Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Daisy ik heb na 3 dagen koorts de huisarts gebeld, maar deze zei dat het wel tot 5 dagen kon aanhouden. Als ik het niet zo vertrouwen moest ik maar bellen. Vanmiddag was ze zo duf dat ik toch maar weer gebeld heb. De huisarts is vanmiddag geweest en constateerde een oorontsteking aan beide oren. Verder kon hij er niks aan doen omdat het een virus is (komt door verkoudheid). Elke avond een zetpil en voor de rest van lauwe slaolie in de oortjes druppelen.

Bolbuikje mooi om te horen dat alles goed gaat met de kindjes, hopelijk zit je snel zelf ook lekkerder in je vel. Bij mij gaan ze ook niet allebei zelf zitten hoor, alleen Marlena kan dan. Allana kan wel stevig zitten als je haar neerzet. Komen ze al wel vooruit met kruipen (buikschuiven)?

MClover wat een scheetjes zeg, vooral die foto met die veel te grote kleren aan, geweldig. Goed van je dat je veel onderneemt en de kleintjes ook eens uit besteed. Ik had in het begin veel hulp van mijn moeder en schoonzus, die bleven regelmatig een nachtje slapen zodat ik een nachtje door kon slapen (6 uurtjes 1 voeding overslaan).

Licrys tjonge spannend zeg, wel goed dat alles nu extra in de gaten wordt gehouden. En wie weet volgende week al moeder. Ik hoop dat we hier gauw goede berichten krijgen.

Mila ik weet niet of ik het al had geschreven, maar super mooie foto’s van je jongens. En wat worden ze al groot he?
    Volgende week zijn onze meiden alweer 11 maanden oud. We tellen af naar de eerste verjaardag.

2. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    MClover, wat een schatjes! Echt geweldige foto's

Hanneke, leuk weer wat van je te horen, fijn dat t goed gaat met de kiddies, hopelijk voel jij je ook snel wat lekkerder....

Hoest met Dais? En met Audrey?

Wat gaan ze snel he, Noor...bijna een jaar alweer....

Ben gister even naar Rotterdam geweest, als echo-troost een paar babykleertjes gekocht! Ben ook erg benieuwd naar de maatjes straks, Julia was 51cm en 3920 gram, dus 50 was al te klein!

Het schoolreisje was geslaagd, Freek(kleuter)mocht niet bij zee, Vincent(groep 3)wel, dus die had een tas zeiknatte kleren mee terug...het weer was meegevalen, alleen heel veel wind. Hoop dat t wat rustiger weer wordt, zo sneu voor de mensen uit Noord en Zuid die nu in Nederland aan het kamperen zijn...!

Lycris, houd ons op de hoogte!

xxx

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @MCLover,thanks voor je opbeurende woorden :)

@Noor,dank je voor het vertalen,hihihi...

@Sascha,heh jeetje wat vervelend,daar kunnen ze veel last van hebben heb ik vernomen van mn collega :(
    Succes ermee meid!

@Tal,je hebt groot gelijk,lekker wezen shoppen,zou ik ook doen(alhoewel ik er geen kracht meer voor heb)
    Fijn dat het schoolreisje leuk is geweest,vond het vroeger ook altijd errug leuk :)
    Hoe voel je je verders?

@Audrey,how are you today?

Gister dus flinke harde buiken en krampjes gehad :( Gisteravond toch maar even gebeld voor de zekerheis,mannetje had de tijd in de gaten gehouden om de hoeveel tijd en dat was minder dan 2 min,dus mocht gelijk langs komen.
    Wel weer weeenactiviteit maar geen ontsluiting,moest het goed in de gaten houden en gelijk weer bellen als er ik iets voelde dus nu voel ik me weer geruster... De harde buiken zijn er nog steeds hoor maar zolang het verder niks doet zal het wel oke zijn..

Fijne dag meiden!

4. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Jee wat een rust hiero :confused:

5. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    nou he?
    Heeft niemand wat leuks te melden?!

6. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    ik heb wel iets te melden, weet niet of het leuk is. Allana zat vanmorgen ineens onder de rode vlekjes dus heb ik even op internet wat gezocht. Ik kwam uit bij de 6e ziekte, alle symptomen klopten. Het begint met koorts, daarna zakt de koorts en verschijnen de vlekjes die verdwijnen na een paar dagen weer. Vaak hebben kinderen er ook oorontsteking of keelontsteking bij. Je kunt er verder niks aan doen, het moet gewoon uitzieken. Maar ja dus wel enorm besmettelijk voor kinderen tot 3 jaar. Djuna heeft dus geluk, maar Marlena zal er waarschijnlijk niet aan ontkomen. Na besmetting duurt het 15 dagen voor de ziekte te zien is. Nou ja ik weet nu in ieder geval wat het is.

Verder gaat het hier z'n (drukke) gangetje. Alleen heeft Marlena nu door dat ze ook uit de box kan en heeft ze het na een kwartiertje (soms nog korter) wel bekeken in de box en zet ze het op een brullen. Dus even troosten en er weer in, af en toe laten huilen, pfff erg vermoeiend. Ik wil ook niet toegeven door haar er steeds uit te laten. Bovendien kan ik ze niet continu in de gaten houden er is ook meer te doen. Ik wil ze er nog wel tot hun 2e ongeveer in kunnen zetten.

Hoe gaat het met de (hoog)zwangere mama's? Houden jullie het allemaal nog wat vol? Ik weet nog dat ik op het laatst heel vaak in de babykamer ging kijken en eventjes wat spulletjes in de kastjes deed of gewoon lekker dromen van volle babybedjes, heerlijk. En nu? Nu geniet ik van de volle babybedjes, met die heerlijke meisjes erin. En af en toe denk ik, pfff wat gaat het snel, waren ze maar weer zo heeeerlijk klein.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daisy, ja dat kan ik het beste zelf vertellen, hoewel "het gaat nog altijd niet zo goed met mezelf" wat vaag is, maar oke, ook ik hoop dat ik snel weer de oude ben! En dat gaat me zeker lukken! Wat naar zeg dat van die krampen! Houd het maar goed in de gaten ja, en gewoon bellen als je dat nodig vind/hebt! Hoe is het nu met het vocht vasthouden? Trek je het nog een beetje?

Sascha78, ow, ik dacht dat ze laat waren? haha! maar dat valt wel mee dan! Das mooi! Bij jullie dus eentje die wel zelf gaat zitten en eentje die niet zelf gaat zitten! Hier het oefenen met kruipen is vooral op handen en knieen gaan zitten en dan heen en weer bewegen, buikschuiven gaat al een tijdje goed, maar vooral achteruit!

Mila, leuke foto's! Volgens mij hadden ze het wel naar hun zin!

McLover, wat een leuke foto's ook zeg! Wat super dat je zo goed kolft! Dat vind ik echt een topprestatie meid! Ik heb de eerste 7 weken volledige bv gegeven, daarna zijn we gaan bijvoeden, met flesvoeding omdat ze niet genoeg groeide. maar ergens februari/maart had ik ze weer beide volledig aan de borst, geen 'gezeur' meer met flesjes. Mag ik je trouwens een kleine tip geven, hoewel ik niet weet hoe je het nu doet, omdat je schrijft, moedermelk in flesjes aangevult met kv. Doe je de bv en de kv door elkaar? zo ja, drinken ze de flesjes dan altijd leeg? Anders zou ik zeggen dat is zonde van je melk, geef ze een flesje bv en dan daarna het flesje kv dat je wil geven, zodat je niet je eigen melk weg hoeft te gooien! (dat vind ik zo zonde! haha!) Heel veel succes meid! Ik hoop dat het met je tepels goed blijft gaan! En als ze groeien, tevreden zijn, allert zijn en genoeg plasluiers hebben, dan drinken ze voldoende hoor meid! (sorry voor het lange verhaal, waar je misschien niet op zat te wachten, maar wilde je alleen de tip geven)

Noor28, dankje! en ja ben echt heel blij dat ik ze deze voedingen kan geven (hoewel de rest van de melk allemaal kv is)! Met die twee van jullie alles goed?

Nou meiden ik ga weer stoppen! Kleine meid is wakker!
    Allemaal heel veel succes met de kindjes, met de zwangerschap, de laatste loodjes, de kwaaltjes en met de bevallingen die komen gaan!
    Liefs, Hanneke!

8. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Getver, Sascha, de 6e ziekte...is op zich niet erg, ze hebben het bij mij allemaal gehad, maar icm oorontsteking is het wel heel sneu voor t meiske....hoop dat ze snel opknapt!

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi meiden

ik breek even in :) :)

wij zijn begonnen in de vlinderlounge voor daisy aftellen tot de bevalling ik zou het leuk vinden als de tweelinmama's natuurlijk ook even meetellen jullie hebben samen al lief en leed gedeeld de laatste 8 dagen van daisy haar zwangerschap en natuurlijk het begin van een nieuwe periode van vreugde als de 2 meiden er zijn

groetjes nathalie ;)

breekt weer uit :oops:

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen meiden,

@Sascha,wat vervelend zeg.Hopelijk is ze snel weer opgeknapt!
    Enne ja dat lijkt me moeilijk,wat te done als ze zo gaan huilen alleen als ze uit de box willen...Toegeven is ook zoiets heh!
    Hier alles weer oke,voel me prima vandaag,gister wat minder,zo erg moe,hele dag op bed gelegen :D
    Nu heb ik het idee er tegenaan te kunnen :)

@Bolbuikje,goed om te horen dat je iig zo positief bent!
    Wat betreft mn vocht,hou op schei uit,het zit bijna in mn bovenbenen,gaat steeds verder omhoog :(
    Maar nog een weekje! :)
    Meis,heel veel sterkte!

@Nathalie,wat ben je toch een ding ook heh,hihi..
    Wel superlief van je! :thumup:

@Audrey,trek jij het nog een beetje?

Nou ik voel me toppie vandaag en heb zin om te gaan poetsen,ben benieuwd hoe lang ik dat volhou maar iig van profiteren heh ;)

xxxDais..

11. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Dais, ik wil je niet ontmoedigen, maarreh, ZIN om te gaan poetsen een week voor je bevalling dat is niet zomaar zin om te poetsen,meis.....dat heet NESTELDRANG hihi!
    Fijn dat je je zo goed voelt, ren je jezelf niet voorbij? Beetje energie bewaren hoor!

Sascha, gaat het al wat beter daar? Zusjelief nog niet aangestoken? Hoop dat die er doorheenfietst, heeft al genoeg ellende te verduren met haar tandjes.

Audrey, Licrys, Fanny, hoe gaat het met jullie?

xxx

12. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    daisy, ik ga met je mee aftellen hoor. wat spannend. lijkt me zo gek idee dat je weet wanneer je die kleintjes mag vasthouden.

Sascha beterschap met je kleine meid. wat naar zijn die kinderziektes toch.

Alle andere meiden, houden jullie het nog vol?

meiden lees veel mee met jullie hoor.

gister hebben wij controle in het vu gehad. meiden zijn bijna 7 en 8 kilo. en 64.5 en 66 cm lang. doen het prima, vooral akeesh die is vliegensvlug, probeert ook erg hard te kruipen en lukt haar elke dag iets beter, maar ze komt nog niet echt vooruit, kan wel helemaal rondspinnen op haar buik.
    emani is wat stijf, maar ja dat wisten we al.
    en de meiden zijn o.a. geprikt voor een onderzoek waar ze aan mee deden/doen. ze werden in hun hand geprikt en bloed moest druppelen, duurde echt een paar minuten, heb ze nog nooit zo hard horen huilen, moest bijna zelf huilen.

13. Hoi!
    Ik lees ook mee hoor, maar heb het zoooo druk, getsie. En dan iedereen zeggen: genieten he van je zwangerschap. Ja hoor, maar hoe?

Daisy, nog 1 week! Ik leef met je mee hoor!

14. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Heb je het dan nu al zwaar Essie?

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Staan mooie fotos in de albums meiden!

Hihi die Daisy met haar nesteldrang....

Essie, gaat het allemaal wel goed met je?

Verder las ik over ziek kindje, heel veel beterschap.

Gisteren de huisarts gebeld. Ik hield al tijdje vocht vast. Nou ja niets om je zorgen over te maken. Maar nou werden mn voeten ook ineens blauw. Dus dacht na een paar keer hmm dat kan nooit goed wezen. Dus ha gebeld. Die vond dat ik de gyn maar moest bellen. Gyn gebeld en moest vandaag langskomen. Ik voel sinds zaterdag uk en puk een stuk minder, maar maakte me daar eigenlijk niet zoveel zorgen over omdat ik ze nog zeker een keer of 5 a 6 per dag voel. Eerst voelde ik ze zeker elk uur, hooguit elke 2 uur. Maar dacht ook ze hebben nu minder plaats dus ja dan bewegen ze ook minder. Dus ook meteen aangegeven. Eenmaal bij de gyn bloedgeprikt. Bloeddruk was netjes 110/66. Toen urine ingeleverd. Daarna een echo om te kijken hoe ze liggen (was makkelijker zoeken voor het ctg zei ze) en ze liggen allebei met de koppies naar beneden! Hartstikke mooi toch? Gyn vond wel dat ze inderdaad weinig bewegen.Dus of ze hebben het niet meer naar hun zin daar, of ze hebben gewoon de ruimte niet. Als ik ze nog minder zou voelen moest ik maar contact opnemen.
    CTG daar kwam uit dat er wel iets van weeenactiviteit was maar niet heel erg veel. In mn bloed was niets gevonden. In mn urine zat wel een klein beetje eiwitten. Niet genoeg om me op te nemen, maar wel genoeg om het even in de gaten te houden.
    Dus nu heb ik volledige rust voorgeschreven gekregen. In ieder geval tot dinsdag want dan moet ik weer naar de gyn.
    Gyn schrok wel van het vocht wat ik vasthield in mn voeten, handen, armen, knieen (eigenlijk in mn hele lichaam) Maar ze kon er verder ook niets aan doen. Dat verwachtte ik ook niet, ik dacht alleen mn voeten (en sinds vandaag ook mn handen) worden regelmatig blauw, laat ik eens bellen naar de huisarts wat ik daar zelf aan kan doen.

16. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    funnyme veel sterkte met al het vocht kan ook erg pijnlijk zijn.
    Goed met je benen omhoog en veel rusten.

weinig tijd vandaag dus hou het kort.
    leuke fotoś gezien bij de verschillende mensen
    groetjes jo

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jeetje FunnyMe: het zit je ook niet mee he?! Bah! Hopelijk wordt het allemaal wat beter! Wel fijn dat de kleintjes nu allebei head-down liggen!
    Sterkte meid!

Daisy: nog 1 weekje! Lekker gepoetst? ;)

Audrey: hoe is ie daar?

Essie: gaat ie wel?!?!

MJ24: jee wat doen je meiden het goed joh! Ongelooflijk!

Tal: hoe is ie daar?

18. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    FunnyMe, wat een ellende weer....

Dais, hoe ist huis? Blinkend?!

Essie, hoe voel jij je?

En Audrey....waar ben je?!

Vanmiddag naar zh geweest, kiddies liggen dwars, maar met de koppies naar beneden(diagonaal dus!)Ze wogen 670 en 690 gram, helemaal goed voor de zwangerschapsduur. Moet wat rustiger aan doen ivm harde buiken, maar verder gaat alles helemaal perfect!

Noor, hoe is t met de mannen? En met Isa?

xxx

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier goed!
    Tijn heeft het gaan staan ontdekt en doet niet anders! Zelfs in bed met slaapzak! Temperamentje komt lekker op: stond vanmiddag aan de bank te krijsen: nijdig dat ie er niet op kon klimmen! Chris doet het nog nét niet, maar zal vast niet lang wachten!
    Verder eten ze nog altijd enórm goed, dus da's fijn.
    Isa gaat ook goed, af en toe wel wat jaloersig nu, maarja, ze kunnen opeens haar spullen afpakken he?!?!
    Jouw andere kids?

20. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Goede morgen lieve mensen,

Wat is er lekker veel gekletst de laatste paar dagen.

Sascha, ik dacht eigenlijk bij die dagen koorts aan zesde dag ziekte, maar, ook alleen omdat ik voor het eerst ervan hoorde vorige week (zoontje van vriendin).

Hier alles goed - ben zoveel mogelijk mensen aan het zien, veel koffie, lunch en diner afspraken, even zoveel mogelijk mensen zien voordat ik in een tijdelijke sociale isolement raak straks met de jongens!
    Vandaag wakker geworden met dikke vingers en iets opgezette voeten (matras toch nog meer omhoog denk ik). Nou ja, als dat alles is, heb ik niets te klagen. Schaam me alleen een beetje voor die dikke voeten, maar moet zeggen, iedereen heeft toch alleen maar oog voor die enorme toeter die de kamer binnenkomt tien minuten voordat ik er zelf ben.
    Nu intussen 22 (22!?!) kilo erbij. Ik voel het vooral als ik in bed me omdraai - jullie ook (gehad?). Dan lijkt het alsof iemand een enorme bowlingbal op je buik heeft gelegd.

FunnyMe, houd je taai, je wordt goed in de gaten gehouden.

MJ, leuk om te horen hoe het me de meiden gaat. Hoe komt het dat Emani stijfjes is?

Tal,ik ben het met je eens, ik vind het ook zo sneu voor al die binnen en buitenlandse toeristen in NL (en ook een beetje voor mezelf dat ik straks door de regen moet naar controle :oops: )

Daisy, moet dat nou, dat gepoets? Kan je niet beter helemaal rusten, of wordt je intussen gek? Ik heb geluk dat manlief ontzettend aan het nestelen is. Weet je wat die schat zaterdagavond deed? Wij hebben van die open stellingkasten in de keuken, kasten helemaal leeg, schoon gemaakt en alle potten en flessen gewassen. Alles glimt! Dinsdag kom ik laat thuis van een oergezellige avond met collegas, heeft hij de hele babykamer aan kant gezet, alles in dozen gesoorteerd op maat. Het is zo'n schat. En ik maar op bed met een boek :oops:

Noor, hoe oud is Isa eigenlijk? Mijn nichtje is net drie, en haar broetje is van december. Ik kan me voorstellen dat zij ook soms iets jaloers is, na al die tijd het middenpunt zijn, maar voor Isa nog lastiger, want je moet je aandacht over drie verdelen. Liefde kan je altijd vermengvuldigen, maar aandacht is een iets minder flexibel iets.

Aan al de rest, Hanneke en Essie, sterkte met alle drukte.
    liefs A

Deel Deze Pagina