Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    funny hoe is het nu

Noor mijn meiden slapen nu van ongeveer 19 uur tot 6.00/6.30. was eerst later maar zijn laatste tijd vroeg wakker.

mc lover thanx, ik was met die nachtvoedingen ook erg moe. maar heb nauurlijk niet 6 mnd gebroken nachten gehad, eertse 11 wkn waren ze in het ziekenhuis. niet dat ik toen erg goed sliep ;)

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wilde ff laten weten dat het vannacht flink gerommeld heeft. Nu is het weer rustig. Geloof ook nooit dat dat ze deze week komen.
    Straks bij mn ouders douchen (onze douche zit in bad en daar kom ik niet meer in en uit zonder hulp). En daarna op controle bij de gyn.

Daisy succes meid! Zet hem op!

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Funny: laat je weten hoe het geweest is?

4. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    @Sassie1980: allereerst van harte gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap! Wat bijzonder, he?

Met boxen hebben we nog geen ervaring, hoor wel vaak dat mensen er na verloop van tijd een 2e box bij zetten. Wij hebben wèl de Urban Jungle (een model van 2006 overigens, scheelt een paar honderd euro!), maar bewust niet gekozen voor de tweelingreiswieg. Nadeel is namelijk dat dat op een gegeven moment zwaar wordt... en je kan nooit 1 slapend kind even parkeren. Het ziet er heel knus uit, maar het leek mij niet zo praktisch... Het Tweelingenboek is een aanrader!

Wat de kilo's betreft: in het begin kwam ik heel snel aan. Op een gegeven moment kwam ik niets meer aan, dat heeft een week of 4 geduurd, vervolgens viel ik zelfs af, en nu, na een week absolute rust, ben ik weer 1 1/2 kilo aangekomen :)! Ben er blij mee, maar al met al nog steeds 'maar' 13 kilo aangekomen. De gyn vond het overigens geen enkel probleem dat ik wat afviel, en ook totaal geen reden om meer te gaan eten. Gaf aan dat dat er toch allemaal weer uit kwam... Drinkontbijt doe ik ook, neem ik mijn vitamines, floradix en ijzertabletten mee in.

@Noor28: ik vind het ook zo spannend! Ben blij weer internet te hebben, kan ik dagelijks weer even kijken hoe het gaat met een ieder :)! Vind de verhalen van jou en andere tweelingmama's zo leuk om te lezen!

@Maaike: jij natuurlijk ook gefeliciteerd! Het schiet al lekker op :)! Ik heb ook een tijdje in Zwitserland gewoond! Woon echter al weer ruim 3 jaar in NL. Het Zwitserse heeft wel voordelen, ze doen wat meer in ziekenhuizen met het homeopathische, dat vind ik wel interessant (o.a. homeopathisch medicijn maken van de navelstreng). Waarschijnlijk kan ik dat vanuit hier ook wel regelen :)!

@Daisy: laatste dag saampjes :)! Kan me nog zo goed alle stress herinneren die jullie in het begin hadden... met 20 weken echo's enzo... dat heeft toen ook echt indruk op me gemaakt. Zijn natuurlijk ook in dezelfde maand uitgerekend, en allebei een tweeling. Ben ontzettend blij voor jullie dat het uiteindelijk allemaal zo 'goed' is gegaan, los natuurlijk van alle fysieke klachten. Huis toch nog verkocht, wat is er toch veel gebeurd bij jullie :)! Heel veel sterkte morgen, ik denk aan jullie!

@FunneMe: sterkte bij de controle! Ben benieuwd!

En hier heerlijk geslapen in mijn eigen bedje! Wat lekker kan dat zijn :)! Fijne dag allemaal!

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Wat ik begrijp is dat Daisy morgen naar het ziekenhuis gaat, voor de bevalling? Wat ik zo snel kan terugvinden, is dat het een geplande keizersnede is, omdat de onderste in een stuit ligt? Spannend zeg! Veel succes morgen.

MC Lover, voor zover ze nu konden zien, is het een twee-eiige tweeling. Ik moet over 2 weken naar de gynaecoloog en dan krijg ik als het goed is weer een echo en gaan ze alles even beter bekijken.

Noor, jij hebt zo te lezen ook een jong kindje EN een tweeling, hoe heb jij dat gedaan met de kinderwagen?

Licrys, ik vind het inderdaad erg bijzonder dat het ons gegund is om een tweeling te krijgen. Hoe bedoel je dat het zwaar wordt met een tweelingreiswieg? De reiswieg van Pete hebben we nooit getild, die zat gewoon altijd op het onderstel. Maar wat je zegt over 1 slapend kind, dat is wel waar, nog maar even over nadenken.

Hoe is dat trouwens bij jullie gegaan met werken tijdens de zwangerschap? Ik neem aan dat je het niet red om tot 34 weken door te werken als je zwanger bent van een tweeling? Ik had ergens gelezen dat je vaak al met 20 a 25 weken in de ziektewet gata, klopt dit?

Groetjes Saskia

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Sassie: onze dochter is van maart 2005, dus alweer ruim 3. Zij was 2 1/2 toen de mannetjes geboren werden en kon dus al goed lopen. Voor langere stukken is het lastig; dan moeten we met zijn 2en zijn en een buggy voor haar meenemen.
    Ik heb nog geen meerijdplankje gevonden wat onder de tweelingkar past... (euhm ook niet zo intensief gezocht ;)) maar we hebben wel een bakfiets! (met twee speciale zitjes erin voor de boys)

W.b. werken: ik heb doorgewerkt (28 uur per week, dagdiensten) tot ca 30 weken. Dus het is net hoe het gaat, maar ik had wellicht beter 2 weken eerder kunnen stoppen achteraf gezien...

7. tinneke25

tinneke25 Lid

5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    hoi meiden

ik ben nu ongeveer 16weken zwanger maar ik voel bijna geen beweging in men buik? is dat normaal? het is mijn 2de zwangerschap normaal moet je het juist vroeger voelen. van men zoontje voelde ik het al met 16weken binnenein en 18 weken buiten uit? een tweeling zou je toch vroeg moeten voelen of vergis ik mij?ik maak me wel zorgen. voor de rest voel ik me goed.

groetjes

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tinneke: hangt af van de plaats van de placenta('s) als die op de voorwand liggen/ligt voel je het vaak pas wat later echt duidelijk.

9. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Dais, ik ben ook zenuwachtig aan hetb worden! Geniet van je laatste avond samen. Hoe laat moet je?

Tinneke, ik heb tot bijna 20 weken niet heel veel gevoeld, maar dat maken ze nu goed hoor! Allebei de placenta's liggen vooraan, waardoor ik minder voelde...

Nieuwe meiden, van harte en welkom! Leuk, weer wat zwangeren, die zijn hier namelijk nogal aan het verdwijnen :) !

Audrey, je gaat goed zeg! Hoor jij vrijdag meer?

Leuk stukje, Noor!
    Krijg er helemaal zin in, nog 2 kiddies erbij....

Fanny, nog steeds alles rustig?

En hoe gaat het met de rest?

xxx

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @FunnyMe,en hoe was het bij de gyn?

@Sassie,ook ik heb nog geen ervaring met de box,we hebben er nu iig 1 staan,een gewone ;)
    We hebben de Easywalker kinderwagenik vind m heel veel weg hebben van de Urban alleen een stuk goedkoper ;)
    En je hebt idd goed teruggelezen,alleen ze liggen nu alletwee in stuit,weer eentje gedraaid.
    Tweelingenboek heb ik ook,helemaal top!

@Licrys,dank je voor je lieve woorden..
    Idd erg veel gebeurd bij ons en ons heel erg veel zorgen gemaakt maar alles ziet er gelukkig heel goed uit!
    13kilo is erg netjes zeg!
    Ik wens jullie ook alle sterkte en succes en dat ze nog maar even blijven zitten,sowieso tot ik weer terug ben,hihi! ;)

@Tal,hahaha,jij ook al?
    Nou hier is het te gek gewoon,net visite gehad,iedereen leeft zo mee,heel aardig en lief maar ik word nog nerveuzer van hun,hahah ;)
    Hoe voel jij je verders?

@Tinneke,ik voelde ook pas laat,ik zou me geen zorgen maken maar anders ff bellen voor een echo,is waarschijnlijk beter voor je?

Nou meiden :) ,morgen vroeg om 7.30u moet ik in het ziekenhuis zijn..
    Ben wel zoetjesaan heel erg benieuwd naar onze meiden,enne dat janken is er ook nog steeds,hopelijk morgen wat minder tijdens de operatie :)
    Misschien kom ik straks nog ff kijken maar we krijgen vanaaf weer bezoek,ze gaan wel op tijd naar huis omdat we toch graag met tweeen nog willen zijn...
    Onze laatste avond met 2tjes,ongelooflijk!

Dank je wel iedereen voor jullie lieve woorden en tot gauw weer!
    Dikke kus!

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Heb sinds vanmorgen enorme krampen/steken in mn rug (hoorde later van mn moeder dat dat rugweeen zijn) Heb nu constant menstruatiepijn en harde buiken. Bij de gyn op controle. Hij wilde toch dat ik een ctg liet maken. En ja hoor 1 harde buik en toen was het weg. Maar was wel een flinke harde buik. Kindjes doen het goed. Ik ga nu niet meer op controle naar de gyn maar gelijk door naar de consultenkamer voor een ctg. Dat is dan 1x per week en dan elke 2 weken een groeiecho.
    Heb een cervixmeting gekregen en mn baarmoedermond is 31mm zei ze tegen mij en tegen de gyn zei ze 33 mm. Maar ja das ook weer een stukje korter. Baarmoedermond zit al lager.
    Geen ontsluiting. DUs afwachen maar weer. Lig nu lekker op bed want doet allemaal best pijn....

12. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi allemaal,

Pfff.... wat een lijst met namen, hihi. Lekker druk hier op het forum!
    Omdat ik een tijdje niet of het forum ben geweest, moet ik nog beetje bijlezen. Ik ga voor mezelf maar eens een lijstje maken, zodat ik makkelijker mee kan kletsen.

Daisy.... vandaag is het al dinsdag! Morgen is het dan eindelijk zo ver!
    Stuur het bezoek vanavond maar optijd weg!Wat spannend, de laatste avond met jullie tweetjes. Probeer er lekker van te genieten, het is toch een speciale dag. Ik ben zo benieuwd!
    Ik moest "toen" ook om 7.30 in het ziekenhuis zijn. In ieder geval heeeel veel succes!

Audrey, voor jou ook spannend! Ik leef zo met jullie mee. Ook jij hebt heel binnenkort jullie wondertjes in je armen.

Saskia, hartelijk gefeliciteerd en welkom hier! Wij hebben een tweelingbox. Tot nu toe bevalt deze goed, maar de meiden spelen hier nog niet in, ze zijn pas 8 weken.
    Wij hebben de urban jungle duo en ik kan deze iedereen aanraden. Deze is wel prijzig, maar wel heel makkelijk in gebruik! Echt een super wagen en lekker compact! Wij hebben geen tweelingreiswieg, ten eerste omdat ik deze niet zo mooi vind en ten tweede kunnen ze apart denk ik beter slapen.

Funny Me, wat vervelend die krampen en steken in je rug. Gelukkig doen de kindjes het goed. Rust maar goed uit!

Ik moet even snel gaan koken, zodat we gegeten hebben voordat de meiden weer wakker zijn :)

Groetjes Carolien

13. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Carolien.....alweer 8 weken! Wat gaat t snel zeg, ik weet nog goed dat jij "toen"(vroeger!) beviel ;) !

Dais, nogmaals een hele fijne avond....ik hoor snel van je!En ik duim!

Fanny, hoop dat t nog even rustig blijft

xxx

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lieve Dais:
    wow wát bijzonder: weten dat dit jullie laatste avond met zijn 2tjes is!
    Geniet ervan en deel de spanning met elkaar!
    Ik denk aan je morgen en wacht vol spanning!
    Wat zal het bijzonder zijn en toch ook een opluchting als alles achter de rug is!
    Dikke zoen!

15. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Lieve Daisy,

Dit zie jij niet meer, tenzij je van de zenuwen niet kan slapen... Ik denk aan jou en Lars.

Aan de rest, morgen weer lekker kletsen, 't rusten!

16. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Daisy heel veeel sterkte en succes vandaag!
    Ben zooo benieuwd!
    Dikke kussss

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Oeeeeee Mila: zie gewoon drie 1-en onder je banner staan!
    11 maanden en 1 dag.....
    Wat klinkt dat opeens veel ouder dan 10maanden en nog wat!
    Jeetje, Nog 1 maandje!

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Daisy: SPANNEND!

(Vinden jullie het ook allemaal net zo spannend? leuk he, dat je zo meeleeft!)

19. Hoi meiden,

Even snel een berichtje van mij....vakantie is geannuleerd wegens overboeking van het hotel.....dit kregen we gisteren te horen en de koffers stonden al klaar! Verder is er echt geen reis meer te vinden. Heel misschien met de auto naar Frankrijk, maar dat is aardig prijzig. Ik had me zo verheugd op een laatste vakantie met z'n 2en :(

Maaaar het goede nieuws is: nu kan ik volgen hoe het vandaag met Daisy gaat! Ik kon heel de nacht niet slapen en heb zo aan je gedacht. Je leest dit niet meer, maar ik wil je heel veel sterkte wensen vandaag!

@ alle andere meiden: sorry, moet weer even bijlezen hoor...

20. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Essie, wat vervelend zeg!

Pff, ik ben ook helemaal zenuwachtig(lees:nieuwsgierig!)....zit al vanaf gisteravond aan Dais te denken. Wat een bonding zo he, al die tweelingmama's!

Fanny, hoe gaat het met je (oefen)weeën?

En Audrey, nog steeds alles rustig, behalve je handen?

Ik had gister een ordinaire, oud hollandse baaldag. Er kwam niks uit mijn handen, heb bijna niks kunnen eten, voelde de kids veel minder dan anders en 's avonds was ik in staat Jeroen uit zijn werk te laten komen, ik had ineens zeer regelmatig harde buiken. Alles zal wel met elkaar samenhangen, je voelt je al rot, gaat je druk lopen maken ....ben maar naar bed gegaan en nu gaat t alweer veel beter.

Tot straks weer!
    xxx

Deel Deze Pagina