een datum voor een geplande keizersnede!
    16 Juli is het zover meiden,oei oei nu komt het wel heel erg dichtbij!

Kindje 2 was toch nog gedraaid en ligt nu met haar hoofdje beneden,kindje 1 ligt nog steeds in stuit dus vond de gyn het verstandigst om een keizersnede te doen....
    Hij heeft ze weer niet kunnen meten,hij kon niet bij de beentjes maar hij schat dat ze rond de 2500gr zitten als ze gehaald worden.
    Mits ze natuurlijk eerder willen komen :)
    Ook dan wordt het een KS..
    We kunnen niet wachten!

@Essie je hebt groot gelijk hoor meis,is toch heerlijk ff een dagje thuis en relaxed te doen!
    Hartstikke lief berichtje van je op onze site,dank je wel!

@FunnyMe,mmmm morgen dus lekker taart?
    Kan je een stukkie opsturen hihi :)
    Succes iig morgen en een hele fijne dag morgen(voor ik het vergeet)

@Noor,dan waren je jongens ook best zwaar of zijn die van ons dan aan de lichte kant?

@Audrey,wat fijn om te horen dat jij bijna nergens last van hebt zeg!
    ik kan het me helaas niet voorstellen!
    Hou op over supermarkten,pfffff,absurd hoe de mensen je aanstaren zeg,ik voel me werkelijk net een attractie :rolleyes:

xxxDais...

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    *inbraak*

wow buddy gefeliciteerd wat een nieuws nog 13 dagen en dan heb je je kleintjes bij je!joeperdepoeperdepoepie

*uitbraak*

8. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Oh, Dais, wat spannend!

Audrey, succes morgen, laat je wat weten?!

xxx

9. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi Tal, Ja, zal ik doen - wanneer heb jij weer controle?

Daisy, ja, ik krijg zooo veel aanspraak, maar het is allemaal heel lief bedoeld. 16 juli? Wat voor gevoel heb je eigenlijk bij een KS? Vind je het fijn, en opluchting, of jammer? Heb je eigenlijk al een voorlichtingsavond bijgewoond in je z-huis? Anderen? Ik vond het wel prettig om te zien waar het allemaal gebeurt. Beval je in hetzelfde z-huis als met Merel, of een ander?

Ja, Noor, lekker vandaag, wat koeler. Zijn de jongens nu ongeveer even zwaar, of is eentje nog altijd groter (best een groot verschil toch, bij de geboorte, of is dat redelijk normaal?)

Verder, iedereen, fijne avond - ik ga vanavond nog een klus proberen te klaren - de enveloppen voor de kaartjes adresseren, nou ja, een begin maken :-k .

10. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Ik mag maandeag weer voor controle....

FunnyMe, jij een hele fijne dag morgen he!

xxx

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen,

@Buddy,thanks meid! :)

@Audrey,ja het is ook allemaal lief bedoeld maar dan nog,iedere dag 100x hetzelfde te moeten zeggen,pffff :)
    Ik vind het ergens wel fijn dat het een ks wordt maar aan de andere kant ook weer niet,het is een beetje dubbel...
    Ik beval in hetzelfde ziekenhuis ja,dus ik ben heel erg benieuwd hoe we straks reageren als de meiden er eenmaal zijn en alles doet het(nap wel wat ik bedoel hoop ik)..Wordt heel spannend!
    En is het gelukt met de enveloppen?

@Tal,maandag weer,altijd spannend!
    Alvast heel veel succes!

@FunnyMe,Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er een gezellige dag van!
    Enne succes bij de gyn!

Fijne dag allemaal!

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden,
    Nog ff ego. Bij de gyn was alles goed. Hij vond de waardes van mn suiker wel iets aan de hoge kant, maar niet schrikbarend. Ik hoef niet naar de diabetesverpleegkundige. Alleen klein beetje opletten met eten.
    En de kans dat ons meisje zou draaien met haar koppie naar beneden was minder dan 1%. En ze is gedraaid! Dus zoals het er nu uitziet mag ik gewoon bevallen. Ik ben weer helemaal blij!

13. FunnyMe, wat een goed nieuws weer! En ook fijn dat je suiker redelijk normaal was en dat je alleen met eten moet opletten.

Audrey, hoe was jouw controle vandaag?

14. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Her en der goede berichten, lees ik :)! Fijn!

@Daisy: spannend! Het komt nu echt dichtbij :)! Nog eventjes meis, dan zul je je hopelijk ook snel weer beter voelen!

@FunneMe: goed te horen dat alles er goed uitziet! 1% draaikans - en gedraaid, wow! En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Audrey, jeetje, 36 weken alweer (ruim)... Komt toch ook erg dichtbij nu! Sterkte!

Hier ook nog steeds positieve berichten. Vorige week vrijdag had de gyn gezegd dat ze me zou opgenomen hebben, als ik zwanger was geweest van 1 kindje... ivm de groeiachterstand (zo;n 4 weken) van kindje A. Ben de afgelopen week 3x naar het ziekenhuis geweest voor ctg's en echo's - en iedere keer mocht ik toch weer naar huis :)! Maandag gaan ze weer meten, ben heel benieuwd! Kindje A is in ieder geval superbeweeglijk en sterk... Zolang dat zo blijft, maak ik me niet al te veel zorgen, maar ben toch blij dat ik in ieder geval de 34 weken heb gehaald :)!

Oh, en verder valt het hier enorm mee qua klachten :)! Slaap redelijk tot goed, hou geen vocht vast, alleen wat maagzuur af en toe. Ja, en de bewegingsvrijheid neemt wat af... hihi, maar dat hoort er gewoon bij denk ik ;)! Tot zover valt het me allemaal reuze mee! Ze rekken tegenwoordig wat meer aan al mijn banden en spieren, maar ja, dan denk ik: JOEPIE, ze groeien in ieder geval ;)!

Heel goed weekend allemaal!

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Dais: jeetje wat spannend joh! Wel gaaf dat je nu naar deze datum kunt uitkijken! En apart lijkt me! Hoop dat je je het laatste stukje wat beter voelt!

Audrey: joehoe de 36 weken gehaald!

Licrys: je houdt ons in spanning ;)
    Gelukkig gaat t goed met beebjes!
    Bij mij had de een ook wat groeivertraging, maar uiteindelijk waren ze toch beide mooi van gewicht!

16. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Goede morgen allemaal,

Ik hoop dat jullie het een beetje trokken gisteren met dat benauwde weer - ik was dood op, maar probeer weinig te doen - veel lezen, wel een boek per dag, lekker op bed met de ruggensteun - toch het lekkerst.

Controle was (als te verwachten) prima - moet weer donderdag. Kon ook vragen waarom ik zulke zere handen heb - m'n vingers zijn al een paar weken ietsjes dikker dan normaal, maar de pijn is vervelend, vooral in de nacht. Schijnt dat als je handen en polsen opgezet zijn, dat de zenuwen in je polsen afgekneld worden. Vandaar. Niemand anders dit rare klachtje?

Ja Daisy, envellopen bijna allemaal gedaan - nog een paar adressen opsporen, maar die zijn van zijn kant, mag manlief uitzoeken (wat dus betekent dat het niet gebeurt en dat ik net zo lang zeur totdat het gebeurt :) )

Ja, ja, ik weet nu waarom ik twee jongetjes krijg - heb gelezen dat een onderzoek heeft laten zien dat bazige vrouwen 80% meer kans op jongetjes hebben - we hebben meer testosterone. Manlief zegt heel lief dat ik niet bazig ben, maar dat ik het goed bedoel en alleen voor iedereen altijd wil zorgen. Aardig om te zeggen, maar ik ben gewoon bazig!

Licrys, dat gaat nu hard zeg, je klinkt wel heel posi over de groei. Houd ons op de hoogte.

Tal, jij moet morgen weer - we zijn benieuwd.

Noor, jouw kindjes geen last van de hitte?

Okee, hup onder de douche en dan naar een partijtje voor een nichtje. Fijn weekend nog allemaal!

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Daisy, ik moet zovaak aan je denken. Oh vandaag de 6e.. nog maar 10 nachtjes slapen en dan komen haar kindjes... Vind het zo spannend voor jullie!

Licrys, vanaf wanneer heeft je kindje een groeiachterstand? Dat is wel even schrikken zeg als ze dan zeggen dat ze je anders hadden opgenomen. Oke wat moet dat moet maar liever niet toch?

Ik wilde zo graag dat de meiden zouden komen met ongeveer 34 weken. Maar ja het is voor hun natuurlijk het beste als ze met 36-37 weken komen dus die paar weekjes extra zing ik dan ook nog wel uit. Misschien piep ik tegen die tijd wel anders maar dat zien we dan wel weer toch?

Hoeveel wogen jullie kindjes bij de geboorte en hadden ze toen maatje 44 of 50?

18. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    @FunnyMe - vanaf het begin was kindje A duidelijk kleiner dan kindje B, maar toen ik ruim 27 weken zwanger was, bleek de groeiachterstand op zo'n 2 1/2 week te liggen, van beiden overigens. Toen sprak de gyn ook voor het eerst met me over opnames en eventuele keizersnede. Ben toen rustig aan gaan doen op mijn werk en met 29 weken helemaal gestopt met werken. Kindje B is sindsdien behoorlijk goed bijgetrokken, groeispurtje gehad ;)! Kindje A heeft inmiddels wel een wat groter koppie en langere benen, maar de borstomvang blijft nog steeds achter... Tja. Toch is kindje A zó beweeglijk en sterk (au, au, au), dat ik denk dat hij of zij het voorlopig nog wel naar zijn zin heeft. Voorlopig ben ik blij met iedere dag dat ze er nog zitten :)! Moet toegeven dat deze hele zwangerschap me best mee valt - als ik me maar rustig houd... Jij sterkte nog!

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Audrey ik heb dat ook af en toe. En witte plekjes op de plaatsen waar ik vocht vast houd. Heb jij dat ook? Veel plezier op t feestje!

Licrys, moeilijk is dat af en toe he rustig aan doen? Nou ja vooral in t begin vond ik het moeilijk nu ben ik eraan gewend. Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent met elke dag dat ze er nog zitten. Dat ben ik ook! Dank je wel voor het vertellen. Hoop dat je het niet erg vind dat ik ernaar vroeg. Was gewoon benieuwd.... Sterkte meis!

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hey girls
    Hier aan het werk dus druk hihi toch ff spieken!

Onze jongens hebben 1 weekje 44 aangehad, maar 50 met opgerolde mouwtjes/pijpjes had ook gekund ;)

Dais?Audrey?FunnyMe/licrys: nog ffies nog ffies!
    Het wordt hier opeens wel spannend haha :)

Deel Deze Pagina